Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vuurwerk verbod?

Voor of tegen vuurwerk?

Voor overal vuurwerk afsteken
7
7%
Voor vuurwerk, maar dan mag het alleen op aangewezen plaatsen in een gemeente worden afgestoken
13
13%
Voor vuurwerk, maar een gemeente moet wel een aantal vuurwerkvrijezones aanwijzen (bijv. winkelcentra's)
18
17%
Tegen particulier gebruik vuurwerk, een verbod moet er snel komen
66
63%
 
Aantal stemmen : 104
<<

Anoniem295

Bericht 31 Dec 2020 22:44

Re: Vuurwerk verbod?

Nou, hier brand bij mijn ouders om de hoek in een leegstaande wijk. Brandweer is aan het blussen en wordt bekogeld met zwaar vuurwerk.
<<

Anoniem315

Bericht 31 Dec 2020 22:49

Re: Vuurwerk verbod?

Wat naar zeg! Ongelooflijk!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Dec 2020 22:55

Re: Vuurwerk verbod?

Succes Lady!

Wij hebben kindervuurwerk afgestoken na het eten. Best spannende dingen nog, zoals grondbloemen en knetterrotjes. Maar wel mooi :) de kinderen riepen naar iedereen die langskwam ‘gelukkig nieuwjaar’ en iedereen reageerde heel lief. Toch nog een beetje joy verspreid 🤪
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem295

Bericht 31 Dec 2020 22:59

Re: Vuurwerk verbod?

Exogenesis schreef:Wat naar zeg! Ongelooflijk!

Ja echt bizar, ik kan daar met mijn hoofd gewoon niet bij. Net maar even mijn ouders gebeld, normaalgesproken wandelen we na middernacht even naar ze toe, maar dat leek mij en m’n vader nu heel onverstandig. M’n vader ziet het nog wel volledig uit de hand lopen vannacht.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 31 Dec 2020 23:26

Re: Vuurwerk verbod?

Hier in het dorp zijn vanmiddag twee agenten met vuurwerk bekogeld lees ik net. Ze waren in gesprek met een groep van ongeveer 80 man in een weiland. Bizar zeg.
10.04.17
<<

Anoniem325

Bericht 31 Dec 2020 23:28

Re: Vuurwerk verbod?

Hier niet ver vandaan schijnt het ook goed mis te gaan..
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1711

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 31 Dec 2020 23:44

Re: Vuurwerk verbod?

Ik snap dat gewoon echt niet, wat is er mis met je als je tegen hulpverleners of überhaupt andere mensen gaat rellen / vuurwerk gooien / gevaarlijke dingen uithaalt. Ik kan daar echt met m’n kop niet bij.
En wat veel ouders weten dan ook niet wat hun jeugd uitspookt lijkt wel.
Juli 2019
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 01 Jan 2021 00:45

Re: Vuurwerk verbod?

Nou ik heb voor het eerst in mijn leven 112 gebeld want een stel gekken zit hier gewoon op een grasveld, naast een picknick bank, auto's en een laadpaal voor elektrische auto's een vuur te maken 🤬
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 01 Jan 2021 01:24

Re: Vuurwerk verbod?

Het gaat hier ook los...
2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 01 Jan 2021 01:32

Re: Vuurwerk verbod?

Weinig verschil met voorgaande jaren hier...
<<

Anoniem315

Bericht 01 Jan 2021 01:41

Re: Vuurwerk verbod?

Hier ook. Er gingen flinke voorraden doorheen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jan 2021 01:51

Re: Vuurwerk verbod?

Hier ook veel. Politie stond bij het bureau buiten te kijken en gingen net weer op pad. Echt bizar zoveel had ik niet verwacht eigenlijk.

En ook veel grote groepen jeugd op straat vraag me af waar die dan heen gaan. En zag ook bij veel mensen grote groepen in huis.
Afbeelding
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 01 Jan 2021 02:09

Re: Vuurwerk verbod?

Wow op sommige plekken is het wel echt heftig. Bizar dat mensen zich zo kunnen misdragen richting de hulpverleners en het gewoon vinden om materiaal te vernielen.

In onze wijk was er wel wat siervuurwerk en een paar knallen maar echt enorm weinig in vergelijking met andere jaren.
Veel mensen ook gewoon thuis met het gezin en bijna niemand op straat. Wij zijn even naar een vriendje van onze jongste gelopen in onze straat om te zwaaien voor het raam. Ze zitten in quarantaine, anders hadden we bij hun kindervuurwerk gekeken. We kwamen alleen de buren van twee huizen verderop tegen die normaal enorm veel vuurwerk hebben. Nu alleen wat simpel kindervuurwerk.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem295

Bericht 01 Jan 2021 02:15

Re: Vuurwerk verbod?

Wij hebben uiteindelijk op het balkon toch wel genoten van mooi siervuurwerk. Verder lijkt het redelijk met een sisser af te lopen gelukkig, verder geen heftige dingen.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 01 Jan 2021 02:27

Re: Vuurwerk verbod?

sarah1985 schreef:En ook veel grote groepen jeugd op straat vraag me af waar die dan heen gaan. En zag ook bij veel mensen grote groepen in huis.


Naast mij zit ook een groep jongeren bij elkaar. Er stonden een heel aantal fietsen buiten, ik gok dat ze met een stuk of 10/12 bij elkaar zijn. Denk in de leeftijd van 16-18. Geen idee waar zijn moeder is en of die toestemming hiervoor gegeven heeft en hier dus van af weet.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Jan 2021 02:37

Re: Vuurwerk verbod?

Hier hebben we een hele avond al een actieve hij die op zoek wilt gaan naar het vuurwerk. Nu is vermijd eerste jaarwisseling in deze omgeving en ik begreep wel dat het een stuk minder is dan normaal. Maar we hebben de hond al regelmatig uit de vensterbank kunnen plukken.

Verder snap ik al jaren niet de houding van de mensen richting de hulpverlening. Deze Mensen moeten hun werk kunnen doen en zonder de hulpverlening hebben wij het als burger toch een stuk lastiger. Want als we ze ineens nodig hebben dan staan ze op de eerste rij.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 01 Jan 2021 09:56

Re: Vuurwerk verbod?

Ik lag gisteren net goed en wel in bed toen er een enorme knal was. Mijn ruiten trilden ervan.
Nu lees ik net dat er een bomexplosie is geweest en 20 huizen beschadigd zijn geraakt.

Ik word echt heel verdrietig van de berichten over het bekogelen van hulpverleners.
Laatst gewijzigd door Chava op 01 Jan 2021 10:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 01 Jan 2021 10:14

Re: Vuurwerk verbod?

Bizar Chava, je snapt toch niet dat mensen zoiets maken. Net als hulpverleners bekogelen, idioot.

Hier had onze jongste zich heel erg verheugd op buiten kindervuurwerk afsteken omdat ze bang is voor harde knallen en normaal met een koptelefoon op binnen Netflix zit te kijken. We stonden nog maar net buiten of 2 mega harde knallen waren te horen van iemand een paar huizen verderop, brullen natuurlijk. Heb haar buiten gelaten met huilen zodat diegene ook het effect op die knallen hoorde, was daarna wel klaar gelukkig. Dat is ook geen legaal vuurwerk, bij het omhoog gaan een intens niet prettige knal en hetzelfde als het in de lucht ontploft.

En daarna tot 1h leuk kindervuurwerk afgestoken. Je zag hier wel het een en ander opgaan maar niet heel veel. Ook een aantal wensbalonnen. Moet zeggen dat ik oud en nieuw nooit zo leuk vind. Vind het altijd best (emotioneel) beladen en heel erg afscheidsidee van iets waardoor ik standaard mij bij elke o&n even rot voel en tranen weg moet pinken. Nu ging het goed, vond het wel fijn zo.
<<

Anoniem332

Bericht 01 Jan 2021 10:21

Re: Vuurwerk verbod?

Hier nog geen 10% van wat het normaal is. Het was rustig, wel vuurwerk in de omgeving te zien/ horen. Wij waren in het begin de enige op straat. Later kwamen er nog een paar buren naar buiten. Maar normaal komen er drommen mensen naar buiten omdat alle buren feestjes houden. Wel fijn hoor niet meer iedereen hoeven te zoenen 😅.

Hoe jammer ook, maar ik hoop op een vuurwerk verbod. Het haalt in sommige mensen het slechtste naar boven, een anarchie voor een paar uur.
<<

Anoniem301

Bericht 01 Jan 2021 10:33

Re: Vuurwerk verbod?

Hier stopte het vuurwerk wel wat eerder, rond een uur of 1.00. Maar verder geen verschil met voorgaande jaren. En ook steeds van die harde bommen tussendoor, niet normaal. Wat een aso’s en natuurljk zijn het altijd mannen die het doen. Gezien wat er in Rijswijk is gebeurd?


https://mobile.twitter.com/GeLeHesjesNL/status/1344776071166758912

Echt, wat een ellende.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 01 Jan 2021 10:49

Re: Vuurwerk verbod?

Wat een idioten!

Hier was het iets minder en minder lang, maar alsnog wel veel.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 01 Jan 2021 11:01

Re: Vuurwerk verbod?

Het duurde hier werkelijk de hele nacht. Het stopte om 6.20. Hele harde knallen. Siervuurwerk tot 2 uur ongeveer.
Vanavond maar op tijd naar bed.
2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Jan 2021 11:02

Re: Vuurwerk verbod?

Hier ook veel en harde knallen. Het ging gelukkig minder lang door maar heb daardoor wel een flink te korte nacht gehad. Niet heel fijn.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jan 2021 11:58

Re: Vuurwerk verbod?

Wat zijn er toch een idioten. Zo naar.

Wij hebben uiteindelijk lekker geslapen en geen vuurwerk meer gehoord na één uur ofzo.
Let's discover the world together.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 01 Jan 2021 13:17

Re: Vuurwerk verbod?

Ik was voor het eerst in jaren in mijn eigen huis met oud en nieuw, na 4.00 stopte het enorme knalvuurwerk pas en werd het een beetje rustig.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers