Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Anticonceptie (again)

<<

Anoniem29

Bericht 31 Okt 2013 19:52

Anticonceptie (again)

Meiden/chicks/dames..

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.

Ik heb filmpjes zitten kijken van hoe een Mirena geplaatst wordt en ik werd daar zo misselijk van. Kreeg er spontaan krampen van. TERWIJL IK ER ZELF EEN HEB..

Maar het probleem is dat hij er bijna uit moet. Ik begin de laatste tijd ook steeds meer krampen te krijgen, weer wat pukkeltjes en mijn menstruatie komt terug. Volgens mij genoeg aanleiding om binnenkort eens een afspraak te maken bij de huisarts.

Maar doordat ik dat filmpje heb gekeken weet ik niet of ik nog wel durf. Waarom heb ik dat nou gedaan? Nu dacht ik aan een implanon, maar ik wil echt mijn menstruatie niet terug hebben en liever zo min mogelijk last hebben van hormonen.

Ik dacht eerst, misschien een tijdje condooms en kijken hoe het gaat met die menstruatie, maar als ik dan terug denk aan de paar maanden voor ik mijn spiraal liet plaatsen dan zak de moed mij echt in m'n schoenen. Ik kon toen amper het huis uit omdat ik elke minuut doorlekte (bleehgg).

Eigenlijk is de Mirena dus ideaal, maar ik durf gewoon niet meer.

Ik ben ook bang dat mijn baarmoeder nu zo goed als gesloten is en ze dan dus een nieuwe moeten plaatsen en dat extra zeer doet. Vorige keer kwam ik aan het einde van mijn menstruatie en dan staat blijkbaar de baarmoedermond wat open. Ook ligt mijn baarmoeder naar achter gekanteld waardoor het nog extra pijn doet.

Wat moet ik nou doen?

De pil, prikpil, spiraal en nuvaring zijn voor mij echt geen optie.
<<

Anoniem29

Bericht 31 Okt 2013 19:53

Re: Anticonceptie (again)

Okee, ik moet het anders typen.

Ik kan wel naar het filmpje kijken maar het enige wat ik denk 'No way dat ik dat ga doen' haha. Het is niet dat ik hier flauwval voor een youtube video. Het was trouwens ook een tekenfilm hahahaha. Niet eens echt!

Hoezo sukkel.
<<

Anoniem87

Bericht 31 Okt 2013 20:20

Re: Anticonceptie (again)

Tsja, hier ook een schijterd! Eigenlijk moet ik ook een spiraal proberen, want vanwege mijn hoge bloeddruk zijn die hormonen echt niet goed voor me. Maarja, ik durf dus ook niet! Heb zoveel positieve verhalen gehoord en ook wat mindere. Die laatste heb ik natuurlijk allemaal onthouden, grrr! Terwijl het bijna altijd goed gaat ook.
Dus zit deze lafaard inmiddels al 11 jaar aan de hormoontroep, jihaa. Voordeel is wél dat ik de pil een paar maanden door kan slikken, met een spiraal is het weer afwachten of je nog menstrueert en wanneer. Dat houdt me ook wel tegen.

Dus kom maar op met alle positieve verhalen, ik lees mee!
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:32

Bericht 31 Okt 2013 21:50

Re: Anticonceptie (again)

Ik heb de mirena nu 2 maanden en helemaal niet meer ongesteld geweest. In het begin wat bruin verlies, maar verder niks! Ideaal. Hopelijk blijft dit zo. Het zetten deed wat pijn maar dat ben je zo weer vergeten.
<<

Anoniem 48

Bericht 31 Okt 2013 21:53

Re: Anticonceptie (again)

Kunnen ze niet een nieuwe plaatsen als ze de andere verwijderen, dan staat je baarmoedermond ook een beetje open lijkt mij. En ik kan me zo voorstellen dat je lichaam er al aan gewend is dus dat de krampen van het begin weg blijven.
<<

Anoniem29

Bericht 31 Okt 2013 22:02

Re: Anticonceptie (again)

@ waxinelichtje, ik heb er nu al eentje. Dus ik weet hoe het is.

Ik baal gewoon dat ik er niet 'blank.. of hoe noem je dat in het Nederlands' in kan gaan. Het idee dat ik nu precies weet wat er gebeurd beangstigd mij.

@ Minx, ik hoop dat dat misschien zo is. Wie weet kan ik dat ook wel aan de huisarts vragen. Ik wil hem sowieso weer bij een gynaecoloog laten verwijderen/plaatsen. Dus misschien moet ik er gewoon niet zo'n groot probleem van maken. Maar bleehg. Waarom kan hij niet gewoon nog een paar jaar blijven zitten :P
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:32

Bericht 31 Okt 2013 22:07

Re: Anticonceptie (again)

Was ook een beetje voor elin, die vroeg naar positieve verhalen.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 31 Okt 2013 22:23

Re: Anticonceptie (again)

Ik heb hem nu 2 weken..wat een pijn... gelukkig heb ik nu nergens last meer van, behalve bloeden, hopelijk gaat dat over. Ik zag er ook erg tegenop, maar ben de pijn alweer vergeten.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem29

Bericht 31 Okt 2013 22:51

Re: Anticonceptie (again)

haha ooh okee waxinelichtje :D

@ Annemie, ik weet nog dat ik dat vorige keer ook had. Dus dat biedt troost haha. Op het moment deed het flink zeer, maar ik zat daarna alweer fluitend op de fiets. Eigenlijk is het ook een fluitje van een cent. Ik moet het niet zo over analyseren.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 01 Nov 2013 08:40

Re: Anticonceptie (again)

Als je vooral het 'open maken' van de baarmoedermond een eng idee vind ( sorry hoe ik het zo omschrijf vind ik het ook naar klinken.. ). Dan is het misschien goed om te weten dat ze de baarmoedermond ook kunnen verdoven voordat ze het spiraaltje geven?
Als ik jou was zou ik gewoon een afspraak maken, en tot die tijd geen rare filmpjes meer kijken of enge verhalen lezen!

Oja en implanon zou ik niet doen, dat is ook best pijnlijk om in te brengen en is ( vind ik ) naarder dan spiraaltje inbrengen ( heb beide methodes gezien bij anderen )
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 01 Nov 2013 08:55

Re: Anticonceptie (again)

Gekkie, je moet ook niet van te voren Googlen! Ga naar je huisarts en praat met hem over je probleem en over je angsten, waarschijnlijk kan hij je meer info geven en geruststellen. :)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Nov 2013 08:57

Re: Anticonceptie (again)

Henque schreef:Als je vooral het 'open maken' van de baarmoedermond een eng idee vind ( sorry hoe ik het zo omschrijf vind ik het ook naar klinken.. ). Dan is het misschien goed om te weten dat ze de baarmoedermond ook kunnen verdoven voordat ze het spiraaltje geven?
Als ik jou was zou ik gewoon een afspraak maken, en tot die tijd geen rare filmpjes meer kijken of enge verhalen lezen!

Oja en implanon zou ik niet doen, dat is ook best pijnlijk om in te brengen en is ( vind ik ) naarder dan spiraaltje inbrengen ( heb beide methodes gezien bij anderen )


Dat wil ik!! Ik wil ook dat ding weer terug, maar ik vond het zetten de eerste keer echt hels. Ik was zo van de pijn af hoor, maar het idee dat dat ding er nogmaals inmoet?

Dus ik wil die verdoving!! Hoe regel ik dat? :nerd:
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 01 Nov 2013 10:48

Re: Anticonceptie (again)

Je geeft aan dat je de Implanon niet wilt nemen, omdat je echt niet wilt menstrueren. Zowel de Mirena als de Implanon heeft een kans van 1 op 5 dat de menstruatie geheel weg blijft. Dus in die zin zijn ze aan elkaar gewaagd.

Als je echt heel erg bang bent om de Mirena te laten zetten, zou ik je op dit argument in ieder geval niet tegen laten houden om de Implanon te nemen. Het geeft ook geen garantie dat de menstruatie geheel weg blijft bij jou met Implanon, echt een gevalletje zelf ervaren. Ik stap in 2014 in ieder geval over van de pil naar de Implanon, nadat ik wat onderzoek heb gedaan en in mijn omgeving goede verhalen heb gehoord. Mirena zou ik dan persoonlijk nooit willen nemen, dan blijf ik liever aan de pil.
<<

Anoniem29

Bericht 01 Nov 2013 17:37

Re: Anticonceptie (again)

Ik heb net besloten dat ik gewoon een nieuwe spiraal wil.

Ik ben zo ontzettend blij met 'het ding'. De eerste strubbelingen (maand lang af en toe flinke krampen en het eerst half jaar wat pukkeltjes) neem ik dan maar voor lief. Ik ga wel even wat uitzoek werk doen betreft de verdoving.

En sowieso of mijn lichaam wel 'opnieuw' moet wennen of nu gewoon weet dat er iets inzit en het de 2e keer minder lastig is?

Mensen die al aan hun tweede Mirena bezig zijn? En ervaren jullie hetzelfde effect als bij de eerste?
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 01 Nov 2013 17:39

Re: Anticonceptie (again)

Is implanon misschien een optie? Oh, was al gezegd zie ik.
<<

Anoniem29

Bericht 01 Nov 2013 17:41

Re: Anticonceptie (again)

Wat ik een nadeel vind aan de Implanon is dat de hormonen weer je hele lijf doorgaan. Terwijl Mirena echt gelokaliseerd zit.

Ik heb het idee dat je door de Implanon dus meer last kunt krijgen van de hormonen. Ik weet niet of dat zo is hoor, maar dat is eventueel ook wel een vraag die ik kan voorleggen aan de huisarts.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 02 Nov 2013 10:07

Re: Anticonceptie (again)

Implanon moet je elke 3 jaar vervangen weet niet of je dat al gelezen had.
De implanon bevat geen oestrogenen.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 03 Nov 2013 00:15

Re: Anticonceptie (again)

Intoxicated schreef:Wat ik een nadeel vind aan de Implanon is dat de hormonen weer je hele lijf doorgaan. Terwijl Mirena echt gelokaliseerd zit.

Ik heb het idee dat je door de Implanon dus meer last kunt krijgen van de hormonen. Ik weet niet of dat zo is hoor, maar dat is eventueel ook wel een vraag die ik kan voorleggen aan de huisarts.


Mirena werkt voornamelijk lokaal, maar ook door heel je lijf (er komt toch wat in je bloedbaan terecht). Dit soort geneesmiddelen hebben een vertraagde afgifte, dus de dosis is daar ook op ingesteld. De hoeveelheid hormonen is daarom bijvoorbeeld ook niet te vergelijken met de pil. De pil moet iedere dag opnieuw weer een spiegel opbouwen om je te beschermen, vandaar dat er meer hormonen in zitten. Maar als je zo tevreden bent over de Mirena en je het nu ook aandurft, zou ik daar voor gaan. Dan weet je wat je kunt verwachten.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron