Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Roti bewaren

<<

Anoniem282

Bericht 21 Nov 2019 13:31

Roti bewaren

Hoi,

Ik twijfel of ik vandaag roti kan bestellen en dan zaterdag de tweede helft nog kan eten, zonder het risico te lopen er ziek van te worden (het is namelijk met kip). Ik weet namelijk niet wanneer het is bereid in het restaurant en als ik dan uitga van dat je iets 3 dagen kunt bewaren, zou de roti ook pas vandaag gemaakt moeten zijn.

Hoe lang bewaren jullie bestelde roti? Vandaag zit ik lastig qua koken en zaterdag ook, dus vandaar dat ik bestellen overwoog. Ik vind roti deels invriezen niet lekker; daar wordt de aardappel zo zompig van.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Nov 2019 13:33

Re: Roti bewaren

Het is misschien naïef, maar ik ga ervan uit dat ik vers eten krijg als ik iets in een restaurant bestel. Dus als ik vandaag iets zou bestellen, zou ik dat zeker zaterdag nog durven eten, mits het er nog gewoon normaal uitziet en niet gek ruikt.

♥♥
<<

Anoniem282

Bericht 21 Nov 2019 13:36

Re: Roti bewaren

Eigenlijk zou ik morgen thuis moeten eten; ik heb het sowieso wel vaker 2 dagen bewaard. Ruik je het bij kip als het door een gerecht is gedaan?
<<

Anoniem304

Bericht 21 Nov 2019 13:45

Re: Roti bewaren

Ja dat zou ik wel doen!
Zo doen wij het meestal als we afhalen en er is over, een dag er tussen.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Nov 2019 14:04

Re: Roti bewaren

Ok! Dan doe ik het gewoon zo :) Thanks! Ik vind iets met vlees altijd een beetje tricky, maar neem idd niet aan als ik vandaag bestel dat ik iets krijg wat maandag al gemaakt is (bij wijze van spreken).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Nov 2019 14:23

Re: Roti bewaren

Ik zou het denk ik ook wel doen, maar ik had er ook zelf nooit over nagedacht dat het dan misschien niet op de dag zelf bereid zou zijn. Ik denk ook niet dat je dat met zekerheid kunt zeggen, maar ik zou denk ik de gok wel durven wagen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Nov 2019 14:35

Re: Roti bewaren

Ik probeer het gewoon en zal zaterdag eerst goed ruiken en even apart wat kip proeven. Dan durf ik het er ook wel op te wagen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Nov 2019 14:37

Re: Roti bewaren

Ik denk dat je het best wel ruikt als er echt iets mis is met kip hoor. Gewoon goed verhitten als je het weer wilt eten. Ik verhit liever in een pan dan in de magnetron, gevoelsmatig doodt dat meer bacteriën. Maar of dat ook echt zo is weet ik eigenlijk niet.

♥♥
<<

Anoniem282

Bericht 21 Nov 2019 15:23

Re: Roti bewaren

Dat heb ik ook wel gehoord, Elliot. Ik zal het verhitten in de pan; vind ik een fijner/veiliger idee.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Nov 2019 15:24

Re: Roti bewaren

Ja dat doe ik ook liever idd! Smakelijk alvast!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Nov 2019 15:33

Re: Roti bewaren

Wij reden vroeger helemaal naar de andere kant van de stad om roti te maken en daar werd het zeker wel vers bereid, later kwam er een filiaal om de hoek en daar proefde je gewoon dat het niet vers gemaakt was, maar dat het ergens anders bereid was en daarna ingevroren. Dat zou ik denk ik niet lang bewaard hebben, maar dat proefde je dus ook wel, dat was ook gewoon niet zo lekker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem282

Bericht 21 Nov 2019 15:39

Re: Roti bewaren

Dank jullie wel. Ik kan me er nu al op verheugen.

Susan: dit vind ik zelf de beste van de stad waar ik woon en volgens mij is het wel vers, alleen heb ik dan zo'n idee van wat je wel eens hoort over de Chinees: daar wordt altijd voor gewaarschuwd (maar volgens mij vooral om de rijst, dat je die niet te lang moet bewaren).
<<

Anoniem281

Bericht 21 Nov 2019 15:43

Re: Roti bewaren

Oh ik vond jullie allemaal echt zo relaxed reageren en dacht, whuut.. maar tis donderdag en geen woensdag ?? Ik zou het ook aandurven, hoor! (Van donderdag naar zaterdag dus, niet van woensdag naar zaterdag)
<<

Anoniem269

Bericht 21 Nov 2019 15:44

Re: Roti bewaren

Welke is dat die je zo goed vindt? Ik ben dol op roti dus probeer m graag uit. Ben ook nog op zoek naar de beste Indiase afhaal, mocht je tips hebben!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Nov 2019 16:32

Re: Roti bewaren

Claire**** schreef:Welke is dat die je zo goed vindt? Ik ben dol op roti dus probeer m graag uit. Ben ook nog op zoek naar de beste Indiase afhaal, mocht je tips hebben!
Roti bestel ik bijna niet, maar de beste Indiase afhaal is deze: https://www.motherindia.nl/
#teammaple🍁
<<

Anoniem282

Bericht 21 Nov 2019 16:55

Re: Roti bewaren

Claire: Aarti 2! De vegetarische variant is ook heerlijk! Indiaas heb je gelukkig al van UN een tip gekregen. Ik bestel nooit Indiaas, maar weet wel dat mensen lyrisch zijn over Saravana Bhavan aan de Stadhouderskade. Allemaal vegetarische gerechten en het schijnt echt authentiek te smaken. Weet alleen niet of het ook afhaal is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Nov 2019 17:22

Re: Roti bewaren

Volgens mij is dat bij Chinees inderdaad vooral de rijst, omdat de rijst daar wordt gedroogd op een temperatuur die maakt dat sporen van bacteriën die van nature veel in rijst zitten gaan groeien en er toxines vrijkomen waar je ziek van wordt. Ik heb dat nooit gehoord over roti.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem282

Bericht 21 Nov 2019 19:42

Re: Roti bewaren

Ja idd, Susan. Dat is wat ik ook hoor. Ik ga zo gewoon roti bestellen; lekker!
<<

Anoniem269

Bericht 21 Nov 2019 20:23

Re: Roti bewaren

Haha Mother India en Aarti 2 bestel ik ook altijd.
Ik ga jouw Indiase tips uitproberen Guattari!
<<

Anoniem269

Bericht 21 Nov 2019 20:25

Re: Roti bewaren

Ik dacht trouwens dat jij bij de Utrechtse straat in de buurt woonde Guattari!
<<

Anoniem269

Bericht 21 Nov 2019 20:40

Re: Roti bewaren

Ik kaap even dit topic, maar weet iemand waar je uhtappa kunt eten? Mag ook buiten Amsterdam zijn hoor, ik stap er graag voor in de trein.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 21 Nov 2019 21:29

Re: Roti bewaren

Woah, ik heb een jaar tegenover Aarti 2 gewoond en ik wist ‘t niet! Binnenkort maar even checken dan :)
<<

Anoniem282

Bericht 21 Nov 2019 23:40

Re: Roti bewaren

Haha, klopt Claire. Maar ik haal daar nooit wat af, ook al is daar ook een Indiaas restaurant. Roti van Aarti 2 bestel ik. :)
<<

Anoniem269

Bericht 22 Nov 2019 12:07

Re: Roti bewaren

Ik zou t die jongens van Aarti gewoon vragen wanneer ze 't gemaakt hebben. Doen ze echt niet moeilijk over.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers