Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Musea, rondleidingen, open dagen en meer.

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Feb 2020 00:27

Re: Musea, rondleidingen, open dagen en meer.

Interessant rapa... Met name omdat er een inrichting bij zit waar ik wel benieuwd naar ben.

Overigens heb je de komma's net op de verkeerde plaatsen staan.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 14 Feb 2020 08:22

Re: Musea, rondleidingen, open dagen en meer.

Fred schreef:Interessant rapa... Met name omdat er een inrichting bij zit waar ik wel benieuwd naar ben.

Overigens heb je de komma's net op de verkeerde plaatsen staan.


Iets te snel gekopieerd en geplakt van de site. Aangepast en rijtje deelnemers is nu denk ik wat beter te lezen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 17 Feb 2020 13:55

Re: Musea, rondleidingen, open dagen en meer.

Plekje gereserveerd voor FPK Mesdagkliniek in Groningen. Lijkt me weer interessant dagje uit te worden.

Dus als je belangstelling hebt, kijk dan of er nog plekken beschikbaar zijn voor de TBS kliniek bij jou in de buurt.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 26 Feb 2020 22:43

Re: Musea, rondleidingen, open dagen en meer.

Kom in de kas!

Op 4 en 5 april openen de deuren van veel kassen die ons land rijk is. De uitgelezen kans om eens kennis te maken met het leven binnen een kas.

https://www.komindekas.nl/16-locaties-d ... -kas-2020/

Kom in de Kas richt zich dit jaar op een nieuwe doelgroep. Er zijn elk jaar genoeg belangstellenden maar ze missen de stedelingen in de leeftijd van 20 tot 40 jaar. In deze groep zitten de studenten, de jonge talenten, gezinnen en de opiniemakers. De mensen die het meest kritisch naar de herkomst van hun voedsel kijken, de publieke opinie bepalen en potentiële werknemers. 

Dus ze missen de Zeg maar Yes forummer?

Zet het in je agenda. Er zijn die dag volop leuke en lekkere dingen, ook zeker leuke dingen voor kinderen. Ik ben wat jaren geleden geweest in de Koekoekspolder in Ijsselmuiden en vond het superinteressant om te zien hoe paprika's, witlof, aardbeien geteeld en geoogst worden. Hoe bloemen gekweekt worden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem324

Bericht 26 Feb 2020 23:03

Re: Musea, rondleidingen, open dagen en meer.

rapa nui schreef:Kom in de kas!

Op 4 en 5 april openen de deuren van veel kassen die ons land rijk is. De uitgelezen kans om eens kennis te maken met het leven binnen een kas.

https://www.komindekas.nl/16-locaties-d ... -kas-2020/

Kom in de Kas richt zich dit jaar op een nieuwe doelgroep. Er zijn elk jaar genoeg belangstellenden maar ze missen de stedelingen in de leeftijd van 20 tot 40 jaar. In deze groep zitten de studenten, de jonge talenten, gezinnen en de opiniemakers. De mensen die het meest kritisch naar de herkomst van hun voedsel kijken, de publieke opinie bepalen en potentiële werknemers. 

Dus ze missen de Zeg maar Yes forummer?

Zet het in je agenda. Er zijn die dag volop leuke en lekkere dingen, ook zeker leuke dingen voor kinderen. Ik ben wat jaren geleden geweest in de Koekoekspolder in Ijsselmuiden en vond het superinteressant om te zien hoe paprika's, witlof, aardbeien geteeld en geoogst worden. Hoe bloemen gekweekt worden.


Leuke tip! Ik kom uit een gebied waar ook altijd Kom in de Kas is. En: echt een aanrader!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 27 Feb 2020 16:20

Re: Musea, rondleidingen, open dagen en meer.

Wij waren vanochtend bij het Woudagemaal in Lemmer. Dat is nu draaiend te zien vanwege de hoge waterstand. Voor mijn zoon van 4 was de rondleiding nog niet zo interessant, hij vond het wel leuk. Er waren wel veel meer kinderen.
Morgen draait hij sowieso ook nog en als het veel blijft regenen, zaterdag ook.
Maar ik vond het een paar jaar terug ook de moeite waard om te zien doen hij niet aan was.

https://www.woudagemaal.nl/
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 27 Feb 2020 19:24

Re: Musea, rondleidingen, open dagen en meer.

Leuk om al jouw tips en ervaringen steeds te lezen Rapa Nui!

Wij gaan zaterdag naar Museum beeld en geluid in Hilversum, ben je daar wel eens geweest toevallig?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 27 Feb 2020 23:59

Re: Musea, rondleidingen, open dagen en meer.

Liadan schreef:Leuk om al jouw tips en ervaringen steeds te lezen Rapa Nui!

Wij gaan zaterdag naar Museum beeld en geluid in Hilversum, ben je daar wel eens geweest toevallig?


Bedankt. Beeld en Geluid is al wat jaren geleden dat ik er was. Paar keer geweest. Ik vind het erg leuk en afwisselend. Denk dat het voor jong tot oud leuk en interessant is. Genoeg dingen om te doen op allerlei gebied. Gewoon lekker gek doen samen. Maar ook heerlijk jeugdsentiment programma's uit je kindertijd terug kijken, meezingen met muziek uit je middelbare schooltijd. Ik mag ook graag nieuwsfragmenten terug zien van langer geleden, de veranderende wereld.

Laat even weten wat jullie het leukst vonden.
Laatst gewijzigd door rapa nui op 28 Feb 2020 00:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 28 Feb 2020 00:03

Re: Musea, rondleidingen, open dagen en meer.

@ Jezzie. Ik ben jaloers op je! Het werkende Woudagemaal staat al wat jaren op mijn lijstje. Lijkt me zo geweldig om dat in werking te zien. Ik vind het zo jammer dat het altijd op doordeweekse dagen is in schoolvakanties. Komt me dan eigenlijk nooit uit om er speciaal vrij voor te nemen.

Lijkt me echt een aanrader om naar toe te gaan als je de mogelijkheid hebt.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem321

Bericht 01 Mrt 2020 08:26

Re: Musea, rondleidingen, open dagen en meer.

Mocht je in de gelegenheid zijn Rapa Nui, vandaag is het Woudagemaal van 13 uur tot 17 uur open en draaiend.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 05 Mrt 2020 22:19

Re: Musea, rondleidingen, open dagen en meer.

Het programma voor de Open Toren Dag in Amsterdam op zaterdag 21 maart is bekend.

Ze openen van 10.00 uur tot 16.00 uur hun deuren voor het publiek. 

https://opentorendag.nl/nl_NL/Home/0/156/

Let op: Er zijn vijf torens waarvoor je je in verband met de veiligheid vooraf moet aanmelden. Kan vanaf 8 maart op de site.

De 21 deelnemende torens aan de Open Toren Dag AmsterdamCentrum 
• De Bijenkorf
• Kalverpassage / Blue Amsterdam 
• Posthoornkerk 
• SWEETS Hotel - 202 
• Zilveren Toren/ Level Eleven Amsterdam 
Oost 
• Lloyd Hotel
• QO
• UP Office Building 
West
• Cityden Amsterdam West
• Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandtpark
• Rochdale 
Noord 
• A’DAM LOOKOUT
• Nautique Living
• Ransdorpertoren
Zuid 
• Oranjekerk 
Zuidas
• ABN AMRO hoofdkantoor & Circl 
• Crowne Plaza Amsterdam –South
• Marathontoren
• nhow Amsterdam RAI 
• The Edge 
• Vrije Universiteit Amsterdam
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 06 Mrt 2020 09:20

Re: Musea, rondleidingen, open dagen en meer.

Wat een leuke dingen komen er weer allemaal voorbij.

Ik heb sinds lange tijd weer eens iets leuks gedaan samen met mijn man.
We zijn innhet theater bij Robért geweest. En dat was zo interessant. Over zijn leven, maar ook over zijn werk. We mochten vanlles proeven.
Het was een hele intieme theatershow.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 29 Apr 2020 23:49

Re: Musea, rondleidingen, open dagen en meer.

Ik lees net dat Tassenmuseum Hendrikje in Amsterdam het niet gered heeft. Gaat niet weer open na de Corona sluiting. Zo jammer, doet me echt wat. Ik ben er in december nog geweest. Gelijk met bezoek aan de Hermitage en de rond leiding door de Nationale Ballet en Opera. Ik heb hier toen geen foto's geplaatst ivm overkill. Stond nog op mijn lijstje om eens iets over te noemen. Maar hoeft dus niet meer. Zo ontzettend jammer.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Apr 2020 09:33

Re: Musea, rondleidingen, open dagen en meer.

Ja, jammer hè :(
#teammaple🍁
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 10 Aug 2020 19:22

Re: Musea, rondleidingen, open dagen en meer.

Museum Ons' Lieve Heer op Solder is een unieke historische plek in het warme hart van Amsterdam. Helaas dreigt sluiting, omdat het Amsterdamse Fonds voor de Kunst ondanks een positieve beoordeling toch geen subsidie besloot toe te kennen.

Teken de petitie voor het behoud van dit unieke museum

https://petities.nl/petitions/houd-de-heer-op-solder
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 10 Dec 2020 23:25

Re: Musea, rondleidingen, open dagen en meer.

https://mecmuseum.nl

Wat heb ik genoten afgelopen zaterdag in het Mechanisatie Erfgoed Centrum in Dronten, een particulier museum. Ik heb mijn ogen uitgekeken, wat een enorme collectie, wat een geschiedenis aan techniek en andere spullen. Enthousiaste eigenaar en vrijwilligers. Volgens mij waren er naast mijn broer en ik maar 2 andere bezoekers, dus corona-proof, bijna hele museum voor onszelf. Bij lange na niet alles gezien, je ziet elke keer andere dingen, ga ik vast weer eens naar toe. Dikke aanrader. Van flipperkast (uiteraard uitgeprobeerd 😉), smalspoortreinen, motoren, landbouwmachines tot boten. In de zomer mogen kinderen een boot besturen, er is een imker in het natuurgebied. En heerlijke verse polderpatat in de roze snackkar. Superdag en gelukkig prima vol te houden.

https://www.dedrontenaar.nl/nieuws/alge ... -wil-de-ha

Mijn broer en ik waren zaterdag dus 2 van de 3 betalende bezoekers😉 bij het MEC in Dronten en hebben inderdaad maar heerlijke polderpatat genomen als lunch om wat extra uit te geven. Echt een aanrader dit museum. Zo leuk, voor man, vrouw en kinderen en als het weer mag ook aan te raden voor feestjes. Heb je echt een origineel en geslaagd uitstapje.

KOM,VOEL, RUIK en GENIET van ruim 100 jaar techniek op de bodem van de Zuiderzee bij het MEC museum te Dronten !
Welkom bij de website van Mechanisch Erfgoed Centrum! Stap in de 19de eeuw ! op het mechanisch erfgoed centrum aan de Dronterweg in Dronten. Een museum met een grote diversiteit. U zult letterlijk van alles tegenkomen, van naaimachines en gereedschappen tot grote stoommachines en historische verbrandingsmotoren. Op de open dagen worden er diverse motoren /machines opgestart, en het derde weekend van de maand is het stoomweekend op het museum, dan zijn de stoommachines onder stoom te bewonderen. We zijn elke zaterdag open met diverse thema’s
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers