Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spaaracties in de supermarkt

<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2390

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 01 Dec 2019 07:06

Re: Spaaracties in de supermarkt

Meg schreef:
Blue Phone schreef:Happy meals krijgen de kinderen ook niet meer, die plastic meuk beland ook in no time weer in de prullenbak
Tegenwoordig kan je bij de McDonalds ook een boekje krijgen ipv een speeltje. Tenminste een half jaar geleden wel. Vind dat een goede ontwikkeling als dat iets blijvends is. (Kom er bijna nooit, dus geen idee)


Ja, daar hebben we ook al eens voor gekozen. Boekje zit ook verpakt in plastic, dus helaas niet plastic-vrij. Maar ik vond het zo'n slecht verhaal, dat het na 1x lezen ook weggooit is
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 01 Dec 2019 09:34

Re: Spaaracties in de supermarkt

Blue Phone schreef:De zakjes waar ze in zitten zijn aan de buitenkant van papier, maar de binnenkant is plastic. Mag dus NIET bij het papier. En is ook niet te recyclen.

Edit, ik lees nu ergens dat het lijm zou zijn, dan mag het wel bij het papier.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3658214338

Er staat ook duidelijk op de verpakking dat het bij oud papier mag.

Ik spaar de huisjes wel, mijn zoon wil graag een kerstdorp op zijn slaapkamer en dan is dit een goede, hufterproof variant ?
Ik denk dus dat wij ze wel meerdere jaren gaan gebruiken. Vind het echt wel leuke dingen.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 01 Dec 2019 09:46

Re: Spaaracties in de supermarkt

Vind het wel lelijk al die productmerknamen op die huisjes.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 01 Dec 2019 10:57

Re: Spaaracties in de supermarkt

Ik doe niet mee aan spaaracties in de supermarkt. Alleen die moestuintjes destijds wel. Mijn kinderen weten ook dat we niet meedoen met spaaracties en vragen er ook niet om. Los dat ik het niet goed voor het milieu wil ik al die kleine rommeltjes ook niet in huis hebben.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 06 Dec 2019 13:35

Re: Spaaracties in de supermarkt

<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Dec 2019 16:17

Re: Spaaracties in de supermarkt

Ik neem eigenlijk altijd alles aan qua spaaracties in supermarkten. Ik spaar het dan op en ben op facebook lid van een groep waar mensen zitten die het niet breed hebben en dan geef ik het daar weg voor hun kinderen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 06 Dec 2019 16:26

Re: Spaaracties in de supermarkt

Goed artikel van de Plastic Soup Foundation.

Ik vind het een lieve gedachte van je Japie, maar in basis heeft niemand natuurlijk een winterdorp (bijvoorbeeld) nodig. Dus is het een verspilling van de grondstoffen. Dat is natuurlijk even heel gechargeerd, maar wel de manier waarop ik naar zulke spaaracties probeer te kijken. Bij onze Albert Heijn staat trouwens ook een bak voor de huisjes dat weer naar de minima gaan.
L2014 & H2017
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Dec 2019 16:35

Re: Spaaracties in de supermarkt

Daar heb je helemaal gelijk in Fiederilsje. Niemand heeft het nodig en plastic is niet goed. Maar dan denk ik het is nu toch al gemaakt, dus dan neem ik het maar mee.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 07 Dec 2019 09:45

Re: Spaaracties in de supermarkt

Ik spaar ze ook. Inderdaad jammer dat ze van plastic zijn, maar zoals AH zelf al schreef in de (heel uitgebreide) FAQ hebben ze naar andere materialen gekeken, maar was dat niet te doen. Ik ga ze sowieso bewaren, altijd leuk speelgoed voor als er kinderen over de vloer komen.
<<

Anoniem332

Bericht 07 Dec 2019 10:50

Re: Spaaracties in de supermarkt

Het viel mij wel op dat de verpakking van een ander materiaal is dan voorheen aluminium.

Ik gebruik de zelfscan kassa altijd, daar krijg ik bijna geen spaaractie dingen.

Ik begrijp die hele hype achter die dingen niet. Zal wel goed zijn voor de omzet want anders deden de supermarkten hier niet aan mee. Zou milka en de andere merken die op de huisjes staan er ook aan mee betalen?

Ik Probeer altijd om zo min mogelijk verpakking te vragen. Als ik al koffie haal dan geen deksel erop. Altijd een eigen tas mee. Vraag nooit om een rietje.

Zag laatst een aflevering van de monitor over wat er met ons plastic gebeurd. Best interessant om terug te kijken.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Dec 2019 11:13

Re: Spaaracties in de supermarkt

Nu moet ik wel zeggen de meeste Spaaracties die ze hebben gehad. Daar heb ik het meeste nog van liggen. De boodschappen mini's want die liggen in de speelgoedbak. De EK/WK slangetjes liggen in een doos of hangen door de auto. Dus in dat op zicht al vrij duurzaam. Ik probeer wel alleen dat mee te nemen waarvan ik weet dat ik het zal bewaren en hergebruiken totdat het kapot is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 07 Dec 2019 11:40

Re: Spaaracties in de supermarkt

Derpy schreef:Inderdaad jammer dat ze van plastic zijn, maar zoals AH zelf al schreef in de (heel uitgebreide) FAQ hebben ze naar andere materialen gekeken, maar was dat niet te doen.


Dat is toch alsnog een slecht excuus van AH? Ik heb de FAQ niet gelezen, maar ze hoeven deze actie niet te doen. Het kan ook anders, zoals ze bijvoorbeeld met de moestuintjes laten zien. Er zijn vast genoeg professionals druk met duurzaamheid, die prima willen meedenken over een actie die goed is voor het milieu én de verkoop stuwt. Iets onderzoeken en geen alternatief vinden is in mijn ogen geen vrijbrief om zo'n actie door te zetten.
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers