Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Jan 2020 14:02

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Ik heb zelf geen kinderen, maar wordt wel altijd uitgenodigd op kinderverjaardagen. Ik vind het altijd wel gezellig, ook al zijn het er ondertussen wel veel geworden. Ik heb voor mijzelf wel zoiets ik ga als ik kan, maar ga er niks voor omgooien. Er wordt ook altijd bij gezegd dat ik mij zeker niet verplicht moet voelen om te komen.

Als ik met vrienden afspreek is dit regelmatig zonder kinderen. Maar ik spreek zelf ook vaak af juist om de kinderen te zien.
Het zijn kinderen van mijn vrienden, maar ben ook dol op ze en vind het daarom ook leuk om ze regelmatig te zien. Zo blijf ik ook betrokken bij hun leven.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 02 Jan 2020 14:17

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Fred, heb jij eigenlijk een kinderwens? En je vriendin?
Misschien een persoonlijke vraag, je hoeft niet te antwoorden natuurlijk, maar ik ben er benieuwd naar omdat je zo’n specifiek topic als deze opent.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 02 Jan 2020 14:39

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Mijn zusje heeft zelf geen kinderwens, maar is wel gek op haar neefjes en nichtjes. Maar ze vindt er ook wel wat van dat het veel over de kinderen gaat sinds die er zijn. Ze botst nu vooral vaak met mijn ouders daarover. Nu verwacht mijn broertje ook zijn eerste kindje, dus het zal nog wel erger worden. Ik vind het soms best lastig, je voelt vaak wel de spanning als er plannen gemaakt moeten worden...
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem301

Bericht 02 Jan 2020 15:14

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Wat ik nog even wil toevoegen, qua kinderverjaardagen en vriendinnen van mij uitnodigen. Los van dat ik het gezellig vind ‘moet’ ik ook wel want ik heb helaas geen broers of zussen of neven/nichtjes. En dus ook geen familie met kinderen. Het wordt dan wel een beetje saai voor Bo met alleen opa’s en oma’s op haar verjaardag. Dus waardeer het ook heel erg dat ze komen en het gezellig vinden.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 02 Jan 2020 15:56

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Op kinderverjaardagen nodig ik alleen vrienden uit die iets hebben met onze kinderen of met kinderen waar ze graag mee spelen. Maar ik vind er niks van als iemand niet kan of wil komen, een uitnodiging is wat mij betreft vrijblijvend.

Als we bij iemand thuis zijn zonder kinderen neem ik zelf wat te spelen mee en ik hou ze goed in de gaten. Helemaal ontspannen zit ik dan niet, als het even mogelijk is spreek ik dan liever zonder kinderen af.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 02 Jan 2020 17:25

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Op de verjaardagen van mijn kinderen nodig ik familie uit en een vriendengroep van ons waar we allemaal op elkaars verjaardagen komen. Andere vriendinnen stuur ik wel een berichtje of ze willen komen, maar dat verschilt heel erg en ik ga bij hun kinderen ook niet altijd langs.

Wel ben ik een paar jaar geleden een vriendin 'kwijtgeraakt' omdat ze er zoveel moeite mee had dat ik weinig flexibel was. Ik had op dat moment twee jonge kinderen (waaronder een huilbaby) onder de twee en een partner die er doordeweeks niet was. Bij mij thuis wilde ze niet altijd afspreken, ik vond het lastig om een oppas te vragen vanwege mijn zorgenbaby en in het weekend kon zij niet omdat ze dan met haar vriend wilde afspreken. Wel jammer, ik heb me vaak afgevraagd hoe dat beter had gekund.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 02 Jan 2020 17:29

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Niet. Levens veranderen nou eenmaal, en wil je vrienden blijven dan zul je je allebei een beetje moeten aanpassen. Wel erg jammer natuurlijk, zo vrienden verliezen.
Smile, it's free!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jan 2020 17:59

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Wat jammer Dot. Kan me voorstellen dat dat rot voelde.

Fred, ik ken eigenlijk niemand die er echt zodanig niks met kinderen heeft dat ze niet langs willen komen. Dus daar kan ik je niet bij helpen. We hebben wel vrienden die moeite hadden met een kinderfeestje omdat 't wat confronterend was toen ze midden in de medische molen voor een zwangerschap zaten. Daar had ik alle begrip voor.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jan 2020 18:05

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Bliss schreef: Mijn dochter is gewoon het allerbelangrijkst en als iemand daar totaal geen interesse in heeft, dan vind ik daar toch wat van heb ik gemerkt. En ik hoef het echt niet steeds over haar te hebben ofzo, absoluut niet zelfs. Zoals Carrie zei: ik ben meer dan alleen moeder. Maar er gewoon eens naar vragen is wel zo aardig toch?



En hier ben ik het ook mee eens en is wat ik al eerder bedoelde. Zelfs als je er niks mee hebt kun je toch interesse tonen in datgene wat een vriend wel interesseert. Ik vraag bij vrienden ook naar hun interesses. Ik zou, als ik bevriend met jou zou zijn, Fred, ook informeren naar hoe het met de spelletjes toernamenten gaat enzo. Gewoon om je de ruimte te geven om te praten over wat jou interesseert, zelfs al interesseert het mij matig. Gewoon eventjes, en daarna over iets anders wat ons samen bindt. Ik vind dat heel normaal in een vriendschap, ik hoef niet alles even interessant te vinden maar de vriendschap zelf is gewoon belangrijk. En zeker in't geval van een kind, want eigenlijk is't natuurlijk van de zotte om dat met spelletjes te vergelijken, want dat is van een heel ander kaliber. Ik kan me dus voorstellen dat jouw vriend het als vervelend heeft ervaren dat er zo weinig interesse was. Je hoeft heus geen suikeroom te zijn om een beetje te vragen naar hoe het gaat.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Jan 2020 19:19

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Zo is het niet gegaan Marin. Ik werd gewoon er een beetje moe van om telkens daar af te spreken (half uurtje rijden). Uiteraard snap ik dat het makkelijker uit komt maar om 8 van de 10 keer bij hun af te spreken van wege hun kind vind ik wat ver gaan. Kijk als ze nou hadden gezegd bedankt dan je er dat telkens voor over (1 uur rijden) hebt dan is het al wat anders. Uiteraard leg ik niet alles in de weegschaal, maar het hun op den duur wel opvallen dat we bijna altijd daar afspraken terwijl ik ze ook hier uitnodigde of voor iets anders.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 02 Jan 2020 20:13

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Wij hebben wel vrienden die niets met kinderen hebben en vooral niet met kinderverjaardagen (wat serieus ook wel echt de allerbeste anticonceptie is, volgens mij) - dat vinden wij dan ook echt niet raar als die niet komen. Maar tegelijkertijd, onze kinderen zijn een verlengstuk van ons en je kan en mag niet van ons verwachten dat wij alleen maar zonder kinderen langskomen of op stap gaan. Als dat zou gebeuren dan ebt de vriendschap wel echt langzaam weg.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 02 Jan 2020 20:39

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Dat soort dingen gebeuren ook andersom. Ik heb met meerdere vriendinnen ‘mot’ gehad toen ik vertelde dat ik niet op hun kinderverjaardag wilde komen. En dan had ik op zeer rustige wijze mijn argumenten uitgelegd, maar die werden niet geaccepteerd. Tja, dan weet ik het ook niet meer hoor.
Voor mijn gevoel hou ik namelijk al heel vaak rekening met mijn vriendinnen met kids, qua afspreeklocatie, tijd en soort activiteiten. Ik mis daar best wel eens wat in, want een lekker avondje doorhalen zit er niet meer in. Als je er dan ook nog op wordt aangekeken dat je niet naar zo’n krijsfeest wilt, dan verdwijnt al het begrip wel een beetje bij mij hoor.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Jan 2020 21:12

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Ben wel benieuwd naar wat voor kinderverjaardagen jullie gaan, dat het wordt omschreven als “beste anticonceptie” en “krijsfeest” ?

Tuurlijk, mijn kind is ook wat drukker dan gebruikelijk op zijn verjaardag, maar krijsen gebeurt niet in mijn huis hoor. Ook niet op een verjaardag. Ik vind het echt wel meevallen hoe heftig een kinderverjaardag is (ten opzichte van een andere bijeenkomst met veel mensen in huis).

♥♥
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 02 Jan 2020 21:20

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Als ik op kinderverjaardagen kom zijn daar al snel laten we zeggen (minimaal, soms veel meer) 6 kinderen onder de 4 en die hebben met z'n allen gewoon véél lawaai, zelfs als krijsen ze niet letterlijk. Ook als ze leuk spelen. Ik vind dat dus wel veel heftiger dan verjaardagen waar geen kinderen zijn en kan me er weinig bij voorstellen dat jij dat verschil niet zozeer merkt ?.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jan 2020 21:26

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Elliot schreef:Ben wel benieuwd naar wat voor kinderverjaardagen jullie gaan, dat het wordt omschreven als “beste anticonceptie” en “krijsfeest” ?

Tuurlijk, mijn kind is ook wat drukker dan gebruikelijk op zijn verjaardag, maar krijsen gebeurt niet in mijn huis hoor. Ook niet op een verjaardag. Ik vind het echt wel meevallen hoe heftig een kinderverjaardag is (ten opzichte van een andere bijeenkomst met veel mensen in huis).


Ik vind het ook wel enorm afhangen van de situatie en de dynamiek tussen de kinderen.
Wij hadden de mazzel dat het afgelopen verjaardag van O (1 april dus nog best vroeg in't jaar, dat zal jij weten haha) best lekker was en dus konden mensen gewoon buiten staan en kinderen in de tuin spelen. Dat helpt krijs technisch enorm. En vorige week hadden we een kinderverjaardag van vrienden maar zij hebben een speelkamer op de begane grond. Dus dat helpt natuurlijk nog veel beter. (niet dat de kinderen er de hele tijd blijven maar 't meeste wel). En ik moet eerlijk toegeven dat ik meer tegen de verjaardag van nichtje in januari op zie dan nichtje in augustus, gewoon omdat het inderdaad druk is. Maar ik ga uiteraard wel, zeker bij familie.
Maar met de juiste mensen en een beetje een gezellige instelling en aankleding (dus niet alleen maar een glaasje limo en taart maar ook als ze wat hapjes en drankjes op tafel zetten) vind ik 't gewoon gezellig en een kans om even bij te kletsen.
En inderdaad als ik m'n eigen verjaardag thuis zou vieren overdag zouden dezelfde mensen met kinderen komen, dan is 't net zo druk, maakt niet uit of dat nou de verjaardag van mij of m'n kind is. Dus in dat opzicht ben ik 't wel met je eens. Ik vind een kinderverjaardag ook niet persé gelijk staan aan krijsende kinderen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2020 21:41

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Joey schreef:Als ik op kinderverjaardagen kom zijn daar al snel laten we zeggen (minimaal, soms veel meer) 6 kinderen onder de 4 en die hebben met z'n allen gewoon véél lawaai, zelfs als krijsen ze niet letterlijk. Ook als ze leuk spelen. Ik vind dat dus wel veel heftiger dan verjaardagen waar geen kinderen zijn en kan me er weinig bij voorstellen dat jij dat verschil niet zozeer merkt ?.

Ik vind het ook vreselijk. Met 3 of 4 kinderen al rond die leeftijd.

Ik ging wel altijd naar de verjaardag van m'n neefjes, maar sinds alle buurjongetjes ook komen vond ik het echt niet meer leuk. De jarige heeft ook alleen aandacht voor de andere kinderen en als familie zit je er een beetje voor jan lul. En inmiddels zitten ze alleen maar op hun tablet, dus ze krijgen een kaart. Vind het wel prima.
Elk jaar begon ik me meer te ergeren. Maar goed, dat verschilt ook per kind.

Als vriendinnen gaan we niet naar de verjaardag van elkaars kinderen en binnen onze vriendengroep is er maar 1 stel met een kind (en nu nog een stel met baby, maar die is nog niet jarig geweest). Daar worden we wel altijd uitgenodigd op de kinderverjaardag en we gaan ook altijd, maar ik vind het wel heel druk. En dan zijn het nog maar enkele 2/3 jarigen :angel:
Op G's verjaardag nodigen we geen vrienden uit. Ja heel misschien dat stel van hierboven, want dat zijn wel echt hele goede vrienden, maar verder niet. Verjaardagen zijn voor familie bij ons en als ze straks op school zit heeft ze ook al een kinderfeestje erbij.
Op mijn eigen verjaardag komen dus ook geen vrienden/vriendinnen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Jan 2020 21:48

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Tuurlijk maken kinderen lawaai (al laat ik ze, ook al is D. in november jarig, gewoon lekker buiten spelen. Of anders boven op zijn kamer.), maar ik vind het ook lawaai als er in een woonkamer 10-15 volwassenen met elkaar aan het praten zijn. Dan loop ik ook vaak even naar de gang om geen geluid te hoeven horen. Dat bedoel ik, het is allebei druk. Of je nu met kinderen op een feestje bent of met volwassenen.

♥♥
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 02 Jan 2020 22:10

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Hier zijn regelmatig kinderverjaardagen geweest waarbij de volwassenen meer herrie maakten dan de kinderen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem277

Bericht 03 Jan 2020 00:53

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Ik ga niet naar kinderverjaardagen van vrienden. Alleen neefjes en nichtjes en dan alleen als het uitkomt (ik hou er de dag zelf rekening mee maar niet het weekend ervoor en erna, moeten ze het maar eerder aangeven).
Ik vind dat je bij vrienden op z'n minst op kraamvisite moet gaan maar daarna hoef je echt niet af te spreken met kinderen. En van mij hoeft er echt niet iedere keer naar de kinderen gevraagd te worden. Net wat eerder genoemd werd, ben meer dan alleen moeder.
Ik heb vrienden die totaal niets met kinderen hebben, maar in de vriendengroep zien we elkaars kinderen (bijna) nooit.
En op bezoek gaan met kinderen, doe ik alleen als ik weet dat ze het niet erg vinden. Maar vaak vind ik het fijn (bij kinderloze vrienden) om zonder kinderen af te spreken. Kan ik ook een normaal gesprek voeren ipv continu de kinderen aandacht te geven of in het gereel te houden.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Jan 2020 13:15

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Ik vind kinderverjaardagen ook echt niet zo erg als sommige hier aangeven. Ja het is druk.. maar een verjaardag bij onze buren vind ik bij wijze van erger, omdat die zoooo enorm hard praten, omdat ze over elkaar heen willen praten ofzo. Dat vind ik erger dan rond rennende vrolijke kinderen.

Ik heb verder zover ik weet geen familie of vriendinnen die niks hebben met kinderen, of dat hebben ze me dan niet vertelt.
:heart: :heart: 2011
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 04 Jan 2020 00:18

Re: Familie en vrienden die niets met kinderen hebben

Fred schreef:Tot nu toe zijn de antwoorden vrij mild. Hebben jullie echt geen familie of vrienden die helemaal niets met kinderen hebben en ze als het even kan ontwijken? Die liever niet op bezoek komen en als ze er al wel zijn geen interesse in de kinderen tonen.


Al onze siblings hebben kinderen dus in de familie speelt bovenstaande helemaal niet. Van onze vrienden zonder kinderen vinden de meeste het wel prima om onze kinderen te zien. Zeker nu mijn kinderen ouder worden (4 en 6) merk ik dat vrienden het wel leuk vinden om met ze te kletsen of zelfs te spelen (wat van mij uiteraard niet hoeft). Verder zie ik deze vrienden vrij regelmatig zonder dat mijn kinderen er bij zijn.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers