Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pijn in rug en buik door dragen kind

<<

Anoniem290

Bericht 08 Dec 2019 19:04

Pijn in rug en buik door dragen kind

Onze dochter wil de hele dag gedragen worden en dan alleen door mij. Papa is niet goed. En als ik haar niet draag, zet ze het op een brullen (en wordt uiteindelijk zo overstuur dat ze gaat kokhalzen). Ik loop dus zowat de hele dag met haar op mijn arm. Inmiddels heb ik zoveel pijn in mijn rug en buik, dat ik me er echt ziek door voel. Vooral de pijn in mijn buik (zij eigenlijk) is echt naar. Als ik erop druk doet het ook pijn, alsof de spier daar verrekt is ofzo.
Zou fysio oid hiervoor helpen? Haar laten huilen ks geen optie Ivm het overstuur raken en mijn trauma (huilbaby)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Dec 2019 19:21

Re: Pijn in rug en buik door dragen kind

Ik weet niet of het nog makkelijk te wennen is voor je dochter (en jou). Maar ik zou een draagzak gaan gebruiken waarmee je ook kunt rug dragen. Gebruik ik ook nog veel en gewoon dragen is idd niet te doen!
<<

Anoniem290

Bericht 08 Dec 2019 19:28

Re: Pijn in rug en buik door dragen kind

Ja die hebben we. Wil ze niet in. En het is ook vooral de hele dag door, ik wil haar natuurlijk ook gewoon laten rondlopen en spelen. Ik krijg haar in mijn eentje ook niet op mijn rug.

Het gaat er mij vooral om hoe ik die pijn wat kan verminderen. Ik functioneer nog maar half zo.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 08 Dec 2019 19:30

Re: Pijn in rug en buik door dragen kind

Ik begrijp je trauma.
Ik kreeg ook na 1,5 jaar nog hartkloppingen bij een krijsend kind.
Uiteindelijk heeft mijn man doorgepakt en wat ben ik hier achteraf blij om.
T moest echt even door deze plak fase heen.
Het was echt een week nee zeggen en iedere keer hangt er dan een dreumes aan je been te jengelen met uitgestrekte armpjes.
Even mega pittig. Maar je kunt nu eenmaal je kind niet de hele dag tillen.
2016
<<

Anoniem290

Bericht 08 Dec 2019 20:00

Re: Pijn in rug en buik door dragen kind

Gewoon niet doen dus? En hield ie uiteindelijk dan op met huilen? L gaat dus helemaal door het lint, inclusief ademloos zijn en kokhalzen. En door dat trauma dus, trek ik dat heel slecht. Vriend zegt simpelweg “je moet je niet zo druk maken”, maar dat lukt me dus niet.

Maar voor nu heb ik dus echt veel pijn en vraag ik me af wat ik het beste kan doen om dat wat te verbeteren. Fysio, osteopaat, misschien iets anders?
<<

Anoniem313

Bericht 08 Dec 2019 20:03

Re: Pijn in rug en buik door dragen kind

Fysio kan je wel helpen met eerst acute pijnverlichting en dan oefeningen om je core te versterken. Zal de fysio ook wel zeggen dat je niet zoveel moet tillen, maar goed, hij/zij kan je wel helpen met je pijnklachten.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 08 Dec 2019 20:09

Re: Pijn in rug en buik door dragen kind

Fysio zou je kunnen helpen, al zal die waarschijnlijk zeggen dat je minder moet gaan dragen op die manier.

Is een ringsling misschien iets? Dan zit ze wel nog op je heup.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 08 Dec 2019 20:10

Re: Pijn in rug en buik door dragen kind

Wij zeiden bijv. Nee, mama kan je nu niet dragen. Mama moet koken.
Als hij dan doorging zette ik hem op zijn speelkleed en ging verder met koken.
Hij kroop dan natuurlijk weer naar mij toe.
Het was eindeloos herhalen met veel nee zeggen.
Zo ook met dat mijn man dingen niet mocht. Nee, papa poetst je tanden vandaag etc.

Ik heb mij er heel naar om gevoeld maar je moet gewoon de zorg kunnen delen met je partner.
Dat krijsen werd na een paar dagen minder.
En nog heeft hij fasen waarin hij heel erg naar mij trekt. Soms geef ik toe. Maar als ik 1 vinger geef... Dan is het dus weer krijsen de dag erna als mijn man iets wil doen.
Dus we blijven er heel duidelijk in.
2016
<<

Anoniem279

Bericht 08 Dec 2019 20:12

Re: Pijn in rug en buik door dragen kind

Hoe oud is ze, Poppy?
<<

Anoniem290

Bericht 08 Dec 2019 20:16

Re: Pijn in rug en buik door dragen kind

Flo schreef:Hoe oud is ze, Poppy?


Ruim anderhalf (20 maanden).
<<

Anoniem279

Bericht 08 Dec 2019 20:23

Re: Pijn in rug en buik door dragen kind

Poeh, dat is een lastige leeftijd idd. Ze is oud genoeg om jou hierin uit te proberen maar te jong om duidelijke afspraken met haar te maken.
Ik zou voor jezelf zeker even langs de fysio gaan. En voortje dochter: misschien zou een osteopaat helpen? Stel dat het tóch geen uitproberen is en er gewoon even iets niet lekker zit in haar lijfje?
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 08 Dec 2019 20:40

Re: Pijn in rug en buik door dragen kind

Ik zou haar neer zetten en zeggen dat je niet gaat tillen omdat je ... aan het doen bent.

Je moet even door deze fase heen. En hoe rot het ook is dat ze gaan krijsen gewoon even laten.
Hier ook een huilbaby die nu ook flinke woede aanvallen kan hebben met het bij behoorde gekrijs en gehuil. Maar ik hou voet bij stuk. Meestal is ze binnen 10 minuten wel stil.

Ze kan niet alle aandacht krijgen ze heeft ook een broer. Verder probeer ik ze beide ook veel te betrekken bij alles wat ik doe. Dan mogen ze helpen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Dec 2019 20:43

Re: Pijn in rug en buik door dragen kind

Echt nog heeeeel even volhouden! M is ietsjes ouder en die kunnen we net goed uitleggen dat ik m niet ga tillen en wat het alternatief is. Op die leeftijd betrok ik hem dan wel bij van alles, het koken bijvoorbeeld. Dingen in bakjes doen terwijl hij op een krukje stond etc.

Lukt alternatieven bieden niet goed? Als je er zoveel last van hebt zou ik toch proberen door te zetten met uitleggen en het anders proberen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Dec 2019 22:14

Re: Pijn in rug en buik door dragen kind

Ik moet O ook veel tillen (van hem). Doe ik natuurlijk ook niet altijd, met de nodige peuterdrama. Thuis gaat 't eigenlijk wel. De trap optillen doe ik bijv niet echt meer maar dan mag hij een speeltje uitkiezen die hij mee naar boven mag nemen bijv en dan loopt hij zelf wel.
Met name buiten heeft hij er nogal een handje van om getild te willen worden en anders scène te schoppen (en keihard de andere kant op te rennen, heel irritant). Dus vaak til ik 'm wel een stukje, geef kleine doelen tot waar we moeten lopen (kijk, daar die veegwagen/boom/huis met kerst lichtjes etc) en dan tot daar lopen en daarna til ik 'm weer stukje, daarna weer stukje lopen etc. Gedoe maar goed, hij moet 't leren en kan echt prima lopen.

Maar ik heb ook min of meer chronische rugpijn, sowieso al, en dit helpt niet. Loop ook veel bij een fysio voor onderrugoefeningen en heb sinds kort een goede masseur gevonden (shiatsu/triggerpoint) die echt helpt.
Als ik binnenkort hopelijk zwanger ben zal 't nog minder kunnen waarschijnlijk en dus zal hij het maar moeten accepteren. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je als moeder echt pijn lijdt omdat je kind opgetild wilt worden. Ik snap dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, want ik herken het dus wel, maar eigenlijk moet dat natuurlijk niet zo zijn dat je echt pijn hebt daardoor.
Het advies van je vriend vind ik ook niet zo denderend, daar heb je natuurlijk niks aan. Natuurlijk maak je je druk als jij pijn hebt en je dochter zo overstuur raakt dat ze gaat kokhalzen. Snap ik best!
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Dec 2019 00:01

Re: Pijn in rug en buik door dragen kind

Je rug heeft rust nodig om te kunnen herstellen. Eigenlijk moet je dus zo min mogelijk tillen. Kun je niet bij haar op de grond gaan zitten? Of haar in een stoel naast je zetten terwijl jij iets doet. Wel een tip: til je dochter in het midden van je lijf zodat jouw lijf ook recht is i.p.v. op je linker of rechterheup.

Kan me voorstellen dat je haar huilen erg slecht trekt. Maar heel de dag dragen, waarom wil ze dat denk je? Ben jij heel de tijd in de weer met vanalles? Of ook weleens rustig bij haar aan het zitten en spelen? Laat ze dit gedrag dan ook zien? Gewoon nieuwsgierig.

Verder pijnstillers of een massage of warm bad nemen.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 09 Dec 2019 00:07

Re: Pijn in rug en buik door dragen kind

Ik zou ook proberen om haar duidelijk te maken dat je haar niet zoveel kunt dragen.
Voor als je haar wel moet dragen is zoiets misschien handig? € 4,06 26%OFF | Draagzak Taille Ontlasting Wandelaars Baby Anti-slip Sling Houden Bench Kruk Rugzak Heupdrager Belt Kids Baby Hip Seat dropshipping
https://s.click.aliexpress.com/e/MRtJaoCRv
Mijn moeder heeft dat gekocht omdat ze het zwaar vindt om mijn zoontje bijv naar het kdv te dragen vanuit de auto. Hij kan nog niet lopen. Ik was een beetje sceptisch maar zelfs mijn zoon van bijna 3 kan er nog prima op zitten. Het is echt een stuk minder zwaar dan.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers