Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe ziet jouw zondag eruit?

<<

Pitty

Bericht 06 Jan 2020 21:43

Hoe ziet jouw zondag eruit?

Al een flinke tijd heb ik moeite met de zondag. Het lukt me niet echt om te ontspannen, en het liefst heb ik dat het maar snel weer maandag is, ritme, structuur etc.
Ik heb een tijd geprobeerd om op tijd op te staan, maar dat is ook niet de manier. Komt erbij dat de kinderen in de ochtend ook aan een beeldscherm geplakt zitten, daar word ik ook wat kriegel van. Aan de andere kant, zelf keek ik vroeger ook tv terwijl mijn ouders nog in bed lagen, dus dat wil ik ze ook niet ‘ontnemen’.
Al met al is het dus een saaie hangdag, en ik wil daar wat verandering in brengen.
Wat doe jij, de kinderen en je partner op zondag? Mijn man is niet echt vooruit te branden op zondag, dat is ook wel een ergernisje van me op dit moment. Straks in april is het echt allemaal wel beter, maar ik moet nu wel januari en februari door zien te komen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 06 Jan 2020 21:52

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Min vriend kan ook heel goed niks doen en hele dag hangen. Soms gaan we z'n drieën wat doen, gister naar een leuk stadje geweest en daar even gewandeld. Anders spreek ik wel met vriendinnen af dan, als ik er zelf graag uit wil. Misschien is dat met meer kinderen anders dan met één, maar ik kan dan als ik wel wat wil doen, wel redelijk m'n gang gaan.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Jan 2020 21:53

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Wij hebben soms ook wel een hangdag maar meestal doen we iets van het volgende:
Een wandeling maken in het bos, naar een grote kinderboerderij of speeltuin, even bij vrienden of familie langs, de stad in.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem281

Bericht 06 Jan 2020 21:53

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Mijn zondag:
Man neemt kind mee naar beneden als kind wakker wordt. En ik kan nog even slapen of iig blijven liggen ontspannen.

Dan ga ik douchen en aangekleed naar beneden, we ontbijten en op de weekboodschappen na, wisselt de zondag. De ene keer gaan we zwemmen (bij ons is t dan gezinszwemmen, dan heb je geen lompe pubers om je heen) andere keer langs de oma van m'n man. Langs m'n vaders graf en daarna boswandeling of naar het strand. Een kinderboerderij of speeltuin, vooral om het kind te vermaken en uit te laten razen en wij wandelen dan lekker.

Als het baggerweer is, dan blijven we binnen. Meestal ga ik iets opruimen of organiseren in huis, we pakken wat huishouden op en smiddags mag Tobias op de tablet en pakken wij een boek of kijken we een film.

Geen verplichtingen in ieder geval! Het is trouwens onze enige vrije dag met z'n drieën, ik wil die dan ook wel graag met z'n drieën doorbrengen. Ik gun m'n kind dan ook even alle aandacht van z'n ouders tegelijk, voor hem alleen, dus het gebeurt ook wel dat we op onze buik liggen om te spelen met Paw Patrol figuurtjes.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Jan 2020 21:59

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Ik herken je gevoel wel een beetje Pitty, ik heb er af en toe ook wel last van. Wat bij mij helpt is om dan even te gaan sporten, dan kan de rest blijven hangen maar ik voel me nadien wel een stuk relaxter. En verder vinden wij het altijd leuk om even ergens koffie/thee te gaan drinken of in de middag een leuk tentje op te zoeken voor een zondagmiddagborrel.

Voor de rest werken zowel mijn man en ik regelmatig op zondag dus onze zondagen zijn nooit hetzelfde.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jan 2020 22:13

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Hier is de ‘regel’ wanneer de kinderen het weekend thuis zijn, we gaan met de hond de duinen in en zijn zo 2 tot 3 uren weg en buiten. Heerlijk!
Ik vind de zondag ook de minst leuke dag wat dat betreft. De zaterdag is veel makkelijker om te krijgen of zo.
<<

Pitty

Bericht 06 Jan 2020 22:20

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Fijn om de herkenning te lezen! Toen ik nog jong was (tot mn 12e ofzo) vond ik de zondagen ook eindeloos en verschrikkelijk stom. Dus ik heb misschien wel een trauma ? overgehouden aan die hangzondagen.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 06 Jan 2020 22:20

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Ik vind de zondag juist echt een hele fijne dag. De rest van de week "moeten" we altijd van alles,mijn kids net zo goed. Zondag is eigenlijk de enige dag dat er niks hoeft.
Het komt vaak zat voor dat we de hele dag in pyjama zitten en gewoon leuke filmpjes kijken, spelletjes doen, etc. Vaak gaan we ook wel even een wandelingetje maken of even bij mijn ouders aan, maar over het algemeen staat deze juist in het teken van rust. Mijn kids genieten ook intens van zo'n dag.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Jan 2020 22:22

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

De ene zondag is j er en de andere niet

Zondag met j
Mijn vriend en j staan rond 7 op dat is voor mijn vriend uitslapen. Ik sta rond 9 op, mijn vriend gaat dan 1/1,5 uur fietsen. J en ik rommelen wat aan en als mijn vriend terug komt ga ik hardlopen. Dan rustig douchen en ‘s middags gaan we vaak weg. Rond 17 gaat mijn vriend dan vaak koken. Om 18:15 gaat j naar bed en wij gaan vaak rond 20 in bed liggen.

Zondag zonder J. Mijn vriend staat rond 7 op en ik rond 9. In de 1,5 uur dat hij fietst ga ik ontbijten en hardlopen. Daarna douchen. Na de lunch gaan we vaak even een stukje wandelen, potentiële huizen kijken. Soms lopen we even langs mijn ouders. Rond 15:30 stappen we de auto in om J te halen. Als we rond 16:30 thuis zijn, drinken wij even wat, eet j chips en drinkt wat. Rond 17 ga ik koken en gaan j en mijn vriend even donderjagen.
2015 💙
<<

Pitty

Bericht 06 Jan 2020 22:28

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Janne, ik zou echt willen dat ik lekker in pyjama kan rondhangen. Ik word er in de praktijk enorm kriegel van.
De oudste gaat in april ook weer tennissen, dan ziet het er allemaal weer anders uit.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 06 Jan 2020 22:28

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Wij proberen altijd wel wat te gaan doen. We bekijken ook welke activiteiten er zijn in de omgeving.
Wat we vaker doen: Bioscoop, zwemmen of lekker wandelen door de wijk en daarbij alle speeltuinen langs.
Tegenwoordig gaan de kinderen samen beneden computeren of tv kijken zodat wij een klein beetje kunnen uitslapen.

Het is vaak wel een gezinsdag. Met uitzondering van verjaardagen of andere verplichtingen.

Zaterdag zit altijd al vol met korfbal van de kinderen en boodschappen doen dus op zondag willen we wel iets doen ter ontspanning.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 06 Jan 2020 22:31

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Wij hebben geen kinderen, ik sta graag vroeg op, mijn vriend blijft wat langer liggen. Of we ontbijten snel, of thuis uitgebreid of gaan in de stad ontbijten. Regelmatig gaan we op zondag in de natuur wandelen en in de buurt ergens lunchen of koffie drinken. Soms spreken we met vrienden af en mijn vriend kookt dan graag uitgebreid. Of we hangen de hele dag in pyjama op de bank na een drukke week met Netflix of bordspellen die je met zijn 2en kunt spelen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 06 Jan 2020 22:39

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Als.mn man vrij is slapen we uit, zijn de meiden in de ochtend vaak in pyama tv aan het kijken en sport ik even. In de middag meestal naar buiten of bezoek of spelen / spelletjes oid.
<<

ChiQ

Bericht 06 Jan 2020 22:40

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Tegenwoordig zitten we 8:45 in de auto. Voetbal. Jugh. Ik hou niet van de zondag. Ik vind het een hele nare dag. Van kleins af aan al. Alles is zo levenloos ofzo. Heel gek. Ik heb wel hele leuke herinneringen aan de zaterdag toen ik klein was. Toen deed mijn moeder de grote boodschappen, tegen 16:00 gooide mijn moeder ons (mij en mijn broertje) omstebeurt de douch in en dan mochten we in pyjama tv kijken en chips eten. En dan zag ik altijd vanuit mijn kamerraam altijd van die mooi opgetutte meiden op de fiets naar de bar fietsen. Ik wilde dat dan ook zo graag haha!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Jan 2020 22:45

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Hier is het afhankelijk van het werk van mijn man. Als hij vrij is, hebben we meestal een “chilldag”. Rond half 8-8 uur wordt iedereen wakker en gaat 1 van ons beneden ontbijt maken voor D. en flesjes voor de baby’s. D. eet zijn ontbijt beneden op en mag daarbij even televisie kijken. Ondertussen drinken de meiden hun fles en kleden wij ons aan, of we blijven nog even lekker in bed liggen. Rond een uur of 9 gaan we naar beneden (man gaat trouwens meestal wat eerder, omdat D. de tv na een half uurtje wel zat is en dan wil hij met m’n man met de Lego spelen). De meiden slapen dan nog een uurtje en wij spelen even met D.
Als de meiden wakker worden krijgen ze fruit, en D. krijgt dat dan ook. Daarna gaan we vaak even wat doen, even naar het bos, een speeltuin, gewoon een rondje lopen ergens.. in ieder geval even naar buiten (tenzij prutweer). Als we thuis komen krijgen de meisjes weer een fles en wij eten een broodje.

De middag is afhankelijk van of man werkt. Hij gaat dan om 14.00 uur richting werk. Ik ga dan meestal naar het huis van mijn oma, waar mijn ouders ook altijd zijn in het weekend (we hebben daar een kwekerij met een soort fancy schuur waar iedereen zo’n beetje verzamelt in het weekend). D. kan daar heel fijn spelen, er is een leuk speelhuisje in de tuin, veel grasvelden, een grote skelter (hij kan daar zelf niet op rijden, maar meestal is mijn zus er ook met haar zoons en D. laat zich dan gewillig rondrijden terwijl zijn neven het zware werk doen ?). Voor de meiden staat er een campingbedje en de volwassenen kunnen lekker theeleuten. We blijven daar allemaal eten en na het eten ga ik naar huis, knal ik de kinderen op bed en chill ik nog even met een boek of Netflix.

Als man vrij is gaan we vaak wat leuks doen, dat kan van alles zijn. Een tent bouwen in huis, ergens lunchen, naar het strand, taart bakken, één van ons gaat zwemmen of iets anders leuks doen met D... het ligt ook wel aan het weer en of de meiden lekker gaan slapen of juist heel huilerig zijn.

Ik vind de zondag vaak wel een fijne dag, maar wil wel echt iets doen. Ik houd heel erg van chillen in pyjama, maar niet met twee baby’s en een peuter om me heen ? Dan ga ik liever lekker de deur uit. Ik moet zeggen dat ik de wintermaanden daardoor ook steeds stommer vind, zeker met het druilerige weer van de afgelopen dagen. ‘s zomers kunnen we zo een hele dag in een strandtentje zitten terwijl D. zich in het zand vermaakt, maar nu is het echt zoeken naar leuke dingen. Dus dat herken ik echt wel!

♥♥
<<

Pitty

Bericht 06 Jan 2020 23:12

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

ChiQ, jaaaaa, de zaterdagen van vroeger!!! Met een roze koek! En als ik de begintune van Oppassen! hoor, dan krijg ik meteen dat nostalgische zaterdagavondgevoel.
De zondagen waren echt naar, zo saai...
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 06 Jan 2020 23:32

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Ik heb er vooral een hekel aan als we de hele zondag als zombies allemaal op ons eigen scherm zitten.

Dus sinds een paar maanden doen we met de kinderen het zo dat zij opstaan wanneer ze willen: de oudste vaak rond 9 uur. De jongste rond 8. Dan hebben ze allebei nog hun schermtijd. Wij staan rustig op, vanaf 10 uur maak ik uitgebreid ontbijt. Wafels, pannenkoekjes, scrambled eggs. En de kids helpen hierbij. Dat is voor mij echt een zondag gevoel, en dan hebben we rust. Daarna spelen we vaak spelletjes of gaan naar buiten. Wandelen met de hond, ze spelen zelf (maar dus geen tv/ PlayStation of wat dan ook) of iedereen leest lekker een boek in de woonkamer.

Sinds we het zo doen vind ik de zondag een stuk beter. Er is meer familie aandacht, minder apathie en meer connectie met elkaar.
<<

Anoniem300

Bericht 07 Jan 2020 00:04

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Altijd anders , Ik werk om de week het weekend dus dan moet ik toch nog van alles.

Als ik vrij ben of op tijd thuis ben na een slaapdienst gaan we met regelmaat zwemmen.
Lekker eten maken voor de middag en eten.
Spelletjes spelen (bij slecht weer kunnen we dat wel de hele dag doen)
Knutselen
Als het mooi weer is een eind fietsen(langs verschillende speeltuinen bv.) Of schat zoeken(geocachen).
We hebben ook regelmatig afgesproken met vrienden en kinderen of verjaardagen op zondag.
Moet zeggen dat we ook wel 1x per 3 maanden en lekker pyjama dag hebben met een thuis bioscoop (lekker de hele dag films met lekkers(niet te veel lekkers))
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 07 Jan 2020 08:20

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Wij gaan ‘s zondags standaard 5 km wandelen. Kinderen (5 en 3) mee op hun fietsjes. Halverwege de route is een cafeetje, daar drinken we dan wat of soms lunchen we daar. Ik vind dat een fijne gewoonte, omdat ik ook niet van handdagen houd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Jan 2020 08:33

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Hier is de zondag altijd redelijk druk.
In de ochtend doen man en ik de planning van de week; wie is er wanneer laat thuis, wie haalt of brengt en wat gaan we die week eten.

Na de lunch breng ik de oudste dan naar zwemles. In de tussentijd doe ik dan de weekboodschappen. Na 2,5 uur zijn we dan weer thuis.

Einde middag gaan we vaak nog even de hei op.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 07 Jan 2020 08:48

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Als mijn man thuis is gaan we meestal zwemmen
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jan 2020 09:43

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

We slapen uit en als G. wakker wordt komt ze in het grote bed bij ons. Meestal is het dan al 9 uur geweest. Rond een uur of 10 gooit 1 van ons broodjes in de oven en daarna ontbijten we met warme broodjes, gezellig.
Daarna doen we weekboodschappen. Naar de Lidl en de Jumbo.
Als we thuis komen moet G. alweer bijna naar bed voor haar middagslaapje. We spelen nog wat en dan naar bed.
Dan hangen wij op de bank of doet m'n vriend wat administratie. Als G. wakker wordt gaan we altijd wel wat doen. Even naar de Action, naar het bos, wandelen, fietsen, bij vrienden op bezoek of ergens spelen.

Ik vind de zondag ook niet zo heel veel aan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jan 2020 09:47

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Dat wisselt enorm. Als we de avond ervoor iets hebben gedaan, willen we nog wel eens uitslapen, voor zover ons zoontje dat toestaat natuurlijk. Of één van ons gaat alvast naar beneden terwijl de ander nog even blijft liggen.
Soms hebben we iets gepland, bijv een verjaardag of een borrel met vrienden of iets met familie. En soms hebben we niks. Ik vind het wel fijn om íets te doen, even naar het bos ofzo. En soms gaat m'n man samen met ons zoontje wat doen, even quality tijd met die twee samen en heb ik even lekker m'n handen vrij. Maar de hele dag binnen zitten wordt niemand van ons drietjes blij van.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Jan 2020 09:49

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Ik hou ook niet van de zondag, van kindsaf aan al niet. Vroeger omdat het saai was, nu omdat het niet helemaal lekker als een vrije dag voelt ofzo. Ik ben alweer met m'n hoofd bij de werkweek en vaak ook alweer wat dingen aan het preppen. Ik hou veel meer van de vrijdag; nog ff werken en dan lekker het weekend in :smile:

Uitslapen gebeurt hier nooit, dus rond 7h ben ik altijd wel beneden met de kinderen. Als we geen familiedingen hebben is het meestal zo dat ik in de ochtend sport en mijn vriend in de middag. Soms doen we tussendoor nog iets met z'n allen. Als mijn vriend in de middag lang gaat sporten ga ik met de kinderen eropt uit, naar een speeltuin of naar vrienden ofzo.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jan 2020 10:15

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Ik hou ook niet van de zondag. Ben altijd een beetje in mineur dat het weekend al weer voorbij is wat vrij idioot is omdat de zondag daar volledig bij zou moeten horen :)

Hier ook nooit uitslapen. Hoewel de jongens tegenwoordig wel zelf naar de woonkamer verkassen, dus ik kan wel een uurtje langer blijven liggen maar dan slaap ik niet meer.
Tot 10.00 mag er met schermpjes worden gewerkt. Ik ga vaak hardlopen, als het lukt neem ik m’n oudste mee op z’n fiets. Smiddags proberen we met z’n viertjes iets te doen: zwemmen, naar een speeltuin, naar Ikea, zoiets. Als m’n man werkt doe ik het zelf met m’n zoons.
Ongeveer eens per maand gaat m’n oudste op zondagmiddag gamen bij m’n broertje.

Oh en we doen boodschappen maar eigenlijk doet m’n man dat altijd, ik haat weekboodschappen want ik kan niet goed systematisch door de winkel lopen.
#teammaple🍁
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers