Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Movember

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Nov 2013 12:37

Re: Movember

En oh hahaha, JIJ kent natuurlijk weer veel mannen die dat niet stoer vinden. Die überspeciale omgeving van jou. Gottegottegod :yes:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 03 Nov 2013 12:38

Re: Movember

Ik vind dat hele circus gewoon nogal irritant, maar dat roep ik ook al jaren over die oktober borstkankermaand, hoezo een hele maand? Hoeveel moet een mens in zijn gezicht gedrukt krijgen voordat hij eindelijk ergens bewust van raakt?
<<

Anoniem44

Bericht 03 Nov 2013 12:39

Re: Movember

Nee, ik ken mannen die zichzelf zo sterk voelen (lichamelijk), dat ze haast niet kunnen geloven dat zíj een ziekte zouden kunnen krijgen.
<<

Anoniem 52

Bericht 03 Nov 2013 12:40

Re: Movember

Euh Marsy, hate to say (Echt) maar..

ED heeft gelijk. (Zagen jullie ook varkens vliegen?)

Mannen doen stoer en laks en laten niks checken. Voor vrouwen zijn er borsten-bussen om knobbeltjes te laten checken en die doen dat sneller dan de man. Ik vind Movember een goed initiatief. Een maandlang focussen op de man ipv de eeuwige lintjes en programma's van Pink Ribbon. Niks mis mee.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Nov 2013 12:45

Re: Movember

Maar vrouwen waren toch net zo laks in het checken van hun borsten voordat deze hele borstkanker hype los barste? En ik moet dringend naar de gynaecoloog maar stel het steeds uit. Nee, ik ben het daar gewoon niet helemaal mee eens. Het is een menselijk gegeven dat ze laat of niet naar de huisarts stappen met klachten, niet een typisch mannending, vind ik.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 03 Nov 2013 12:48

Re: Movember

Ik geloof dat hier ook wel onderzoek naar is gedaan: over het algemeen zoeken vrouwen eerder hulp, zowel in de geestelijke als in de lichamelijke gezondheidszorg.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Nov 2013 12:55

Re: Movember

Ok ED, je hebt gelijk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 03 Nov 2013 13:20

Re: Movember

-ED- schreef:Ik geloof dat hier ook wel onderzoek naar is gedaan: over het algemeen zoeken vrouwen eerder hulp, zowel in de geestelijke als in de lichamelijke gezondheidszorg.


Er zal best wel onderzoek naar zijn gedaan maar toch hoor ik hier in mijn woonplaats regelmatig / veel te vaak over vrouwen die kanker of een andere ziekte blijken te hebben en achteraf al veel langer geleden zelf iets gevoeld, gedacht etc hadden maar juist daarom niet naar de dokter zijn gegaan omdat ze bang waren voor een slechte uitslag. Ik weet niets over dat onderzoek maar ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat vrouwen voor kleinere dingen sneller naar een arts gaan maar dat ze bij andere mogelijke ziektes ook uitstelgedrag of ontkengedrag vertonen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 04 Nov 2013 22:49

Re: Movember

Marsy31 schreef:Tja Moira, vind het heel rot te horen van je persoonlijke ervaringen, maar 'ervan kotsen', kom op nou even. 'Kots' je dan ook op alle acties die gedaan worden rond borstkanker? Het gaat om bewústwording... Bedenk jij dan nu op dit moment even een andere manier, die dus niet om te 'kotsen' is, hoe je bewustwording kunt vergroten als het aankomt op, in dit geval specifiek, mannen kanker. Want jij wilt zo graag collectanten toch? Nou, die zijn er natuurlijk al. Reclame spotje doen zodat mannen zich vaker laten testen met daarin prostaatkanker als serieus en angstig onderwerp? Kan.. Op deze manier zijn alle mannen die een snor kunnen laten staan, zich even een maand bewust van de gevaren ervan en worden er meer gevallen van kanker opgespoord. Dan is er toch een doel bereikt? En dat is toch juist fantastisch? Hoe kun je daar nou tegen zijn? Een reclame spotje wordt snel weer vergeten, maar hier worden ze dan elke dag mee geconfronteerd. Daarnaast is er zeker 60% hier die er dan ook nog iets naast doet: geld ophalen of meehelpen op een benefietdag waar alle snorremansen dan samenkomen, dus er wordt ook nog extra geld op gehaald voor onderzoek, ook op het werk van de mannen wordt er aandacht aan besteedt. Maar als jij beter idee hebt voor verspreiding, kom maar op, ben heel benieuwd. Iets wat niet om te kotsen is he, en het moet ALLE mannen bereiken en het liefst ook grootste gedeelte van de vrouwen. En niet even een kort moment van aandacht, nee, een lange periode van aandacht, anders loop je je doel mis. Kom maar op. Hoewel het beetje cynisch klinkt, meen ik het nog ook. Als je je er zó tegen verzet en het idee is zó stom, kom dan even met iets beters en red een hoop levens. Want wat je er ook van vindt, deze actie werkt hier als een tiet! En daar gaat het om vind ik, het uiteindelijke resultaat. Hulde aan de bedenkers van Movember, naar mijn mening.

Ik heb persoonlijk ook niet veel met die lintjes van borstkanker, maar ik vind wel dat het helpt. Elke keer als ik zo'n lintje zie, denk ik aan borstkanker, denk ik aan de personen die ik verloren heb, denk ik aan mijn enorme kans om borstkanker te krijgen. Het is een soort Pavlov effect geworden, dat lintje. Facebookacties en likes, tja, het is ook bewustwording, alleen zo irritant, dat ik er vaak over heen lees. Doel misgelopen dus.


Ik snap niet eens waarom ik hier nog serieus op in ga, maar goed. Ik mag toch wel mijn mening geven? Volgens mij weet je ook totaal niet hoe de situatie in NL is. Zoals ik al aangaf, schiet het hier zijn doel voorbij. En ja, ik vind al die bh kleur acties enzo ook gewoon helemaal niks. Wat heeft iemand met borstkanker hier nu aan? In mijn ogen niks. Het is eerder pijnlijk.. En je komt wel met allemaal feitjes, maar kun je die ook met betrouwbare bronnen onderbouwen? Vind het nu maar een beetje geraaskal wat je nu doet, in de hoop dat je je mening kunt doorduwen.

Zelf ben ik voor andere campagnes, die vooral leerzaam zijn. Zoals de campagne over darmkanker. Uitleggen hoe je het kunt herkennen en eventueel met testkitjes zelf aan de slag gaan is in mijn ogen succesvoller dan foto's maken van je stront en op facebook zetten. En juist die reclamespotjes die volgens jouw zo vergeten zijn doen het ook goed. Denk alleen al aan de stoppen met roken campagne, groot succes! Je moet mensen bewust laten worden van bepaalde zaken, geen korte trend aanwenden. Mensen doen even leuk mee met de hype en zijn het al snel weer vergeten.
<<

Anoniem44

Bericht 04 Nov 2013 23:03

Re: Movember

Ik ervaar het persoonlijk als zeer confronterend, nu deze hele movembermaand, als directe betrokkene word je al genoeg geconfronteerd met je verlies (bijvoorbeeld doordat iedereen om je heen scheldt met kanker), ik heb helemaal geen behoefte om in mijn dagelijkse leven voortdurend deze ziekte onder mijn neus gewreven te krijgen. Het is al confronterend genoeg om iemand aan de ziekte te verliezen, daar kan ik al die opgeblazen toestanden echt niet bij gebruiken.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 04 Nov 2013 23:16

Re: Movember

Ik ben ook een direct betrokkene, maar ik heb de oktober borstkankermaand totaal niet als vervelend ervaren! Juist alleen maar goed het weer eens onder de aandacht te brengen. Schelden met kanker doet me ook niks, daar sta ik geheel boven, maakt niet dat ik het goedkeur. Maar ik kan me er wel druk over maken maar daar win ik helemaal niks mee. Beter spendeer ik die energie aan degene die het nodig heeft.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 04 Nov 2013 23:43

Re: Movember

Vrouwen krijgen ook controles. Borstonderzoek en het uitstrijkje. Volgens mij is dat bij mannen ook niet of wel?
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem44

Bericht 04 Nov 2013 23:48

Re: Movember

JustMeDaan, voor iedereen werkt dat anders. Ik verkies het om er zo weinig mogelijk energie aan te spenderen, maar af en toe vind ik het gewoon irritant dat ik het werkelijk overal tegenkom. Als ik de televisie aanzet, op FB, advertenties op internet, op billboards op straat, in tijdschriften. Misschien komt het omdat mijn oog er ook naartoe trekt, maar ik vind het gewoon lastig om er steeds mee geconfronteerd te worden. Ik verkies liever mijn eigen momenten dat ik me ermee bezig houd dan dat ik het steeds op ongelukkige momenten in mijn gezicht gedrukt krijg.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 05 Nov 2013 00:11

Re: Movember

Ik vind het ook wat overtrokken om movember of bortkankermaand té confronterend te vinden omdat je een dierbare hebt verloren aan kanker. Dat zou betekenen dat je geen blad meer open kunt slaan of geen tv meer aan kan zetten, want denk eens aan komt een vrouw bij de dokter, over mijn lijk, documentaires over kanker, acties tegen kanker, boeken of verhalen over kanker.

Ook ik ben een dierbaar en veel te jong iemand verloren aan kanker, en ook al is het bijna 5 jaar terug, het doet nog dagelijks pijn, maar om nou te zeggen dat dit soort acties te confronterend zijn....nee. Maar datis geen aanval ED, jij kunt het natuurlijk wel zo ervaren, dit is mijn persoonlijke mening.

Mensen die met kanker schelden vind ik wel écht verschrikkelijk, daar gaan mijn nekharen van overeind staan.
Maar wat acties als movember enzo betreft zou ik zeggen; hoe meer hoe beter. Zolang mensen de gedachte erachter maar onthouden.

Edit; Sorry, ik had je laatste post nog niet gelezen, en zie dat je daarin verwijst naar tv, internet etc. Had ik niet gezien toen ik mijn post plaatste
<<

Anoniem44

Bericht 05 Nov 2013 00:14

Re: Movember

Het is meer omdat het een hele maand is. Ik vind het echt niet erg om er zo nu en dan mee geconfronteerd te worden, maar niet een hele maand lang.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 05 Nov 2013 00:23

Re: Movember

Je weet dat die maand er is, dan probeer je in die tijd de dingen waar je het het meeste tegen komt te vermijden.
Het zal bij mij wel schelen dat het goed afgelopen is, maar het is ook nog erg vers. De bestralingen zijn in de maand Oktober geweest alle 21. Hoe toepasselijk :). Betreft trouwens niet mezelf. Wel iemand die erg dicht bij me staat
Doet me echt niks dat het dan ook op tv enz is. Maar ik kan dat prima loslaten ook. En dat is inderdaad ieder voor zich.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem44

Bericht 05 Nov 2013 00:40

Re: Movember

Ik vind het wel een verschil inderdaad, of het goed is afgelopen en dat iemand alleen bestralingen heeft gehad, of echt een heel traject heeft doorlopen met chemo, langzamerhand totaal is afgetakeld, doodziek is geworden en vervolgens is doodgegaan, maargoed, dat verschil mag waarschijnlijk weer niet benoemd worden, want alles is even erg.

Punt blijft dat ik het er wél moeilijk mee heb, ik wil me er best bewust van zijn hoor, maar dan wel graag op de momenten die ik er zelf voor uitkies.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 05 Nov 2013 00:49

Re: Movember

Jammer dat je er vanuit gaat dat het alleen bestralingen betreft.
Ook hier chemo. Incl in het ziekenhuis belanden na een chemo.
En inderdaad, van iedereen is het even erg. Ligt er maar net aan wat het voor impact op iemand heeft en dat kan je nooit beoordelen voor een ander.
D. 💙14-01-2019💙
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom, Nan