Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Amber Alert en de jeugdhulpverlening

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Dec 2019 10:46

Re: Amber Alert en de jeugdhulpverlening

Leaf: Jezus wat een verhaal. ♡♡♡♡♡

Algemeen: ik heb een beetje met jeugdzorg wat ik met de ggz in het algemeen heb. Het is gewoon verschrikkelijk moeilijk en er wordt heel veel goed gedaan, maar ook heel veel steken laten vallen. En ik denk dat dat meestal niet direct aan werknemers ligt, maar aan bureaucratische rompslomp, communicatie, het feit dat het zo'n groot en log orgaan is. Daarmee wordt goed en efficiënt hulpverlenen soms bijna onmogelijk gemaakt. Heb ik in de psychiatrie ook volop meegemaakt. Maja, anderzijds moet dit soort hulp ook wel heel veel regels en procedures hebben, want je kunt niet zomaar mensen tegen hun wil behandelen of kinderen uit huis halen. Het is gewoon verrekte moeilijk en de beste scheepslui staan altijd aan wal.
Laatst gewijzigd door Whatever op 16 Dec 2019 11:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem294

Bericht 16 Dec 2019 11:37

Re: Amber Alert en de jeugdhulpverlening

Isles, ik hoop dat jouw stiefdochter zsm gered wordt uit deze situatie.
Laatst gewijzigd door Anoniem294 op 08 Jun 2020 12:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem294

Bericht 16 Dec 2019 12:56

Re: Amber Alert en de jeugdhulpverlening

Never mind.
Laatst gewijzigd door Anoniem294 op 16 Dec 2019 18:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1705

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 16 Dec 2019 15:15

Re: Amber Alert en de jeugdhulpverlening

Leaf schreef:dan trek je daar onder geen omstandigheden je handen vanaf als VT. Gewoon niet.


Ik weet verder niet hoe en wat en naar welke instantie er is doorverwezen. Maar in de meeste gevallen. moet VT dan helaas wel de handen er vanaf trekken.

Maar jeetje Leaf, wat een klote situatie zeg. Sterkte ermee
Juli 2019
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 16 Dec 2019 19:00

Re: Amber Alert en de jeugdhulpverlening

Isles schreef:Nogmaals, wij maken hetzelfde mee.

Wat VT niet ziet, zal ervoor zorgen dat er niet wordt ingegrepen. Zien ze op het moment dat ze een huisbezoek doen geen zorgwekkende zaken, dan wordt er niet ingegrepen. Hoor en wederhoor vinden ze een naar begrip. Ze willen het zien. Zien ze het niet, dan zullen ze niet ingrijpen. Ook al is de situatie nog zo schrijnend.

Wij zijn momenteel alleen nog maar in gevecht met CJG. Ze willen niet zien dat het goed mis is en dat ze het kind moeten redden. Wij kunnen niet zien wat we horen, zij zien niet wat het probleem is en daarmee gaat een kind kapot dat het heel moeilijk heeft met een alcoholische ouder en gewoon beestachtig wordt behandeld.

Ze hebben ons aangeraden om te bellen wanneer een persoon om hulp belt en strak staat van de drugs/onder invloed is van alcohol. Zelfs dan is het niet gezegd dat ze ingrijpen, tenzij een ouder zich zo gedraagt dat ze niet anders kunnen. Leuk dat Jeugdzorg, maar zo vermoeiend niet meewerkend.


Je man zou een procedure kunnen starten om eenhoofdig gezag aan te vragen of iig het hoofdverblijf. Of loopt deze procedure al? Hij kan zelf ook in actie komen. De verantwoordelijkheid ligt niet alleen bij VT of het CJG. Waarom halen jullie het kind niet bij moeder weg? Of heeft je man uberhaupt geen gezag?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 16 Dec 2019 19:52

Re: Amber Alert en de jeugdhulpverlening

@Leaf VT kan niet zo veel hoor, ze kunnen ouders doorverwijzen naar de vrijwillige hulpverlening of het opschalen naar de RvdK bij voldoende zorgwekkende signalen. Het kind waar jij het over hebt, groeit op in een zorgwekkende situatie maar ontwikkelt zich goed zeg je en moeder werkt mee aan de hulpverlening. Dan kan VT niet meer doen dan dit. Behalve weer opnieuw onderzoek doen als er weer een melding binnenkomt en het kind monitoren. Meer kunnen ze niet. Ze kunnen het kind niet ineens redden ofzo of de situatie eigen handig veranderen, dat moeten ouders die hoofdverantwoordelijk zijn toen echt willen en zelf doen.

Ik snap heel goed dat de situatie voor jullie als netwerk heel moeilijk is om aan te zien, je kunt zoals ik zei altijd opnieuw melden bij concrete zorgen en dat vangnet bieden. Wat maakt dat je dit niet alsnog doet aangezien je op vakantie was en niks aan kon geven? VT is geen zorgbiedende organisatie, zij doen onderzoek en geven dan advies en sluiten af of blijven het gezin een periode volgen. Dat is hun werk. Ze kunnen ouders niet dwingen of sturen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 16 Dec 2019 21:08

Re: Amber Alert en de jeugdhulpverlening

.
Laatst gewijzigd door Leaf op 17 Dec 2019 22:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 16 Dec 2019 21:19

Re: Amber Alert en de jeugdhulpverlening

Ze raakt niet zomaar haar kind kwijt en als je, je ernstige zorgen maakt kun het beste toch melden. Je klaagt over VT maar zet ook je eigen belang voor door het te hebben over dat je haar dan kwijtraakt, wat is er nou belangrijker als het om een kind gaat?

Ik snap dat ik het makkelijker kan zeggen dan dat jij het doet, ik heb makkelijk praten als buitenstaander. Je hebt het er zelf over dat kinderen de dupe zijn van jeugdzorg en door hen overlijden. Je krijgt ook niet zomaar het kind trouwens zo werkt dat helaas niet. Moeder met gezag moet hier achter staan en akkoord voor geven. VT kan dit niet regelen voor je.
<<

Anoniem284

Bericht 16 Dec 2019 21:26

Re: Amber Alert en de jeugdhulpverlening

*
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 18 Dec 2019 17:19, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 16 Dec 2019 21:32

Re: Amber Alert en de jeugdhulpverlening

.
Laatst gewijzigd door Leaf op 17 Dec 2019 22:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Dec 2019 20:48

Re: Amber Alert en de jeugdhulpverlening

Leaf,ik lees in jouw een heel betrokken iemand die ook veel zorgen heeft. Het zou denk ik verstandig zijn nogmaals de zorgen te delen.
Ik begrijp dat jij niet goed kan snappen dat VT dan zegt dat zij het traject bij hun stoppen. Ik denk dat Fantine het heel mooi uitlegd. Er zijn gewoon heel veel protocollen die organisaties moet volgen. Maar ik begrijp ook dat het jouw zorgen rondom de situatie niet weg neemt. Sterkte daarmee.
:heart: :heart: 2011
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers