Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Peuter-kletstopic

<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 02 Sep 2014 21:48

Re: Peuter-kletstopic

Liadan; och jeej :( Wel fijn dat de juf zo begripvol is, maar de situatie blijft voor jouw ontzettend vervelend. Hoe is zijn reactie als iemand anders dan jij hem wegbrengt? Net zo?

Star; huppa; een baby maken dus :ja:

Peuter: vind ik van 2 tot 4 en daarvoor dreumes.
Y. liep vanaf 10 maanden los en toen vond ik hem bij lange na nog geen peuter :laughcry:

Y. is gister voor het eerst naar de psz geweest. Ik had een groot drama verwacht, maar het ging hartstikke goed. Op dinsdag gaat hij altijd naar het kdv en dat is toch wat anders dan de psz. De juffen wisten gelukkig van zijn komst, dus er stond netjes een stoeltje klaar, hij had een eigen haakje op de kapstok en zijn naam stond al op de verjaardagskalender.
De psz zit in hetzelfde gebouw als de basisschool waar hij heen gaat en aangezien we hem niet duidelijk krijgen dat dit de psz is waar hij heen gaat is meneer er heilig van overtuigd dat hij nu 4 jaar is en hij naar schooltje gaat :laughcry:

Hij heeft een drukke week dus: maandagochtend/donderdagmiddag psz en dinsdag kdv.
We hebben hiervoor gekozen zodat hij ten 1e kan wennen aan het schoolgebouw zodat de overstap niet zo groot is als hij naar groep 1 moet en ten 2e omdat de meeste kindjes die daar in groep 1 komen ook op de psz gezeten hebben. Ik vond het zo'n zielig idee dat Y. dan in groep 1 zou komen en daar niemand kent, terwijl de meeste andere kindjes elkaar al kennen van de psz. Daarnaast vindt hij het ook heel leuk om met kindjes te spelen, dus wat dat betreft is het heerlijk voor 'm.
Afbeelding
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 02 Sep 2014 21:50

Re: Peuter-kletstopic

Die van mij is 20 maanden en zit momenteel in haar peuter-puberteit! :palm: Al vind ik het aan de andere kant wel heel gezellig als ze bij mama wil "hangen". Even lekker knuffelmomentje! :love:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 02 Sep 2014 21:52

Re: Peuter-kletstopic

N wil mij continu voeren momenteel haha, hap hap hap zegt ze dan.
Straks had ze een koekje, ze kauwt er een paar keer op en duwt het zo in mijn mond..jammie;)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Sep 2014 21:57

Re: Peuter-kletstopic

Oh ik weet ook niet of hij echt voorloopt hoor, dat maakt me ook niet uit. Maar ik vond het wel grappig dat het zo kan verschillen elke keer bij hen. Met 2 jaar maakte hij volgens hen te weinig 2-woordzinnen en nu maakt hij hele lange zinnen en was dat weer veel volgens hen.

Ja Twellie, dat praten is wel erg leuk. Ik dacht toen hij 2 was zelf dat hij wel een beetje langzaam was met praten, maar dat komt omdat mijn dochter al veel vroeger begon met praten. Maar nu kletst hij de oren van mijn hoofd, ook met vaak goede vervoegingen en hij praat in de ik-vorm. En de woorden die hij er soms bij uitkraamt, moeilijke woorden die hij van ons of van zijn zus gehoord heeft, ik moet er regelmatig om lachen.

Fiene, wat leuk dat jullie samen zijn gaan zwemmen, gezellig!

Mijn zoon heeft de laatste tijd erg veel moeite met het delen van zijn speelgoed. Pas waren we bij vriendinnen die ook hun kinderen mee hadden genomen. Ik had wat speelgoed meegenomen en na een tijdje zat hij op de bank zijn speelgoed te beschermen in plaats van ermee te spelen. Als we naar de zwemles gaan van mijn dochter mag hij ook altijd wat te spelen meenemen. Dan laat hij zijn vliegtuigjes thuis omdat hij echt niet wil dat andere kinderen daarmee gaan spelen, dus dan maar een paar veel minder leuke auto's mee want dan is het niet zo erg als een ander kind daarmee wil spelen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Sep 2014 22:00

Re: Peuter-kletstopic

Annie, fijn dat Y. het wel naar zijn zin heeft, super!
En mijn man heeft hem vandaag weggebracht, dat maakt niets uit met als ik hem weg breng. Ik weet niet hoe het gaat als nog iemand anders hem wegbrengt maar dat is ook geen optie, want ik wil daar niet iemand voor vragen als we het ook zelf kunnen doen. En ik vind het voor mijn zoon ook het fijnst als mijn man of ik hem wegbrengen.
<<

Anoniem144

Bericht 02 Sep 2014 22:02

Re: Peuter-kletstopic

Haha leuk he dat ze eten willen delen :wink:
Van D. krijg ik wel eens '' een slokje lolly''. Zo noemt ze dat :laughcry:

Fiene, waar ben je wezen zwemmen? Toevallig bij de T.? Wilde wij vandaag in eerste instantie ook heen, uiteindelijk maar naar B.allorig gegaan.

Liadan, wel fijn dat hij zo goed praat!
Dat eigen speelgoed beschermen herken ik wel. D. is ook niet echt van het speelgoed delen.

Annie, fijn dat Y het zelf erg naar zijn zin heeft! Het scheelt straks inderdaad ook voor de stap naar groep 1.
<<

Fiene

Bericht 02 Sep 2014 22:05

Re: Peuter-kletstopic

Ja ik zag dat je in Ballorig was geweest op FB, daar was ik vorige week.

Nee we zijn in het O.ttenbad geweest!
<<

Anoniem144

Bericht 02 Sep 2014 22:06

Re: Peuter-kletstopic

Fiene schreef:Ja ik zag dat je in Ballorig was geweest op FB, daar was ik vorige week.

Nee we zijn in het O.ttenbad geweest!


Oke, anders hadden we een eerste meeting in badkleding gehad hahah. :laughcry:
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Sep 2014 22:07

Re: Peuter-kletstopic

Is de T. (klinkt wel geheimzinnig zo, haha) leuk om te gaan zwemmen met kleine kinderen?
<<

Fiene

Bericht 02 Sep 2014 22:07

Re: Peuter-kletstopic

hahaha ja idd zeg! Dan ben ik echt niet op mijn best hoor;) Maar Ballorig, of de Splinter, is misschien wel leuk?
<<

Anoniem144

Bericht 02 Sep 2014 22:08

Re: Peuter-kletstopic

Ik vind van wel. Het afgesloten, aparte baby/peuter gedeelte is ook erg fijn!
<<

Anoniem144

Bericht 02 Sep 2014 22:09

Re: Peuter-kletstopic

Fiene schreef:hahaha ja idd zeg! Dan ben ik echt niet op mijn best hoor;) Maar Ballorig, of de Splinter, is misschien wel leuk?

Jazeker eens leuk om te doen. Maar wie weet kom ik je wel een keer spontaan tegen :)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Sep 2014 22:09

Re: Peuter-kletstopic

Ok, ik denk dat wij daar binnenkort ook een keer naartoe gaan, staat al langer op de planning, maar komt er steeds niet van.
<<

Fiene

Bericht 02 Sep 2014 22:10

Re: Peuter-kletstopic

Star007 schreef:
Fiene schreef:hahaha ja idd zeg! Dan ben ik echt niet op mijn best hoor;) Maar Ballorig, of de Splinter, is misschien wel leuk?

Jazeker eens leuk om te doen. Maar wie weet kom ik je wel een keer spontaan tegen :)


Ja dat denk ik iedere keer, volgens mij woonden we niet ver uit elkar toch? Heb je je kids niet bij ons op school opgegeven hahaha. Wil wel eens een forumkind in de klas;)
<<

Fiene

Bericht 02 Sep 2014 22:11

Re: Peuter-kletstopic

Liadan schreef:Ok, ik denk dat wij daar binnenkort ook een keer naartoe gaan, staat al langer op de planning, maar komt er steeds niet van.


reken wel op een fikse entree prijs.. voor mij een reden om er niet heen te gaan met N omdat ik het zonde vind om voor die paar uurtjes zoveel te betalen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Sep 2014 22:13

Re: Peuter-kletstopic

Oh echt, hmm, dan wordt het misschien toch een ander zwembad.
<<

Anoniem144

Bericht 02 Sep 2014 22:14

Re: Peuter-kletstopic

Het is inderdaad erg duur. Maar wij gaan niet zo vaak zwemmen, dus voor die enkele keer :wink:

Fiene, Ze gaat naar * . Dus wel een Jenaplan school, maar niet bij jou haha.
Laatst gewijzigd door Anoniem144 op 02 Sep 2014 22:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiene

Bericht 02 Sep 2014 22:19

Re: Peuter-kletstopic

aha oke. Dat is ook een leuke en goede Jenaplanschool. Daar heb ik ooit een dag meegelopen toen ik mijn Jenaplanopleiding deed.
<<

Anoniem144

Bericht 02 Sep 2014 22:22

Re: Peuter-kletstopic

Dat is goed om te horen. Gelukkig duurt het nog een dik jaar !
<<

Fiene

Bericht 02 Sep 2014 22:24

Re: Peuter-kletstopic

Wat ik erg goed vind van die school is dat ze in kleuren werken maar veel belangrijker nog dat in iedere kleur een onder-midden-en bovenbouw groep naast elkaar zit. Door die kleuren ziet het er allemaal enorm gezellig en leuk uit.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 02 Sep 2014 22:48

Re: Peuter-kletstopic

Ik kom hier ook gezellig mee kletsen! Mijn meisje is vrijdag 2 geworden en aankomende vrijdag mag ze voor het eerst naar de psz! Ben zo benieuwd hoe het zal gaan. De leidster is een collega van mij, dus ik weet wel een beetje bij wie ik haar achter laat.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem144

Bericht 02 Sep 2014 22:56

Re: Peuter-kletstopic

Spannend Jezzie! Maar wel heel fijn dat je de leidster kent.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 24 Okt 2014 16:54

Re: Peuter-kletstopic

Nog meer peuters die last hebben van de peuterpuberteit?
Ze kan echt heel lief en gezellig zijn hoor! Maar af en toe kan ik haar wel achter het behang plakken! Zo boos als ze dan doet....gillend en rollend over de vloer! En spelen wil ook niet zo lukken. Ze hangt der hele tijd om me heen. Wil dat ik mee doe of boekjes lees. Vind ik echt niet erg maar niet de hele dag.
Normaal ga ik op zo'n dag even naar buiten om het te onderbreken. Maar t regent al de hele middag!
Ze wilde ook niet slapen vanmiddag.... Maar eigenlijk trekt ze dat ook niet zo goed aangezien ze gistermiddag ook niet wilde slapen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 24 Okt 2014 17:13

Re: Peuter-kletstopic

De fase van niet echt zelf kunnen spelen heb ik hier ook weer, hij blijft mij roepen of om me heen hangen. Dus dat is wel herkenbaar. Baal ook altijd als het dan slecht weer is, maar meestal doe ik hem dan een regenjasje en laarzen aan en gaan we toch even een rondje door het park bijvoorbeeld. Vaak scheelt dat al een hoop.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 24 Okt 2014 23:39

Re: Peuter-kletstopic

Ow ja herkenbaar!

Ik kan mijn dochter echt af en toe wel wat aan doen.. Niet willen aankleden, niet willen eten, schoenen aan enzovoorts. Vaak heb ik zoiets van dan niet, maar ja meestal zit er wel lichtelijke tijdsdruk achter. Dat vind ik soms zooo lastig! Hoe reageren jullie dan? Vaak gaat het dan met lichtelijke dwang toch allemaal aan.

Vanmiddag had ze t ook weer in der kop bij de lidl. Ze wilde perse een skihelm haha! Oké, er stond finding nemo op!
Helemaal over de zeik. Na uitgelegd te hebben dat we het niet nodig hebben en of zij dan de soep uit wilde kiezen ging mevrouw dan eindelijk mee.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers