Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe maak je een ledikant op?

<<

Anoniem315

Bericht 01 Nov 2013 12:58

Hoe maak je een ledikant op?

Ik dacht: matras, eventueel een beschermmatje voor doorlekken, molton, hoeslaken, laken, deken.

Maar klopt dit qua volgorde?

Ook heb ik een Aerosleeper, dan hoef je dus alleen de Aerosleeper en een Aerosleep hoeslaken er over te doen. Maar in de eerste weken wil ik het 'traditioneel' opmaken, want dat wordt dan toch grotendeels door de kraamhulp gedaan.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 01 Nov 2013 13:00

Re: Hoe maak je een ledikant op?

ja, dat klopt! Ik heb alleen zelf geen beschermmatje/zeiltje in bed.

En met de Aerosleep inderdaad alleen een Aerosleep hoeslaken en dan lakentje/dekentje.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 01 Nov 2013 13:04

Re: Hoe maak je een ledikant op?

Ja die volgorde heb ik ook voor het opmaken van het ledikant.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 01 Nov 2013 13:09

Re: Hoe maak je een ledikant op?

Klopt en misschien een tip. Je kan i.c.m. aerosleep ook de jersey hoeslakens van Prenatal gebruiken. Dit kreeg ik als tip van de verkoopster omdat de jersey heel los is geweven.
<<

Anoniem6

Bericht 01 Nov 2013 13:11

Re: Hoe maak je een ledikant op?

Je mag er geen plastic beschermmatje in doen.

Ik gebruik zelf voor de ledikant een aerosleep en aerosleep matras+ laken en dekentje. Voor de wieg gebruik ik molton,onderlaken, hydrofiel luier, lakentje en dekentje.
<<

Anoniem315

Bericht 01 Nov 2013 13:12

Re: Hoe maak je een ledikant op?

Isis schreef:Klopt en misschien een tip. Je kan i.c.m. aerosleep ook de jersey hoeslakens van Prenatal gebruiken. Dit kreeg ik als tip van de verkoopster omdat de jersey heel los is geweven.


Oh, die heb ik! Bedankt voor de tip! :D
<<

Anoniem315

Bericht 01 Nov 2013 13:15

Re: Hoe maak je een ledikant op?

Penélope schreef:Je mag er geen plastic beschermmatje in doen.

Ik gebruik zelf voor de ledikant een aerosleep en aerosleep matras+ laken en dekentje. Voor de wieg gebruik ik molton,onderlaken, hydrofiel luier, lakentje en dekentje.


Maar als de baby dan lekt/spuugt, houdt een molton + hydrofiel voldoende het vocht vast? In de Aerosleeper zit een anti-leklaag namelijk.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 01 Nov 2013 13:16

Re: Hoe maak je een ledikant op?

Penelope, maar als je bovenop de aerosleep een hydrofiel luier legt dan gaat het idee daarvan weg. Als de baby dan met zijn/haar gezicht in het matras komt dan zorgt die luier ervoor dat de baby niet door kan ademen.
<<

Anoniem315

Bericht 01 Nov 2013 13:17

Re: Hoe maak je een ledikant op?

Oh, nog een vraag: gebruiken jullie moltons die over het gehele matrasje gaan of worden hier ook wel moltons gebruikt die alleen onder het kindje liggen? Ik kreeg van mijn schoonzus namelijk allemaal korte moltons, die niet het gehele matras omvatten.
<<

Anoniem6

Bericht 01 Nov 2013 13:25

Re: Hoe maak je een ledikant op?

Isis schreef:Penelope, maar als je bovenop de aerosleep een hydrofiel luier legt dan gaat het idee daarvan weg. Als de baby dan met zijn/haar gezicht in het matras komt dan zorgt die luier ervoor dat de baby niet door kan ademen.


Dat weet ik. Er staat ook bij dat ik de hydrofiel in de wieg gebruik en daar heb ik geen aerosleep in.
<<

Anoniem6

Bericht 01 Nov 2013 13:28

Re: Hoe maak je een ledikant op?

Exo, Als een baby spuugt houdt de molton en hydrofiel dat wel tegen. Meestal hoef je dan zelf alleen de hydrofiel te vervangen. Plastic zeiltjes mogen niet vanwege de wiegendood. Ik gebruik meestal kleine moltons. In begin is maar klein oppervlakte waar de baby op ligt en passen die prima.
Maar bovenstaande kan je alleen doen als je de aerosleep niet gebruikt.
<<

Anoniem272

Bericht 01 Nov 2013 13:29

Re: Hoe maak je een ledikant op?

De kraamhulp kan je er straks ook mee helpen :)
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 01 Nov 2013 17:23

Re: Hoe maak je een ledikant op?

Heb je de spullen bij de prenatal gekocht?
Achterop het karton zit een 6-stappenplan mbt het opmaken van het bedje. Dat was bij ons het zelfde als de kraamzorg ook doet.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem315

Bericht 01 Nov 2013 17:36

Re: Hoe maak je een ledikant op?

Nee, lang niet alles is van de Prenatal. Ook veel Ikea en Babydump. Maar ik geloof dat ik er zo wel uitkom. En inderdaad, tijdens de kraamweek wordt ook wel een goed voorbeeld gegeven :)
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 02 Nov 2013 00:48

Re: Hoe maak je een ledikant op?

Voor hier had ik vorig jaar een beschermmatje, molton (gewoon in de vorm van een hoeslaken), hoeslaken, lakentje, dekentje enkel en onder het hoofdje een hydrofiele luier. Zo had ik het bedje ook opgemaakt. De kraamzorg had echter het bedje opnieuw opgemaakt: beschermmatje weg (die mocht niet meer), molton, hoeslaken, lakentje, dekentje dubbel gevouwen en een hydrofiele luier onder het hoofdje i.v.m. eventueel spugen. Ik heb ook het meeste via babydump aangeschaft maar zoals je al zegt: mocht het niet goed zijn dan maakt de kraamhulp het zo anders op... en dan legt ze je ook wel uit hoe het wel moet en waarom. (hier tenminste wel :) )
Afbeelding
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Nov 2013 08:47

Re: Hoe maak je een ledikant op?

Er mag vooral geen zeiltje in als je een kruik gebruikt.
Stel de kruik zou lekken, dan loopt t hete water niet weg en ligt je baby daar in.

Verder laag opmaken. Hoeslakentje, hydrofielluier in een punt gevouwen met de opening naar boven op hoogte van het hoofdje en laken en deken eroverheen.

Ik zie dat er zelfs filmpjes over bestaan haha
http://youtu.be/58PWt7beVwM
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers