Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werktijden

<<

Anoniem290

Bericht 13 Dec 2019 09:57

Werktijden

Op mijn vorige werk was ik gewend van 8 tot 16.30 te werken met een half uur pauze. Op mijn nieuwe werk merk ik dat iedereen om 8 uur begint (of eerder) en ze gaan pas tegen 17.30 naar huis en nemen geen pauze. Ik ben dat eigenlijk niet van plan. Ik wil L niet al te laat ophalen, en op deze manier kan ik haar pas tussen 17.45 en 18 u halen. Is het gek als ik gewoon van 8 tot 16.30 werk? Dus als allereerste van kantoor wegga? Hoe gaat dat bij jullie?
Ik werk 24 uur, als ik elke dag 1,5 u extra ga maken, had ik net zo goed 3,5 dag kunnen gaan werken ipv 3. Of denk ik dan te kort door de bocht?
<<

Anoniem331

Bericht 13 Dec 2019 10:00

Re: Werktijden

Wat zijn je afgesproken werktijden? Je hoeft niet te doen wat een ander doet als je aan je uren zit toch?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Dec 2019 10:03

Re: Werktijden

Ik zou ook echt geen overuren gaan maken hoor! Bij ons mag dat niet eens zomaar. Tenzij je het niet opschrijft, dan ziet niemand het natuurlijk. Maar goed, lijkt me normaal om gewoon acht uur te werken en je hebt ook een goed excuus dat je je dochter op moet halen. Al heb je geen excuus nodig uiteraard.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem290

Bericht 13 Dec 2019 10:04

Re: Werktijden

Popcorn schreef:Wat zijn je afgesproken werktijden? Je hoeft niet te doen wat een ander doet als je aan je uren zit toch?


24 uur. Ergens tussen 8 en 18 uur op de dagen dat ik werk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Dec 2019 10:06

Re: Werktijden

Ik zou dit even officieel afspreken bij je leidinggevende. Lijkt me niet meer dan logisch ook dat je dat even afspreekt als je net begint bij een nieuwe baan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 13 Dec 2019 10:11

Re: Werktijden

Poppy schreef:
Popcorn schreef:Wat zijn je afgesproken werktijden? Je hoeft niet te doen wat een ander doet als je aan je uren zit toch?


24 uur. Ergens tussen 8 en 18 uur op de dagen dat ik werk.



Dan zou ik me niet aanpassen aan wat de rest doet. Je uren maken zoals ze jou passen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 13 Dec 2019 10:15

Re: Werktijden

Heerst daar een overwerk cultuur? Sowieos is de werkgever verplicht je minimaal een half uur pauze te geven.
Als overwerken door iedereen daar de norm is (al dan niet uitbetaald) dan gaat er bedrijfsmatig iets mis lijkt mij en moet de werkgever maar meer mensen aannemen om dat te voorkomen.
<<

Anoniem290

Bericht 13 Dec 2019 10:20

Re: Werktijden

Fred schreef:Heerst daar een overwerk cultuur? Sowieos is de werkgever verplicht je minimaal een half uur pauze te geven.
Als overwerken door iedereen daar de norm is (al dan niet uitbetaald) dan gaat er bedrijfsmatig iets mis lijkt mij en moet de werkgever maar meer mensen aannemen om dat te voorkomen.



Ik ben pas 2x geweest, maar zoals het eruit ziet werkt iedereen over. Het half uur pauze wordt sowieso van je geklokte uren afgehaald, maar niemand neemt die pauze.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 13 Dec 2019 10:32

Re: Werktijden

Zeer merkwaardig... Dat lijkt mij geen gezonde bedrijfscultuur. Je zou verwachten dat personeel sneller overspannen kan worden als ze geen pauze nemen en 9,5 uur aan een stuk werken. Dat kan niet gezond zijn.
<<

Anoniem290

Bericht 13 Dec 2019 10:33

Re: Werktijden

Fred schreef:Zeer merkwaardig... Dat lijkt mij geen gezonde bedrijfscultuur. Je zou verwachten dat personeel sneller overspannen kan worden als ze geen pauze nemen en 9,5 uur aan een stuk werken. Dat kan niet gezond zijn.



Ik ben dat bij veel werkgevers gewend hoor. Vaak was ik een van de enigen die pauze nam (ik wil altijd even naar buiten). Waar ik nu werk stoppen ze wel even met werken en kletsen wat.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 13 Dec 2019 10:34

Re: Werktijden

Ah Poppy ik heb nu een beetje hetzelfde mbt de pauze. Ik werk tijdelijk op een project en degenen die hetzelfde werk doen als ik, eten hun brood achter de computer en nemen geen pauze. Vanaf dag 2 heb ik de pauze wel gewoon genomen. Ik wandel 15min en ik eet m'n salade 15min, niet aan m'n bureau. Terwijl de anderen in dezelfde ruimte dan doorwerken. Tsja, ik vind het echt dom om geen pauze te nemen en voel me wonderbaarlijk genoeg ook niet schuldig daarover tov de anderen. Maar dat komt denk ik ook omdat ik weet dat dit tijdelijk is..
Ik zou ook niet langer dan 8 uren werken, hooguit incidenteel als je echt even wat af moet werken. Structureel overwerken is gratis werken voor je baas? Als dat structureel nodig is, gaat er wat Fred zegt ook gewoon wat mis in het bedrijf. En daar moet je ook niet aan mee willen werken door standaard over te werken, dat moet dan gewoon opgelost. Ik zou 8-16.30 werken als ik jou was en ook pauze nemen. Maar ik snap wel dat dat lastig is als het zo de norm lijkt om dat anders te doen.
<<

Anoniem290

Bericht 13 Dec 2019 10:41

Re: Werktijden

Ik denk dat ik het volgende week even aankaart. Ze hebben net nu wel erg druk, dus misschien is dit voor hun ook niet echt normaal. Ik heb afgelopen anderhalf jaar veel stress gehad en mezelf wat voorbij gelopen, het is niet de bedoeling dat ik dat weer ga doen en dan in ergere mate. Dat ga ik daar niet vertellen, maar ik wil toch wel graag mijn dochter redelijk op tijd halen. Ik moet daarna ook nog koken en ze moet toch wel om 19u naar bed.
<<

Anoniem270

Bericht 13 Dec 2019 10:48

Re: Werktijden

Werken deze mensen misschien 4x9?
Ik zou het even navragen hoe het zit met de werktijden. Wellicht werken ze nu langer door vanwege deadlines zo aan het einde van het jaar.

Zelf werk ik 32 uur maar ik werk geen 8 uur per dag. Meestal rond de 7 uur incl lunch. Dit compenseer ik door regelmatig ‘s avonds nog wat te doen, op mijn vrije dag of het weekend.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 13 Dec 2019 10:55

Re: Werktijden

Kun je het niet eens peilen bij je collega's? Ik neem ook vaak geen pauze dat ligt echt aan de drukte van de dag. Maar ik zou me ook niet schuldig voelen tegenover collega's wanneer ik dat wel doe. Ik ken niemand bij mijn werkgever die zich stipt aan de werktijden houdt, vaak zijn we er wat langer, ligt er echt aan hoe de dag loopt. Ik zou niet stipt elke dag om 8 uur binnen gaan komen en stipt om 16:30 vertrekken.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 13 Dec 2019 11:39

Re: Werktijden

Ik werkte 1x van 09u tot 17u en 1x van 09u tot 19u. Op die lange dag wilde ik in elk geval 's avobds gewoon even kunnen eten maar deed dat meestal wel achter mijn bureau. De andere pauzes gingen zoals ze gingen. Als ik alleen was bleef ik vaak achter mijn bureau zitten maar ik kon in principe eten en drinken wanneer ik wilde.

Als er meerdere collega's waren, lukte het ook niet altijd om pauze te nemen. En soms was het rustig en duurde de pauze wat langer. Een beetje naar eigen inzicht dus.
<<

Anoniem284

Bericht 13 Dec 2019 14:05

Re: Werktijden

Misschien hebben deze mensen een contract voor een ander aantal uur dan jij?

Ik heb dit ook eens gehad bij een werkgever. Werd van alles verwacht van me m.b.t. overwerken. Ik heb ervan geleerd, want aan het einde van de rit zat ik in zak en as. Doe ik echt nooit meer. Ik werk waar ik voor betaald word (met hier en daar een nuance in geven en nemen, maar niet structureel).
<<

Anoniem269

Bericht 13 Dec 2019 16:32

Re: Werktijden

Ik kijk eigenlijk nooit zo exact op de klok om alle uren uit te rekenen. Ik ga meestal mee met de flow van het bedrijf qua werktijden. Ik zou het wel raar vinden als een nieuwe collega een uur eerder weg gaat elke dag dan de rest van het kantoor zonder dat daar afspraken over zijn gemaakt.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 13 Dec 2019 16:48

Re: Werktijden

Ik zou het inderdaad gewoon even bespreken om scheve gezichten te voorkomen.
Ik hou m'n uren niet op papier bij maar weet globaal wel ongeveer wat ik werk. Gelukkig zijn ze hier megamakkelijk en mag ik alles zelf indelen dus net heb ik even 1,5u koffie gedronken met vriendin tussendoor.. gister was ik dan weer van 9 tot 20u aan het werk dus deel het zelf een beetje in naar hoe druk het is.
<<

Anoniem284

Bericht 13 Dec 2019 17:17

Re: Werktijden

Claire**** schreef:Ik kijk eigenlijk nooit zo exact op de klok om alle uren uit te rekenen. Ik ga meestal mee met de flow van het bedrijf qua werktijden. Ik zou het wel raar vinden als een nieuwe collega een uur eerder weg gaat elke dag dan de rest van het kantoor zonder dat daar afspraken over zijn gemaakt.


Maar in dit geval is meegaan in de flow 4,5 extra uren per week werken en dat klopt toch niet?
En niet op de klok kijken om uren uit te rekenen, prima. Maar elke dag 1,5 uur overwerken, vriendelijk van jou als je dat vrijwillig zou doen, maar wel een beetje gek toch?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 13 Dec 2019 17:32

Re: Werktijden

Volgens mij werk ik ook heel veel uren vrijwillig.. zelfs m'n werkgever vraagt soms of ik niet eens naar huis wil ofzo. Maar ik heb 't naar m'n zin hier, maak graag dingen af en maak mezelf liever nuttig dan dat ik alleen thuis zit. Daarentegen neem ik dan wel de vrijheid om af en toe paar uurtje tussendoor het park in te gaan met de hond e.d.

Werkgever is doodsbang dat ik ooit een relatie krijg haha.. dan ben ik vast een stuk minder flexibel ;)
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 13 Dec 2019 17:37

Re: Werktijden

Ik zou het even bespreken als ik jou was. Als jij je werk prima afkrijgt in deze tijd zou ik me sowieso geen zorgen maken. Als dat niet zo is, dan zou ik dat even bespreken want structureel overwerken lijkt me niet de bedoeling. Maar wellicht is het even tijdelijk, wat jij ook al zegt :).
<<

Anoniem284

Bericht 13 Dec 2019 17:40

Re: Werktijden

Feline schreef:Volgens mij werk ik ook heel veel uren vrijwillig.. zelfs m'n werkgever vraagt soms of ik niet eens naar huis wil ofzo. Maar ik heb 't naar m'n zin hier, maak graag dingen af en maak mezelf liever nuttig dan dat ik alleen thuis zit. Daarentegen neem ik dan wel de vrijheid om af en toe paar uurtje tussendoor het park in te gaan met de hond e.d.


Ja, prima ook toch. Alleen een totaal andere situatie dan de TO schetst. Die heeft een gezin en pakt zo te lezen niet tussendoor uurtjes vrije tijd terug.

En er is ook nog een verschil tussen (structureel) over willen werken of moeten werken.
<<

Anoniem269

Bericht 13 Dec 2019 18:01

Re: Werktijden

Zomaar 4,5 uur extra werken, tsja dat zou ik dus niet eens door hebben en dus zomaar doen.
Ik zou niet zomaar een uur eerder weggaan omdat ik dat zo heb uitgerekend. Als ik er mee zou zitten dan zou ik het gesprek aangaan of even polsen bij collega's.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Dec 2019 18:08

Re: Werktijden

Heb je je werktijden van tevoren niet besproken of is daar niks over gezegd?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem284

Bericht 13 Dec 2019 18:08

Re: Werktijden

Maar in principe gaat ze niet 'zomaar' een uur eerder weg. Ze werkt gewoon het aantal uren waarvoor ze onder contract staat.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers