Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Neem jij je werk mee naar huis?

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Dec 2019 12:08

Neem jij je werk mee naar huis?

Ik lees in verschillende topics dat een hoop forummers ook thuis een hoop doen voor hun werk.

Ik vraag mij wel af, waarin ligt hier voor jou de grens? Wat vindt jij nog normaal om qua uren thuis te werken?

Ik werk in het onderwijs (VO) en heb met mijzelf de afspraak gemaakt, werk is werk en thuis is thuis. Ik blijf liever tot 18.00 op mijn werk zitten om het af te maken, dan dat ik het thuis moet gaan doen.
Natuurlijk heb ik wel van die piek momenten dat je thuis iets moet doen, zoals proefwerken nakijken vlak voor rapportvergaderingen of de examen die na gekeken moeten voor een bepaalde datum.
In de auto op weg naar huis reflecteer ik op mijn dag en bedenk ik wat ik anders kan doen, maar zodra ik thuis ben wil ik zo min mogelijk met mijn werk bezig zijn. Juist om te voorkomen dat ik (weer) overspannen word.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 18 Dec 2019 12:12

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Ja, ik neem altijd werk mee naar huis. Soms letterlijk, soms alleen in m'n hoofd.

Er zijn altijd wel dingen waar ik aan moet denken of thuis 's avonds even moet checken. Helemaal nu het zo super druk is met bestellingen. Mensen willen het liefst drie dagen voor kerst nog bestellen en het dan ruim voor kerst in huis hebben terwijl ze in Roemenië wonen. Tsja, dat gaat niet he. Maar daar ben ik nu (thuis) wel druk mee.

Maar ik schrijf gewoon uren (x2) en mijn gezin en gezondheid gaan voor. Zo denkt m'n baas er trouwens ook over. Het gezin gaat voor alles.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 18 Dec 2019 12:25

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Ik werk ook thuis, dat wordt gestimuleerd. Maar wel tussen 8 en half 6, daarna gaat alles uit.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Dec 2019 12:28

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Ik neem vooral veel in m’n hoofd mee.
Voorheen deed ik te vaak werk dingen op de dagen dat ik thuis met de kinderen ben en aangezien ik er niet of nauwelijks iets voor terug zie (hetzij in uitgesproken waardering of compensatie uren), ben ik daar mee gestopt.

Jammer genoeg lukt het me nog niet om de dingen uit m’n hoofd ook op werk te laten. Soms kan het natuurlijk niet anders, zoals deze week bijvoorbeeld. Ik ben al sinds zondag goed ziek, maar het is de laatste week voor de kerstvakantie waardoor ik oa de salarissen en eindejaarsbonussen uiterlijk morgen moet overboeken, alle projectfacturen nog moet maken en versturen. En dat terwijl ik nog ziek ben en er niemand is die het van me over kan nemen. ?

Langer op werk blijven kan vaak niet in verband met het ophalen van de kinderen. Het zou kunnen als we het thuis goed afstemmen maar last minute besluiten om langer door te werken lukt 95% van de tijd niet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Dec 2019 12:43

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

@ Ooh la la, en precies vanwege jou beschrijving heb ik een baan laten schieten waarbij ik ook zo'n alleenstaande rol zou krijgen. Dus geen vangnet als ik ziek zou worden en de salarissen verwerkt en betaald dienen te worden. Dan zou ik in mijn hoofd geen rust hebben.

Nu heb ik het qua werk heel relaxt, wellicht te waardoor ik vaak denk wat zou ik de morgen kunnen doen op het werk. Dat is ook niet prettig, maar het is in ieder geval beter dan het 'ik moet morgen dit en dat nog doen-gevoel' in mijn hoofd te hebben.
Tevens heb ik geleerd om mij niet meer zo betrokken te voelen qua bedrijf waar ik werk.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Dec 2019 12:46

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Vrijwel niet. Ik reageer wel op appjes en soms open ik m'n mail maar daar houdt het wel mee op. In m'n hoofd wel enorm, als mensen echt heel onaardig doen dan kan ik daar nog wel mee zitten.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem304

Bericht 18 Dec 2019 12:49

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Spencer schreef:Vrijwel niet. Ik reageer wel op appjes en soms open ik m'n mail maar daar houdt het wel mee op. In m'n hoofd wel enorm, als mensen echt heel onaardig doen dan kan ik daar nog wel mee zitten.

Rot is dat he? En herkenbaar hoor. En dan sta jij ook nog letterlijk tegen over ze. Ik heb telefonisch soms al mensen die me dood wensen en dat vind ik nog steeds na al die jaren lastig om naast me neer te leggen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Dec 2019 12:54

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Ja, ik bel ook veel sinds kort en daar lijken mensen nog eerder te ontploffen. En dan het gesprek opnemen 'voor de advocaat'. Ik ga dan nog 20 keer na wat ik heb gezegd en of dat het juiste was.

Gelukkig ook veel ontzettend tevreden mensen hoor, maar dat blijft minder hangen ?‍♀️
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem271

Bericht 18 Dec 2019 13:37

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Nee nooit. Niet letterlijk en ook niet meer in mijn hoofd gelukkig. Heeft me heel veel rust gegeven.
<<

Geel

Bericht 18 Dec 2019 13:49

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Ja, zeker. Ik werk in het onderwijs en moet vaak thuis voorbereiden. Vanaf januari, als ik weer verder ga na m'n zwangerschapsverlof, wordt dat denk ik nog meer. Ik probeer veel daar voor te bereiden, maar dat gaat nu denk ik niet meer echt lukken. Zeker als M. straks op school zit en ik haar moet ophalen rond 15 uur, kan ik weinig meer op school voorbereiden, helaas.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Dec 2019 13:49

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Ja dat doe ik maar wel bewust. Ik vind het prima om thuis nog wat te doen als nodig en ik mag ook best gebeld of geappt worden. Ik hou ook in mijn vrije tijd mijn mail in de gaten en reageer als nodig.

Ik hou het liever thuis een beetje bij dan dat het op volgende moment dat ik weer op werk ben druk is daardoor. Of dat collega’s niet door kunnen anders.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 18 Dec 2019 14:11

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Ja, ik werk sowieso regelmatig thuis. Ga ook wel eens eerder weg en doe dan 's avonds nog wat of in het weekend bijv. Als er moeilijke dingen lopen vind ik het soms ook wel moeilijk om dat in mijn hoofd los te laten. Gelukkig heb ik een manager die heel goed kan relativeren dus het helpt altijd wel als ik even bij haar spui.
<<

Anoniem326

Bericht 18 Dec 2019 14:16

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Ja ik werk regelmatig in de avonduren en het eerste overleg van maandag bereid ik regelmatig op zondag voor. Ik vind het niet erg om te doen. Mijn werkgever is flexibel. Als ik een keer op de school van de kinderen wil helpen, naar huisarts, kinderarts of weet ik wat moet dan kan dat onder werktijd. Daarnaast heb ik soms de hele dag overleggen en reistijd gehad en wil ik ook nog mijn mail bijwerken of overleg voorbereiden voor de volgende dag. Dat doe ik dan in de avond. Ik vind het niet erg om te doen.
<<

Anoniem270

Bericht 18 Dec 2019 14:36

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Ja en de laatste tijd net iets teveel omdat de werkdruk zo enorm hoog is dat het niet lukt binnen mijn normale werkuren. Het is tijdelijk gelukkig.
Op woensdag ben ik altijd vrij maar ik word dan regelmatig gebeld en ik beantwoord ook wel eens een mail zodat mijn collega’s die wel werken weer verder kunnen.

Ik vind het geen probleem ik krijg er veel flexibiliteit/vrijheid voor terug en dat vind ik het echt super fijn!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 18 Dec 2019 15:28

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Doordat ik nu minder werk, kijk ik thuis wel mijn mail. Administratie kan ik thuis niet doen, omdat ik niet kan inloggen. Verder kan ik thuis niks doen door mijn beroep.

In mijn hoofd neem ik heel soms wat mee, maar vrij weinig.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem301

Bericht 18 Dec 2019 15:48

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Ik kan mijn werk goed loslaten.
Ik werk 2 dagen thuis, 1 dag tot 12.00 en een dag tot 13.00 uur. Soms doe ik in de avond de laptop open om wat dingetjes te doen maar zodra ik hem dichtklap is het ook uit mijn hoofd.

Ik vind het overigens helemaal niet erg om op m’n vrije dagen of in vakanties geappt of gebeld te worden. Ik werk in een prettige werkomgeving met fijne collega’s en een leuke leidinggevende dus dat helpt ook mee.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Dec 2019 16:00

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Letterlijk nooit, mijn werk valt niet mee naar huis te nemen. In mijn hoofd soms, wanneer ik echt een heftige casus heb gedraaid met bijvoorbeeld de dood tot gevolg. Maar ook dit kan ik meestal wel goed loslaten. In mijn huidige baan is de nazorg na een heftige inzet heel goed geregeld, om zo klachten als PTSS te voorkomen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11587

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Dec 2019 17:10

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Ja zeker in drukke periodes. De afgelopen weken heb ik ook behoorlijk wat overuren gemaakt. Vorige week heb ik 32 uur gewerkt i.p.v. 28. Maandag was ik ziek. Op de een of andere manier dacht ik wel dat het een goed plan was om te gaan werken dus heb toen 2,5 uur thuis gewerkt maar met hele slechte concentratie. Gister die 2,5 uur wel korter gepakt omdat ik nog niet fit genoeg was. Vandaag weer beter maar thuiswerkdag. Uiteindelijk heb ik vandaag 7 i.p.v. 4 uur gewerkt dus dat is al +3. Morgen verwacht ik dat ik ook wel in de plus ga. Ik verwacht dat ik uiteindelijk op 24 uur uit ga komen deze week. De dag dat ik ziek was schrijf ik wel gewoon. Ziek zijn is heel vervelend maar ik ga mijn ziekte-uren niet compenseren.
Het is op het moment echt heel druk en kom er dan ook moeilijk los van. Morgen is mijn laatste werkdag voor mijn vakantie maar ik verwacht nog wel gebeld te gaan worden in de vakantie.
En ergens maakt dat het wel lastig want mijn functie op papier en salaris zijn zo anders dan mijn feitelijke functie en het salaris wat daarbij hoort. Ik ben daar al wel mee bezig maar het schiet gewoon niet echt op.

Wat qua werk wel heel erg scheelt is dat fouten niet direct mensen beïnvloeden. En dat vind ik qua werkdruk wel heel veel schelen
2015 💙
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 18 Dec 2019 19:01

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Nee, behalve wanneer ik tijdens kantoortijden thuis werk maar dat doe ik weinig. Tijdens het eten vertellen we altijd even over onze dag en dat is het dan ook. Ik ben thuis gewoon thuis.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 18 Dec 2019 19:11

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Heel af en toe werk ik extra vanuit huis.
Het meenemen van mijn werk zit hem voornamelijk in het hoofd en dat is de laatste tijd erger geworden. De sfeer op het werk is niet meer wat ie geweest is, burgers krijgen steeds kortere lontjes en meer onbegrip voor situaties. Vandaag ook weer een rotgesprek gehad en ik merk dat het me nog steeds bezighoudt.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 18 Dec 2019 19:18

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Nee, thuis = thuis. Heel soms telefoontje van collega bij problemen, maar is 1 of 2x gebeurd op een vrije dag dit jaar. Thuiswerken mogen wij ook niet overigens. Soms wel nog dingen in mijn hoofd als er iemand vreemd deed aan de telefoon, maar kan het inmiddels prima loslaten.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 18 Dec 2019 19:31

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Nee ik neem nooit werk mee naar huis. Sowieso is dat niet mogelijk in mijn werk, maar ook scholingen (e-learning) en nakijken van opdrachten van leerlingen doe ik tijdens werktijd. Ik heb geen zin en tijd voor om dit thuis nog te moeten doen en krijg er ook niet voor betaald.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 17:03

Bericht 18 Dec 2019 19:46

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Geel schreef:Ja, zeker. Ik werk in het onderwijs en moet vaak thuis voorbereiden. Vanaf januari, als ik weer verder ga na m'n zwangerschapsverlof, wordt dat denk ik nog meer. Ik probeer veel daar voor te bereiden, maar dat gaat nu denk ik niet meer echt lukken. Zeker als M. straks op school zit en ik haar moet ophalen rond 15 uur, kan ik weinig meer op school voorbereiden, helaas.

Even over je laatste zin; dat is toch waar je zelf voor kiest? Of begrijp ik het verkeerd?
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 18 Dec 2019 21:00

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Ja, Ik word (zeer) regelmatig gebeld/geappt/gamaild als ik thuis/vrij ben. Ik vind dat niet erg.
<<

Anoniem286

Bericht 18 Dec 2019 21:02

Re: Neem jij je werk mee naar huis?

Ik werk veel thuis, open op de bank of in bed nog weleens mijn werkmail op de telefoon en ga ik het weekend ook nog weleens wat uurtjes werken. Comes with the job. Ik vind het niet erg, als ik dat wel vind of ik wil een rustig dagje kan ik het ook gewoon loslaten.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers