Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werktijden

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43715

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Dec 2019 18:10

Re: Werktijden

Ik vind het juist gek om maar te blijven zitten tot de rest naar huis gaat terwijl dat langer is dan je eigenlijke contract. Als dat echt nodig is voor je eigen werkzaamheden (incidenteel), oké, dat kan gebeuren en dan is het inderdaad overwerken. Maar zonder afspraak over hoe laat je eigenlijk moet beginnen en eindigt en dan vanaf het begin dat je er gaat werken standaard overwerken vind ik wel gek ja, zeker als je eigenlijk een baan voor x uur hebt omdát je een kind hebt waar je op tijd voor naar huis wil. Ik zou het zeker even bespreken, vind het eerder gek dat je dat nog niet hebt gedaan. Maar ik ben dan ook iemand die graag weet waar ze aan toe is. Ik zou het heel gek vinden als ik zou gaan werken en niet zou weten wanneer m'n werkdag eindigt. Dat is toch gek of ligt dat aan mij?

Eens met Gympie dus eigenlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem284

Bericht 13 Dec 2019 18:13

Re: Werktijden

Claire**** schreef:Zomaar 4,5 uur extra werken, tsja dat zou ik dus niet eens door hebben en dus zomaar doen.


Haha, ik zou het wel door hebben, want dan hangt de kinderopvang waarschijnlijk aan de lijn dat er nog iemand opgehaald moet worden.
<<

Anoniem269

Bericht 13 Dec 2019 18:18

Re: Werktijden

Gympie schreef:Maar in principe gaat ze niet 'zomaar' een uur eerder weg. Ze werkt gewoon het aantal uren waarvoor ze onder contract staat.

Dat ligt eraan welke werktijden er gehanteerd worden. Ze zegt namelijk ook dat de meeste mensen later dan 8:00 beginnen. Blijkbaar is niks duidelijks afgesproken over de werktijden. Dan zou ik er voor kiezen om dit te vragen/overleggen ipv een uur eerder dan de rest te vertrekken. Je hebt maar 1x om een eerste indruk te maken.

Als je voor een baas werkt kun je niet zelfstandig je werktijden bepalen, tenzij de baas je daar cart blanche in geeft.
<<

Anoniem269

Bericht 13 Dec 2019 18:19

Re: Werktijden

Gympie schreef:
Claire**** schreef:Zomaar 4,5 uur extra werken, tsja dat zou ik dus niet eens door hebben en dus zomaar doen.


Haha, ik zou het wel door hebben, want dan hangt de kinderopvang waarschijnlijk aan de lijn dat er nog iemand opgehaald moet worden.

Sluit de kinderopvang bij jullie al om 17:45? Vreemde tijd.
<<

ChiQ

Bericht 13 Dec 2019 19:04

Re: Werktijden

Claire doet nu net alsof je bijna gek bent om je aan de 8u per dag werken te houden, heel bijzonder. Reken maar eens uit als je 4u meer per week werkt. 4x49 (op parttime basis zijn dit je werkweken ongeveer) en je verdiend 18,- per uur dan hebben we het op jaarbasis over 3500,- ongeveer! Je zal gek zijn. Tenzij die collega's uren voor uren krijgen (en dit dus ergens bijhouden, of voor betaald krijgen) zou ik het bespreekbaar maken. Je bent er nog maar 2x geweest:)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 13 Dec 2019 19:44

Re: Werktijden

Nou, overwerken kan incidenteel weleens voorkomen maar mijn kind is me velen malen belangrijker dan welke baan dan ook dus ik zou het wél opmerken en dus me gewoon zoveel mogelijk aan de gezette tijden houden. Verder eens met ChiQ.
<<

Anoniem284

Bericht 13 Dec 2019 20:03

Re: Werktijden

Claire**** schreef:
Gympie schreef:
Haha, ik zou het wel door hebben, want dan hangt de kinderopvang waarschijnlijk aan de lijn dat er nog iemand opgehaald moet worden.

Sluit de kinderopvang bij jullie al om 17:45? Vreemde tijd.


Is dit waar je op in wil haken ja? ? Je weet toch helemaal niet tot hoe laat ik werk en hoelang ik nog reistijd heb naar de opvang. En op wat voor tijdstip 1,5 uur overwerken dan uit zou komen.

En kan je een vreemde sluitingstijd vinden maar toevallig sluit die van ons precies op die tijd ja. Ik pas mijn werktijd die dag dat ze naar de opvang gaat ook daar op aan.
<<

Anoniem284

Bericht 13 Dec 2019 20:19

Re: Werktijden

Claire**** schreef:
Gympie schreef:Maar in principe gaat ze niet 'zomaar' een uur eerder weg. Ze werkt gewoon het aantal uren waarvoor ze onder contract staat.

Dat ligt eraan welke werktijden er gehanteerd worden. Ze zegt namelijk ook dat de meeste mensen later dan 8:00 beginnen. Blijkbaar is niks duidelijks afgesproken over de werktijden. Dan zou ik er voor kiezen om dit te vragen/overleggen ipv een uur eerder dan de rest te vertrekken. Je hebt maar 1x om een eerste indruk te maken.

Als je voor een baas werkt kun je niet zelfstandig je werktijden bepalen, tenzij de baas je daar cart blanche in geeft.


Nou, dat zit zo:

Poppy schreef:
Popcorn schreef:Wat zijn je afgesproken werktijden? Je hoeft niet te doen wat een ander doet als je aan je uren zit toch?


24 uur. Ergens tussen 8 en 18 uur op de dagen dat ik werk.
<<

Anoniem269

Bericht 13 Dec 2019 20:48

Re: Werktijden

Wel gek dat alle collega's precies dezelfde tijden aanhouden en dus niet gebruik maken van het ruimere werkuren vak. Ik zou daar ook van gaan twijfelen (net als TO). Zo duidelijk is het dus niet. Nogmaals, je werkt voor een baas dus ik zou dit bespreken en niet een uur eerder weggaan zonder iets te zeggen.
Het gaat ook niet om jouw situatie he Gympie? Het gaat om Poppy en zij vraagt zich af hoe ze dit moet doen. Voor haar is het dus helemaal niet zo duidelijk als dat het voor jou is.

(Daar doelde ik ook op met de kinderopvang, ze gaf zelf aan dan om 17:45 op de opvang te zijn. Ik reageer op de situatie van TO, niet op jouw situatie).
<<

Anoniem284

Bericht 13 Dec 2019 20:52

Re: Werktijden

Huh nee natuurlijk gaat het niet om mijn situatie. Net zo goed ook niet over de jouwe. Dus dat jij ongemerkt 1,5 uur over kan werken, hoeft voor een ander (in dit geval Poppy) ook niet op te gaan. Dat is wat ik bedoel te zeggen en dan neem ik mijn situatie als voorbeeld. Talloze andere voorbeelden buiten opvangtijden kunnen zijn dat je niet onopgemerkt kan overwerken omdat je moet sporten, maar de fysio moet elke week, elke week bij je oma gaat eten of simpelweg omdat je gezin je thuis verwacht.

En ik snap niet dat je blijft zeggen dat ze een uur eerder weg blijft gaan. Ze heeft een contract voor 24 uur wat in een bepaald tijdsvak gewerkt moet worden en dat doet ze netjes.
<<

Anoniem269

Bericht 13 Dec 2019 21:12

Re: Werktijden

Dan heb ik het totaal verkeerd begrepen! Ik dacht dat Poppy onduidelijkheid had over de werktijden en het aantal uren.
<<

Anoniem290

Bericht 13 Dec 2019 21:30

Re: Werktijden

Huh ik had een heel stuk getypt en nu staat er niks. Maar op mijn vorige werk had ik het dus ook, daar werkte ik 32 uur op contract, maar in de praktijk was ik een paar maanden lang ook elke vrijdag (mijn vrije dag) aan het werk. toen hebben we iemand aangenomen.

Maar het is dus niet raar om nu al te bespreken of het oké is als ik van 8 tot 16.30 of van 8.30 tot 17.00 werk (afhankelijk van of ik l moet wegbrengen of niet)? Ik durf nu steeds niet te vertrekken als iedereen nog zit te werken. Ik kijk nu alleen nog maar mee en kan zelf nog niks. Dus in principe werk ik tot mijn collega met wie ik meekijk klaar is.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25114

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Dec 2019 21:31

Re: Werktijden

Ik zou het meteen aankaarten, het kan maar duidelijk zijn.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem284

Bericht 13 Dec 2019 21:44

Re: Werktijden

Bliss schreef:Ik zou het meteen aankaarten, het kan maar duidelijk zijn.


Dit! Is gewoon voor jezelf opkomen en dat is niet raar.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Dec 2019 22:11

Re: Werktijden

Poppy schreef:Huh ik had een heel stuk getypt en nu staat er niks. Maar op mijn vorige werk had ik het dus ook, daar werkte ik 32 uur op contract, maar in de praktijk was ik een paar maanden lang ook elke vrijdag (mijn vrije dag) aan het werk. toen hebben we iemand aangenomen.

Maar het is dus niet raar om nu al te bespreken of het oké is als ik van 8 tot 16.30 of van 8.30 tot 17.00 werk (afhankelijk van of ik l moet wegbrengen of niet)? Ik durf nu steeds niet te vertrekken als iedereen nog zit te werken. Ik kijk nu alleen nog maar mee en kan zelf nog niks. Dus in principe werk ik tot mijn collega met wie ik meekijk klaar is.


En hoeveel uren werkt deze collega op papier?
Ik heb bijv een contract voor 9 uur per dag. Maar bijna al mijn collega's voor 8.
Ik begin een half uur eerder en heb maar een half uur middagpauze ipv een uur.
2016
<<

Anoniem290

Bericht 13 Dec 2019 22:20

Re: Werktijden

Salome schreef:
Poppy schreef:Huh ik had een heel stuk getypt en nu staat er niks. Maar op mijn vorige werk had ik het dus ook, daar werkte ik 32 uur op contract, maar in de praktijk was ik een paar maanden lang ook elke vrijdag (mijn vrije dag) aan het werk. toen hebben we iemand aangenomen.

Maar het is dus niet raar om nu al te bespreken of het oké is als ik van 8 tot 16.30 of van 8.30 tot 17.00 werk (afhankelijk van of ik l moet wegbrengen of niet)? Ik durf nu steeds niet te vertrekken als iedereen nog zit te werken. Ik kijk nu alleen nog maar mee en kan zelf nog niks. Dus in principe werk ik tot mijn collega met wie ik meekijk klaar is.


En hoeveel uren werkt deze collega op papier?
Ik heb bijv een contract voor 9 uur per dag. Maar bijna al mijn collega's voor 8.
Ik begin een half uur eerder en heb maar een half uur middagpauze ipv een uur.


Welke collega? Edit; die met wie ik meekijk werkt 40 uur.
Mijn huidige collega’s werken 40 of 24 uur, 3 of 5 dagen.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:10

Bericht 13 Dec 2019 22:23

Re: Werktijden

Ik zou het bespreken met de leidinggevende of je collega’s vragen wat hun contracturen zijn. Zelf werk ik 4 x 9 omdat ik dit zo uitonderhandeld heb terwijl collega’s 8 uur per dag werken omdat 9 uur werken voorheen niet mocht / mogelijk was.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Dec 2019 22:28

Re: Werktijden

Ahh oké die werkt dus ook 8 uur per dag in principe.
Dan zou ik het wel ff checken ja hoe dat precies zit.
2016
<<

Anoniem301

Bericht 16 Dec 2019 11:04

Re: Werktijden

Gympie schreef:
Bliss schreef:Ik zou het meteen aankaarten, het kan maar duidelijk zijn.


Dit! Is gewoon voor jezelf opkomen en dat is niet raar.

Zeker. Ik zou zelf niet meegaan in die overwerkcultuur. Bij een vriendin wordt standaard elke dag 1 tot 2 uur overgewerkt door alle collega's. Dat ga ik dus echt niet doen. Gratis werken voor een baas, zeker niet. Deze moet zorgen dat er of personeel bij wordt aangenomen of dat de werkdruk verlaagt.

Ik vind het heus niet erg om eens wat langer te blijven als iets echt af moet, of om thuis als Bo slaapt nog even de laptop open te doen. Maar ik ga na mijn 8-urige werkdag graag lekker naar huis, en ja dat zit ik gewoon op de klok te kijken.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 16 Dec 2019 11:26

Re: Werktijden

Ik zou het gewoon even navragen bij de collega met wie je meekijkt.
Wie weet is dit inderdaad een manier van vakantie uren sparen oid, of zit er wat anders achter. En qua werktijden even in overleg met je manager. Dan weet je iig dat dat geregeld is.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 16 Dec 2019 11:50

Re: Werktijden

Kan ook nog zijn dat die collega 40 uur werkt maar dan bijv 1 middag vrij is op een dag dat jij er ook niet bent. Dan is de andere dagen langer werken logisch. Dat zie je ook vaak.
Ik zou het goed navragen bij de manager.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43715

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Dec 2019 07:16

Re: Werktijden

Ik was benieuwd of je 't al hebt besproken en van hoe laat tot hoe laat je gaat werken!
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers