Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Blaasontsteking

<<

Anoniem298

Bericht 24 Nov 2019 08:55

Blaasontsteking

Ik heb blaasontsteking. Gisteren zat ik elke keer bijna huilend op het toilet, omdat het zo’n pijn deed. Daarbij doen m’n buik en onderrug erg pijn, trekt het door naar m’n benen en ik plas bloed. Ik twijfel of ik het nog even aankijk of toch de HAP bel voor een kuurtje. Het valt nu namelijk wel weer mee, maar gisteren was het ‘s ochtends heel heftig, ebde het langzaam weg, maar werd het in de loop van de avond toch weer erger. Ik twijfel vooral omdat ik vanmiddag tot en met dinsdagavond weg ben, dus als het niet vanzelf overgaat kan ik op z’n vroegst woensdag de huisarts bellen. Wat is wijsheid?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Nov 2019 08:58

Re: Blaasontsteking

Bellen.
#teammaple🍁
<<

Pitty

Bericht 24 Nov 2019 09:18

Re: Blaasontsteking

Absoluut bellen!!!!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 24 Nov 2019 09:20

Re: Blaasontsteking

Ja bellen, zeker met rugpijn.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 24 Nov 2019 09:39

Re: Blaasontsteking

Zeker bellen. Anders heb je kans dat het zich ontwikkelt naar een nierbekkenontsteking.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Anoniem315

Bericht 24 Nov 2019 11:20

Re: Blaasontsteking

Direct bellen! Maak er een spoedje van, zou ik zeggen, want je wilt écht niet dat dit zich ontwikkelt tot iets ergers.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 24 Nov 2019 11:24

Re: Blaasontsteking

Bellen. Vind het niet eens optioneel om te wachten. Blaasontstekingen gaan niet vanzelf over maar kunnen wel snel escaleren.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 24 Nov 2019 11:55

Re: Blaasontsteking

Zeker bellen! Ooit een week in het ziekenhuis gelegen met een nierbekkenontsteking dus ik neem hier echt geen risico mee.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 24 Nov 2019 12:19

Re: Blaasontsteking

Absoluut vandaag bellen. Hoop dat je dat inmiddels al gedaan hebt. Ik weet niet of je ook koorts hebt bij die rugpijn, maar dan moet je helemaal snel flink antibiotica hebben. Zo niet dan kun je theoretisch best afwachten en desnoods in het buitenland antibiotica halen als je alsnog zieker word. Maar waarom zou je? De kans dat het zonder antibiotica over gaat als je al zo fors klachten hebt is vrij minimaal. Dus dan maar beter zo snel mogelijk behandelen en zo kort mogelijk pijn! Beterschap!!

Op zich is mijn ervaring trouwens (zowel professioneel s persoonlijk) dat nierbekkenontstekingen zich meestal juist "uit het niets" ontwikkelen.. Als in dat men vaak juist geen duidelijke blaasontstekingsklachten had/heeft of pas zeer laat krijgt. Wat ergens ook wel logisch is want mensen lopen meestal geen week door met flinke pijn bij plassen. ;) Maar als je dat te lang doet kan het zeker. En als je naar je flankpijn ook flinke koorts hebt, heb je er waarschijnlijk al eentje.
<<

Anoniem298

Bericht 24 Nov 2019 16:14

Re: Blaasontsteking

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels de antibiotica opgehaald bij de apotheek. Nu kunnen we met een gerust hart die paar dagen weg.
<<

Anoniem269

Bericht 24 Nov 2019 17:08

Re: Blaasontsteking

Je moet een blaasontsteking niet verwaarlozen en bij vermoedens gelijk de huisarts al bellen om een plasje in te leveren. Je hebt er dus goed aan gedaan om vandaag te bellen. Je voelt meestal na een dag al verbetering met de antibiotica. Beterschap!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron