Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips: (Indrukwekkende) documentaires

<<

Anoniem308

Bericht 12 Dec 2019 10:33

Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Een algemeen topic voor indrukwekkende documentaires. Ik kijk ze namelijk erg graag.

Ik zit nu 2doc heb jij kinderen te kijken. Indrukwekkend om te zien hoe deze vrouw van bijna 50 terugblikt op haar leven tot dan met alle vruchtbaarheidsbehandelingen. Heftig ook hoe zij alles beleefd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Dec 2019 10:38

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Ik vind de afleveringen van Louis Theroux altijd erg interessant.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Dec 2019 10:59

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Hier ook een fan van docu's. Ze zijn de Aardappelseters aan het herhalen. Dat gaat over hoe een bepaald gerecht hier in Nederland terecht is gekomen.

Tom's Ierland vind ik ook interessant. Sowieso omdat ik Ierland interessant vind en ik stiekem hoop dat hij dezelfde plaatsen aan doet als waar ik ben geweest tijdens een rondreis.

Reizen Waes. Ook al is de huidige serie die nu op tv komt volgens mij een herhaling blijft het interessant om te zien dat hij op plaatsen komt waar je vaak beter niet naar toe kunt gaan als toerist zijnde. Vaak komt hij op verbazingwekkende plaatsen. Zo was hij dacht ik in Nicaragua waar brandstof aan de pomp goedkoper was dan water. Bizarre...
<<

Anoniem284

Bericht 12 Dec 2019 11:03

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Leuk topic. Ik kijk de laatste tijd niet veel docu’s meer, maar wel heel veel gekeken. Ik ga volgen. Misschien bedenk ik me nog tips.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Dec 2019 11:10

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Ik hoop nog dat er een goede docu komt over de bevrijding van Nederland ivm 75 jaar bevrijding. Het bevrijdingsjournaal was wat dat betreft echt slecht vond ik. Ik miste daar zoveel punten in die in omgeving zijn gebeurd rond Hell's highway.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Dec 2019 11:26

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Ik vind de serie van Ruben Terlou over China indrukwekkend. De eerste, Door het Hart van China was al mooi. Nu is er op de zondagavond een nieuwe, waarin hij ook wat politieke punten aansnijdt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Dec 2019 11:52

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Die was ik inderdaad nog vergeten. Met name die aflevering van moeders die hun enigst kind (meer kinderen mocht toen niet) hebben verloren was indrukwekkend om te zien.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 12 Dec 2019 11:56

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Reizen Waes vind ik erg leuk en interessant!
Is dat nu weer op tv? Wanneer?

Er zijn zoveel goede documentaires vind ik. Vind het echt jammer dat ze meestal pas laat op tv zijn en ik ze daardoor niet zie (en ik vergeet meestal om ze terug te kijken).
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Dec 2019 12:05

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Arwyn schreef:Reizen Waes vind ik erg leuk en interessant!
Is dat nu weer op tv? Wanneer?


Zondagavond dacht ik op Nederland 3. Echter het zijn volgens mij wel herhalingen (of ik heb ze eerder op de Belg gezien want die hebben ook interessante docu's, maar dat geeft niet). Hij kan het zo mooi brengen vind ik.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 12 Dec 2019 12:06

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Documentaires die me na jaren nog altijd bij gebleven zijn, zijn die van Lieve Blancquaert. Birth day heten ze allemaal, en elke aflevering gaat over een ander land en wat het betekent om daar geboren te worden voor een baby. Dus hoe gaan ze om met een zwangerschap, bevalling en periode daarna. Heel indrukwekkend en heftig vaak, met o.a. De 1 kind politiek in China, bevallingen in Afrika waar vrouwen pas hulp krijgen als het hoofdje staat terwijl ze op super vieze, bloederige bedden liggen, maar ook baby's die net na de geboorte een spa behandeling krijgen.
Aanrader!
Laatst gewijzigd door Pure* op 12 Dec 2019 13:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Geel

Bericht 12 Dec 2019 12:50

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Die wilde ik meteen zeggen, Pure! Echt heel goed gedaan. En door haar ben ik verliefd geworden op de naam L.ieve, en hebben we ons kind zo genoemd.

Louis Theroux ben ik ook gek op, kijk het bijna altijd.

Verder kijken we veel van wat Hans Goedkoop maakt, vaak over de geschiedenis van Nederland.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 12 Dec 2019 13:17

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Geel schreef:Die wilde ik meteen zeggen, Pure! Echt heel goed gedaan. En door haar ben ik verliefd geworden op de naam L.ieve, en hebben we ons kind zo genoemd.

Louis Theroux ben ik ook gek op, kijk het bijna altijd.

Verder kijken we veel van wat Hans Goedkoop maakt, vaak over de geschiedenis van Nederland.

Oh dat snap ik zo! De Lieve van de docus is ook zon mooi mens. Ze heeft mij enorm geïnspireerd.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 12 Dec 2019 13:25

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Ze heeft ook een andere docu gemaakt over overlijden en begrafenissen. Ook erg mooi!

Wat me ook bijgebleven is dat is 'moeders springen niet van flats'
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem332

Bericht 12 Dec 2019 14:03

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Ja birth day is prachtig! Weet iemand waar deze terug te zien is?

Ik vond achter de dijken ook erg interessant.
Als toevoeging op de boven genoemde docu’s.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Dec 2019 14:17

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Super size me vond ik ook wel indrukwekkend

Daarnaast nog een paar documantaires van Michael Moore zoals:
Bowling for Columbine over het wapenbezit in de VS
Fahrenheit 9/11 over de aanslagen

Ik dacht ook nog dat hij een docu had gemaakt over slechte zorgstelsel in de VS.
Met name dat je, je eigen niet of nauwelijks kunt verzekeren voor dure operaties.
<<

Anoniem279

Bericht 12 Dec 2019 14:17

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Wat mij het meest is bijgebleven (en deze zoek ik soms nog op op YouTube) is de documentaire van Jules en Gédéon Naudet over 9/11. Die documentaire is per toeval ontstaan, ze wilden een documentaire maken over het werk één van de brandweerkazernes in NY en waren daar dus ook op 9/11 mee bezig toen het eerste vliegtuig zich in het WTC boorde. Vanaf toen kreeg de docu een hele andere wending. Heel indrukwekkend.

Volgens mij heb ik Birthday ook gezien, trouwens.
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 12 Dec 2019 14:32

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Ik vind Twin Sisters erg indrukwekkend. Deze documentaire gaat over een Chinese tweeling die is gevonden in een kartonnen doos en los van elkaar ter adoptie wordt aangeboden. Beide ouderparen weten in eerste instantie niet dat het een tweeling is. Één meisje komt in Amerika terecht en de andere in Noorwegen.

De documentaire The Boy is Mine blijft na al die jaren ook nog in mijn hoofd zitten. Die kan ik helaas nergens meer vinden. Het ging over een tienermoeder zonder sociaal vangnet. Je zag in deze documentaire heel goed dat het de hulpinstanties niet lukte om haar te bieden wat zij en haar zoontje nodig hadden.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 12 Dec 2019 18:50

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Flo schreef:Wat mij het meest is bijgebleven (en deze zoek ik soms nog op op YouTube) is de documentaire van Jules en Gédéon Naudet over 9/11. Die documentaire is per toeval ontstaan, ze wilden een documentaire maken over het werk één van de brandweerkazernes in NY en waren daar dus ook op 9/11 mee bezig toen het eerste vliegtuig zich in het WTC boorde. Vanaf toen kreeg de docu een hele andere wending. Heel indrukwekkend.


Die docu is enorm indrukwekkend ja!

Ik vind alles van Lieve geweldig, Birth Day, Wedding Day en Last Days.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 12 Dec 2019 18:52

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Ik heb een tijdje terug Three Identical Strangers in de bios gezien. Hij begint heel positief, over een drieling die niet van elkaar weet dat ze bestaan en elkaar weer terugvindt, maar hij eindigt zo wrang en met een heel nare plot twist.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 15 Dec 2019 23:02

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Een documentaire die me onlangs erg geschokt heeft:
https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... rland.html

'Constant Kusters is naast de voorman van de extreemrechtse partij NVU een toegewijd huisvader. Een traditioneel gezinsleven, nationalisme en politieke strijd lijken onlosmakelijk met elkaar vervlochten. Wonend in een Arnhemse volksbuurt benoemt hij zonder gêne wat er in zijn ogen mis is met de Nederlandse multiculturele samenleving. De publieke- en politieke discussie over onze nationale identiteit gaat inmiddels, ook ver buiten extreemrechts, hand in hand met polarisatie'.

Niet kwalitatief zo goed als sommige eerder genoemde documentaires maar absoluut de moeite waard. Ik heb me erg verwonderd.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem284

Bericht 16 Dec 2019 15:09

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Moeders springen niet van de flat heb ik ook gezien. Indrukwekkend inderdaad.

Zembla heeft ook geregeld goede uitzendingen vind ik.

De documentaire ‘Moederliefde’ vond ik erg indrukwekkend. https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... iefde.html
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 16 Dec 2019 19:29

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Derpy schreef:Ik heb een tijdje terug Three Identical Strangers in de bios gezien. Hij begint heel positief, over een drieling die niet van elkaar weet dat ze bestaan en elkaar weer terugvindt, maar hij eindigt zo wrang en met een heel nare plot twist.

Die heb ik ook in de bios gezien. In het begin moest de zaal nog lachen, maar naarmate de film vorderde werd het stiller en stiller.

Een documentaire die al wat ouder is (2016), maar die je nog steeds kunt terugkijken is ‘Enkele reis naar het Kalifaat’.
Aanrader!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Dec 2019 22:34

Re: Tips: (Indrukwekkende) documentaires

Housebird schreef:Ja birth day is prachtig! Weet iemand waar deze terug te zien is?

Ik vond achter de dijken ook erg interessant.
Als toevoeging op de boven genoemde docu’s.


Ik vond via Google op vimeo 1 uitzending, over Koeweit. Zou er graag meer zien!
R. 2013
D. 2016

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers