Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opvangprobleem

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 04 Jan 2020 10:41

Opvangprobleem

Ik weet niet zo goed meer wat we moeten.
Al sinds de zomervakantie ben ik voor mijn dochter opzoek naar voorschoolse opvang. De gastouders in het dorp zitten vol of hebben we al gehad en niet zulke goede ervaringen mee. En de bso bij ons in het dorp, waar mijn dochter na school heen gaat, bied geen vso.

Ik heb contact gehad met de directeur van school. De scholen gaan na de kerstvakantie inventariseren of er meer vraag is naar vso. Maar ze gaan pas open bij 4 kinderen. Dus de vraag is of dat gaat lukken.
Ik heb nu 1 kind waarvoor ik vso nodig heb, maar vanaf maart gaat de jongste ook naar school.

Mijn zoon gaat nu naar een kdv ergens anders. Daar bieden ze wel vso en bso, maar ze brengen en halen niet in het dorp waar wij wonen.
Mijn man begint altijd om 7.00 met werken.
Ik werk zelf in de opvang en moet om half 8 of 8 uur beginnen. Ik heb voor twee dagen kunnen regelen dat ik om 8.45 begin, maar dit is niet ideaal. Als ik 3e leidster ben op de groep kan het wel..Maar als we maar met z'n tweeën staan, is het niet handig. Daarnaast moet ik daardoor altijd tot 18.00 werken en maak ik te weinig uren.
Ik ben hier 1 november begonnen, maar wel met als voorwaarde dat ik vso zou regelen.

Opties zijn nu, kinderen veranderen van school, waar wel vso is. Maar de school van het kdv waar zoon zit, is 9km verderop.
Anders dorp is 3,5km. Dan kunnen ze wel bij het zelfde schoolbestuur en bso organisatie blijven waar dochter nu zit. Alleen andere locatie. En echt wel een ander dorp. Dan krijg je hier dus niks meer mee van dorpsfeest e.d. Plus dat klasgenootjes niet in de buurt wonen.

Andere optie is dat ik dan toch weer opzoek ga naar een andere baan. Iets heel anders, wat beter past binnen de schooltijden van mijn kinderen. Dus niet meer in de kinderopvang.
Maar wat dan? Ik ben zwanger, niet de ideale situatie om te solliciteren en daarnaast starten we bijna met de verbouwing van ons huis. Dus mijn salaris is daarbij wel van belang.

Lang verhaal, maar ik weet gewoon niet zo goed wat we moeten en wilde het van me af schrijven.
Niet quoten graag..
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

widko

Noob

Berichten: 230

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:20

Bericht 04 Jan 2020 10:55

Re: Opvangprobleem

Ik herken je situatie zo goed. Ik werk ook in de opvang en een zoon op school zonder vso. Ik heb het uiteindelijk wel met het werk kunnen regelen maar werk daardoor wel altijd tot 18.30. Maar ideaal is het niet ik zit nu op het punt een baan buiten de opvang te zoeken die beter te combineren is met onze situatie.

Heb helaas geen tips voor je maar wou je wel zeggen dat het een herkenbare zeer vervelende situatie is.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Anoniem336

Bericht 04 Jan 2020 10:57

Re: Opvangprobleem

Ik begrijp niet zo goed waarom dit perse jouw probleem moet zijn. Jouw man kan wellicht toch ook ouderschapsverlof opnemen, of een andere baan zoeken die beter aansluit op de schooltijden?

En contact zoeken met de andere ouders, en polsen of anderen hier ook mee te maken hebben? Dan kunnen jullie wellicht een schema opstellen.

En anders wellicht toch gaan voor de VSO bij een minder geschikte gastouder. Weet niet waarom ze minder geschikt zijn. Het gaat dan om een uur / anderhalf uur...wellicht nog te overzien?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Jan 2020 11:04

Re: Opvangprobleem

Ik vind de tips van Elja heel goed! Is er anders via een oppas centrale niet iets te vinden voor die uurtjes? Of via mp een advertentie zetten?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 04 Jan 2020 11:09

Re: Opvangprobleem

Heb je al eens bij andere ouders (uit de klas) geinformeerd hoe zij het doen? Wellicht is daar iets mee te regelen. Wij hadden vroeger 3 kinderen van school die 's ochtends om 7.30 uur bij ons werden gebracht en mijn moeder bracht hen tegelijk met ons naar school. Kreeg er ook een kleine vergoeding voor van die ouders, ideaal.
<<

Anoniem336

Bericht 04 Jan 2020 11:10

Re: Opvangprobleem

IK kan mij voorstellen dat een directeur er niet om staat te springen, om voor 4 kids open te gaan (ivm kosten). Dus op basis van jouw verhaal weet ik niet of hij wel zo enthousiast gaat inventariseren. Daar zou ik persoonlijk niet zo op vertrouwen. Hebben jullie geen app-groep met alle ouders? Dan zou ik daar eens een berichtje posten, wellicht levert het iets op. Of een buurtgenoot, die in de ochtend vroeg wakker is, en best een centje bij wil verdienen?
<<

Anoniem279

Bericht 04 Jan 2020 12:30

Re: Opvangprobleem

Wat gek dat er geen vso vanaf 7:00 voor uitgerekend jullie school is, maar voor andere scholen wel. Is dat allemaal vanuit dezelfde organisatie? Bij ons is dit vanuit de kinderopvangorganisatie (waar ik ook werk) voor iedere school in mijn woonplaats hetzelfde geregeld. Is de vso van school ook van dezelfde organisatie als waar jij voor werkt? Zo ja, misschien kun je het dan eens via de organisatie zelf gaan spelen? Zíj willen dat jij om 7:30 begint, als het kennelijk mogelijk is om ergens anders wel vanaf 7:00 opvang af te nemen dan mogen ze dat ook voor jullie school gaan regelen, anders kun jij simpelweg gewoon niet op tijd op je werk verschijnen. Ervan uitgaande dat alle vso’s én daar waar jij werkt, van dezelfde organisatie zijn, dan. Als jij voor een andere organisatie werkt maar de vso’s zijn wel van één en dezelfde organisatie dan zou ik ook aan de bel gaan trekken en aangeven dat het wel vreemd is dat er kennelijk verschillende tijden gehanteerd worden.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 04 Jan 2020 13:15

Re: Opvangprobleem

Flo, Ik werk niet voor dezelfde organisatie.
Ik heb meerdere malen met deze organisatie contact gehad, maar ze willen pas bij 4 aanmeldingen vso starten. Wat ik ook wel snap qua kosten. Daarom gaan de scholen in het dorp het nu ook inventaris voor hun om te kijken of er meer vraag is.

Ouders van school heb ik geprobeerd. Het is veel familie en opa's en oma's die oppassen. Die hebben wij helaas niet in de buurt.
Of gastouders, maar die zitten dus vol of doen alleen 0-4 jaar of heb ik slechte ervaring mee (als in, daar zaten mij kinderen maar gastouder zegt het contract op omdat ze geen klik voelt met mijn kinderen)

Mijn man kan niet zomaar iets regelen bij zijn werk.
We hebben voor 1 ochtend een oppasmeisje, maar zij kan niet alle 3 de ochtenden omdat ze dan zelf naar school moet.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Jan 2020 13:17

Re: Opvangprobleem

Je man kan niet zomaar iets regelen met zijn werk. Maar jij ook niet en overweegt nu zelfs van baan te gaan switchen. En je man, overweegt hij dat ook?
#teammaple🍁
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 04 Jan 2020 13:23

Re: Opvangprobleem

Klopt, mijn man is degene die fulltime werkt en zit in een hele andere branch.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Jan 2020 13:24

Re: Opvangprobleem

Urban Naked schreef:Je man kan niet zomaar iets regelen met zijn werk. Maar jij ook niet en overweegt nu zelfs van baan te gaan switchen. En je man, overweegt hij dat ook?

Ja, hier ben ik ook wel benieuwd naar. Dit is toch niet jouw probleem maar jullie probleem?

Is jouw werk ver van school af? Is het een optie om je kinderen op jouw werk naar vso te laten gaan?

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jan 2020 13:29

Re: Opvangprobleem

En je kunt niet regelen dat je jouw kinderen mee neemt naar je eigen werk, dus zelf de vso verzorgd voor hen en dan even weg mag om ze te brengen? Mits je met genoeg mensen op de groep staat enzo?
Of dat een andere ouder uit hun klas ze daar oppikt als dat en route is voor hen. Dus jij jouw kids mee naar je werk, immers is je werk al opvang, en dan zorgen dat ze van daar op school komen op de één of andere manier.
Let's discover the world together.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 04 Jan 2020 13:40

Re: Opvangprobleem

Mijn werk ik hier ruim 20 minuten vandaan met de auto, dus dat is helaas ook geen optie. Als ze niet op school zitten is het geen probleem om ze op mijn werk op de opvang te hebben. Dat doen meer collega's.

Mijn man is de afgelopen jaren heel vaak van baan gewisseld. En heeft nu eindelijk zijn plekje gevonden. Hij maakt soms dagen van 7.00-21.00. Hij heeft een leidinggevende functie en moet gewoon tegelijk met de andere werknemers aanwezig zijn.
Zijn inkomen is voor ons gezin wel van belang.

Ik heb als gastouder gewerkt dus kon altijd de oudste naar school brengen en halen..
Daarna vond ik een baan in de kinderopvang, waarbij ik geen voorschoolse opvang nodig had..En hadden we een tijdje een gastouder. Maar zij heeft het contract opgezegd. Omdat we geen vso nodig hadden hebben we er toen voor gekozen om de kinderen naar bso en kdv te doen. (Twee verschillen locaties/organisaties)
Maar ik had het daar op mijn werk echt niet naar mijn zin.
Vandaar dat ik wat anders ben gaan zoeken, niet wetende dat het zo moeilijk zou zijn om voorschoolse opvang te vinden.

Het liefst zou ik stoppen met werken of weer gastouder worden. Maar we hebben mijn inkomen wel nodig. Zeker nu met de aankomende verbouwing van ons huis..
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Jan 2020 14:00

Re: Opvangprobleem

Je kunt niet weer gastouder worden?
2014 2016
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 04 Jan 2020 14:15

Re: Opvangprobleem

Zou je misschien een oproepje kunnen plaatsen in een fb groep van jullie dorp? Misschien zijn er op die manier mensen zonder opleiding re vinden die voor een vergoeding op kunnen passen?

Balen dat het zo lastig is met de opvang!
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2020 14:20

Re: Opvangprobleem

Viva schreef:Zou je misschien een oproepje kunnen plaatsen in een fb groep van jullie dorp? Misschien zijn er op die manier mensen zonder opleiding re vinden die voor een vergoeding op kunnen passen?

Balen dat het zo lastig is met de opvang!

Ik zou inderdaad in je oproepje duidelijk vermelden dat een 'gewone oppas' ook geen probleem is.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 04 Jan 2020 14:26

Re: Opvangprobleem

Geen moeder/vader van een vriendinnetje die iets wil betekenen? Ik kan mijn kinderen iedere dag zelf naar school brengen maar het zou mij niets uitmaken om er 1 of 2 meer te hebben. Dat jij voor hen iets kan betekenen? Na school of met brengen en halen van sportclubs?
Of je gaat op zoek naar ander werk in de kinderopvang, bij ons zijn grote tekorten dus dan lijkt er genoeg onderhandelingsruimte, maar weet niet of dat in het hele land zo is?
<<

Anoniem286

Bericht 04 Jan 2020 14:28

Re: Opvangprobleem

Lastig. Ik zou eens informeren bij de bijv de buren of kennissen. Misschien dat iemand het wel leuk vind om voor een kleine vergoeding dit te regelen. Anders de kinderen naar een school met vso bij je werk/of Man’s werk in de buurt? Misschien kan je man ouderschapsverlof opnemen voor de uurtjes in de ochtend bij zijn baan?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 04 Jan 2020 14:36

Re: Opvangprobleem

Ik heb mijn berichtje op fb aangepast.

Zelf gastouder is op dit moment financieel geen optie en ook niet handig met de verbouwing. Misschien als de baby er is.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem277

Bericht 04 Jan 2020 15:32

Re: Opvangprobleem

Is een school niet gewoon verplicht om opvang te bieden, ook vso?
Lastig probleem!
Stel jouw kind zat bij mijn zoon in de klas, mocht hij best bij ons blijven in de ochtend. Is dat geen mogelijkheid bij jullie?
<<

Anoniem313

Bericht 04 Jan 2020 16:31

Re: Opvangprobleem

Anelisan schreef:Is een school niet gewoon verplicht om opvang te bieden, ook vso?


Huh, dat is toch op geen enkele manier de verantwoordelijkheid van de school?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Jan 2020 16:33

Re: Opvangprobleem

Wat lastig, Jezzie! Zag je oproep al voorbijkomen.

Misschien de ouders van een vriendinnetje vragen? Ik zou het niet gek vinden als een ouder me dat zou vragen als ik toch al naar school moet.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Jan 2020 17:04

Re: Opvangprobleem

Caulfield schreef:
Anelisan schreef:Is een school niet gewoon verplicht om opvang te bieden, ook vso?


Huh, dat is toch op geen enkele manier de verantwoordelijkheid van de school?
Ja is wel zo!
https://www.oudersonderwijs.nl/op-schoo ... se-opvang/
#teammaple🍁
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Jan 2020 17:07

Re: Opvangprobleem

Ooh, dat wist ik ook niet!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem313

Bericht 04 Jan 2020 18:04

Re: Opvangprobleem

Oh, ik weet niet wat ik lees. Hier zitten de bso’s overvol met wachtlijsten van meerdere jaren. Daar kan de school niet zoveel aan doen lijkt me.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron