Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buisjes (in oren) op latere leeftijd

<<

Anoniem271

Bericht 05 Dec 2019 13:54

Buisjes (in oren) op latere leeftijd

De kans bestaat dat ik buisjes krijg, ongeveer 50/50. Als kind heb ik dit meerdere keren gehad, maar kan me daar niet echt iets van herinneren. Iemand ervaring met het krijgen van buisjes op latere (volwassen) leeftijd?
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 05 Dec 2019 14:30

Re: Buisjes (in oren) op latere leeftijd

Ik heb de afgelopen paar jaar 2 kreeg buisjes gehad.
Je krijgt een verdoving in je oor en maken ze een sneetje en gaat het buisje erin.
De eerste keer nergens last van gehad, maar de.2e keer voelde het heel naar en duurde lang voordat het gevoel weg was. Lekker alsof het helemaal vol zat met water.
Toen het buisje erin zat, heb ik van de eerdere klachten geen last meer gehad.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem271

Bericht 05 Dec 2019 14:50

Re: Buisjes (in oren) op latere leeftijd

Oh dus plaatselijke verdoving? Ik dacht dat het helemaal onder narcose gebeurde.

Dat gevoel alsof je oor vol met water zit heb ik nu ook, heel vervelend! Wat voor klachten had jij waardoor je buisjes kreeg?
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 05 Dec 2019 16:06

Re: Buisjes (in oren) op latere leeftijd

Ik heb het een paar jaar geleden gekregen. Aan 1 oor maar, want daar had ik zo'n heftige ontsteking dat mijn wang helemaal soort verlamd was.
Eerst de verdoving erin, dat maakte zo'n naar geluid (bruisend ofzo) dat ik er van flauw viel, gelukkig in de stoel. Daarna waren de klachten over, toen het buisje zat.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 05 Dec 2019 20:52

Re: Buisjes (in oren) op latere leeftijd

Bij volwassenen doen ze volgens mij altijd plaatselijke verdoving. Het is wel zo gepiept.
Ik had veel oorpijn en altijd last van mijn oor met bv vliegen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Dec 2019 13:48

Re: Buisjes (in oren) op latere leeftijd

De kno arts heeft bij mij ook buisjes overwogen maar omdat ik ook een flink gehoorverlies heb en dat mijn voornaamste klacht was moest ik eerst gehoorapparaten gaan proberen. Die heb ik nu en dat is een verademing qua gehoor. En op het moment heb ik al een hele tijd geen oorontstekingen gehad dus zijn de buisjes voorlopig niet nodig.
<<

Anoniem271

Bericht 16 Dec 2019 19:32

Re: Buisjes (in oren) op latere leeftijd

Ik weet inmiddels dat buisjes niet nodig zijn, mijn trommelvlies staat weer goed. Het gaatje zit er wel nog steeds. Ik krijg nu een MRI volgende maand..
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Dec 2019 13:42

Re: Buisjes (in oren) op latere leeftijd

Oh dat is wel fijn! Ik geloof dat mijn kno-arts liever geen buisjes deed omdat daar dan ook weer risico’s aan verbonden zijn. Maar als ik last van ontstekingen bleef houden dan kreeg ik ze wel.
Hoe komt het dat je een gaatje in je trommelvlies hebt? En waarvoor maken ze de mri? Ik heb een mri gehad vanwege de vele bijholteontstekingen, daarop zagen ze wel vrij goed wat er aan de hand was.
<<

Anoniem271

Bericht 17 Dec 2019 13:50

Re: Buisjes (in oren) op latere leeftijd

Om te kijken of ze kunnen achterhalen hoe het gaatje er komt, zit er blijkbaar al langer. En omdat ik al een jaar lang oorsuizingen heb en de laatste weken ook oorpijn.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Dec 2019 23:22

Re: Buisjes (in oren) op latere leeftijd

Hopelijk kunnen ze je er mee helpen! Vervelend dat je zo’n last van je oren hebt! Oorpijn is ook zo akelig!
<<

Anoniem271

Bericht 30 Jan 2020 10:46

Re: Buisjes (in oren) op latere leeftijd

Nou de MRI is inmiddels achter de rug en dat was allemaal goed gelukkig. Wel de 3e flinke oorontsteking in 2 maanden, dus weer druppels. En ook het gaatje zit er nog. Ik ben nu inmiddels weer bijna 2 weken aan het druppelen en ben nog niet klachtenvrij. Ben er zo klaar mee inmiddels. Pijn, mijn oor dat ‘plopt’, suizen, doof gevoel. Ik wil eigenlijk gewoon dat gaatje dicht, ik wil alles proberen nu ☹️
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jan 2020 11:27

Re: Buisjes (in oren) op latere leeftijd

Ugh, wat balen zeg! Pijnlijk ook!
<<

Anoniem271

Bericht 30 Jan 2020 19:10

Re: Buisjes (in oren) op latere leeftijd

Ja inderdaad. Ik weet ook niet zo goed wat ik hiermee wil hier haha, maar het even kwijt zijn is wel fijn.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 30 Jan 2020 19:34

Re: Buisjes (in oren) op latere leeftijd

Pff ja, snap dat je daar helemaal klaar mee bent!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers