Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pluizig haar

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Dec 2019 10:31

Pluizig haar

Ik word zo gek van mijn pluizenbol. De bovenste laag van mijn haar is altijd zo pluizig. Het is wel heel zacht maar gewoon enorm pluizig. Het staat echt zo naar buiten zeg maar.
De onderste laag (zie tweede foto) is wel gewoon zacht zonder pluis en hangt naar beneden. Zo gek dat dat zo verschilt.

Wat helpt hier nou tegen? Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik heel graag m'n haar elke dag was. Het is wel iets wat ik nogmaals wil proberen als dat echt het antwoord zou zijn, om maar paar keer per week te wassen, maar als er iets is wat met elke dag wassen kan, probeer ik dat liever.

Afbeelding

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 03 Dec 2019 10:39

Re: Pluizig haar

Neeeee Marin, stap 1 is toch echt minder vaak wassen ?. Ik heb ik heel pluizig haar gehad. Ik heb het nu niet meer. Ben minder vaak gaan wassen en met troepvrije shampoo en conditioner. Het had bij mij ook veel met stress te maken, en sinds ik dat minder heb is m'n haar veel beter. Maar als ik nu met andere shampoo was, is m'n haar direct pluiziger, dus ik denk dat het ook wel deels door minder wassen en troepvrije shampoo komt.
Ooh ja wat ik aanvullend ook doe, omdat ik echt 'alles' wilde proberen, is m'n haar in een hydrofiel wikkelen ipv een handdoek en borstelen met een Tangle teezer.
<<

Anoniem313

Bericht 03 Dec 2019 10:42

Re: Pluizig haar

Herkenbaar, heb ik ook. En inderdaad, minder wassen is echt stap 1. En goed verzorgen. Gebruik je weleens een goed voedend masker?
Ik heb wel het idee dat het in de winter erger is met al die kou en dan binnen juist de verwarming aan.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Dec 2019 10:43

Re: Pluizig haar

Echt minder vaak wassen! En niet föhnen maar aan de lucht laten drogen (of alleen een beetje koud föhnen). Niet met je haar ergens tegenaan zitten als het nog vochtig is en niet eindeloos borstelen. Af en toe een haarmasker of van die verzorgende olie er in.
R. 2013
D. 2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Dec 2019 10:55

Re: Pluizig haar

Iemand tips voor een goede troepvrije shampoo?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Dec 2019 10:56

Re: Pluizig haar

Mehh daar was ik al bang voor haha.
Oké. Maar maken jullie het wel nat die andere dagen of laten jullie 't echt droog? Want natte haren zonder conditioner is echt niet klit vrij te krijgen bij mij. Met m'n gezicht wassen wordt 't toch wel nat als ik geen douche muts opzet dan. Ik vind 't juist zo heerlijk met m'n hele hoofd onder 't warme water haha. Maar oké. Ik moet jullie dan helaas gelijk geven ben ik bang haha.

Föhnen doe ik sowieso nooit (of nou ja misschien eens per x aantal maanden, bijna nooit iig). Wordt 't wel heel mooi glad van maar dat wil ik niet te vaak doen omdat 't slecht is.

Voedend masker gebruik ik wel eens (weet niet hoe vaak goed is) maar goeie merken hiervoor zijn welkom.

Ik heb een tijdje van die CG proof shampoo geprobeerd en ook alleen Co-washen en met hydrofiele doeken drogen enzo maar vond dat wel een gedoetje. Misschien moet ik 't weer proberen hoor want het werd wel minder pluizig idd maar wel ook meer krullen. Eeeeeigenlijk wil ik die krullen helemaal niet. Ik wil steil haar (maar oké. Dat heb ik niet).
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 03 Dec 2019 11:06

Re: Pluizig haar

Sowieso minder wassen.
Op de dagen dat ik het niet was maak ik ze ook niet nat maar maak ik een staartje of een knotje en doe ik gewoon mn hoofd niet onder water en maak ik mn gezicht nat met mn handen (zo'n kommetje maken).
Wat denk ik ook wel helpt is naspoelen met koud(er) water ipv heet water.
en regelmatig een masker wat past bij je haar.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Dec 2019 11:29

Re: Pluizig haar

Op zich wel een mooi streven om dit als goed voornemen voor 2020 te doen en te kijken of en hoe het verandert.
Let's discover the world together.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 03 Dec 2019 12:20

Re: Pluizig haar

Wat al meer gezegd is; 1 tot 2x in de week wassen.
Ik maak het wel iedere dag nat/vochtig en gooi er dan (krullen)mouse in, dan scheelt bij mij qua pluizen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 03 Dec 2019 12:37

Re: Pluizig haar

Ik zweer echt bij producten van Bouclème en Marlie. Marlie is eco gecertificeerd en Bouclème is heel groen maar geen keurmerk.

Ik gebruik de producten dagelijks (ook gel) en was mijn haar 1 á 2x per week. En ondanks mijn krullen weinig tot geen pluis.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Dec 2019 12:43

Re: Pluizig haar

Wassen droogt je haar uit en die pluis lijkt me echt droogheid. Minder wassen (hooguit 2 keer per week, ik zou dan 1x met shampoo wassen en 1x met conditioner).
Een goed hydraterend masker kopen (de banana hairfood van garnier is wel lekker).
#teammaple🍁
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 03 Dec 2019 12:46

Re: Pluizig haar

Maar eigenlijk wil je dus dingen die niet echt matchen met elkaar: steil haar hebben (maar dat heb je niet), en je wil iedere dag wassen maar dat zorgt voor de pluis. Dus ik denk toch dat je keuzes moet gaan maken! Of investeren in een goede haarverzorging waarbij je het maximale uit je eigen haar haalt, of het zo laten.

Ik heb er volgens mij wel twee jaar over gedaan wilde ik écht vetvrij zijn op de dagen dat ik mijn haar niet waste. Kostte best een hoop moeite maar mijn haar is er enorm van opgeknapt. Is ook langer nu dan ik ook durfde te dromen. Dikker en voller ooit en ik kan wel hopen op een bos mooie krullen of heel dik haar maar dat zit er niet in. Dus het is deels ook accepteren wat je hebt en kijken wat je ervan wil en kan maken.

Als jij dit accepteert omdat iedere dag je haar wassen fijner is, dan is dat ook prima! Jouw keuze! Maar als je wellicht beetje investeert in goede producten en iets meer zorg voor je haar dan heb je er ook meer plezier van.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Dec 2019 14:16

Re: Pluizig haar

Ja heb je ook helemaal gelijk in hoor Caro. Ik hoop eigenlijk nog altijd op gewoon één product dat werkt voor mijn haar, maar ik ben bang dat dat niet zo werkt. Ik vind twee jaar erover doen om je haar te laten wennen echt lang en gedoe. Ik haat het echt als ik vet haar heb, zo vies en dat voelt ook gewoon echt vervelend, dan voel ik de hele dag m'n haar zitten (dit klinkt heel gek, dat snap ik, maar ik weet niet hoe ik het beter uit kan leggen). Maar die pluis vind ik ook echt lelijk. Dus ja, inderdaad kiezen tusssen twee kwaden haha.

Ik wil het liefst een shampoo/conditioner die je gewoon overal kunt kopen, dus AH/Etos/Kruidvat, maar misschien is dat teveel gevraagd hoor en moet ik gewoon echt een goede bestellen en voorraad aanleggen.

Maar als jullie inderdaad allemaal zeggen dat je het niet zo vaak moet wassen, moet ik dat toch maar gaan proberen denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Dec 2019 14:34

Re: Pluizig haar

Ik was m'n haar amper (haha nouja meestal 1 of 2 keer per week) en het is nooit vet. Soms borstel ik er wat droogshampoo door. Ik heb het wel meestal vast, helemaal los wordt sneller vies omdat je dan steeds er aan zit (denk ik).

Ik douch meestal met een knot en dam wordt het niet nat.
R. 2013
D. 2016
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 03 Dec 2019 14:48

Re: Pluizig haar

Marin: als je een echt goede shampoo hebt (en conditioner en evt styling spul) dan heb je daar maar zo weinig van nodig! Daar kun je echt maanden mee doen. Met de grote fles van Marlie heb ik ruim 9 maanden mee gedaan!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 03 Dec 2019 14:51

Re: Pluizig haar

Ja dat is het voordeel als je je haar weinig wast. Ik gebruik shampoo en conditioner van Hair o'right en ik doe daar ruim een half jaar mee. Als het op is gebruik ik soms sanex zero, daar blijft m'n haar ook wel ok bij.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 03 Dec 2019 15:10

Re: Pluizig haar

Ik denk dat ik eerst heb afgebouwd naar om de dag. En dan op de dag dat ik niet waste gebruikte ik droogshampoo. En zo bouwde ik het langzaam uit. Nu heb ik niet eens droogshampoo tussendoor nodig. Ja, op de laatste niet-wasdag maar dat heeft meer met luiheid te maken ;-).

Maar ik had dan ook echt vet haar van mezelf. En doordat ik het zo vaak waste werd het ook slap en futloos. En zo kom je in een beetje een vicieuze cirkel terecht.

Ik heb trouwens shampoo van Lush, die helpt mij nog meer met het echt schoonhouden tussen de wasbeurten door. Dus dat krijg je dan wel niet bij de Etos etc maar is vrij gangbaar (en online te bestellen).
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Dec 2019 15:18

Re: Pluizig haar

Bij mij duurde het geen twee jaar hoor! Ik heb vanaf juni thuisgezeten door m’n zwangerschap en ben toen ook gewoon een soort van gestopt met m’n haren wassen ? gewoon omdat het teveel gedoe was met die dikke buik. Het is nu december en ik was m’n haar nu twee keer per week en tussendoor is het echt niet vet.

Maar, als je liever stijl haar hebt zou ik investeren in een goede beschermer tegen de hitte en een mooie borstelfohn of stijltang. Mijn haar kan nog zo mega pluizig zijn na het wassen, als ik er 1 keer met de stijltang over ga is die pluis weg hoor.

♥♥
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 03 Dec 2019 15:22

Re: Pluizig haar

Caro schreef:
Ik heb trouwens shampoo van Lush, die helpt mij nog meer met het echt schoonhouden tussen de wasbeurten door. Dus dat krijg je dan wel niet bij de Etos etc maar is vrij gangbaar (en online te bestellen).

Ik snap deze zin niet en blijf er maar over nadenken ?.

Bij mij duurde het ook 2 jaar. Maar ik had toen niet 2 jaar vet haar ofzo.

Verder heel herkenbaar wat je zegt over vet haar Marin, ik voel precies wat je zegt. Maar ik ben toch blij dat ik er mee doorgezet heb..
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 03 Dec 2019 15:27

Re: Pluizig haar

Oh ben ik zo onduidelijk? Door de Lush shampoo heb ik tussen de wasbeurten door 'schoner' haar dan zonder die shampoo. Ik heb minder tot geen droogshampoo nodig, en het voelt gewoon schoner aan dan met een andere shampoo.

Ik heb idd geen 2 jaar compleet vet haar, dat niet. Maar ik kan wel zeggen dat ik pas na twee jaar echt het idee had dat het geen issue meer was.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 03 Dec 2019 15:35

Re: Pluizig haar

Ooh zo, gewoon jeej lush shampoo.
En ik dacht idd ook niet dat jij dan twee jaar vet haar had. Meer voor Marin dat twee jaar misschien wel lang klinkt, maar dat dus niet betekent dat je twee jaar lang vet haar hebt ?.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 03 Dec 2019 16:01

Re: Pluizig haar

Caro, welke shampoo is dat? Klinkt als iets wat ik ook wel zou willen uitproberen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 03 Dec 2019 16:12

Re: Pluizig haar

Shampoo zonder sls helpt bij mij goed tegen pluizig haar. Ik gebruik Petal Fresh, o.a. te koop bij Holland & Barrett en Kruidvat. Ik was het nu nog maar twee keer per week, omdat 't minder snel vet wordt met deze shampoo. Als conditioner gebruik ik salon plex van Syoss. De conditioner van L'Anza is ook heel fijn, maar wel prijzig.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 03 Dec 2019 16:43

Re: Pluizig haar

Ik gebruik sinds een tijdje ook Petal Fresh, inderdaad fijne producten!
Zelfs was ik het zo'n 2 keer per week. Heb het rustig afgebouwd. Eerst elke dag wassen, toen om de dag en nu dus 2 keer per week. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de dag voor het wassen, mijn haar wel vettig is.. Maar die dag doe ik het gewoon vast en dan zie en merk je er niks meer van.

Ik zou het inderdaad minder vaak wassen Marin. Fijne verzorgende producten gebruiken in de punten en desnoods met een soort elektrische borstel er doorheen tegen de pluis. Ik heb er een waar je je haar niet mee mag drogen, kan alleen in droog haar gebruikt worden, maar die werkt bij mij als een malle. Gewoon van de Action, dat is de moeite van het proberen nog eens waard ;)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 03 Dec 2019 16:46

Re: Pluizig haar

Marin schreef:Mehh daar was ik al bang voor haha.
Oké. Maar maken jullie het wel nat die andere dagen of laten jullie 't echt droog? Want natte haren zonder conditioner is echt niet klit vrij te krijgen bij mij. Met m'n gezicht wassen wordt 't toch wel nat als ik geen douche muts opzet dan. Ik vind 't juist zo heerlijk met m'n hele hoofd onder 't warme water haha. Maar oké. Ik moet jullie dan helaas gelijk geven ben ik bang haha.

Föhnen doe ik sowieso nooit (of nou ja misschien eens per x aantal maanden, bijna nooit iig). Wordt 't wel heel mooi glad van maar dat wil ik niet te vaak doen omdat 't slecht is.

Voedend masker gebruik ik wel eens (weet niet hoe vaak goed is) maar goeie merken hiervoor zijn welkom.

Ik heb een tijdje van die CG proof shampoo geprobeerd en ook alleen Co-washen en met hydrofiele doeken drogen enzo maar vond dat wel een gedoetje. Misschien moet ik 't weer proberen hoor want het werd wel minder pluizig idd maar wel ook meer krullen. Eeeeeigenlijk wil ik die krullen helemaal niet. Ik wil steil haar (maar oké. Dat heb ik niet).


Anti klitspray is daarvoor ideaal.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers