Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overgewicht en zwanger willen worden

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Jan 2020 20:40

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Ik ben ook in de tweede ronde zwanger geraakt met overgewicht. Het heeft absoluut geen problemen opgeleverd. De verloskundige gaf wel af en toe aan dat ik een beetje moest opletten dat ik niet te veel zou aankomen (maar dit is toch gebeurd :silent:).
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem281

Bericht 06 Jan 2020 21:05

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Hier ook een succesverhaal, ondanks overgewicht. Ik was bij de vijfde ronde zwanger, maar moet zeggen wel altijd een heel stipte cyclus te hebben (gehad).

Verder was ik.. tja, gezond is het waarschijnlijk niet echt te noemen, met overgewicht. Maar ik was gezond genoeg. Geen gekke bloeddruk, alle testen waren altijd keurig in orde. Ik heb niks echt hoeven te laten omdat het niet ging tijdens m'n zwangerschap enz enz.

Hoewel ik je 'angst' begrijp, zou ik me er niet TE druk om maken. Zorg gewoon goed voor jezelf, beweeg genoeg, eet gezond, drink veel water enz. Maar blijf ook kalm, je kan dit soort dingen niet forceren.. blijf ook gewoon lekker leven en genieten.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 06 Jan 2020 21:21

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Beachgirl schreef:
Dora schreef:Ik zou contact opnemen met je huisarts.
Deze kan je doorverwijzen naar een diëtiste (ondanks dat je aangeeft dat dat niet veel helpt), dan heb je dat als gedaan mocht je later doorverwezen worden naar de gynaecoloog.



Ik heb nu inmiddels 4 diëtisten versleten en bij geen van allen ging er meer dan 5 kg af. Na 5 kg stagneert het gewoon. En ze weten zich allemaal geen raad met mijn schildklier. Had zo graag gehoopt dat er een dieet zou zijn wat goed geschikt zou zijn en zou kunnen werken bij een trage schildklier. Koolhydraatarm werkt op zich goed maar lees ook weer dat dat juist slecht zou zijn bij sk problemen, :(
Wordt je met overgewicht standaard doorverwezen naar een gynaecoloog?


Nee je wordt niet standaard doorverwezen. Maar je hebt kans dat als je doorverwezen wordt de gyn er over begint. Dus dan kun je al wel aangeven dat je er druk mee bezig bent (geweest).
Zou een internist niks kunnen betekenen? Andere medicatie ofzo? Ik weet niet wat je al wel of niet hebt geprobeerd.
Maar ik zou eerst even afwachten wat je cyclus doet. En als voor jou de tijd rijp is om bij de huisarts aan de bel te trekken vraag je om een verwijzing naar de gyn
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 06 Jan 2020 22:07

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Nee, pas na een jaar word je doorverwezen maar dat is in iedere andere situatie ook zo als je een jaar bezig bent. Als jouw cyclus raar blijft doen, trek dan aan de bel. Het kan best zijn dat je pcos hebt als je cyclus langer blijft duren. Of er kan een andere oorzaak zijn.

Overigens is het dus zo dat je kans op pcos vergroot door overgewicht. Maar zoals ik al zei: je kan dat ook hebben als je normaal gewicht hebt. Het is ook een kwestie van hormoonbalans. Zo kan het dus ook zijn dat je wat haartjes op je kin hebt, of vanaf je schaamstreek richting je buik of rondom je tepels. Dat zijn tekenen dat je teveel mannelijk hormoon in je hebt bijvoorbeeld.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 06 Jan 2020 22:24

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Bazinga schreef:Hier ook een succesverhaal, ondanks overgewicht. Ik was bij de vijfde ronde zwanger, maar moet zeggen wel altijd een heel stipte cyclus te hebben (gehad).

Verder was ik.. tja, gezond is het waarschijnlijk niet echt te noemen, met overgewicht. Maar ik was gezond genoeg. Geen gekke bloeddruk, alle testen waren altijd keurig in orde. Ik heb niks echt hoeven te laten omdat het niet ging tijdens m'n zwangerschap enz enz.

Hoewel ik je 'angst' begrijp, zou ik me er niet TE druk om maken. Zorg gewoon goed voor jezelf, beweeg genoeg, eet gezond, drink veel water enz. Maar blijf ook kalm, je kan dit soort dingen niet forceren.. blijf ook gewoon lekker leven en genieten
.


Thanks!! Doe ik ook zeker wel hoor. En de positieve verhalen hier doen me ook zeker goed. Maken me minder onzeker. :yes:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 06 Jan 2020 22:36

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Beachgirl schreef:
Bloom schreef:Ik heb overgewicht en PCOS en zwanger worden wil niet becht vlotten... maar mbt. Gewicht heeft de arts er maar een keer iets over gezegd. En dat in 3,5 jaar tijd.

Afvallen stagneert bij mij ook. Heb een halfjaar een personal trainer gehad. Ook daarbij stagneerde het na 10 kg. Heel jammer!


Nooit geweten dat PCOS een relatie kan hebben met overgewicht. De dames waarvan ik weet dat ze het hebben zijn alles behalve te zwaar. Wat voor klachten heb je precies bij PCOS? Merk je daar zelf veel van? Op het moeilijk zwanger raken na.


In principe heb ik, van alle klachten die je kunt hebben, alleen geen eisprong uit mijzelf. Dus dat is wel lastig. Maar medicatie slaat goed aan, alleen nog geen succes. ?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 07 Jan 2020 11:02

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Ik ben 3x vlot (binnen 2-3 maanden) zwanger geworden ondanks overgewicht (BMI 30-32). Alle drie de keren viel ik eerst af (6-8 kg). Hierdoor kwam ik in totaal maar 1-2 kg aan de eerste twee zwangerschappen. Na de zwangerschappen woog ik Dani ik minder dan ervoor. Ik heb verder geen klachten onder vonden. Alleen moest ik vanwege mijn BMI de suikertest doen in de zwangerschappen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 21 Mrt 2020 21:12

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Nooit gedacht dat ik dit amper 2.5 maand na openen van dit topic zou plaatsen maar wilde toch ook hier nog even een update geven....

Op dit moment 4 weken en 2 dagen zwanger en nog steeds een beetje in shock :smile:
Nu duimen dat alles goed mag blijven gaan :heart:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem277

Bericht 21 Mrt 2020 22:05

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Gefeliciteerd! Hopelijk heb je een hele fijne zwangerschap!
<<

Anoniem309

Bericht 21 Mrt 2020 22:11

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Gefeliciteerd Beachgirl! Wat is het snel gelukt.
<<

Anoniem332

Bericht 21 Mrt 2020 22:22

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Wat leuk! Gefeliciteerd!!
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 21 Mrt 2020 23:42

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Gefeliciteerd
Juli 2019
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 22 Mrt 2020 12:49

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Bedankt allemaal!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 22 Mrt 2020 12:56

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Gefeliciteerd!!
<<

Anoniem300

Bericht 22 Mrt 2020 17:09

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Gefeliciteerd
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Mrt 2020 17:23

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Echt super fijn voor je Beachgirl!

Een beetje late reactie (dit topic is toevallig geopend op de dag dat ik positief testte zie ik) maar ik heb een bmi van 29 (weet niet of dat licht overgewicht is of gewoon tot echt overgewicht wordt gerekend) maar ik had gelukkig een regelmatige cyclus. Bij m'n zoontje was ik de tweede ronde zwanger en bij deze baby de eerste ronde.
Een klein voordeel, de kans is groot dat je met overgewicht minder aankomt in je zwangerschap omdat je al meer reserves hebt. Vorige keer ben ik maar 7 kg aangekomen en tot nu toe alleen maar 2 kg afgevallen en weer 2 erbij.

Wel sprak ik vandaag de verloskundige tijdens een telefonisch consult en moet ik weer de suikertest doe. Was ik al vanuit gegaan dus prima. M'n suiker was op dit moment iig prima. (bloed geprikt met 12 weken).
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 22 Mrt 2020 22:05

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Gefeliciteerd Beachgirl!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 26 Mrt 2020 18:16

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Marin schreef:Echt super fijn voor je Beachgirl!

Een beetje late reactie (dit topic is toevallig geopend op de dag dat ik positief testte zie ik) maar ik heb een bmi van 29 (weet niet of dat licht overgewicht is of gewoon tot echt overgewicht wordt gerekend) maar ik had gelukkig een regelmatige cyclus. Bij m'n zoontje was ik de tweede ronde zwanger en bij deze baby de eerste ronde.
Een klein voordeel, de kans is groot dat je met overgewicht minder aankomt in je zwangerschap omdat je al meer reserves hebt. Vorige keer ben ik maar 7 kg aangekomen en tot nu toe alleen maar 2 kg afgevallen en weer 2 erbij.

Wel sprak ik vandaag de verloskundige tijdens een telefonisch consult en moet ik weer de suikertest doe. Was ik al vanuit gegaan dus prima. M'n suiker was op dit moment iig prima. (bloed geprikt met 12 weken).



Met hoeveel weken doen ze bij jou de suikertest?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 26 Mrt 2020 18:31

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Die doen ze ergens tussen de 24 en 28 weken. Ik moet hem ook binnenkort maar heb nog geen formulieren gekregen om een afspraak te maken. Heb volgende week een controle staan dus zal wel volgende week gebeld worden en dan meer horen. Ben dan al ruim 26 weken dus hoop dat ze dan nog wel op de korte termijn een plekje hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Mrt 2020 18:46

Re: Overgewicht en zwanger willen worden

Eh ja dat weet ik ook niet precies meer wanneer dat was. Ergens rond die periode idd. Ik vond 't vorige keer wel meevallen gelukkig!
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan