Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Salaris verhoging

<<

Anoniem276

Bericht 12 Dec 2019 14:03

Salaris verhoging

Ik heb volgende week mijn functioneringsgesprek en nu wil ik daar ook om salaris verhoging vragen.

Ik werk op de binnendienst verkoop en dat deed ik tot februari voor oost Europese landen en nu voor Engeland. Ondanks dat het beroep hetzelfde is zijn mijn taken wel verbreed en de werkdruk is hoger. En heb meer verantwoordelijkheid .
Ik heb met de verkoopster gezeten en die vind dat ik zeker salaris verhoging kan vragen en ook verdien als ze naar mijn werkzaamheden etc kijkt.

Maar hoe vraag je zoiets? Noem je dan een bedrag wat je erbij zou willen? Of is het een percentage?

Wie kan me hierin wat tips geven?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Dec 2019 14:09

Re: Salaris verhoging

Ik zal eerst gaan kijken wat mensen met een vergelijkbaar takenpakket verdienen.

Daarna ook op papier zetten hoe je werkzaamheden nu veranderd zijn t.o.v. je vorige functie en kijken in je COA ( of in een COA) welke beloning daar bij hoort.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 12 Dec 2019 14:09

Re: Salaris verhoging

Goed dat je je van te voren inleest en voorbereid! Allereerst zou ik een benchmark doen, wat verdienen andere mensen gemiddeld in een vergelijkbare functie. Daar zijn verschillende sites voor bijvoorbeeld: https://loonwijzer.nl/salaris/salarischeck#/
Je zou ook op glassdoor bij vergelijkbare bedrijven en functies het salaris kunnen checken.
Dan heb je een uitgangspunt van wat redelijk is en vergelijk je dat met wat je nu verdient. Vervolgens zou ik onderbouwen waarom je vindt dat je recht hebt op een verhoging. Je noemt het zelf al: je hebt meer taken en verantwoordelijkheden en wilt graag beloond worden voor de hogere werkdruk. Daarnaast zou ik het ook nog onderbouwen met cijfers in de zin van hoe je gepresteerd hebt het afgelopen jaar. Ik weet niet of jullie kpi's hebben of waar je bijv. op beoordeeld wordt maar als je dat inzichtelijk kunt maken helpt dat denk ik veel. Als je bijv. slechter bent gaan presteren (neem ik niet aan hoor) doordat je meer taken hebt dan is je verhaal natuurlijk minder sterk.

Stel: mijn kpi is dat ik 10 orders per dag verwerk (geen idee of dit past bij je functie hoor maar even een voorbeeld), met mijn oude verantwoordelijkheden verwerkte ik er 12 en nu met meer taken en verantwoordelijkheden nog steeds 12. Ik presteer dus altijd boven verwachting en dat komt het bedrijfsresultaat ook ten goede.

Succes!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 12 Dec 2019 15:12

Re: Salaris verhoging

Wat Harri zegt. Je komt niet ver met 'ik vind dat ik meer verdien'. Probeer het altijd te onderbouwen, waarom vind je dit? En waarom verdien je meer dan je al deed? Probeer ook in te schatten idd van wat je zou kunnen verdienen ergens anders. Het hielp mij om een aantal vacatures uitgeprint te hebben waarin een salarisindicatie stond.

Ga er dan vanuit dat je werkgever met een voorstel komt. En je hoeft niet direct te happen, maar je kan ook prima zeggen dat je daar over na wil denken. En als hij van jou iets wil horen, dan heb dit van te voren helder voor jezelf. Probeer dan te zeggen 'ik wil daar staan op basis van xyz, en daarvoor is 8% nodig'.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 18 Dec 2019 14:23

Re: Salaris verhoging

Hoe is het gegaan?
<<

Anoniem276

Bericht 18 Dec 2019 22:11

Re: Salaris verhoging

Harrison schreef:Hoe is het gegaan?


Ik heb nog geen gesprek gehad. Wij krijgen normaal gesproken altijd een beoordelings formulier van te voren en dan ga je je gesprek in. Dan kan je je dus al voorbereiden.

Maar omdat de leiding gevende even geen tijd heeft wil hij het dus nu voeren aan de hand van het formulier van vorig jaar, en dan ook nog even snel tussen door. Dit is voor de hele binnendienst. maar ik ben van werkzaamheden veranderd dus ik heb niets aan dat formulier van vorig jaar, dus ik heb terug gemaild dat ik het niet eens ben met de gang van zaken, en als hij er nu geen tijd heeft we de gesprekken een andere keer gaan doen zodat we een normaal gesprek krijgen. (iets in die trant)

Dus ben benieuwd
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 19 Dec 2019 12:44

Re: Salaris verhoging

Wat Harri en Caro zeggen is natuurlijk waar. In aanvulling daarop: Hebben jullie iets van een cao of een avr waar salarisschalen instaan? Zijn de functies formeel ingedeeld daarin? Dat is altijd een handvat. Krijg je sowieso nog iets van een jaarlijkse verhoging, of ben je afhankleijk van wat je met je baas eens kunt worden? De arbeidsmarkt is kneiterkrap, dus wellicht beweegt ie sowieso wel iets?
<<

Anoniem276

Bericht 19 Dec 2019 22:48

Re: Salaris verhoging

We hebben geen cao waar dat in staat helaas. Dat was wel makkelijker geweest.

Dinsdag is het gesprek

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers