Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel uur werk jij?

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 06 Jan 2020 12:32

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk nu 40 uur en weet nog niet wat ik na mijn bevalling wil. Ik neig er naar om 36 uur te gaan werken, 4x9. Zora jij werkt dus ook 36 uur en dat bevalt goed?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Jan 2020 12:42

Re: Hoeveel uur werk jij?

Liefst werk ik niet, damn... Verveling en geen uitdaging slaan weer eens hard toe hier net zoals bij bijna al mijn vorige baan. Toch maar een keer ziek gaan melden met een bore-out? Ik zie bijna geen andere mogelijkheid meer.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jan 2020 12:49

Re: Hoeveel uur werk jij?

Fred schreef:Liefst werk ik niet, damn... Verveling en geen uitdaging slaan weer eens hard toe hier net zoals bij bijna al mijn vorige baan. Toch maar een keer ziek gaan melden met een bore-out? Ik zie bijna geen andere mogelijkheid meer.

Fred, ik ga het je nog eens vragen. Waarom gaan je niet ZZPen?
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 06 Jan 2020 13:02

Re: Hoeveel uur werk jij?

Sjeezus Fred. Óf je zoekt steeds werk onder je niveau of er zit gewoon niet meer voor je in, want ik weet natuurlijk niet wat voor mentaliteit je op het werk laat zien. Maar je hebt het nog altijd allemaal zelf in de hand. Dus om plaats van zo negatief te doen kun je ook proberen om eea te veranderen.

Ik werk 24 uur en voor nu vind ik dat prima. Op den duur wil ik wel 32 uur gaan werken.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Jan 2020 13:06

Re: Hoeveel uur werk jij?

Savi schreef:
Fred schreef:Liefst werk ik niet, damn... Verveling en geen uitdaging slaan weer eens hard toe hier net zoals bij bijna al mijn vorige baan. Toch maar een keer ziek gaan melden met een bore-out? Ik zie bijna geen andere mogelijkheid meer.

Fred, ik ga het je nog eens vragen. Waarom gaan je niet ZZPen?


@ Savi, omdat ik niet goed ben in de commerciële kant en het dus bijv. binnen halen van opdrachten etc. De risico's die het ZZP zijn met zich mee brengt.

Werken zie ik eigenlijk al een aantal jaren niet meer als meerwaarde in mijn leven. Het is dat het moet (voor inkomen), maar gelukkig zal ik niet snel zijn op het werk. Welke baan dan ook. Dit heeft niets met mentaliteit te maken verder, maar meer met een aantal ervaringen/beloftes van oud werkgevers etc...
Bij mijn huidige werkgever blijf ik hangen puur vanwege de arbeidsvoorwaarden. Qua ontwikkeling voor mijzelf had ik hier namelijk al lang weg moeten zijn, want van mijn vorige baan heb ik veel meer geleerd en dit voelt als een stap terug. Echter in arbeidsvoorwaarden merkwaardig genoeg als een enorme stap voorwaarts.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 06 Jan 2020 13:35

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk op contract 24 uur per week. Dit kan wisselend zijn in hoeveel dagen, gezien we 3, 5, 6, 7 en 8uurs diensten hebben.
Ik vind dit prima, wil evt. wel terug naar een baan van 28u, maar dan met meer regelmaat en structuur.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem313

Bericht 06 Jan 2020 15:30

Re: Hoeveel uur werk jij?

Harrison schreef:Ik werk nu 40 uur en weet nog niet wat ik na mijn bevalling wil. Ik neig er naar om 36 uur te gaan werken, 4x9. Zora jij werkt dus ook 36 uur en dat bevalt goed?


Ik heb dit ook zo gedaan bij de komst van de eerste en het is mij goed bevallen!
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jan 2020 15:33

Re: Hoeveel uur werk jij?

Fred schreef:
Savi schreef:Fred, ik ga het je nog eens vragen. Waarom gaan je niet ZZPen?


@ Savi, omdat ik niet goed ben in de commerciële kant en het dus bijv. binnen halen van opdrachten etc. De risico's die het ZZP zijn met zich mee brengt.

Iedereen kan reclame maken en anders kan je er iemand voor inhuren. Je hebt al 1 dag in de week vrij en je schrijft vaker dat het ZZPen je wel wat lijkt. Begin (ernaast) op die ene dag, je hoeft niet meteen in het diepe te springen. Doe iets met je ambities en dromen i.p.v. steeds zo te zeuren over je baan/werkgevers.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Jan 2020 15:41

Re: Hoeveel uur werk jij?

@ Savi, ik kan dat niet doen ivm concurrentie beding, ik mag geen werkzaamheden verrichten die gelijkwaardig zijn als mijn huidige functie. Ook niet als ZZP-er zijnde. Doe ik dat wel naast mijn functie dan kunnen ze mij ontslaan.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jan 2020 15:44

Re: Hoeveel uur werk jij?

Fred schreef:@ Savi, ik kan dat niet doen ivm concurrentie beding, ik mag geen werkzaamheden verrichten die gelijkwaardig zijn als mijn huidige functie. Ook niet als ZZP-er zijnde. Doe ik dat wel naast mijn functie dan kunnen ze mij ontslaan.

En daar valt niet over te praten?

Mijn vriend mocht dat in principe ook niet. Hij is met z'n ex-werkgever overeengekomen dat hij voor 2 jaar niet in de vijver van werkgever wist. Maar goed, dat waren sowieso erg toffe mensen. We hebben volgende week nog een uitje met ze zelfs. :banaan:
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 06 Jan 2020 16:16

Re: Hoeveel uur werk jij?

Volgens mij ontbreekt het jou juist aan ambitie en drive om te ontwikkelen Fred, anders zou je toch al lang een baan zoeken waarin je gelukkig zou worden.
In een ander topic schrijf je dat je zo weinig mogelijk wil doen om zo veel mogelijk te verdienen. Dat geeft nu niet bepaald een fatsoenlijke motivatie weer.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 06 Jan 2020 17:26

Re: Hoeveel uur werk jij?

Caulfield schreef:
Harrison schreef:Ik werk nu 40 uur en weet nog niet wat ik na mijn bevalling wil. Ik neig er naar om 36 uur te gaan werken, 4x9. Zora jij werkt dus ook 36 uur en dat bevalt goed?


Ik heb dit ook zo gedaan bij de komst van de eerste en het is mij goed bevallen!

Oh goed om te weten! Waarom beviel het goed?
<<

Anoniem313

Bericht 06 Jan 2020 18:14

Re: Hoeveel uur werk jij?

Harrison schreef:
Caulfield schreef:
Ik heb dit ook zo gedaan bij de komst van de eerste en het is mij goed bevallen!

Oh goed om te weten! Waarom beviel het goed?


Ik deed het destijds op advies van een mannelijke collega. Ik wilde naar vier dagen om 1 dag thuis te kunnen zijn met de kleine. Hij zei dat ik dan voor 36 moest gaan omdat je die uren toch wel maakte. Dat was ook zo, in die branche werkte je standaard over (wetenschap) en met 32 had ik mezelf in de vingers gesneden.
Ik vond (en vind) een dag per week thuis prettig, met name ook omdat mijn vriend het ook doet en we zo dus de zorg gelijk verdeeld hebben en we toch nog voldoende kunnen doorgroeien in ons werk.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 06 Jan 2020 18:16

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ja precies, dat is ook mijn beredenering. Thanks!
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 06 Jan 2020 19:11

Re: Hoeveel uur werk jij?

Fred schreef:@ Savi, ik kan dat niet doen ivm concurrentie beding, ik mag geen werkzaamheden verrichten die gelijkwaardig zijn als mijn huidige functie. Ook niet als ZZP-er zijnde. Doe ik dat wel naast mijn functie dan kunnen ze mij ontslaan.


Werk bevalt je niet, je wilt het zo min mogelijk doen en wel zo veel mogelijk geld binnenharken, is mijn vrije vertaling. Maar dat houd je toch geen 25 jaar meer vol, Fred? Moet je niet eens met iemand gaan praten, over ambitie, werkhouding, carriereplanning? Je moet nog tot je pensioen...
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 13:06

Bericht 06 Jan 2020 19:35

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk 40 uur.
Het voelt niet als een opgave, ik vind mijn werk erg leuk om te doen, het is ook nog gezellig op werk. Ik werk samen met een collega en heb nog nooit zo fijn samengewerkt eigenlijk met iemand.
Als mijn collega op vakantie is werk ik vaak wel wat meer, andersom is dat eigenlijk ook.
<<

Pitty

Bericht 06 Jan 2020 21:30

Re: Hoeveel uur werk jij?

Harrison, Caulfield, toch even een ander geluid. Ik werkte vroeger ook (meer dan) fulltime. Na de bevalling van de eerste ben ik 4x8 gaan werken, maar het liefste wilde ik bij mn kind zijn. Mijn arbeidsethos was compleet veranderd. Ik ben blij met mijn 20 uur nu.
Ik had het nooit verwacht, maar het ouderschap doet dingen met je die je van te voren misschien niet had gedacht.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 06 Jan 2020 21:33

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk 0.5 fte, maar dat komt neer op ongeveer 24 uur per week omdat ik ook de vakanties moet compenseren (onderwijs). Ik vind het prima, ik ben er tevreden mee.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Jan 2020 22:14

Re: Hoeveel uur werk jij?

Harrison schreef:Ik werk nu 40 uur en weet nog niet wat ik na mijn bevalling wil. Ik neig er naar om 36 uur te gaan werken, 4x9. Zora jij werkt dus ook 36 uur en dat bevalt goed?


Ja dat bevalt me supergoed! Na de geboorte van de eerste heb ik wel een tijd 24u gewerkt maar dat kwam meer doordat ik mijn baan gewoon in die uren kon doen (kwam van 32u toen). Nu heb ik een veel uitdagender baan en heb ik daardoor op de dagen dat ik wel thuis ben ook meer energie en ben ik leuker haha. Win win dus ?

Ik zou wel rekening houden met evt reistijd als je 4x9 werkt. Ik haal niet op alle dagen echt een volledige 9u als onze planning zo uitkomt dat ik moet halen en brengen. En ook wil koken. Dus dat vergt wel even wat puzzelen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Jan 2020 22:16

Re: Hoeveel uur werk jij?

Lees nu ook post van Caulfield en dat geldt voor mij ook. In deze baan begon ik met 32u (4x8) maar maakte idd de uren (36) vaak toch wel.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem273

Bericht 06 Jan 2020 22:19

Re: Hoeveel uur werk jij?

5 dagen, op papier is dit 40 uur maar in de praktijk gemiddeld 45 uur.
<<

Anoniem272

Bericht 07 Jan 2020 08:23

Re: Hoeveel uur werk jij?

Hier net als bij Pitty een ander geluid. Ik was niet van plan weinig te gaan werken als moeder, maar mijn zoon vroeg van jongs af aan veel aandacht en zorg (add, hb, en vroeger veel driftig en angstig), en daar hebben mijn man en ik ons werkende leven op aan moeten passen. Naschoolse opvang trok T. bijvoorbeeld niet in zijn kleuterjaren. Na school was hij helemaal op. Als baby en peuter was kinderopvang oké, maar hij hield het niet tot 18:00 vol, dan was het geen leuk kind meer.

Inmiddels zit T. lekker in zijn vel, is mijn man weer wat meer gaan werken, maar vind ik het ook gewoon gezellig om er te zijn voor de kinderen. Zodat ze bijvoorbeeld regelmatig met vriendjes kunnen spelen, ik hun verhalen kan horen en met huiswerk kan helpen.
En ik heb tijd om zelf muziekles te krijgen en regelmatig te sporten, de kinderen naar hun muziekles en andere clubjes te begeleiden, te helpen op school en bij de sportvereniging van mijn zoon. Dat soort dingen laten zich moeilijk plannen op één of twee dagen per week. Je bent toch afhankelijk van de planningen van de sport- en muziekverenigingen, de zwemles, de school etc.

Ik werk 24 uur over 4 dagen. Mijn reistijd naar werk is 45 minuten. Mijn man werkt 36 uur in ploegendiensten, ook 's nachts en in het weekend, met één vaste vrije dag op maandag.
<<

Kira

Bericht 07 Jan 2020 08:25

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk 20u in loondienst verdeeld over 5 dagen en dan nog zo'n 10 uur voor mezelf.
Maandag heb ik de langste dag, van 8.30 tot 21u met twee keer een uur er tussen. Verder ben ik thuis bezig met facturen maken, denk een uur per week. Ik heb dus redelijk veel vrije tijd en dat vind ik heerlijk.
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 07 Jan 2020 15:58

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk 40 uur per week.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 07 Jan 2020 16:56

Re: Hoeveel uur werk jij?

Pitty schreef:Harrison, Caulfield, toch even een ander geluid. Ik werkte vroeger ook (meer dan) fulltime. Na de bevalling van de eerste ben ik 4x8 gaan werken, maar het liefste wilde ik bij mn kind zijn. Mijn arbeidsethos was compleet veranderd. Ik ben blij met mijn 20 uur nu.
Ik had het nooit verwacht, maar het ouderschap doet dingen met je die je van te voren misschien niet had gedacht.


Dat is waar, dat weet ik natuurlijk niet helemaal van te voren. Maar goed, zoals ik er nu over denk denk ik dat 4x9 goed bij me zou passen.

Ik heb trouwens weinig reistijd, op de meeste dagen. Mijn vriend werkt op 10 minuten fietsen dus dat kunnen we samen prima opvangen. Thanks voor de tip Zora, had ik ook al over nagedacht inderdaad!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers