Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia?

<<

Anoniem279

Bericht 20 Dec 2019 09:08

Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia?

Onlangs kwam ik in m’n Instagram Stories een advertentie tegen van Nutricia, waarin werd verteld hoe je een flesje klaar moest maken. In het filmpje was er een vrouw te zien die bloedfanatiek aan het schudden was met de fles. Een sambabal was er niets bij. Enigszins verbaasd heb ik de bijbehorende link geopend waar ik uit kwam op dit stappenplan:

Afbeelding

Met name stap 5 verbaast mij heel erg. Mij is altijd geleerd juist níét te schudden met de fles want dat geeft luchtbelletjes/een schuimkraag en dat kan kramp veroorzaken bij de baby. Even gegoogled, diverse CJG’s hebben dit inderdaad ook zo op hun site staan. Het Voedingscentrum dan weer niet, maargoed, die wordt gesponsord door Nutricia.
Zelfs even een berichtje gestuurd naar Nutricia, wat kreeg ik terug: dat de receptuur onlangs is aangepast en zij ouders adviseren om in het vervolg toch hard en krachtig te schudden met de fles omdat de poeder anders niet oplost. Dat de baby kramp zou krijgen kon niet, want de belletjes verplaatsen zich naar de andere kant van de fles als de baby drinkt.

Ik heb hier nog eens over na zitten denken en ik vind het bijzonder. Wat denken jullie? Schudden jullie wel? Of zou dit ene marketingtrucje zijn om ouders onnodig over te laten stappen op de duurdere Nutrilon Omneo, voor baby’s met krampjes?
<<

Anoniem304

Bericht 20 Dec 2019 09:13

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Er zijn inderdaad merken waarbij je beter kan schudden dan roeren omdat het poeder anders niet goed op lost.
Nou heb ik niet onlangs nog Nutrilon gebruikt, dus ik zou niet weten of het nu met roeren niet meer goed oplost, maar ik denk niet dat ze met opzet baby's kramp laten krijgen zodat ouders voor een duurdere versie moeten gaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Dec 2019 09:22

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Nou 'in mijn Nutrilon tijd' was het prima om beetje heen en weer te schudden zeg maar, zo walsen. Dat loste prima op. Misschien hebben ze idd de receptuur veranderd, althans, ze adverteren ook dat de formule is verbeterd, dus kan best. En omdat die nieuwe formule niet zo goed oplost dat ze 't nu over deze boeg gooien.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 20 Dec 2019 09:38

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Wow, ik vind je wel een beetje een complottheorie suggereren hoor? ik schudde de fles gewoon, niets aan de hand.
<<

Anoniem316

Bericht 20 Dec 2019 09:57

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Ik roerde het altijd met een vork ?
<<

Anoniem269

Bericht 20 Dec 2019 10:00

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Hoe zou dit een marketingstrategie zijn? Het maakt voor Nutricia denk ik weinig uit of je schud of niet, als je het product maar koopt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Dec 2019 10:08

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Dee schreef:Ik roerde het altijd met een vork ?

Dat doen wij ook, en ik zwenk het ook (flesje rechtop draaien, niet echt schudden dus).

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Dec 2019 10:09

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Claire**** schreef:Hoe zou dit een marketingstrategie zijn? Het maakt voor Nutricia denk ik weinig uit of je schud of niet, als je het product maar koopt.

Zoals in de OP staat zou het kunnen dat ze schudden aanraden, zodat kindjes meer last krijgen van krampjes waardoor ouders dan duurdere voeding gaan kopen (omneo, speciaal tegen krampjes). Ik verwacht dat dat wel meevalt overigens.

♥♥
<<

Anoniem332

Bericht 20 Dec 2019 10:20

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Ik zou ook denken dat schudden als een sambal niet goed is.

Ik schudde en walste de flesjes. Maar ik kocht vooral geen Nutricia omdat je zoveel meer betaald voor een verpakking.
Laatst gewijzigd door Anoniem332 op 20 Dec 2019 19:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Dec 2019 10:27

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Sambal in de fles is idd niet goed :P
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 20 Dec 2019 10:34

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Savi schreef:Sambal in de fles is idd niet goed :P

???

Ontopic: ik bedacht me hetzelfde Flo.. wij hebben Butrilin staan en roeren/walsen idd met de fles, schudden niet. Heb niet het idee dat het niet goed oplost.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Dec 2019 10:42

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Toen we nog flesjes maakten schudden we gewoon. Niks aan de hand.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 20 Dec 2019 10:53

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Wij roerden altijd met een vork. Zowel in het ziekenhuis als door de kraamhulp werd dit expliciet gezegd (niet schudden) en het stond volgens mij ook op de verpakking (Hero).
<<

Anoniem269

Bericht 20 Dec 2019 11:02

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Elliot schreef:
Claire**** schreef:Hoe zou dit een marketingstrategie zijn? Het maakt voor Nutricia denk ik weinig uit of je schud of niet, als je het product maar koopt.

Zoals in de OP staat zou het kunnen dat ze schudden aanraden, zodat kindjes meer last krijgen van krampjes waardoor ouders dan duurdere voeding gaan kopen (omneo, speciaal tegen krampjes). Ik verwacht dat dat wel meevalt overigens.

Dan loop je tegelijkertijd een groot risico dat ouders overstappen op een ander merk in de hoop dat ze daar geen krampjes van krijgen. Als je een consument eenmaal zo ver hebt om je product te proberen, dan moet het product goed genoeg zijn voor herhaal aankoop en vervolgens vaste klant te worden en daarna merk voorkeur te krijgen (oftewel ook andere producten van hetzelfde merk gaan gebruiken).
Lijkt me dat de marketeers bij Nutricia daar wel iets langer over nadenken en meer doelstellingen hebben dan simpel en alleen upsell.
<<

Geel

Bericht 20 Dec 2019 11:09

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Ik roer altijd met een mes en zwenk ook een beetje ja. Geen geschud hiero.
<<

ChiQ

Bericht 20 Dec 2019 11:11

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Maar als de belletjes krampjes veroorzaken, ga je dat niét verhelpen door voeding voor babies met krampjes. Het ligt immers niet aan je voeding maar aan je bereidingswijze. Dus als jij de omneo ook als een cocktail shaked, heeft diezelfde baby, dezelfde krampjes.

Overigens: prijsverschillen liggen zó laag dat einde van de streep voor nutricia niet zal liggen aan die per pot €0,20.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Dec 2019 12:31

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Wij gebruikten melk van Hipp en schudden altijd lekekr hard met de fles.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 20 Dec 2019 12:57

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Wij hebben bij beide kinderen de fles ook gewoon altijd geschud.
2012 & 2016
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 20 Dec 2019 13:30

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Hier na een tijdje met een vork gaan roeren. Nu hebben wij ook de Brown flessen die door het filter sowieso al de lucht eruit zou moeten halen als het goed is. Hij ging er in ieder geval een stuk beter van eten en minder hikken/boeren/krampen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem308

Bericht 20 Dec 2019 13:34

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

De bereiding van flesvoeding veranderd nog wel eens. Voorheen mocht warm water uit de kraan ook gewoon en nu niet meer. Dus wellicht is na onderzoek gebleken dat het niets uitmaakt?
<<

Anoniem284

Bericht 20 Dec 2019 17:16

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Ik denk niet zover door over de marketingstrategie, maar ik verbaas me ook wel over het advies om te schudden. Met goed roeren, wordt poeder ook goed opgenomen en dan heb je geen luchtbelletjes. Met een spuuggevoelig kind voel ik me niet prettig bij schudden in ieder geval.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Dec 2019 17:55

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Het verbaast me eigenlijk dat zoveel mensen wel schudden ondanks het advies dat niet te doen. Dan kreeg jullie kind zeker geen krampjes daarvan? (niet dat mijn kind krampjes had, überhaupt niet gehad echt, maar toch schudde ik niet eigenlijk)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Dec 2019 19:15

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Klopt Marin! Anders was ik natuurljk gestopt met schudden ?
<<

Anoniem279

Bericht 20 Dec 2019 20:14

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Haha oké, waarschijnlijk zie ik dan dingen die er niet zijn. Voor borstvoeding is het wel schadelijk om te schudden, om een heel andere reden natuurlijk maar ik heb altijd geleerd om flesvoeding ook niet te schudden vanwege het schuim/luchtbelletjes wat uiteindelijk krampen geeft, dit hoor ik ook van sommige ouders op mijn werk terug. En als ik dan een vrouw in een advertentiefilmpje zie die de fles staat te shaken alsof ze een cocktail bereid, dat verbaast me dan, want ik heb het al die tijd gewoon anders geleerd. Geen complottheorie hoor ☺️ Maargoed, ik blijf lekker roeren want de voeding lost met roeren en eventueel zwenken ook prima op ?? met schudden beland er alleen maar poeder in de speen dus praktisch gezien vind ik het ook niet eens handig.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Dec 2019 11:10

Re: Hoe maak je een flesje - marketingstrategie van Nutricia

Maar Flo, dit

‘zou dit ene marketingtrucje zijn om ouders onnodig over te laten stappen op de duurdere Nutrilon Omneo, voor baby’s met krampjes?’

Vind ik nogal complottheorie-achtig en ook best wel heftig. Lijkt me heel heel erg als zij expres krampjes willen veroorzaken zodat men overstapt op duurdere voeding.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers