Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oud & Nieuw plannen

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 02 Dec 2019 16:14

Re: Oud & Nieuw plannen

Wij vieren het al sinds onze jeugd met dezelfde vriendengroep. Vroeger gingen we uit, daarna deden we het altijd bij iemand thuis, maar nu er ook zoveel kinderen bij zijn, zoeken we altijd een alternatief.

We doen hetzelfde als vorig jaar: een vriend van iemand van onze vriendengroep heeft een eigen restaurant. Hij sluit altijd met oud & nieuw en kookt dan voor onze groep (wij zijn denk ik met 25-30 in totaal) een 5-gangen-diner. De kinderen krijgen een kind-proof maaltijd helemaal in het begin van de avond en er wordt ook een speelhoek voor hen voorzien. Boven zijn restaurant zijn er voldoende ruimtes waar kinderen kunnen slapen. Mijn oudste gaat pas na het vuurwerk slapen, de oudste van mijn zus ook en de rest gaat allemaal slapen als ze moe worden.

Ik heb er echt weer zoveel zin in, was ook echt super gezellig vorig jaar.
Laatst gewijzigd door Snoes op 03 Dec 2019 11:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
2012 & 2016
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 02 Dec 2019 16:18

Re: Oud & Nieuw plannen

Dat klinkt echt ideaal Snoes!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 02 Dec 2019 16:41

Re: Oud & Nieuw plannen

Wij hebben nog geen plannen. Meestal spreken we last minute met vrienden af en anders wordt het een avond thuis met z'n tweeën, voor het eerst in ons nieuwe huis. Als we de kitten nog hebben, wil ik het sowieso thuis vieren.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2019 17:21

Re: Oud & Nieuw plannen

Wat leuk Snoes, zoeken jullie nog vrienden? :smile:
Zora, dat klink ook heel gezellig en knus!

Ik heb echt niks met Oud&Nieuw, nooit gehad. We hebben eigenlijk ook nooit wat te doen. We vierden het wel eens met een ander stel maar die vriendschap is voorbij en we worden ook nergens anders uitgenodigd :nopompom: Wij hebben voorheen wel eens mensen uitgenodigd, maar dat lukte ook niet.

Dus we zullen het met zijn drieën 'vieren' net als vorig jaar. We halen wel lekkere hapjes enzo. Mijn man gaat dan rond 0.00 uur naar zijn broer maar vorig jaar zei ik rond 22.00 uur, joh ga lekker naar je broer anders. Dat deed hij en ik ging naar bed. Bo werd niet wakker van het vuurwerk, ik wel.

Lijkt me best gezellig het met anderen te vieren die in dezelfde woonplaats wonen, maar dat heb je niet altijd in de hand!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Dec 2019 17:52

Re: Oud & Nieuw plannen

Ah dat kan ik me voorstellen Carrie. Er liggen nog wel opties voor nieuwe vriendschappen in je woonplaats: via de school van Bo. Wij hebben een heel leuk stel leren kennen via de klas van m’n oudste en daar gaan we regelmatig langs ook al zijn ze verhuisd. Wie weet wat je volgend jaar doet!

Ik vierde het vroeger altijd wel in de stad. Feestjes of gewoon met vrienden. De afgelopen jaren eigenlijk steeds met familie. Dit jaar gaan we naar m’n ouders. Daar kunnen m’n zoons gewoon lekker snurken (ik denk niet dat ik ze wakker maak dit jaar, dat was vorig jaar met de oudste geen succes, die vond het wen enorme deceptie en zat alleen maar te janken van de herrie dus die stopte ik toen snel weer in bed. De jongste is 3 en ik ben al lang blij als hij slaapt omdat hij dan z’n snater tenminste even houdt).

M’n ouders vinden het heel leuk dat we bij hem komen. Ik hoop dat ze nog wel wat anderen uitnodigen ook, ik vind het wel sfeerverhogend met wat meer mensen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2019 17:56

Re: Oud & Nieuw plannen

Ja, dat klinkt ook altijd zo leuk jullie stel, UN!
Ik hoop het ook, wie weet!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 02 Dec 2019 18:10

Re: Oud & Nieuw plannen

Ja dat zou leuk zijn Carrie!

We gaan het met een groep vrienden vieren bij iemand thuis, maar we weten nog niet welk huis het wordt haha.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Dec 2019 18:37

Re: Oud & Nieuw plannen

Ik heb die hoop ook wel idd Carrie en UN! Tot die tijd lekker in onze luchtballon.

Wat fantastisch Snoes!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 03 Dec 2019 11:18

Re: Oud & Nieuw plannen

Ah, leuk dat jullie ook zo enthousiast reageren, het is ook echt ideaal! Helaas wellicht wel het laatste jaar dat we het daar kunnen vieren, dan moeten we ook weer op zoek naar wat anders. Restaurant (+ aanpalende huizen) worden plat gegooid en er komt een appartementencomplex in de plaats.
2012 & 2016
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 04 Dec 2019 19:49

Re: Oud & Nieuw plannen

Janne schreef:
Taeda schreef:...


Maar kun je niet vragen of je het bij hun mag vieren dan Taeda? Of vind je dat een beetje gek?

Daar voel ik me inderdaad niet echt comfortabel bij. Het zijn veelal vriendengroepen die al jaren bestaan, doordat ze in het zelfde dorp wonen, kerken, sporten. Wij kennen net de namen van de meesten, omdat we ze op verjaardagen zien van het gezamenlijke stel.

Wat ontzettend fijn voor jou, je ex, maar natuurlijk vooral jullie kinderen dat jullie dit soort dagen gezamenlijk kunnen vieren. Dan lijkt me inderdaad heel rijk voelen!

Snoes, dat van jullie klinkt heel leuk!

Een vriendschap met ouders van kids op de basisschool zou ik ook fijn vinden, dat zie ik om me heen ook wel veel gebeuren.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem269

Bericht 04 Dec 2019 20:25

Re: Oud & Nieuw plannen

Wij zitten in het vliegtuig. (en nee ik heb daar geen vlieg schaamte van, wij bezoeken graag onze familie leden)
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 29 Dec 2019 09:31

Oud & nieuw

Wat zijn jullie plannen met oud en nieuw, ben je thuis met je eigen gezin, of met anderen?
Ga je ergens naar toe?
Blijven de kinderen op, maak je ze wakker of laat je ze doorslapen?

Wij blijven thuis vanwege de hond, die kan slecht tegen vuurwerk. Gelukkig komt de zus van mijn man met haar man en kinderen bij ons, dat vind ik wel wat gezelliger.
We gaan eerst pizzaretten, dan gaan de mannen vuurwerk afsteken met de kinderen en rond 8 uur gaan de kinderen (6,7,8 & 9) naar bed, hopelijk slapen ze dan om 10 uur, we maken ze dan om half 12 wakker voor het aftellen en het mooie vuurwerk.
L zou graag opblijven, maar helaas kunnen ze zich samen niet goed vermaken op een rustige manier, dus daar wachten we nog een jaar mee.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Dec 2019 09:33

Re: Oud & nieuw

Wij zijn thuis met de kinderen. We vieren het net na het eten en daarna gaan ze gewoon naar bed. Als ze rond middernacht wakker worden, kijken we nog even naar het vuurwerk met ze.
L2014 & H2017
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 29 Dec 2019 09:41

Re: Oud & nieuw

Wij gaan elk jaar naar mijn schoonouders. ''s ochtend bak ik oliebollen en we zijn dan de hele dag gezellig samen. Rond 2 uur 's nachts gaan we weer naar huis. Mijn vriend en zijn broers steken vuurwerk af, en heel veel buurtbewoners daar ook. Ik vind het altijd de leukste dag van het jaar!?

Vorig jaar had de jongste een dubbele oorontsteking en verging ze van de pijn. Om 12 uur 's nachts liep ze helemaal wanhopig heen en weer met haar handjes voor jaar oren. Als ik nu aan oud & nieuw denk, krijg ik spontaan al buikpijn?. Gelukkig maakt ze nu een heel fitte indruk dus zal ze niet nog een keer door die hel moeten.
Laatst gewijzigd door Olíve op 29 Dec 2019 09:48, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem276

Bericht 29 Dec 2019 09:42

Re: Oud & nieuw

Wij gaan om 19.30 naar vrienden. Dan gaan ze beide naar bed. De oudste maken we om 23.30 wakker. En de jongste halen we eruit als ze wakker wordt en anders slaapt ze door
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 29 Dec 2019 10:03

Re: Oud & nieuw

's Morgens langs m'n ouders, oliebollen eten met de hele familie. In de middag naar een verjaardag van de zoon van een vriendin, waar ook veel andere vrienden zijn. Daarna gaan we naar huis en blijven we met z'n drieën thuis. Zouden het liefst met vrienden vieren maar geen zin om te logeren, in de nacht terug te rijden en te slepen met dochter. Dus helemaal prima zo. We maken dochter ook niet wakker dat wordt ze uit zichzelf al vaak genoeg ?. Ik vind dit ook de leukste dag van het jaar!
Laatst gewijzigd door Joey op 29 Dec 2019 12:55, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 29 Dec 2019 10:07

Re: Oud & nieuw

Wij hebben geen kinderen, we vieren oud en nieuw dit jaar thuis met vrienden. We hebben ook kaarten voor een oud en nieuw feest na 12 uur.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Dec 2019 10:10

Re: Oud & nieuw

*dubbelop*
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 29 Dec 2019 11:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Dec 2019 10:11

Re: Oud & nieuw

Mijn man moet werken van Oudjaarsochtend tot Nieuwjaarsochtend. Ik ben dus alleen met de jongen. Ik ga op de namiddag naar bevriende buren, waar nog meer buren komen. Dat wordt dus wel gezellig en het voordeel is dat ik de kinderen dan gewoon naar bed kan doen en met de babyfoon weer terug kan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 29 Dec 2019 10:14

Re: Oud & nieuw

Eerst tot 15.00 u werken en daarna thuis. Ik heb niet veel met oud en nieuw. Hoogtepunt van de avond zal het vuurwerk in Londen op tv zijn.
Kan wat mij betreft geen vuurwerkshow tegen op.

In Nederland mag vuurwerk van mij verboden worden. Sowieso word ik elke jaar geconfronteerd dat mijn auto vol met kruid en tuin met stukken vuurwerk ligt. Alle ramen moeten heel de dag dicht blijven. Eigenlijk bizar dat je last hebt van andermans genot net zoals dat vroeger ook was toen er nog gerookt werd in restaurants. Enige verschil bij vuurwerk kan ik daar niet voor kiezen want ik kan moeilijk mijn tuin verplaatsten. Hoe eerder het wordt afgeschaft des te beter.

De avond vul ik met oliebollen bakken, hapjes eten etc... spelletjes spelen, beetje tv (al is er dan niet veel op) kijken of top2000 luisteren.

1 januari naar ouders en normaal kijken bij nieuwjaarsduik, maar deze gaat ivm laag water niet door.
Laatst gewijzigd door Fred op 29 Dec 2019 10:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Dec 2019 10:17

Re: Oud & nieuw

Hier was laatst al een topic over toch?

Ik doe niks, we zijn met z'n drieën thuis. M'n dochter slaapt denk ik gewoon door en wij gaan vast wel een conference kijken en de Top2000.
❤ 7 juni 2018
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 29 Dec 2019 10:21

Re: Oud & nieuw

Bliss schreef:Hier was laatst al een topic over toch?.

Bedankt voor je bericht! Ik zag inderdaad dat er al een topic was. Heb ze samengevoegd.
<<

Kira

Bericht 29 Dec 2019 10:25

Re: Oud & Nieuw plannen

Wij eten bij m'n ouders, m'n tante is er ook. Dan blijven we even borrelen en gaan dan naar huis. Dan kijk ik thuis even tv met zoon en rond 23.30 gaan we met vrienden van m'n zoon en hun ouders hier in de buurt het bos in, een hoge berg op en dan naar al het vuurwerk kijken. Ik neem mijn hond mee, ik denk dat het de enige hond is die niet bang is voor vuurwerk maar heel aandachtig staat te kijken. Eenmaal weer thuis drink ik nog wat, overdenkt ik het afgelopen jaar en ga ik naar bed.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 29 Dec 2019 10:25

Re: Oud & Nieuw plannen

Wij vieren het bij m’n zus, ze is 36 weken zwanger en had geen zin om ver van huis te gaan. Er komen nog iets van 4 stellen, die we al kennen dus dat wordt vast wel gezellig. Zoon mag daar de nieuwe babykamer inwijden en we kijken wel of hij wakker wordt. Oud en nieuw is niet mijn favo avond. Vanaf studententijd was het altijd zo’n gedoe wie waar naartoe ging en met welke vrienden dat ik er nog altijd een beetje negatief gevoel over heb.
Smile, it's free!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Dec 2019 11:12

Re: Oud & nieuw

Blub
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron