Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spaaracties in de supermarkt

<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 29 Nov 2019 15:08

Spaaracties in de supermarkt

Het merendeel zal inmiddels wel gehoord of gelezen hebben over de nieuwe spaaractie van Albert Heijn, het winterdorp. Verpakt in een plastic zakje en de figuurtjes zelf zijn ook geheel van plastic. Albert Heijn heeft hier in het verleden al vaker kritiek op gekregen (hamsterbollies, koekvormpjes) en beloofde vorig jaar nog om voortaan beter naar het duurzaamheidsaspect van een actie te kijken.

Wat vinden jullie van dit soort spaaracties, die niet heel milieuvriendelijk lijken? Doe je bewust niet mee aan de actie, of spaar je ze juist wel? Voor wie ze wel spaart, ik ben wel benieuwd hoe jullie kijken naar de duurzaamheid van de figuurtjes. Denk je ze volgend jaar weer neer te zetten of ligt het gespaarde dorpje dan al bij de kringloop of in de afvalbak?
<<

Anoniem304

Bericht 29 Nov 2019 15:12

Re: Spaaracties in de supermarkt

Ik vind het een leuke actie en zou ze zeker opnieuw gebruiken, maar ik winkel niet bij Albert Heijn.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 29 Nov 2019 15:41

Re: Spaaracties in de supermarkt

Eigenlijk doen wij altijd mee met spaarkaartacties zoals nu bij de Plus bijv. een boodschappenpakket voor 50 euro en afgelopen keer bij een pannenkoekrestaurant 1 + 1 gratis. Als de Jumbo ook zulke acties heeft doen we daar ook wel eens aan mee. We halen onze boodschappen meestal bij een van die 2 winkels (acties bij de Plus, eigen merk bij de Jumbo (is lekkerder dan bij de Plus vinden wij)).
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 29 Nov 2019 16:10

Re: Spaaracties in de supermarkt

Hé Fred, anders lees je de openingspost even. Het gaat om spaaracties die niet goed voor het milieu zijn, in het bijzonder de acties van Albert Heijn waarin veel plastic is verwerkt.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 29 Nov 2019 16:20

Re: Spaaracties in de supermarkt

Had het er gisteren nog met mijn moeder over. Ik vind die acties echt niet meer van deze tijd.
Ik probeer altijd zo min mogelijk met dat soort acties mee te doen, want uiteindelijk is het toch weer troep en slecht voor het milieu l. Maar toen kreeg mijn dochter die huisjes in haar handen gedrukt door een vrouw uit de rij en nu wil ze ze dus verder sparen. Dankjewel mevrouw...

Nu moet ik zeggen dat er wel eens Disney-poppetjesspaaracties zijn geweest en met die poppetjes speelt dochter wel nog steeds.

Ik ben ook blij dat je deze keer de glaszegels digitaal kon sparen. Hopelijk gaan veel mensen bij dit soort acties digitaal sparen. Scheelt weer papier.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 29 Nov 2019 16:26

Re: Spaaracties in de supermarkt

Skyler schreef:Hé Fred, anders lees je de openingspost even. Het gaat om spaaracties die niet goed voor het milieu zijn, in het bijzonder de acties van Albert Heijn waarin veel plastic is verwerkt.


Had ik wel gelezen, maar er is volgens mij ook nog niet een topic over andere spaaracties van supermarkten.
Gezien je titel algemeen is lijkt het mij logisch dat je ook iets mag posten over spaaracties van supermarkten in het algemeen.

Overigens hebben alle supermarkten hier wel een handje van qua plastic verwerken. Volgens mij kon je ook bij de Plus eens van die domme poppetjes sparen die dan ook nog eens verpakt zaten, zodat je van te voren niet kon zien welke je krijgt. We hebben ze allemaal afgegeven aan de kinderen in de buurt, maar toch niet nodig lijkt mij...

Zo'n goede spaaractie van Lay's (vroeger Smiths), zoals de Flippo's (ook veel plastic) zal er nooit meer gaan komen. Dat was een hele rage in mijn en waarschijnlijk ook jullie jeugd. Dat was dan niet van de supermarkten, maar wat heb ik destijds veel zakken chips van vriendjes gegeten die eigenlijk alleen de chips kochten vanwege de Flippo's...
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 29 Nov 2019 16:46

Re: Spaaracties in de supermarkt

Afgelopen week kreeg ik bij de bestelling op m’n werk zo’n 15 van die huisjes.
Het idee vind ik wel grappig maar A. ik vind ze toch best wel lelijk en B. het is inderdaad wéér plastic meuk wat binnen no time in de prullenbak belandt.

Ik zal ze in de winkel dus niet mee nemen en ik probeer zeker dit soort onnodige hoeveelheden plastic te verminderen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 29 Nov 2019 17:03

Re: Spaaracties in de supermarkt

Ik realiseerde me thuis wat ik in m’n handen geduwd had gekregen. Ik zal ze volgende keer vriendelijk bedanken ervoor en ik hoop dat ik er nog iemand blij mee kan maken.

Ik vind zulke spaaracties inderdaad niet meer van deze tijd.
L2014 & H2017
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 29 Nov 2019 18:00

Re: Spaaracties in de supermarkt

Ik had er gisteren 13 mee kunnen nemen, maar niet gedaan.

Happy meals krijgen de kinderen ook niet meer, die plastic meuk beland ook in no time weer in de prullenbak
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Nov 2019 19:27

Re: Spaaracties in de supermarkt

Wij hebben er al 15 staan thuis en ik vind 't wel leuk. Het was wel in me opgekomen dat 't plastic was. Ik vind de zakjes waar ze in zitten wel van gek plastic (voelt beetje anders dan glad plastic) en vroeg me af of die van iets meer afbreekbaar materiaal waren wellicht. Maar waarschijnlijk niet dus.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 29 Nov 2019 19:40

Re: Spaaracties in de supermarkt

Het stomme is dat als ik via de app bestel, ik volgens mij niet kan aanvinken dat ik die spullen niet wil hebben. Of kijk ik er overheen want dan hoor ik het graag.
Via de site kan het overigens wel. Ook vaak de Allerhande ( die bekijk ik digitaal wel) of de gratis producten die ze toevoegen, soms leuk maar een hoop beland in de kast om over datum te gaan en dan toch de prullenbak in te verdwijnen.

Ik kreeg er van de week ook drie van die huisjes bij mijn bestelling en vind ze ook echt lelijk, vooral het paarse Andrelon huisje. Mijn zonen trokken de zakjes open, keken er 1 seconde naar en dat was het dan weer. Je kan er ook echt niks mee verder. Als het aan mij ligt sparen we ze dus ook niet.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 29 Nov 2019 19:45

Re: Spaaracties in de supermarkt

Blue Phone schreef:Happy meals krijgen de kinderen ook niet meer, die plastic meuk beland ook in no time weer in de prullenbak
Tegenwoordig kan je bij de McDonalds ook een boekje krijgen ipv een speeltje. Tenminste een half jaar geleden wel. Vind dat een goede ontwikkeling als dat iets blijvends is. (Kom er bijna nooit, dus geen idee)
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 29 Nov 2019 20:24

Re: Spaaracties in de supermarkt

Maar die plastic huisjes zijn juist om te bewaren toch? Dat je elk jaar kerstdorpje weer kan opbouwen? Heb ze nog niet in het echt gezien (wij doen geen boodschappen bij de Albert heijn), maar leek mij dan juist wel een leuk concept.

De koekvormpjes hebben wij wel, die hebben familie leden voor ons gespaard. En vond ik juist ook duurzaam want die bewaar je gewoon en gebruik je meerdere keren. Wij hebben er een aantal in de keuken voor koekjes bakken en een aantal in de kleidoos en daar speelt ze nog steeds regelmatig mee ook. Geloof dat ik daar niet zoveel kwaad in zie.

Al die (plastic) frutsel dingen die je overal en nergens krijgt en uiteindelijk kunt weggooien ben ik ook niet zo erg fan van. Maar meestal krijgen ze t al voor je nee kunt zeggen. We hebben hier dus een bakje met allemaal dat soort spulletjes erin, wordt op zich ook nog wel mee gespeeld bij vlagen. En soms laten we er wat verdwijnen in de plastic container. Wordt t iig nog gerecycled.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 29 Nov 2019 20:29

Re: Spaaracties in de supermarkt

Marin schreef:Wij hebben er al 15 staan thuis en ik vind 't wel leuk. Het was wel in me opgekomen dat 't plastic was. Ik vind de zakjes waar ze in zitten wel van gek plastic (voelt beetje anders dan glad plastic) en vroeg me af of die van iets meer afbreekbaar materiaal waren wellicht. Maar waarschijnlijk niet dus.



Nav dit topic ben ik eens gaan googelen naar die huisjes. Maar de huisjes zijn om te bewaren en de zakjes kunnen bij het oud papier, dus daar hebben ze iig bewust naar gekeken :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Nov 2019 21:14

Re: Spaaracties in de supermarkt

Oh das jammer, ze zitten allemaal al in de prullenbak. Ik zal de volgende keer eens kijken of het duidelijk op de verpakking staat.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 30 Nov 2019 00:06

Re: Spaaracties in de supermarkt

Skyler schreef:Het merendeel zal inmiddels wel gehoord of gelezen hebben over de nieuwe spaaractie van Albert Heijn, het winterdorp. Verpakt in een plastic zakje en de figuurtjes zelf zijn ook geheel van plastic. Albert Heijn heeft hier in het verleden al vaker kritiek op gekregen (hamsterbollies, koekvormpjes) en beloofde vorig jaar nog om voortaan beter naar het duurzaamheidsaspect van een actie te kijken.

Wat vinden jullie van dit soort spaaracties, die niet heel milieuvriendelijk lijken? Doe je bewust niet mee aan de actie, of spaar je ze juist wel? Voor wie ze wel spaart, ik ben wel benieuwd hoe jullie kijken naar de duurzaamheid van de figuurtjes. Denk je ze volgend jaar weer neer te zetten of ligt het gespaarde dorpje dan al bij de kringloop of in de afvalbak?

Wij bestelden deze keer online en kregen een dubbele lading van de huisjes. Eerste wat ik dacht wat; ? zonde van dat plastic! Ik ben sowieso niet van spaaracties en neem zoiets zelf niet mee. Zal eens kijken of dat online ook aan kan geven.
<<

Anoniem279

Bericht 30 Nov 2019 08:09

Re: Spaaracties in de supermarkt

Ookal zijn die huisjes om te bewaren, ooit zullen ze toch een keer weg gegooid worden? Dan is het zonde van al dat plastic. Het leek me wel leuk om een paar van die huisjes te hebben, ze zagen er leuk uit op de poster in de bushalte. Maar nu ik me realiseer dat ze van plastic zijn hoeft het niet per sé meer van mij. Daarbij hebben we eigenlijk ook al wel genoeg Lemax-huisjes en spulletjes om een enorm dorp van te maken ?
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 30 Nov 2019 08:31

Re: Spaaracties in de supermarkt

De huisjes zijn gemaakt van recyclebaar materiaal en bedoeld voor vaker gebruik

De verpakking is van 100% fsc papier, dus AH heeft zeker iets gedaan met de kritiek

Ik vind ze leuk, de kinderen ook, dus sparen ze zeker. Of we ze volgend jaar ook neerzetten? Nog geen idee, misschien wel ja
Juli 2019
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 30 Nov 2019 09:56

Re: Spaaracties in de supermarkt

Flo koop je dan nooit iets van plastic?
Duplo playmobil etc laat ik toch niet liggen hoor, ondanks dat t plastic is

Al die lemax poppetjes enzo zijn toch ook van plastic
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 30 Nov 2019 10:52

Re: Spaaracties in de supermarkt

Radler schreef:De huisjes zijn gemaakt van recyclebaar materiaal en bedoeld voor vaker gebruik

De verpakking is van 100% fsc papier, dus AH heeft zeker iets gedaan met de kritiek


Goed te lezen. Al heb ik nog steeds wat moeite met het gebruik van grondstoffen voor dit soort doeleinden, maar dat is een discussie die breder ligt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Nov 2019 12:15

Re: Spaaracties in de supermarkt

Ik snap wel dat het je nog tegen staat Skyler. Ik heb zelf nagedacht om weer bewuster te consumeren of eigenlijk te consuminderen. Spaaracties (en ook bijvoorbeeld sales als Black Friday) werken het consumeren m.i. in de hand om maar setjes compleet te krijgen of iets te kopen, omdat het ‘zo goedkoop’ is. Ik ben zeker niet heilig, maar ik wil er dus wel (weer) bewuster mee omgaan.
L2014 & H2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Nov 2019 12:51

Re: Spaaracties in de supermarkt

Wij zijn ze wel gaan sparen, het dorpje komt te staan in het vakantiehuisje van mijn ouders en ik denk dat het wel meerdere jaren meegaat. Mijn moeder heeft wel meer kerstspullen die al jaren en jaren worden neergezet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem279

Bericht 30 Nov 2019 13:22

Re: Spaaracties in de supermarkt

SophieZMY schreef:Flo koop je dan nooit iets van plastic?
Duplo playmobil etc laat ik toch niet liggen hoor, ondanks dat t plastic is

Al die lemax poppetjes enzo zijn toch ook van plastic

Ohnee ik bedoelde het niet zozeer op deze manier. Meer dat ik het nog altijd jammer vind dat AH weinig met de kritiek gedaan leek te hebben en dat nu als enig argument naar voren leek te komen dat de huisjes voor vaker gebruik zijn. En dan denk ik, ja leuk maar ooit komen die huisjes alsnog tussen het afval dus dan heeft de AH in mijn ogen de plank alsnog mis geslagen en dus eigenlijk weinig met de kritiek gedaan.
Maargoed, ik lees nu net dat de huisjes van 100% recyclebaar materiaal zouden zijn dus misschien valt het wel mee.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 30 Nov 2019 19:25

Re: Spaaracties in de supermarkt

Fiederilsje schreef:Ik snap wel dat het je nog tegen staat Skyler. Ik heb zelf nagedacht om weer bewuster te consumeren of eigenlijk te consuminderen. Spaaracties (en ook bijvoorbeeld sales als Black Friday) werken het consumeren m.i. in de hand om maar setjes compleet te krijgen of iets te kopen, omdat het ‘zo goedkoop’ is. Ik ben zeker niet heilig, maar ik wil er dus wel (weer) bewuster mee omgaan.


Haha ja dit topic staat eigenlijk wel apart zo direct naast het topic over black friday. Consuminderen lijkt toch in dit seizoen weer een beetje vergeten te worden ofzo. Goed om je daar wel bewust van te zijn/worden/blijven.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 01 Dec 2019 06:03

Re: Spaaracties in de supermarkt

De zakjes waar ze in zitten zijn aan de buitenkant van papier, maar de binnenkant is plastic. Mag dus NIET bij het papier. En is ook niet te recyclen.

Edit, ik lees nu ergens dat het lijm zou zijn, dan mag het wel bij het papier.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3658214338
Laatst gewijzigd door Blue Phone op 01 Dec 2019 06:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers