Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uurloon startende leerkracht basisonderwijs

<<

Anoniem301

Bericht 18 Dec 2019 10:39

Re: Uurloon startende leerkracht basisonderwijs

Minx schreef:
Exogenesis schreef:De zomervakantie is de enige periode waarin veel mensen écht loskomen van het werk. De andere vakanties zie ik persoonlijk echt als uitrustmomenten, maar het werk kan ik dan niet loslaten, dus werk ik gewoon kalmpjes aan door. Ik kom dan toe aan zaken waar ik anders geen rust voor heb.


Maar geldt dit niet voor veel meer mensen? Als ik al die uren ook als overwerk mee moet tellen dan schieten mijn uren echt wel de lucht in. En zelfs in mijn vakanties ben ik ook met het werk bezig.

Dit geldt voor mij niet in ieder geval. Ik vind het pittig hoor Exo, vind het echt knap van je.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Dec 2019 10:44

Re: Uurloon startende leerkracht basisonderwijs

Carrie schreef:
Minx schreef:
Maar geldt dit niet voor veel meer mensen? Als ik al die uren ook als overwerk mee moet tellen dan schieten mijn uren echt wel de lucht in. En zelfs in mijn vakanties ben ik ook met het werk bezig.

Dit geldt voor mij niet in ieder geval. Ik vind het pittig hoor Exo, vind het echt knap van je.

Voor mij geldt het wel. Ik werk thuis regelmatig over én ben ik de vakanties ook met werk bezig. Ik kom nooit los van het werk. Alleen nieuwjaarsdag is in principe een dag waarop we helemaal niks doen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 18 Dec 2019 10:47

Re: Uurloon startende leerkracht basisonderwijs

Dat geldt voor mij wel maar voor veel functies waarvoor dat geldt, geldt ook dat het salaris hoger is dan dat van een leerkracht. Ik heb echt bewondering voor leerkrachten, wat een verantwoordelijkheid. Het lijkt me echt heel zwaar. Als ik dan leerkrachten zoals Exo of Azi hoor die zó bevlogen zijn en echt passie voor hun vak hebben dan ben ik super blij dat ze er zijn. Mijn moeder werkt ook in het onderwijs (niet als leerkracht maar orthopedagoge) en haar werkdruk is ook torenhoog, die zit inderdaad ook haar halve vakanties te werken.
<<

Anoniem315

Bericht 18 Dec 2019 10:47

Re: Uurloon startende leerkracht basisonderwijs

Minx schreef:
Exogenesis schreef:De zomervakantie is de enige periode waarin veel mensen écht loskomen van het werk. De andere vakanties zie ik persoonlijk echt als uitrustmomenten, maar het werk kan ik dan niet loslaten, dus werk ik gewoon kalmpjes aan door. Ik kom dan toe aan zaken waar ik anders geen rust voor heb.


Maar geldt dit niet voor veel meer mensen? Als ik al die uren ook als overwerk mee moet tellen dan schieten mijn uren echt wel de lucht in. En zelfs in mijn vakanties ben ik ook met het werk bezig.


Dit geldt vast voor meer mensen, maar die krijgen niet constant de opmerking dat ze veel vakantie hebben. Ik heb het idee dat ik me moet verantwoorden en dat doe ik, maar dat wordt schijnbaar niet als waarheid aangenomen. Het staat gewoon in onze taakomschrijving dat we een groot aantal uren buiten de schooltijden om werkzaamheden moeten verrichten, maar die invulling is voor iedereen anders en kan zich centreren op verschillende perioden. Jammer dat die meetlat er constant langs wordt gelegd. Niet alles is te vergelijken. Ik weet alleen dat de vakanties van leerkrachten zeer terecht en zeer nodig zijn. En als je dat niet vindt, dan heb je duidelijk geen inzicht in de structuren binnen het onderwijs.

Dankjewel Carrie ?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Dec 2019 11:15

Re: Uurloon startende leerkracht basisonderwijs

Oh ja ik geloof ook wel dat de vakanties nodig zijn. Sowieso denk ik dat de manier waarop we vakantie in kunnen delen op de schop moet. Het is niet meer van deze tijd.
Maar echt loskomen van mijn werk doe ik ook niet. Hoe vaak ik in het weekend mezelf niet een mail stuur met een oplossing voor een probleem van mijn werk. Ik heb straks ook 2 weken vrij en zal misschien zelfs nog wel gebeld worden. En mijn salaris is echt niet hoog.
2015 💙
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers