Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meeroken bij vriendjes

<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 02 Dec 2019 14:18

Meeroken bij vriendjes

Hoe sta jij er in als er bij vriendjes of vriendinnetjes thuis binnen wordt gerookt?

Dochter heeft op de peuterspeelzaal een vriendinnetje en pas geleden is ze na de peuterspeelzaal meegegaan om bij haar te spelen. Meisje zit tijdelijk bij opa en oma en toen ik haar kwam ophalen kwam er echt een ontzettende rookwalm op me af. Ik vind dat en ongezond, maar ook heel vies. Toch probeer ik mezelf maar voor te houden dat dochter echt niets krijgt van die twee uurtjes spelen en dat ik haar kleren meteen kan wassen. Meisjes spelen echt enorm leuk, dus ik wil dit haar ook niet ontnemen en ik kan ook niet verwachten dat meisje alleen bij ons speelt. Maar brrr... Ik hoop echt dat als meisje teruggaat naar een van haar ouders het daar wel rookvrij is.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 02 Dec 2019 14:24

Re: Meeroken bij vriendjes

Oh jakkes. Lastig dilemma zeg.
Zou je ze durven vragen iig niet in bijzijn van je dochter te roken? Dan ruikt ze waarschijnlijk alsnog naar rook omdat dat in dat huis hangt, maar is de schade beperkt.

En anders zou ik de speelafspraakjes for the time being zo veel mogelijk bij jullie thuis doen denk ik.

Nee ze krijgen er waars niks van die paar uurtjes, maar ik zou t toch ook echt absoluut niet fijn vinden.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Dec 2019 14:27

Re: Meeroken bij vriendjes

J zou dat van mij niet mogen. Ik zou dat ook bespreekbaar maken. Nu heeft hij astma dus dan is de situatie wel anders. Hij heeft er na 1 middagje dus ook echt een week last van.
2015 💙
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 02 Dec 2019 14:27

Re: Meeroken bij vriendjes

Mijn kinderen gaan nergens spelen waar gerookt wordt. Ik vind hun gezondheid wat dat betreft toch wel belangrijker dan een leuk speelvriendje en meeroken is ook gewoon heel ongezond. Dus in dat geval zou ik het kindje bij ons laten spelen en andersom dus niet.
Laatst gewijzigd door .namasté. op 02 Dec 2019 14:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Dec 2019 14:27

Re: Meeroken bij vriendjes

Oh jakkes. Ik zou denk ik wel gewoon even vragen of er daar thuis in huis gerookt wordt. Bij die opa en oma thuis dus. Dat is info die je wilt hebben en daar hoef je je niet vreemd over te voelen als je dat vraagt. Je hoeft er ook geen oordeel over te vellen naar die mensen toe. Maar met die info kun jij wel voor je eigen kind bepalen of het daar in huis kan zitten of niet.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Dec 2019 14:29

Re: Meeroken bij vriendjes

Oh ok je weet al dat er in huis gerookt wordt? Ik dacht: misschien komt die walm er van af omdat die mensen wel roken maar dan in een andere ruimte (schuurtje ofzo).

Nee nou als ze er sowieso binnen roken dan zou het voor mij denk ik ook klaar zijn. Wie doet dat nou nog tegenwoordig? Ik ken niemand die nog binnen rookt. Bleh.
#teammaple🍁
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 02 Dec 2019 14:30

Re: Meeroken bij vriendjes

Ik weet dus niet of ze roken als ze er bij is. Dus vragen of ze het niet willen doen gaat lastig. Maar dat er wordt gerookt weet ik zeker. Het ruikt er precies zoals bij mijn opa vroeger. Vreselijk.

En die oma zei pasgeleden dat om en om spelen wel zo eerlijk was. Dus haar vaker hier spelen gaat hem ook niet worden.

Maar Minx ik jouw geval snap ik wat je zegt. En .Namasté zeg jij dat zou dan gewoon tegen ouders? Het mag niet, want jullie roken?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 02 Dec 2019 14:37

Re: Meeroken bij vriendjes

Ik dacht... Ik vraag het gewoon aan dochter. Die zei dat de opa rookt. Om vervolgens te zeggen dat mijn ouders ook roken. En als ik een ding zeker weet is dat zij niet roken, haha. Dus het aan haar vragen werkt niet.

En wat er bij mijn gevoel ook nog meespeelt is dat die oma heeft aangegeven dat ze het zo fijn vindt dat de meisjes samen spelen. Omdat vriendinnetje dat tenminste daar even met een kindje speelt.

En vragen of ze niet roken als dochter daar is kan ik natuurlijk doen. Maar zal dat heel veel uitmaken in een huis dat zo doorrookt is?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 02 Dec 2019 14:39

Re: Meeroken bij vriendjes

Ik heb niet eerder in deze situatie gezeten, ook ik kan me in mijn omgeving geen mensen bedenken die nog binnen roken. Maar ik ben er wel duidelijk in ja, ik denk dat ik wel iets zou zeggen van dat je wel graag een rookvrije omgeving wilt voor je kinderen om in te spelen. Dus dat het bij jullie thuis wel kan, omdat je wel wilt dat ze kunnen blijven spelen. Ze kunnen het je moeilijk verwijten, vooral met de kennis van tegenwoordig mbt roken.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 02 Dec 2019 14:41

Re: Meeroken bij vriendjes

Dan mag mijn dochter daar niet spelen. De school van mijn dochter is vorig jaar gefuseerd met een andere school. 'onze school' had geen enkele ouder die op het schoolplein rookte en er werd bij de vriendinnetjes die ze toen had ook niet gerookt. De school waar ze mee zijn gefuseerd staat in een andere wijk en heeft een heel ander publiek. Er wordt rijkelijk gerookt op het schoolplein en in de auto's waar de kinderen mee gebracht en gehaald worden.

Ik zie erg op tegen het moment dat dochter gaat vragen of ze bij 1 van die kinderen mag spelen, maar het zal van mij echt niet mogen. Bij ons mag dat wel, maar ja... Ik weet nog niet hoe ik dat uit moet gaan leggen. De rokende ouders voelen zich al zo bekritiseerd door 'ons'.

We zijn echt van een hockey school naar een tokkieschool gegaan ?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Dec 2019 14:53

Re: Meeroken bij vriendjes

Ik ben nooit echt moeilijk maar dit zou voor mij een no go zijn.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 02 Dec 2019 15:01

Re: Meeroken bij vriendjes

Lady schreef:Ik ben nooit echt moeilijk maar dit zou voor mij een no go zijn.

Same here.
<<

Anoniem277

Bericht 02 Dec 2019 15:07

Re: Meeroken bij vriendjes

Echt niet dat mijn kinderen daar mogen spelen! De eerste keer gaan ze misschien van thuis uit mee en weet je het niet maar een 2de keer zou echt niet komen. Jammer voor het kindje maar ik ga de gezondheid van mijn kinderen niet op het spel zetten voor de gevoelens van een ander.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 02 Dec 2019 15:47

Re: Meeroken bij vriendjes

Savi schreef:
Lady schreef:Ik ben nooit echt moeilijk maar dit zou voor mij een no go zijn.

Same here.

Ja dit!
2012 & 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Dec 2019 16:00

Re: Meeroken bij vriendjes

Snoes schreef:
Savi schreef:Same here.

Ja dit!

Ze zou trouwens bij ons van harte welkom zijn om te komen spelen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 02 Dec 2019 16:01

Re: Meeroken bij vriendjes

Lady schreef:
Snoes schreef:Ja dit!

Ze zou trouwens bij ons van harte welkom zijn om te komen spelen.

Ja, ook exact dit :)
2012 & 2016
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 02 Dec 2019 20:21

Re: Meeroken bij vriendjes

Snoes schreef:
Lady schreef:Ze zou trouwens bij ons van harte welkom zijn om te komen spelen.

Ja, ook exact dit :)


Precies dat ja.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 02 Dec 2019 20:46

Re: Meeroken bij vriendjes

Hier heb ik dezelfde situatie.. mijn oudste speelde met hun oudste en ik wist dat de ouders roken. Maar niet binnen. Zoon stonk ook niet als hij daar gespeeld had. Maar nu is mijn jongste bevriend net hun jongste en hij stinkt enorm naar rook als hij daar geweest ik. Ik probeer het af te houden daar spelen want het is verschrikkelijk. Zo eens in de 2 maanden speelt hij daar 2 uurtjes hooguit.
De kids van hun sliepen laatst hier. Zelfs het dekbed!! stonk naar nicotine. En de knuffels en alles eigenlijk, heel droevig vind ik.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Dec 2019 21:38

Re: Meeroken bij vriendjes

Ik zou m'n kinderen daar niet laten spelen. Ik had een vriend die in de auto rookte en no way dat ze daar in mochten. Ik ging zelf niet eens vrijwillig in die auto haha.

Ik zou als ze de volgende keer daar willen spelen zeggen 'ik heb liever bij mij, ik kan niet zo goed tegen rook' zoiets.
R. 2013
D. 2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 03 Dec 2019 00:03

Re: Meeroken bij vriendjes

Oei, ik merk dat ik hier minder fel op reageer dan anderen. En niet omdat ik het wel ok vind, maar meer denk dat ik er toch niks mee kan. Maar dat komt mss ook omdat mn eigen ouders in hun huis rookten. En ja dat vond ik vies, kids gingen die dag dan ook thuis onder de douche. Maar ik liet ze er daardoor niet niet meer heen gaan. Ze rookten normaal binnen, als de kindjes er waren rookten ze wel buiten, dus niet in bijzijn van. Maar goed, t hangt dan wel gewoon binnen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Kira

Bericht 03 Dec 2019 08:10

Re: Meeroken bij vriendjes

Ik zou er niet zo veel moeite mee hebben als de andere hier. Mijn zoon heeft ook wel eens bij mensen gespeeld die rookten, en mijn moeder rookt. Als mijn zoon dan thuis kwam ging hij lekker in de douche en dan was hij weer fris.
Roken in een auto vind ik dan wel echt niet fijn, maar als het jouw auto niet is kun je daar weinig van zeggen denk ik, zo ook als mensen er voor kiezen om te roken in hun huis.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 03 Dec 2019 08:12

Re: Meeroken bij vriendjes

Maar kira, het gaat me er niet uit of ze fris ruiken. Het gaat me er om dat ze dan dus die uren rook inademen. En hoe jonger ze zijn, hoe erger ik dat vind.
<<

Anoniem279

Bericht 03 Dec 2019 08:27

Re: Meeroken bij vriendjes

Ik heb hier eens over na zitten denken. Vroeger was het in onze families normaal dat er binnen gerookt werd. Mijn vader rookte alleen maar buiten maar als we bijvoorbeeld bij mijn opa en oma kwamen, werd er wel binnen gerookt. Of het samenhangt, geen idee, maar ik kreeg vanaf ongeveer m’n derde, vierde wel chronische luchtwegklachten die nog altijd wel in mindere mate aanwezig zijn. Ik ben opgegroeid met rokende mensen en dacht in eerste instantie bij het lezen van dit topic: Ah joh, wat maken die paar keer uit. Maar ik snap ook wel dat je er voorzichtig mee wilt zijn.
En wat Elroya zegt is ook waar: die keren dat je kind er komt spelen buiten roken heeft ook geen zin. Er hangt al genoeg binnen qua schadelijke stoffen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Dec 2019 08:49

Re: Meeroken bij vriendjes

Ik zou hier ook wel echt moeite mee hebben.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 03 Dec 2019 08:58

Re: Meeroken bij vriendjes

Ik vind het lastig. Mijn moeder heeft vroeger ook gerookt, altijd binnen. Ze is gestopt toen ik 16/17 was. Tijden veranderen en binnen roken vind ik echt niet meer van deze tijd, maar het voelt erg veroordelend om dat op welke manier dan ook uit te spreken naar de ouders van het betreffende kindje.

Ik heb op mijn vorige werk een stagiair begeleidt waar er thuis duidelijk gerookt werd, hij stonk zo ontzettend! Ik vond het sneu voor hem en enorm ongemakkelijk. Maar ook echt misselijkmakend... maar blijkbaar ruiken mensen die er aan gewend zijn het ook niet.

Ik ben een beetje blij dat het hier nog niet aan de orde is, want ik weet niet wat ik zou doen.
december 2016
juli 2019
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde