Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe ziet jouw zondag eruit?

<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jan 2020 09:26

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Ik werk om de zondag ene keer alleen de ochtend andere keer eind van de middag en avond. Mijn man korfbalt op zondag.

Als het kan dan slapen wij uit. Ontbijten uitgebreid. Gaan bij familie of vrienden op bezoek of lekker naar het bos. Of lekker een dagje thuis film kijken spelletje doen.
2014 2016
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 07 Jan 2020 10:42

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Ik heb ook altijd een hekel aan die dagen dat het maar wat voorbij kabbelt en we op een schermpje zitten, terwijl we ondertussen J vermaken. Daarom vraag ik in de ochtend vaak of er een plan is en zo nee, dan trek ik mijn eigen plan.
Ga ik stofjes knippen, haken, met de snijplotter spelen, dat soort hobbyspul. Mijn vriend wordt daar vanzelf ook actiever van en zo hobbyen we wat in en om huis. J hobbelt dan een beetje heen en weer tussen ons om te "helpen". Gaat er langzamer van, maar is wel gezellig. Als mijn vriend dan even iets doet met een powertool houd ik haar even actief bezig, hij let op haar als ik even naar boven moet. A zit in de doek of op schoot.

Aan het einde van de dag hebben we dan vaak een ontploft huis, maar het voelt naderhand beter dan wat hangen.

Voorheen gingen we vaak ergens lunchen, maar daar zijn we vanaf gestapt. Het werd wel erg duur en doordat we het zo 2x per week deden was het niet echt speciaal meer.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 07 Jan 2020 11:07

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Het wisselt hier, hangt ervan af of we een verjaardag hebben of op visite gaan oid.
We blijven sowieso eerst altijd even liggen in bed met z'n vieren, even niet om 6uur eruit, haha. En we ontbijten altijd met broodjes uit de oven.
Meestal doen we dan even lui en gaan we tv kijken, maar daar wordt vanzelf iemand baldadig van. Dan is het tijd om te douchen en kijken we wat we gaan doen. Kan zijn dat we in huis bezig gaan, andere keer gaan we een stuk wandelen of ergens heen.

Zelf kon ik best goed binge watchen op zondag, maar dat zit er nu echt niet meer in, haha. De meisjes moeten echt even naar buiten elke dag.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 07 Jan 2020 14:28

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Ik vind de zondag heerlijk. Maar de zondagen die we vroeger vaak hadden en ik zo van hield, "uitslapen" ( mijn man wel, ik kan dat niet maar hing dan relaxt wat voor de tv), wat in pyjama hangen, eind van de middag een borrel in een kroegje met vrienden of lekker met zijn tweeen uit eten zijn wel voorbij.

Nu hebben we in principe het streven de jongens voor 10:00uur "uit te laten". Ze moeten dan echt energie kwijt en het huis wordt op een gegeven moment gevoelsmatig te klein. Wat we dan doen varieert, we hebben een abonnement op een dierentuin, vaak rijden we daar even voor een uurtje of twee heen, of we gaan naar de hei, de kinderboerderij, een grote speeltuin, stuk fietsen, museum enz. Maar we hebben ook best vaak familie afspraken, verjaardagen ed en omdat ze allemaal op best een stukje rijden wonen is dat al snel een dag vullend programma.

Daarnaast kook ik altijd al voor maandag en dinsdag en voor de zondag zelf dus ik sta altijd best een behoorlijke tijd in de keuken. Meestal gaat mijn man dan met de jongens spelen, nu in de winter betekend dat vooral bouwen met de Lego. Daarnaast vullen we de broodtrommels weer, spullen en kleding klaar zetten ed, gewoon alles weer klaar maken voor de week die komen gaat en daar gaat stiekem ook nog wel wat tijd in zitten.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Jan 2020 15:44

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Wij staan niet al te vroeg op, meestal wordt N gelukkig ook pas rond 8.30 uur wakker. Als m'n stiefdochter er is, komt ze meestal ook pas naar ons toe als ze N hoort. Soms slaapt ze voor die tijd nog of ze leest een boek op haar kamer. We ontbijten altijd met afbakbroodjes en in de ochtend chillen we vooral. Ik ga ook vaak in bad op zondagochtend.
's Middags na het slaapje van N wil ik meestal wel iets ondernemen om te voorkomen dat het zo'n suffe hangdag wordt. Dus we gaan wandelen in het bos of fietsen of wat dan ook. Ergens borrelen doen we eigenlijk nooit op zondag, maar vind ik wel een goed idee.

Tegenwoordig werk ik op maandag weer en vind ik de zondag een stuk minder fijn dan toen ik op maandag nog vrij was! Nu heb ik echt al een beetje het gevoel dat het weekend weer voorbij is op zondag.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem271

Bericht 08 Jan 2020 19:10

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Het ligt er een beetje aan hoe de rest van de week is geweest.

Als dat heel druk was en de zaterdag ook dan vind ik het heerlijk om heel de dag in huis te blijven; lekker uitslapen, uitgebreid douchen, samen brunchen, Netflix of een boek op de bank, dutje doen.

Als het niet super druk was de rest van de week vind ik het fijn om lekker eruit te gaan; een leuke nieuwe stad ontdekken, een lange wandeling maken, mijn neefje ophalen en iets leuks met hem doen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jan 2020 19:56

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

ik ben vaak wel vroeg wakker, ga dan ontbijten dan ga ik altijd nog een uurtje in bed even relaxen. Dan douchen daarna naar de winkel voor verse broodjes. Sinds ik afgevallen ben kan ik echt niet een hele middag tv kijken dus gaan we vaak even stukje lopen of op visite. En daarna netflix kijken
Afbeelding
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 08 Jan 2020 20:08

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Ik vind de zondag altijd heerlijk en probeer zoveel mogelijk te chillen en op te laden voor een nieuwe week.
Mijn man staat vaak vroeg op om te gaan wielrennen, MTB’en of survivallen, hij brengt mij vaak thee in bed en ik blijf dan nog even liggen/lezen/tv kijken. Meestal komen de meisjes er dan ook bij liggen en chillen we met zijn drieën nog wat. Daarna ontbijten en douchen we, lees ik de krant en/of doe wat huishoudelijke klusjes.
Als mijn man thuis komt lunchen we en ‘s middags gaan we een rondje fietsen of wandelen. Op de namiddag kijkt mijn man vaak sport, doen we een spelletje of kijken we een film. Daarna ga ik lekker koken en ‘s avonds gaan we vroeg naar bed omdat ik maandags altijd een lange werkdag van 9 uren heb.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 08 Jan 2020 20:11

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Ik teken voor een chillzondag. Of ik moet werken, of er staat iets anders gepland. Dus die ene zondag dat we niks hebben kan hier best eens een dagje niks doen zijn.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 18:58

Bericht 10 Jan 2020 20:40

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Ik vind het juist heerlijk om op zondag uit te slapen, dus lukt ook beter dan op zaterdag omdat ik op zondag niet weg hoef en niets moet, en dan lekker rustig aan te doen. Beetje in het huishouden doen, netflix, lezen, niks moeten. Echt een relax dag voor de werkweek weer begint
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 10 Jan 2020 22:55

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Ik hou zo van de zondag! Echt een dag voor qualitytime met het gezin want rest van de week is steeds wel iemand anders ergens mee bezig (zwemles, trainen, sporten, werken, school, huiswerk, spelen bij vriendjes).
Wij ontbijten op zondag vaak uitgebreid met een lekker vers afgebakken stokbrood en gaan daarna graag iets ondernemen. We gaan graag naar het bos, strand, duinen, hei, pretpark, museum (dit jaar een museumkaart, aanrader), naar familie of vrienden, ergens lunchen of taartje eten.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 11 Jan 2020 16:30

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Op dit moment verlof maar normaal werk ik om het weekend. De andere zondag hebben we niet echt een vast ritme. Als het goed weer is lekker naar buiten, soms naar het zwembad of de binnenspeeltuin maar we blijven ook vaak genoeg thuis en rommelen daar wat aan.
<<

Anoniem317

Bericht 11 Jan 2020 19:02

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Ik vind de zondag altijd wel een fijne dag. Een dag dat niks hoeft en alles mag. Momenteel heb ik nog zwangerschapsverlof. Wat ik altijd graag op zondag doe: huishouden, op bezoek bij familie of vrienden of zij bij ons, sporten, boodschappen doen, naar het centrum (de stad), klussen, lezen, samen op de bank een filmpje kijken.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 11 Jan 2020 20:59

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Voor mij geen verschil met zaterdag eigenlijk, ochtend vaak rustig aan, in middag naar bos of strand of winkelen of boodschappen of woonwinkel of bouwmarkt enz, gewoon op pad waar we zin in hebben en wat nodig is. Soms met plannen we lekker niks en even rustig thuis juist!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem307

Bericht 11 Jan 2020 22:43

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Ik sta vroeg op, gewoon omdat ik dan wakker word. Drink koffie, loop met de hond en kijk televisie met de hond tot mijn man wakker wordt. Op zondag mag dat zelfs 12.00u worden. Misschien vallen hond en ik tussentijds nog samen op de bank in slaap. Daarna is het wassen, strijken, opruimen. Man die stofzuigt en stoft. En ik die alles nog even een inspectie geef. Tot de volgende dag. Want dan moeten we weer werken.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 12 Jan 2020 07:53

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Ik hou wel van een relax zondag, vaak ben ik vroeg wakker omdat ik op zondag mijn paard (en zijn weidegenootjes) buiten zet. En dan hebben we nog de hele dag, soms kruip ik terug in bed, meestal niet. Zit ik gewoon beneden bij mijn meiden, zij mogen wat langer op de iPad. De rest van de dag zien we het wel hoe het loopt. Soms blijven we thuis en is het een pyjamadag, en soms staat er wel wat op de planning, ik vind beide goed.
:heart: :heart: 2011
<<

Kira

Bericht 12 Jan 2020 08:25

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Onze zondag begint altijd hetzelfde, hebben fanfare repetitie en zijn van 9.30 tot 13u onder de pannen. Daarna verschilt het, of ik blijf wat drinken, of we gaan wat leuks doen. Of ik ga naar huis eerst met de hond het bos in en daarna Netflixen. Ik vind het tegenwoordig een hele fijne dag.
Soms is de dag helemaal gevuld met muziek zoals vandaag, na de repetitie heb ik vanmiddag een optreden en ben vanavond dan pas thuis. Dus eigenlijk verschilt de middag wel regelmatig.
<<

Pitty

Bericht 12 Jan 2020 11:59

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Het is vandaag wel drama met het weer zeg! Wat een regen!
Ik heb mijn man naar zijn ouders gestuurd met vier kids. Ik maak met de oudste een werkstuk.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 12 Jan 2020 12:05

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Ik heb gisteren ook gewerkt, dus maar één dag weekend. Vanmorgen een beetje uitgeslapen, een wasje gedraaid en ga zo verder met studeren. Vanavond lekker op de bank met een stapel tijdschriften ?
<<

Anoniem331

Bericht 12 Jan 2020 12:20

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Oh het is vandaag wel heel slecht weer zeg.

Wij hadden vanmorgen koffie in bed en keken zoals elke zondag eigen huis en tuin terug.
Toen heb ik de hond uitgelaten, en stond het ontbijt klaar toen is thuis kwam.
Mijn vriend ligt beneden op de bank, maar dat doet ie al de hele week vanwege een hersenschudding, en ik rommel boven om. Was wegwerken, stofzuigen, wc poetsen enzo.

Volgens mijn weer app is het rond 2u droog en ben ik van plan met de hond naar mijn ouders te lopen (klein uurtje onderweg) en dan haalt mijn vriend mij weer op. Heerlijk zo’n dag.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jan 2020 12:34

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Ja niks aan dit weer.

Wij zijn vanmorgen even bij een ook van mijn man op visite geweest.
Man kan momenteel niet zoveel hij is vrijdag geopereerd en ik ben zelf nog herstellende van een ontsteking in mijn lymfeklier.
Dus wij hangen de rest van de dag wat in huis.
2014 2016
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 12 Jan 2020 14:37

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Hier regent het ook al bijna de hele dag.
Wij proberen de zondag altijd zo leeg mogelijk te houden, af en toe wat afspraken met vrienden of familie. Ons goede voornemen voor dit jaar is wel om meer te ondernemen, wij zijn allebei nogal slaapkoppen dus soms gaan we na het ontbijt nog even naar bed maar dan is de dag zo om.
Als ik alleen ben kan ik gerust de hele dag netflixen of lezen. Ook doe ik dan vaak tussendoor nog wel even iets in het huishouden.
<<

Pitty

Bericht 31 Jan 2022 11:45

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Twee jaar geleden opende ik dit topic, niet wetende dat corona eraan zat te komen.

De positieve kant van corona is, is dat de kinderen echt geleerd hebben om zelf te gaan spelen en ze vermaken zich best goed op de zondagen. We spelen een spelletje, lezen wat, wandelingetje en in de middag vaak een film met chips.
Ik moet zeggen dat het wel enorm scheelt dat de kinderen ouder zijn en dat we inmiddels in een groter huis wonen. Ik heb minder het gevoel dat we de hele zondag op elkaars lip zitten.
<<

Leila

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 19 Sep 2022 12:26

Bericht 19 Sep 2022 14:37

Re: Hoe ziet jouw zondag eruit?

Pitty schreef:Al een flinke tijd heb ik moeite met de zondag. Het lukt me niet echt om te ontspannen, en het liefst heb ik dat het maar snel weer maandag is, ritme, structuur etc.
Ik heb een tijd geprobeerd om op tijd op te staan, maar dat is ook niet de manier. Komt erbij dat de kinderen in de ochtend ook aan een beeldscherm geplakt zitten, daar word ik ook wat kriegel van. Aan de andere kant, zelf keek ik vroeger ook tv terwijl mijn ouders nog in bed lagen, dus dat wil ik ze ook niet ‘ontnemen’.
Al met al is het dus een saaie hangdag, en ik wil daar wat verandering in brengen.
Wat doe jij, de kinderen en je partner op zondag? Mijn man is niet echt vooruit te branden op zondag, dat is ook wel een ergernisje van me op dit moment. Straks in april is het echt allemaal wel beter, maar ik moet nu wel januari en februari door zien te komen.


Ik lees mee want ik heb precies hetzelfde probleem. Ik zit soms de uren weg te kijken. Inderdaad een saaie hangdag. bluh :snik:
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers