Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Financiële doelen 2020!

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Feb 2020 05:49

Re: Financiële doelen 2020!

Sawadee, niet om te zeuren maar kun je niet beter in bakjes doen? Dat doet mijn man. Anders is het zo’n plastic verspilling..

Omdat ik nog steeds student ben (zucht, alleen dit jaar nog) en we allebei zo onregelmatig werken en steeds van week naar week (weekbetalingen hier ipv maand - vind ik overigens heel overzichtelijk, vond per maand plannen veel lastiger) leven, is mijn doel meer te verdienen dan we aan vaste lasten kwijt zijn en dit ook sparen. Lijkt me verrukkelijk weer eens geld te hebben.
En stiekem sparen om misschien voor 1-2 jaar naar Nederland te kunnen, ssst.
2021 ga ik grotere doelen hebben haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 04 Feb 2020 06:27

Re: Financiële doelen 2020!

Bakjes passen niet goed, dan kan je veel minder kwijt, en gebruik van die grote Ziplock zakjes van de Ikea, dus zoveel heb je er dan niet nodig.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 04 Feb 2020 09:30

Re: Financiële doelen 2020!

@ Sawadee, misschien is sparen voor een grotere diepvries een goede optie voor jou dan.

Wij hebben een grote diepvries met 7 laden. Ideaal! 2 laden liggen standaard vol met brood (zo'n 6 stuks in totaal). 2 laden met vlees (meestal pakken we groot verpakkingen in de aanbieding die we in bakjes verdelen, per bakje een portie). 1 tot 1,5 lade voor de friet en snacks. 1 lade voor diverse zaken zoals diepvriesfruit, jagermeister etc..
<<

Anoniem304

Bericht 04 Feb 2020 10:04

Re: Financiële doelen 2020!

Fred maak je de vriezer dan wel eens leeg? Ik merk eigenlijk hoe meer ruimte ik heb qua vriezer, hoe meer ik er in stop.
Ik moet echt vaker een 'maak je vriezer leeg' week houden eigenlijk.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 04 Feb 2020 10:10

Re: Financiële doelen 2020!

Echt helemaal leeg Savi? Dat niet want we hebben een no frost vriezer van Miele. Daarbij krijg je geen ijsvorming in de vriezer. Erg handig! Wel weten we ongeveer hoe lang iets al in de vriezer ligt, maar inderdaad een aantal dingen liggen er vast al te lang in.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Feb 2020 10:16

Re: Financiële doelen 2020!

Nouja, helemaal leeg, helemaal leeg. Dan je in ieder geval weer goed weet wat er allemaal in ligt en je het ook daadwerkelijk gebruikt (vlees) ipv nieuwe koopt en daar weer een deel van in de vriezer stopt.
Vanavond zal ik eens even kijken wat er allemaal in ligt.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 04 Feb 2020 18:07

Re: Financiële doelen 2020!

Fred schreef:@ Sawadee, misschien is sparen voor een grotere diepvries een goede optie voor jou dan.

Wij hebben een grote diepvries met 7 laden. Ideaal! 2 laden liggen standaard vol met brood (zo'n 6 stuks in totaal). 2 laden met vlees (meestal pakken we groot verpakkingen in de aanbieding die we in bakjes verdelen, per bakje een portie). 1 tot 1,5 lade voor de friet en snacks. 1 lade voor diverse zaken zoals diepvriesfruit, jagermeister etc..



We hebben er al 2 haha! 1 combi koelkast/vriezer met 3 lades en een tafel model.
<<

Linvi

Bericht 11 Feb 2020 10:05

Re: Financiële doelen 2020!

Taeda schreef:
Linvi schreef:Ja, heb een heel nieuw document geopend, even snel een tabelletje nieuw getypt maar ook hier lukt aanpassen niet. Wel lettertype en dik, schuin en onderstreept, maar kleurtjes niet.

Zie je de kleur wel in de afdrukweergave bij je optie menu? En als je het bestand op een andere computer opent?
Misschien kom je met het laatste antwoord in dit topic verder: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1244498


Bedankt voor je reactie nog. Ik was er zo van gefrustreerd dat ik de boel even de boel heb gelaten.
Ga het nu uittesten/ lezen.
<<

Linvi

Bericht 12 Feb 2020 22:25

Re: Financiële doelen 2020!

Linvi schreef:
Taeda schreef:Zie je de kleur wel in de afdrukweergave bij je optie menu? En als je het bestand op een andere computer opent?
Misschien kom je met het laatste antwoord in dit topic verder: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1244498


Bedankt voor je reactie nog. Ik was er zo van gefrustreerd dat ik de boel even de boel heb gelaten.
Ga het nu uittesten/ lezen.


Het is gedeeltelijk gelukt. Ik heb hem inmiddels een sneltoets kunnen aanpassen, schijnbaar stond het hoog contrast aan en dat moet dus niet. Echter zodra ik mijn laptop afsluit, veranderd dat gelijk terug. Maar goed, middels een sneltoets kan ik dat vrij makkelijk aanpassen.
<<

Anoniem336

Bericht 25 Sep 2020 20:17

Re: Financiële doelen 2020!

Ben heel benieuwd of jullie financiële doelen gewijzigd/aangepast zijn, door corona?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 25 Sep 2020 20:53

Re: Financiële doelen 2020!

Nee mijn doel is niet gewijzigd en ik lijk het te gaan halen. Tenzij er dus ineens nog een huis om de hoek komt.
2015 💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Sep 2020 21:12

Re: Financiële doelen 2020!

Scandic schreef:
Mijn persoonlijke spaardoel is minimaal 11k sparen, voor onze bruiloft in september. Daarnaast hebben we over twee weken een gesprek over het evt. oversluiten van onze hypotheek, kijken of dat iets kan opleveren. Na onze bruiloft gaan we voor een auto sparen, ons leasecontract loopt in november af en door weer een auto te kopen besparen we aardig op onze maandlasten.
Ik ben sowieso wel bezig met het verlagen van onze maandlasten omdat ik het allemaal belachelijk duur vind worden.


De auto hebben we inmiddels gekocht ? Spaardoel voor de bruiloft hebben we niet gehaald omdat die door de corona niet door kon gaan, hebben een gedeelte van het geld uitgegeven aan een vakantie. Gaan dat bedrag dus weer aanvullen.
Qua oversluiten: dat was helaas niet rendabel voor ons. Heb inmiddels wel wat kunnen besparen op ons tv/internetabonnement, scheelt toch weer.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Sep 2020 21:15

Re: Financiële doelen 2020!

Elja schreef:Ben heel benieuwd of jullie financiële doelen gewijzigd/aangepast zijn, door corona?


Hoe is dat voor jou? Ik zie dat je jouw doel hebt verwijderd.

Ik had geen doelen op dit gebied en ben een sukkel met geld. Heb net vol verwondering en eigenlijk bewondering dit topic gelezen. Savi, jij hebt echt mad Excel skills.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Sep 2020 21:20

Re: Financiële doelen 2020!

Ik had niet echt financiële doelen dit jaar. We hebben, mede dankzij de ergernis van mij moeder, een flinke financiële buffer inmiddels. Vanaf volgende week hebben we echter ook dubbele lasten, voor meer dan een jaar. Dat vind ik wel spannend. We gaan proberen de komende tijd toch wat minder luxe te leven, zodat we hopelijk zo min mogelijk spaargeld naar de hypotheek door te hoeven sluizen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem313

Bericht 25 Sep 2020 21:23

Re: Financiële doelen 2020!

Ik vond dat tijdens de bouw van ons huis ook heel spannend Lady. Hier viel het gelukkig mee, maar het is inderdaad slim jezelf wat restricties op te leggen, al is het maar voor de illusie van controle. Wij hebben toen ook wat keuzes gemaakt; abonnementen opgezegd, minder vaak en minder ver op vakantie, minder etentjes, dat soort dingen. Achteraf had niet alles zo gehoeven maar stress vermijden is ook wat waard.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Sep 2020 21:26

Re: Financiële doelen 2020!

Tot nu toe zijn het vooral plannen in ons hoofd en is het nog best lastig om te ten uitvoer te brengen. Gelukkig bouwen de lasten ook langzaam op en gaan we nu niet gelijk aan naar een volledige dubbele hypotheek. Maar spannend is het inderdaad wel.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 25 Sep 2020 21:34

Re: Financiële doelen 2020!

Joey schreef:Hah ja leuk! Wij gaan dus dit jaar onze studieschulden afbetalen. Samen nog iets meer dan tienduizend euro. Tot we dit hebben afbetaald gaan we zo weinig mogelijk uitgeven, laten we dagjes/weekendjes weg en vakantie even voor wat ze zijn. Maar we gaan eventueel uitjes/dagjes weg doen die niet of nauwelijks geld kosten. Het enige wat ik niet echt wil, helemaal niet als we niet meer uit lunchen en eten gaan, is bezuinigingen op boodschappen. Ik wil lekker en gezond blijven eten. Ik doe al best efficiënt boodschappen en ik wil op kwaliteit niet inleveren.
Normaalgesproken gaat het in een jaar lukken. Met het extra geld wat we in april en juli verwachten, misschien al veel sneller. Maar het kan ook nog dat onze inkomsten gaan tegenvallen waardoor het misschien wel gewoon een jaar duurt, of het zelfs moeilijk wordt. Lekker onzeker dus nog, maar ik heb er zin in!

Eind feb waren we al ruim over de helft van het afbetalen, eind april zouden we al klaar zijn. Maar besloten in feb om te verhuizen. Tot eind dit jaar gaat het geld nog naar investeringen in ons huis. Was niet zo snel het plan om te verhuizen en financieel ook niet heel handig. Maar we wonen hier zoveel fijner, het is het helemaal waard geweest.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Sep 2020 22:02

Re: Financiële doelen 2020!

Het doel om elke maand af te lossen is behaald. We hebben 1 maand gemist omdat ik toen zo ziek was vanwege m'n zwangerschap dat ik het was vergeten. De maand daarop wel extra veel afgelost, dus dan mag ik die wel afvinken denk ik.

We konden de hypotheekrente ook aanpassen van 3.54% naar 1.30% en dat is een besparing van ongeveer €180 per maand, dat moet nog in gaan, maar dat is wel fijn straks.

Boodschappen budget is een ander verhaal en dat heeft zeker met Corona te maken. Het thuiswerken (en thuis door zwangerschap) bracht ons wel aan het snoepen en snacken.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 25 Sep 2020 23:30

Re: Financiële doelen 2020!

Ivm uit elkaar gaan komt er hier een nieuwe hypotheek. De nieuwe hypotheek zal lager zijn en de hypotheekrente zal stukken lager zijn dan eerst. Uiteindelijk wordt het maandelijks bruto bedrag ruim 200 euro minder dan nu. Erg blij mee.

Verder niet veel uitgegeven. Alleen vakantie in mei, trekhaak plus fietsendrager (tweedehands) waren de grootste uitgaven. Dat is samen nog geen 1.500 euro.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Sep 2020 06:35

Re: Financiële doelen 2020!

MissEnergy schreef:Ons doel dit jaar is de hypotheek aflossen. Op 1 januari hebben we al een aflossing gedaan die ons 14 euro per maand aan rente scheelt. In juni kunnen we de rest aflossen (rentevrije periode loopt af).

Verder hoop ik dat er een huis in de buurt te koop komt om te kopen en te verhuizen. Daar sparen we soort van voor, maar geen vast bedrag. Wel letten we altijd wel op de acties van de supermarkten. De kelder staat nog aardig vol, die eerst maar beetje leegeten!


Onze hypotheek is inmiddels afgelost, maar we wonen nog steeds in hetzelfde huis. Er zijn wel huizen te koop gekomen die we hebben overwogen, maar uiteindelijk hebben we de keuze gemaakt om hier nog 2-3 jaar te blijven wonen. Dit geeft ons de mogelijkheid mooi te sparen en een ander huis zonder of met een hele kleine (familie)hypotheek te kopen. Maar ook omdat we wat hebben verbouwd, een nieuwe vloer + laatste kunststof kozijnen/deuren laten plaatsen (kosten ~11.000 euro).
08/2018
05/2021
<<

Anoniem296

Bericht 26 Sep 2020 08:51

Re: Financiële doelen 2020!

Wij hadden geen financiele doelen. Het stond er financieel goed voor en we waren van plan een dure reis te gaan maken en minder te gaan werken. Moet eerlijk zeggen dat ik ooit nooit echt goed naar onze geldzaken keek. Er kwam altijd een stuk meer binnen dan dat er uit ging, dus had weinig prioriteit.

Werk voor ons beiden is zeer onzeker geworden vanwege corona en er is een groot deel weggevallen. De dure reis kon ook niet meer doorgaan, niet vanwege geld maar vanwege lockdown. We hebben in maart/april enorm veel berekeningen gemaakt en elk dubbeltje omgedraaid. Uiteindelijk is het allemaal enorm meegevallen en draai ik m'n beste jaar ooit qua omzet. Voor m'n partner is dat helaas anders, maar uiteindelijk staan we er samen sterk voor en kunnen we nog een paar golven zonder zorgen aan.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Okt 2020 13:41

Re: Financiële doelen 2020!

Ik moet gewoon ook dit topic eens goed doorlezen en bijhouden zie ik!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 06 Okt 2020 13:52

Re: Financiële doelen 2020!

Carrie schreef:Ik moet gewoon ook dit topic eens goed doorlezen en bijhouden zie ik!


Hahaha ik dacht net exact hetzelfde.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem301

Bericht 06 Okt 2020 14:01

Re: Financiële doelen 2020!

Sam schreef:
Carrie schreef:Ik moet gewoon ook dit topic eens goed doorlezen en bijhouden zie ik!


Hahaha ik dacht net exact hetzelfde.


Yes we got this
<<

Anoniem304

Bericht 06 Okt 2020 14:05

Re: Financiële doelen 2020!

Carrie schreef:Ik moet gewoon ook dit topic eens goed doorlezen en bijhouden zie ik!

Haha leuk!

Jij winkelt bij de AH toch? Heb je al koopzegels aan staan op je bonuskaart? Zo spaar je ongemerkt een leuk bedrag, de rente is 600x (dit is geen grap) hoger als op een spaarrekening en je kan ze bijv. inwisselen voor de feestdagen, kan je jezelf en je dochter lekker verwennen en ergens voelt dat gratis omdat het ongemerkt gespaard is. Of mee als zakgeld op vakantie!

En je zal dan vast ook vaak (veel) bonuskorting hebben. Check na enkele aankoop je bon en als je bijv. €8,67 bonuskorting gehad hebt, stort je dat naar je spaarrekening in een apart potje. Als het niet in de bonus was, had je het immers ook uitgegeven. Na een jaar kan je precies zien wat je bespaard hebt in de bonus en heb je leuk wat gespaard. Na dat jaar zet je het dan in een ander 'leuke dingen' potje ofzo.

Uiteraard zijn dit geen opties als je het straks krap hebt, maar het zijn misschien leuke tips om extra te sparen.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers