Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vegetarisch recept 7 personen

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 07 Dec 2019 09:01

Vegetarisch recept 7 personen

Morgen komen mijn ouders en schoonouders eten. Mijn schoonmoeder eet geen vlees, daarom wil ik iets vegetarisch op tafel zetten. Ik ben echter nogal inspiratieloos..
Mijn schoonmoeder is nogal van wat de boer niet kent dus het hoeft niet al te bijzonder, maar om nou gekookte aardappelen met groente op tafel te zetten..
Iemand tips voor een lekker gerecht dat ook kinderproof is?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Dec 2019 09:50

Re: Vegetarisch recept 7 personen

Een quiche? Ik heb er laatst eentje met geitenkaas gemaakt, maar je kan er zoveel in stoppen dat het voor iedereen wel zal smaken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem268

Bericht 07 Dec 2019 10:49

Re: Vegetarisch recept 7 personen

https://www.fitgirls.nl/gezonde-quiche- ... en-wortel/
Deze is altijd een succes.


https://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=502159
Dit bij mijn ouders ook.

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... storisotto
En deze alleen is wel met kippenboullion... en wat bewerkelijk (risotto).
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 07 Dec 2019 11:01

Re: Vegetarisch recept 7 personen

Vega lasagne of een lekkere pasta? Simpel en lust bijna iedereen.
<<

Anoniem277

Bericht 07 Dec 2019 12:07

Re: Vegetarisch recept 7 personen

https://www.hellofresh.nl/recipes/risot ... ?q=Risotto

Dit is hier zo'n succes! Zowel voor jong als oud. Ik maak het zelf zonder kaas want dat lusten ze hier niet. Voor mijzelf gooi ik wat geraspte (jonge) kaas erdoor.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 07 Dec 2019 12:53

Re: Vegetarisch recept 7 personen

Eet ze wel vis? Dan zou een pasta een idee kunnen zijn waarbij je het gehakt voor tonijn uit blik (3 blikjes is voldoende voor 7 personen. Uiteraard ook verse groente gebruiken zoals ui, paprika en champognons... saus maken op basis van tomatenblikjes (6 stuks).

Of penne met zalm, courgette, creme fresh en dille...

Ik denk dat je in beide gerechten eventueel ook de vis kunt weglaten en vervangen door een extra groente.

Of spinazierijst... Spinazie leent zich ook goed voor vegetarische gerechten.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 07 Dec 2019 14:41

Re: Vegetarisch recept 7 personen

Chili sin carne of pasta met courgette, pesto en paddestoelen
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 07 Dec 2019 16:14

Re: Vegetarisch recept 7 personen

Goede ideeën allemaal!
Risotto vind ik zelf erg lekker, geen idee of mijn schoonmoeder het lust, haha. Enige lastige is dat we voor het eten Sinterklaas vieren en daar maar relatief kort de tijd voor hebben.
Moet dus even iets hebben dat ik bijvoorbeeld 's ochtends al kan voorbereiden. Dat kan met risotto wel toch?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 07 Dec 2019 16:33

Re: Vegetarisch recept 7 personen

Ik zou eerlijk gezegd geen risotto doen. Dat is al lastig om echt lekker te maken in grotere hoeveelheden en je kunt er ook vrij weinig aan voorbereiden, want risotto opwarmen (zelfs als je dat geleidelijk en met wat extra bouillon doet) is ook echt veel minder lekker.

Ik zou voor pasta, lasagne of hartige taart gaan. En daar zijn tonnen van recepten te vinden en verzinnen.

Ik had van de week hartige taart met broccoli, brie en cashewnoten. Je kan erin gooien wat je wilt natuurlijk. Ook pasta kan met van alles en nog wat vega, iets met pompoen ofzo, lekker winters.
<<

Pitty

Bericht 07 Dec 2019 16:48

Re: Vegetarisch recept 7 personen

Zuurkoolstamppot met cashewnoten en gebakken appeltjes.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 08 Dec 2019 08:58

Re: Vegetarisch recept 7 personen

Spanakopita? Griekse flapjes met feta en spinazie ed. Ik maak het ook vaak in een muffin vorm en dan in een soort van buideltjes vorm, staat heel vrolijk. Die kan je van tevoren klaar zetten. En dan een goed gevulde Griekse salade er naast met olijven, tomaten, rode ui, feta en komkommer e.d. En tzatziki om te dippen:

https://www.laurasbakery.nl/spanakopita-hapjes/
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 08 Dec 2019 09:09

Re: Vegetarisch recept 7 personen

Ik heb het recept hier al heel vaak gepost maar hier is gebakken brie altijd een hit. Gewoon een stuk brie in dikke plakken snijden en paneren met ei en panko ( of paneermeel), in de koelkast stevig laten worden en dan bakken in de pan met wat olie/boter. Dit kan je goed vanmorgen al paneren en dan vanavond bakken.

De oven vol gooien met pommes duchess en er een leuke salade bij maken.
Een idee is bijvoorbeeld kort gekookte sperziebonen en doperwtjes ( kan je uit de diepvries nemen zodat je er geen werk aan hebt), een sla soort, heel fijn gesneden rode ui, en een balsamico dressing. Dat kan je zonder de dressing ook al klaar zetten en dan vanavond de dressing er op doen. En nog een warme groenten er bij serveren, wortels uit de oven bijvoorbeeld, zo gezellig met het groen er nog aan. Die kan je vanmorgen al garen en dan vanavond een verdieping onder de pommes duchess in de oven in een schaal alleen nog opwarmen.

Bij de brie maak ik graag gekarameliseerde uien, hoeft niet maar maakt het wel extra lekker: https://www.brendakookt.nl/2013/10/30/h ... meliseren/ ( maar dan laat ik ze nog langer pruttelen)

Een relatief simpele variant op een AVG en ook best kind proof denk ik ( mijn kinderen eten de gekarameliseerde uien dan gewoon niet maar zijn gek op de brie en de pommes duchess, wortels gaan er ook altijd wel in)
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem269

Bericht 08 Dec 2019 10:54

Re: Vegetarisch recept 7 personen

Ik heb deze ook al vaker geplaatst en ik weet niet of je ondertussen al iets hebt maar dit vinden mijn kinderen ook heel lekker. En het is ook nog snel klaar. Spinaziecurry met naan en dit heb je allemaal nodig voor 4 personen :

2 uien
2 vleestomaten
1 teen knoflook
2 el traditionele olijfolie
2 el kerriepoeder
750 g diepvries gesneden bladspinazie à la crème
200 g salade kaasblokjes
280 g naanbroden knoflook & koriander (pak)

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -naanbrood
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 08 Dec 2019 11:23

Re: Vegetarisch recept 7 personen

Ik kom hier gewoon meelezen voor meer vegetarische inspiratie in het dagelijks leven.
Ik heb geen kerstwaardige vegetarische gerechten, maar (ik kan het recept niet meer vinden) ik heb ooit een ratatouille krans gemaakt van dungesneden courgette, aubergine, ui, tomaat en daar een touwtje door, in een springvorm in de oven. En dan dus als krans serveren op een mooie schaal.
Daar aten we trouwens ook risotto bij volgens mij.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 08 Dec 2019 12:31

Re: Vegetarisch recept 7 personen

Ik zie meerdere recepten die ik geheid nog een keer ga maken!
Mijn man twijfelde of zijn moeder wel risotto lust (ze eet echt niks wat ze niet kent, zucht) en oma lust geen lasagne. Schoonfamilie is maar lastig qua eten soms, haha.
We zijn uitgekomen op ovenpasta! Kan ik vast maken voor ze er zijn, hoef ik het dan alleen nog maar in de oven te schuiven ?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem335

Bericht 08 Dec 2019 14:16

Re: Vegetarisch recept 7 personen

Deze is ook erg lekker: https://www.voedzaamensnel.nl/hoofdgere ... enschotel/

Lasange met pompoen en courgette zonder lasagnebladeren.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers