Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 15 Dec 2019 07:41

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Ik werk niet, man verdiend ongeveer 2x modaal.
In totaal ongeveer hetzelfde als de meeste gezinnen hier denk ik waarbij man boven modaal verdiend en vrouw er onder
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 15 Dec 2019 08:42

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Ik zit er met 0,7fte in 2020 boven en mijn man op 1fte iets onder. We middelen elkaar een beetje uit, dus zou ik zeggen dat we Jan Modaal wel zijn.
L2014 & H2017
<<

Anoniem301

Bericht 15 Dec 2019 10:03

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Spencer schreef:Wij verdienen allebei beneden modaal. Allebei slechts mbo gedaan en ik werk maar 4 dagen.

We werken hard voor weinig maar nooit een dag chagrijnig?

Slechts mbo? Niks mis met mbo he? Tegen een andere mbo’er zou je dit denk ik niet zeggen dus dan ook niet over jezelf!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Dec 2019 13:39

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Carrie schreef:
Spencer schreef:Wij verdienen allebei beneden modaal. Allebei slechts mbo gedaan en ik werk maar 4 dagen.

We werken hard voor weinig maar nooit een dag chagrijnig?

Slechts mbo? Niks mis met mbo he? Tegen een andere mbo’er zou je dit denk ik niet zeggen dus dan ook niet over jezelf!


Daar heb je gelijk in, dat zou ik tegen een ander niet zeggen. Voor mezelf vind ik het wel heel jammer omdat we gewoon altijd een stap achterlopen daardoor.
R. 2013
D. 2016
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 15 Dec 2019 20:15

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Ik werk parttime en daarmee zit ik er onder. Mijn vriend verdient ruim boven modaal.
Samen hebben we het geheel niet slecht.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 15 Dec 2019 21:38

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Spencer: dat heeft toch niks met mbo te maken? Ik heb ook "maar" mbo gehad en mijn man ook. Maar wij hebben ons beide wel opgewerkt. Mijn man verdiend meer dan modaal en ik ook, toen ik nog werkte. En ik werkte maar 14 uur.
<<

Anoniem301

Bericht 15 Dec 2019 21:44

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Spencer schreef:
Carrie schreef:Slechts mbo? Niks mis met mbo he? Tegen een andere mbo’er zou je dit denk ik niet zeggen dus dan ook niet over jezelf!


Daar heb je gelijk in, dat zou ik tegen een ander niet zeggen. Voor mezelf vind ik het wel heel jammer omdat we gewoon altijd een stap achterlopen daardoor.

Lijkt me lastig. Ligt wellicht ook aan de branche waarin je werkt. Ik heb ook een mbo-opleiding gevolgd (secretaresse en later basisopleiding personeelszaken) en verdien met 32 uur boven modaal.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 15 Dec 2019 22:11

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Tompouce schreef:Spencer: dat heeft toch niks met mbo te maken? Ik heb ook "maar" mbo gehad en mijn man ook. Maar wij hebben ons beide wel opgewerkt. Mijn man verdiend meer dan modaal en ik ook, toen ik nog werkte. En ik werkte maar 14 uur.


Beiden en verdient in dit geval.
Maar dat is wel bijzonder om boven modaal te verdienen met 14 uur.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Dec 2019 22:47

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Carrie schreef:
Spencer schreef:
Daar heb je gelijk in, dat zou ik tegen een ander niet zeggen. Voor mezelf vind ik het wel heel jammer omdat we gewoon altijd een stap achterlopen daardoor.

Lijkt me lastig. Ligt wellicht ook aan de branche waarin je werkt. Ik heb ook een mbo-opleiding gevolgd (secretaresse en later basisopleiding personeelszaken) en verdien met 32 uur boven modaal.


Ik heb CIOS gedaan en m'n man fastservice. Hij verdiend echt bijzonder weinig voor de hoeveelheid werk die hij doet maar hij heeft een functie met veel vrijheden en dat wil hij niet opgeven voor bijvoorbeeld productiewerk, wat wel meer zou verdienen. Hij is wel ontzettend gegroeid de afgelopen jaren, hij is nu restaurantmanager.

Als ik fulltime zou kunnen werken in mijn huidge baan (kan helaas niet anders zou ik dat vandaag nog doen) zou ik wel modaal verdienen.
R. 2013
D. 2016
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 15 Dec 2019 22:49

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Mamsie schreef:
Tompouce schreef:Spencer: dat heeft toch niks met mbo te maken? Ik heb ook "maar" mbo gehad en mijn man ook. Maar wij hebben ons beide wel opgewerkt. Mijn man verdiend meer dan modaal en ik ook, toen ik nog werkte. En ik werkte maar 14 uur.


Beiden en verdient in dit geval.
Maar dat is wel bijzonder om boven modaal te verdienen met 14 uur.


Knap inderdaad. Als ik €50,- per uur ging verdienen stopte mijn man met werken en voor de kinderen zorgen.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 15 Dec 2019 22:52

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Ja, sorry. Omgerekend naar full time, uiteraard ?.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 15 Dec 2019 22:55

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Spencer: bepaalde vrijheden zijn natuurlijk ook heel belangrijk. Net zoals plezier in je werk. Wij doen het nu met echt veel minder geld maar het is in huis wel fijner. Dat is voor ons veel meer waard.
<<

Anoniem301

Bericht 15 Dec 2019 23:01

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Tompouce schreef:Ja, sorry. Omgerekend naar full time, uiteraard ?.

Oh ja en dat moest nou juist niet ?
<<

Anoniem301

Bericht 15 Dec 2019 23:03

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Spencer schreef:
Carrie schreef:Lijkt me lastig. Ligt wellicht ook aan de branche waarin je werkt. Ik heb ook een mbo-opleiding gevolgd (secretaresse en later basisopleiding personeelszaken) en verdien met 32 uur boven modaal.


Ik heb CIOS gedaan en m'n man fastservice. Hij verdiend echt bijzonder weinig voor de hoeveelheid werk die hij doet maar hij heeft een functie met veel vrijheden en dat wil hij niet opgeven voor bijvoorbeeld productiewerk, wat wel meer zou verdienen. Hij is wel ontzettend gegroeid de afgelopen jaren, hij is nu restaurantmanager.

Als ik fulltime zou kunnen werken in mijn huidge baan (kan helaas niet anders zou ik dat vandaag nog doen) zou ik wel modaal verdienen.

Ja dat kan ik me goed voorstellen dat je man dat niet wil. Plezier in je werk is natuurlijk ook heel belangrijk. En als ik jouw berichten over je werk lees en het plezier dat daar vanaf straalt denk ik dat jij dat ook hebt gevonden.

Jammer dat je niet meer uren kunt werken daar!
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 15 Dec 2019 23:07

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Carrie schreef:
Tompouce schreef:Ja, sorry. Omgerekend naar full time, uiteraard ?.

Oh ja en dat moest nou juist niet ?


Nee, dat zag ik net toen ik de rest doorlas. Mijn excuses.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 16 Dec 2019 22:26

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Bij lange na niet....
Mijn man werkt 40 uur in de meubelmakerij en ik werk 14 uur in de zorg (niveau 3)
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 17 Dec 2019 15:20

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Hier met 34u pw ook aardig boven modaal.
Ik blijf het altijd wel lastig vinden, die verschillen in inkomsten.
De een is niet per se meer dan de ander. Ik ben namelijk heel erg blij dat mensen bepaald werk willen doen, omdat ik dat zelf echt niet kan/niet leuk vindt etc.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 17 Dec 2019 15:24

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Vind ik ook Winegum. In bepaalde sectoren of beroepen is het helemaal niet makkelijk of überhaupt haalbaar om modaal of daarboven te verdienen. Betekent niet dat die mensen minder hard werken of minder belangrijk werk doen, integendeel. Ik heb in de zorg gewerkt en voor mij was het salaris een van de redenen om daar niet in te willen blijven werken.
Momenteel verdien ik onder modaal.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Dec 2019 16:17

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Ik vind werkplezier dus wel heel belangrijk, als fysio verdiende ik veel beter maar 9/10x ging ik met tegenzin naar mijn werk. Nu heb ik dar helemaal niet meer.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 17 Dec 2019 16:28

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Ik zou best wat anders willen doen. Iets geestdodens bijv. buldozerchauffeur of zo maar waar ik wel van weet dat mijn dagen goed gevuld zijn met werkzaamheden... Echter dan zou ik wat ik nu verdien met 32 uur niet eens met 40 uur verdienen, dat gat is simpelweg te groot om voor over te stappen. Zodoende geniet ik maar extra veel van die extra vrije dag in de week want ik besef mij goed dat die extra vrije dag niet haalbaar was geweest zonder een functie op niveau (hoe saai die ook mag zijn).
Laatst gewijzigd door Fred op 17 Dec 2019 16:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 17 Dec 2019 16:31

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Ja eens Minx. Ik was ook niet zo'n gepassioneerde zorgmedewerker zoals je ze gelukkig ook wel ziet. Wist ook altijd dat ik het voor tijdelijk deed. Maar het salaris was wel ook een reden om verder te kijken. Ik werkte in de gehandicaptenzorg en zelfs toen ik als teamleider werkte, verdiende ik daar schandalig weinig vond ik. Kon er in m'n eentje, met een lage huur, wel van rondkomen maar vakantie oid was al lastig.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Dec 2019 16:52

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Fred schreef:Ik zou best wat anders willen doen. Iets geestdodens bijv. buldozerchauffeur of zo maar waar ik wel van weet dat mijn dagen goed gevuld zijn met werkzaamheden... Echter dan zou ik wat ik nu verdien met 32 uur niet eens met 40 uur verdienen, dat gat is simpelweg te groot om voor over te stappen. Zodoende geniet ik maar extra veel van die extra vrije dag in de week want ik besef mij goed dat die extra vrije dag niet haalbaar was geweest zonder een functie op niveau (hoe saai die ook mag zijn).

Bulldozer machinist heet zo iemand. En jammer dat je dat geestdodend noemt. Wees blij dat ze hun geest er doorgaans wel bij hebben zodat jij nog dagelijks gewoon van je stroom, water, gas en internet gebruik kan maken. En de wegen en bebouwing.

Er is een groot te kort aan kraan machinisten, monteurs, etc. De meeste zijn tegenwoordig ZZP er verdienen meer dan dikke prima hoor.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Dec 2019 17:00

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Ik verdien nu het niveau van een verzorgende en werkte dus als fysio. Als fysio verdiende ik bruto 2x zoveel als dat ik nu verdien. Nu ging daar nog wel pensioenpremie af waardoor er onder de streep niet 2x zoveel overbleef, netto was het ongeveer 1,5x zo veel. Dat is nog wel eens zuur. Aan de andere kant is werk waar je wel blij van wordt zo veel fijner. Het werk wat ik nu doe krijg ik zoveel meer waardering voor en dat voelt gewoon goed.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 17 Dec 2019 17:25

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Maar Minx, dus als je 1 of 2 dagen minder als fysio zou werken dan had je evenveel verdiend dan dat je nu doet met meer uur. Had je dan niet zoals ik nu doe meer vrije tijd gewild? Dat is mij namelijk ook heel wat waard tegenwoordig. Ook al is mijn werkplezier niet geweldig door geen werkdruk/tijd weg zit te kijken, de voorwaarden zijn super en die krijg ik niet snel elders...
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 17 Dec 2019 17:29

Re: Ben jij/zijn jullie Jan modaal?

Iedereen hangt een andere waarde aan het werk wat ze doen. Sommige mensen willen daadwerkelijk voldoening uit hun werk halen. Of plezier hebben in hun werk.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers