Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Allergie voor alcohol, bestaat dit?

<<

Anoniem271

Bericht 25 Dec 2019 17:56

Allergie voor alcohol, bestaat dit?

Ik drink nooit. Vandaag tijdens het kerstdiner hadden we een gang waar alcohol in zat, niet mega veel (wel iets waar 15% alcohol in zit), maar toch reageer ik erop. Mijn hoofd is knalrood, gloeit, mijn huid lijkt wat te trekken. Ik heb dit vaker gehad, maar kan dit een allergische reactie zijn op de alcohol?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Dec 2019 18:15

Re: Allergie voor alcohol, bestaat dit?

Als ik het google zie ik er behoorlijk veel over geschreven, o.a. dat het vaker om een intolerantie gaat.
#teammaple🍁
<<

Anoniem271

Bericht 25 Dec 2019 18:17

Re: Allergie voor alcohol, bestaat dit?

Ja maar ik Google niet meer. ? Maar het kan dus.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Dec 2019 18:44

Re: Allergie voor alcohol, bestaat dit?

Lijkt mij dat het prima kan. Maar volgens mij heeft alcohol ook een vaatverwijdend effect (Whatever?!) en dat zou het ook kunnen verklaren. In ieder geval de roodheid, doordat er dan meer bloed naar je gezicht trekt. Als je bijna nooit drinkt dan slaat zo’n drankje natuurlijk best wel in.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Dec 2019 22:56

Re: Allergie voor alcohol, bestaat dit?

Dat kan zeker!
Aziaten bijvoorbeeld missen het enzym om alcohol goed af te kunnen breken en die hebben dezelfde symptomen als jij beschrijft.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Dec 2019 23:47

Re: Allergie voor alcohol, bestaat dit?

Ik heb het met champagne achtige drankjes. Meer dan een half glas kan ik niet hebben want dan krijg ik ook zulke reacties erop.
Met andere drankjes heb ik dat niet, ook niet met sterke drank.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Dec 2019 22:26

Re: Allergie voor alcohol, bestaat dit?

Een vriendin van me heeft dat bij bepaalde drankjes ook en bij andere niet. Ik heb zelf bedacht dat er dan vast en toevoeging in dat drankje zit waar ze op reageert, ipv de alcohol.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 26 Dec 2019 23:18

Re: Allergie voor alcohol, bestaat dit?

Lady schreef:Lijkt mij dat het prima kan. Maar volgens mij heeft alcohol ook een vaatverwijdend effect (Whatever?!) en dat zou het ook kunnen verklaren. In ieder geval de roodheid, doordat er dan meer bloed naar je gezicht trekt. Als je bijna nooit drinkt dan slaat zo’n drankje natuurlijk best wel in.


Klopt ja. Met name de oppervlakkige vaatjes in de huid en dan vooral gezicht. Als je daar beetje gevoelig voor bent (snel blozen, rosacea, etc.) kun je heel snel flink rood en warm worden. En inderdaad als je minder drinkt komt het harder aan. Ook krijg je daardoor een verdeling van je warmte, vanuit je core meer naar perifeer waardoor dat warmer voelt. Zeg maar het omgekeerde scenario van waarom vrouwen altijd koude handen en voetem hebben.. Daar komt ook het warme gevoep van alcohol vandaan (wat dus eigenlijk vals is want je gaat juist warmte verliezen).

Oh en het is aangetoond dat van alcoholische drankjes met bubbels je promillage sneller en hoger wordt dan dezelfde drankjes zonder bubbels.
<<

Anoniem282

Bericht 30 Dec 2019 02:37

Re: Allergie voor alcohol, bestaat dit?

Puur gebaseerd op de titel van het topic, denk ik: "I wish." Maar je hebt vast meer aan de reacties van Lady en Whatever. ;-)

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers