Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Plannen voor je huis 2020

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jan 2020 21:23

Plannen voor je huis 2020

Vertel op, zijn er grootse plannen voor je huis dit jaar? Verbouwing? Verhuizing? Wat gaan jullie doen? (uiteraard mogen later dit jaar foto's ook!)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem336

Bericht 01 Jan 2020 21:24

Re: Plannen voor je huis 2020

Ja, leuk!

Wij gaan de benedenverdieping EINDELIJK op de schop nemen. Letterlijk. De tegelvloer wordt vervangen door een PVC vloer, de wanden opnieuw in de stuc, een muurtje eruit, nieuwe keuken, nieuw toilet....

Ik zie er echt heel erg tegenop, maar we hopen dat dit ons meer een 'thuis-gevoel' gaat geven.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 01 Jan 2020 21:26

Re: Plannen voor je huis 2020

Verhuizen!!! Zo snel mogelijk.

Maar eerst worden de laatste dingen gedaan door schilder (kozijnen badkamer, kozijnen keuken, laatste plinten en kozijnen gang. Daarna laatste muur keuken afwerken, alles laagje verf en dan te koop erop!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Kira

Bericht 01 Jan 2020 21:30

Re: Plannen voor je huis 2020

Ja hier ook plannen.
Voor beneden een ander bankstel. Mijn is een beetje gemold door m'n katten.
En voor de rest de tweede verdieping omtoveren tot een soort "appartementje" voor m'n zoon.
Ik heb twee verdiepingen met op allebei twee kamers. En helemaal boven wil ik dus om toveren tot een plek alleen voor hem.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Jan 2020 21:30

Re: Plannen voor je huis 2020

Deze maand worden er twee dakkapellen geplaatst. De zolder is nu nog één grote ruimte, dat worden twee kamers en een ruime overloop met werkplek. Ook komt er een klein bergzoldertje. Mijn man gaat het binnenwerk samen met mijn zwager doen, dus dat duurt wat langer. Hopelijk maken we dit jaar nog een jongenskamer voor A op zolder en wordt zijn kamer weer babykamer.

Verder willen we een zonnescherm en rolluiken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jan 2020 21:45

Re: Plannen voor je huis 2020

Wij hebben afgelopen jaar de zolder geïsoleerd en een vliering erop gezet. Dit jaar gaan we waarschijnlijk een tweede badkamer erin maken, vloeren leggen en als er een tweede kindje komt, zal onze zoon een nieuwe kamer op zolder krijgen. Dat laatste vind ik uiteraard 't leukste project. Die kamer is zo leuk en heeft zoveel potentie! (heb even geen foto nu maar het is echt zo'n zolderkamer met oude balken en een trappetje naar een vide). Is nu onze logeerkamer.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem300

Bericht 01 Jan 2020 21:54

Re: Plannen voor je huis 2020

Wij zitten natuurlijk pas net in ons nieuwe huis dus al heel veel gedaan ,maar onze tuinen (voor en achter) moeten nog (en ook xe schuttingen met de buren) dat gaat dit jaar gebeuren (de achtertuin gaan ze zaterdag afmaken, zijn afgelopen maandag al een stukje begonnen)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 01 Jan 2020 21:56

Re: Plannen voor je huis 2020

Wij willen een nieuwe keuken. Eigenlijk vorig jaar al, maar we waren zo druk dat het allemaal niet gelukt is. Nu zsm mee aan de slag.
Ook willen we de zolder verbouwen. Waarschijnlijk een dakkapel erin, verdelen in een slaapkamer en voorzolder, mooie opbergruimte creëren. De ideeën zijn er, maar of het dit jaar nog lukt weet ik niet.
Verder willen we verder met de achtertuin. Vorig jaar al flink opgeknapt, nu aan de slag met de beplanting.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 01 Jan 2020 21:56

Re: Plannen voor je huis 2020

Bij ons begint het met nieuwe gevelbekleding, er moeten een paar ramen vervangen worden en vervolgens worden alle kozijnen en deuren geverfd.
We willen nieuwe binnendeuren en boven moeten er nog plinten geplaatst worden.
Verder gaan wij waarschijnlijk van slaapkamer ruilen met zoon, zodat de baby straks bij ons op de slaapkamer kan. De slaapkamers zijn bijna even groot, maar de ene heeft een schuine wand. Onze huidige kledingkasten laten we staan en dan hebben wij nieuwe kledingkasten nodig.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 01 Jan 2020 21:56

Re: Plannen voor je huis 2020

We hebben afgelopen jaar natuurlijk net een behoorlijke verbouwing achter de rug, dus heel grootse dingen gaan er niet gebeuren, haha.
Wel willen we de tuin aanpakken, die is echt chaotisch door al het zand van het uitgraven van de fundering. Daarnaast willen we het toilet aanpakken, dan is de benedenverdieping eigenlijk helemaal klaar.
Zolder hebben we de afgelopen jaren gedaan. Enige dat daarna nog op de lijst staat is de badkamer, dan is op 1 slaapkamer na het hele huis vernieuwd, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 01 Jan 2020 21:57

Re: Plannen voor je huis 2020

Wij gaan iig het buitenschilderwerk afmaken, daar waren we eind van de zomer al aan begonnen maar toen kreeg m’n man een blindedarmontsteking en longembolie en daarna regende het continu dus het is niet af. ?

Daarnaast wil ik eigenlijk iig een begin maken aan de aanbouw beneden, maar het kan ook dat dat pas 2021 gaat worden. We moeten nog iets meer sparen om het helemaal naar onze smaak af te kunnen maken.

Verder wil ik nieuwe gordijnen in de woonkamer en straks als de box eruit kan een nieuwe lekkere stoel. Misschien nu al een nieuwe eettafel, maar ik kan me ook voorstellen dat we daarmee wachten tot na de verbouwing.

♥♥
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 10:53

Bericht 01 Jan 2020 22:03

Re: Plannen voor je huis 2020

Wij laten dit voorjaar het huis schilderen aan de buitenzijde. Verder weinig plannen. Afgelopen jaar hebben we een nieuwe badkamer laten plaatsen, dus eerst weer even sparen.
<<

Anoniem281

Bericht 01 Jan 2020 22:22

Re: Plannen voor je huis 2020

JA! In augustus gaat ons huis te koop en daarna gaan wij kijken voor een ander huis. Ik kan niet wachten :) aan dit huis gaan we weinig opknappen. Het is wel nodig, hier en daar... Maar we nemen wel een beetje verlies en zetten het gewoon te koop als starterswoning dat TLC nodig heeft. Gelukkig is er weinig keus in de prijsklasse waar dit huis in valt, dus heeft men er al snel minder problemen mee als er nog iets aan gedaan moet worden.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 01 Jan 2020 22:27

Re: Plannen voor je huis 2020

Waarschijnlijk de kozijnen buiten allemaal laten schilderen. Dat zou de eerste keer zijn sinds de bouw van deze woning.

Veel verhuisplannen zijn er zeg. Wat zijn jullie redenen om te verhuizen?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 01 Jan 2020 22:31

Re: Plannen voor je huis 2020

Spannend Pippa en Bazinga dat jullie willen gaan verhuizen. Dat zal een spannend jaar worden op dat gebied!

Wij willen zelf dit jaar echt een dakkapel laten plaatsen en de badkamer verbouwen. Ik hoop dat het dit voorjaar gaat gebeuren want we zijn er al een tijdje mee bezig. Als we dat gedaan hebben ‘moet’ alleen de berging nog, maar dat wordt 2021 denk ik.

Ik sluit overigens niet uit dat we een ander (nieuwbouw-)huis gaan kopen, maar alleen als er echt een pareltje op ons pad komt.
Laatst gewijzigd door Scandic op 01 Jan 2020 22:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem281

Bericht 01 Jan 2020 22:31

Re: Plannen voor je huis 2020

Wij wilden al eerder, maar kan niet ivm BKR registratie. Ons huis is klein, huiskamer is maar 20m2 bijvoorbeeld en ik wil teveel veranderen aan dit huis, waardoor verhuizen goedkoper is. Of in ieder geval logischer, omdat wat we anders in dit huis steken, er nooit meer wordt uitgehaald bij een verkoop.

Bovendien willen we terug naar ons geboortedorp (1 km hier vandaan, maar gaat om het principe) en ik wil ook een huis hebben gekocht. Dit is gekocht door m'n man, 2 jaar voordat ik hij hem introk. En ik heb er wel mijn thuis van gemaakt, maar we willen samen iets nieuws uitzoeken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Jan 2020 22:51

Re: Plannen voor je huis 2020

Wij zijn net verhuisd, maar er staan nog wel wat dingen op ons lijstje. Sowieso een boel kleine klusjes nog, maar we willen ook de trappen laten renoveren en eigenlijk ook de toiletten wel laten doen. Maar dat kan over een paar jaar ook nog wel. Iemand een idee hoeveel geld je kwijt bent voor een toiletrenovatie? En aan de tuinen hebben we nog helemaal niks gedaan sinds we hier wonen, is één wildernis! Dus daar moeten we ook iets mee.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem316

Bericht 01 Jan 2020 22:53

Re: Plannen voor je huis 2020

Geen dikke verbouwingen dit jaar eigenlijk, hoewel ik dolgraag de badkamer aan wil pakken..
Wel gaan we, zoals het nu lijkt, de tuin aan pakken. Het liefst laat ik dit doen door een bedrijf en dat kost natuurlijk ook een flinke duit. Dus moeten nog even kijken.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 01 Jan 2020 22:54

Re: Plannen voor je huis 2020

Fred schreef:Veel verhuisplannen zijn er zeg. Wat zijn jullie redenen om te verhuizen?


Na 10 jaar in appartement wel toe aan normaal huis, tuin, meer dan 2 slaapkamers, fijne(re) wijk, ruimte als gezin.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Jan 2020 23:00

Re: Plannen voor je huis 2020

Willen jullie in DH blijven, Pippa?
❤ 7 juni 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jan 2020 23:00

Re: Plannen voor je huis 2020

We moeten voor buiten nog schilderen, en boven alles. Maar willen ook dubbel glas boven. Of misschien de keuken deels aanpakken.
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 01 Jan 2020 23:01

Re: Plannen voor je huis 2020

Het achterhuis gaat volledig op zijn kop: alles gestript, nieuwe vloeren, wanden er uit, nieuwe badkamer, nieuws slaapkamer, nieuwe achterin- en uitgang.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 01 Jan 2020 23:02

Re: Plannen voor je huis 2020

Bliss schreef:Willen jullie in DH blijven, Pippa?


Ja, hoewel we wel rondom kijken inmiddels, dus Wateringen, Ypenburg of bv Nootdorp, Poeldijk, Leidschendam, Leidschenveen, Rijswijk, Wassenaar zijn ook opties geworden omdat het gewoon bizar duur geworden is, of niet naar onze zin.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Jan 2020 23:27

Re: Plannen voor je huis 2020

Wij hopen dat er dit jaar een huis te koop komt wat we graag willen hebben. In 2018 hebben er ons huis gekocht toen we samen gingen wonen. We wilden graag in een bepaalde wijk wonen en hebben het huis gekocht met het idee dat het voor een paar jaar goed is. Inmiddels weten we heel goed wat we willen en het is een kwestie van wachten tot zo’n huis beschikbaar komt. De huizen die we willen zijn tussen de 145 en 180m2 woonoppervlak een beetje afhankelijk van of het uitgebouwd is of niet. Ons huis is nu 93. Verder willen we een huis dat volledig gedateerd is. Ons huidige huis hebben we ook zelf verbouwd en dat was echt heel tof om te doen. Ons volgende huis willen we ook energieneutraal maken. We maken ook regelmatig een rondje door de buurt en weten dat er een aantal woningen zijn die wij geschikt vinden waar nu alleenstaande oude vrouwen wonen (buurt is best wel ons kent ons).
2015 💙
<<

Anoniem309

Bericht 02 Jan 2020 00:33

Re: Plannen voor je huis 2020

Wat zijn er veel verhuisplannen zeg!

Ook wij willen komend jaar verhuizen. De afgelopen jaar hebben we hier best wel wat narigheid gehad waardoor we het liefst op een ander plekje weer opnieuw willen beginnen. Het klinkt misschien heel zweverig, maar ik heb het idee dat er in dit huis een hele negatieve energie hangt waardoor er heel veel dingen niet goed gaan.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers