Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Was sorteersysteem

<<

Anoniem307

Bericht 23 Nov 2019 21:09

Re: Was sorteersysteem

Boven hebben we twee grote wasmanden en beneden hebben we een ronde wastobbe. Boven sorteren we enkel bonte was. Dat houdt in dat al het andere in de andere wasmand gaat. Bonte was was ik nog steeds op 95 graden en al het andere van 30 tot 60 graden. In de wastobbe beneden verdwijnt alle vieze was, maar vooral vaatdoekjes en theedoeken. Ik heb een gigantische bijkeuken, dus ik sorteer wanneer ik was. Behalve de bonte was, want dat wordt voorgesorteerd.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 23 Nov 2019 21:36

Re: Was sorteersysteem

Isles, wat hebben jullie in de bonte was? Kan dat allemaal 95 graden hebben joh?
Bij ons is dat allemaal bovenkleding. Volgens mij zouden mijn broeken dan krimpen tot knielengte, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem307

Bericht 23 Nov 2019 21:50

Re: Was sorteersysteem

Arwyn schreef:Isles, wat hebben jullie in de bonte was? Kan dat allemaal 95 graden hebben joh?
Bij ons is dat allemaal bovenkleding. Volgens mij zouden mijn broeken dan krimpen tot knielengte, haha.


Handdoeken, washandjes, theedoeken, vaatdoeken, onderbroeken.

Zei ik het met bonte was verkeerd? Want de rest is voor mij geen bonte was en daar valt ook dat wat je benoemd onder. Dat is 30 tot 60 graden, afhankelijk van wat het is.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 23 Nov 2019 22:56

Re: Was sorteersysteem

Hier 2 wasmanden met een klep, waarvan 1 voor de 60 graden was (handdoeken, theedoeken, washandjes, vaatdoekjes, ondergoed, sokken, beddengoed etc) en 1 voor 30 graden (alle kleding) was.

Wanneer ze vol zitten, kan ik de 60 graden mand splitsen in een lichte en donkere was. De 30 graden mand kan ik splitsen in wit, bont en donker. Lichte dingen voor de 30 graden was kunnen soms best een week liggen, donker was ik gemiddeld 2 x per week.

We hebben geen droger, dus daar houd ik geen rekening mee.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 23 Nov 2019 23:04

Re: Was sorteersysteem

Ik gooi alles bij elkaar qua kleuren en ik maak alleen onderscheid in temperatuur.
Oh en alles gaat in 1 wasmand op de badkamer.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 24 Nov 2019 09:22

Re: Was sorteersysteem

We moeten nog een nieuwe kastmaken voor de wasmanden. Nu gaat alles in 1 mand en sorteer ik als ik ga wassen.

Voorheen had ik 3 manden: ondergoed, handdoeken, sokken, vaatdoeken etc. Dat gaat op 95° en heb ik 2x per week ongeveer.

Een mand voor wit:
Voornamelijk beddengoed. 2 per week op 60°.

Een mand voor donker:
Broeken, shirts, truien etc. Die heb ik 2 per week en was ik op 30°.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Nov 2019 10:21

Re: Was sorteersysteem

Ik was echt niks op 95 of 90 haha.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Nov 2019 10:24

Re: Was sorteersysteem

Savi schreef:Ik was echt niks op 95 of 90 haha.


Ik de handdoeken, schijnt ook beter te zijn voor je wasmachine om regelmatig een was op 95 graden te draaien.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Nov 2019 11:43

Re: Was sorteersysteem

Mamsie schreef:Ik gooi alles bij elkaar qua kleuren en ik maak alleen onderscheid in temperatuur.
Oh en alles gaat in 1 wasmand op de badkamer.
ik ook ?‍♀️
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 24 Nov 2019 12:24

Re: Was sorteersysteem

Ik heb één wasmand in de douche daarin gaan alle handdoeken, theedoeken, washandjes, vaatdoeken etc. Die was ik op 60/90 graden.
Ik heb één wasmand op mijn slaapkamer daar gaat alle kleding in en dan sorteer ik bij de wasmachine op licht en donker. Dat was ik op 30/40 graden.
Mijn beddengoed gaat vanaf het bed in de wasmachine en droger en daarna weer op bed.

Nu scheelt het natuurlijk dat ik maar van één persoon was heb.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Nov 2019 12:41

Re: Was sorteersysteem

Fantine schreef:
Savi schreef:Ik was echt niks op 95 of 90 haha.


Ik de handdoeken, schijnt ook beter te zijn voor je wasmachine om regelmatig een was op 95 graden te draaien.

Ik draai zo nu en dan een lege trommel op kook.

Ik durf het echt niet aan om mijn fijne dikke handdoeken daar in te stoppen haha.
<<

Anoniem286

Bericht 24 Nov 2019 12:41

Re: Was sorteersysteem

Isles schreef:
Arwyn schreef:Isles, wat hebben jullie in de bonte was? Kan dat allemaal 95 graden hebben joh?
Bij ons is dat allemaal bovenkleding. Volgens mij zouden mijn broeken dan krimpen tot knielengte, haha.


Handdoeken, washandjes, theedoeken, vaatdoeken, onderbroeken.

Zei ik het met bonte was verkeerd? Want de rest is voor mij geen bonte was en daar valt ook dat wat je benoemd onder. Dat is 30 tot 60 graden, afhankelijk van wat het is.


Bonte was houdt in gekleurde was; dus ook gekleurde shirts etc. Of bedoel je dat ook?

Wij hebben 1 mand en sorteren daarna uit in bergjes voor de wasmachine. We sorteren op kleur; zwart, bont, wit en handdoeken/ondergoed/sokken. Niet heel handig, we willen er 2 wasmanden bij (met van die deelvakken)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 24 Nov 2019 13:41

Re: Was sorteersysteem

Wat een hoop ingewikkelde systemen zeg, vind ik dan hè, misschien vinden anderen mijn systeem wel ingewikkeld. Wij hebben 1 wasmand, daar gaat alles in (behalve nat spul), de mand staat achter de deur naar zolder. Als ik naar zolder ga en er zit iets in neem ik de mand mee. Op zolder staat een grote open mand waar alles ingaat en daarin leg ik alles al zoveel mogelijk bij elkaar en ik maak ook stapeltjes voor de machine van wat ik die dag en eventueel de dag erna ga wassen. Werkt hier prima, de zolder is alleen voor opslag en was dus ik heb geen last van dat dingen in de weg liggen of zo. Allerlei soorten manden zou hier echt niet werken, dat is niks voor mij.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Nov 2019 14:13

Re: Was sorteersysteem

Bij mij zit alles in één mand. Eén keer in de week sorteer in het op donker/wit/kleur/beddengoed/handdoeken en dan was ik een paar wassen. Lekker simpel en ik was echt maar één dag per week ?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 24 Nov 2019 14:18

Re: Was sorteersysteem

Scandic schreef:Bij mij zit alles in één mand. Eén keer in de week sorteer in het op donker/wit/kleur/beddengoed/handdoeken en dan was ik een paar wassen. Lekker simpel en ik was echt maar één dag per week ?


Dit. Maar dan op woensdag en op zaterdag.
Woensdag is maar 1 machine op 30gr.
Rest allemaal in het weekend.
Dan heb ik een hete handdoeken was, 1 was beddengoed en nog een 30gr was.
2016
<<

Anoniem315

Bericht 24 Nov 2019 14:36

Re: Was sorteersysteem

Wij hebben 2 manden: een kleine voor de witte en een grote voor de rest.
Ik draai de handdoeken, keukendoekjes en beddengoed op 60 graden, de bonte en zwarte op 40 en de witte ook op 30 of 40.
<<

Anoniem307

Bericht 24 Nov 2019 16:46

Re: Was sorteersysteem

Ik noem het thuis altijd kookwas, maar bedoelde echt geen bonte was. :palm:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Nov 2019 22:39

Re: Was sorteersysteem

Savi schreef:
Fantine schreef:
Ik de handdoeken, schijnt ook beter te zijn voor je wasmachine om regelmatig een was op 95 graden te draaien.

Ik draai zo nu en dan een lege trommel op kook.

Ik durf het echt niet aan om mijn fijne dikke handdoeken daar in te stoppen haha.


Ik heb ook enorm dikke handdoeken. De dikste die ik kon vinden en dat gaat echt prima. Ik was ze eens in de zoveel tijd op 90 graden zijn ze okk gelijk weer super schoon.
2015 💙
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Nov 2019 23:03

Re: Was sorteersysteem

Ik mik alles in 1 wasmand, in een kast op de overloop. Ik heb lichte en donkere was maar dat pak ik gewoon uit de mand en prop de rest weer terug. De wasmachine en droger staan ook op de overloop dus ik hoef ook niet te lopen met manden ofzo.

Propjes kleding haal ik gewoon uit elkaar en ik vis eventuele vieze kleding ook uit de slaapkamers, badkamer en van de trap. Kleine moeite.
R. 2013
D. 2016
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 25 Nov 2019 09:35

Re: Was sorteersysteem

Wassen op 95 graden lijkt me echt overdreven hoog aangezien voor de luierwas 60graden voldoende is (wel eerst koud voorspoelen). Af en toe kookwas om de wasmachine te reinigen is wel aan te raden maar dat is dan zonder wasmiddel en dat hoeft ook echt niet wekelijks.
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 25 Nov 2019 13:28

Re: Was sorteersysteem

Wat een systemen allemaal! Ik ben chef was hier in huis maar zulke systemen heb ik niet. Oh wacht, ik ben waarschijnlijk zelf het systeem :nerd:
Draai denk ik zo'n 7-8 wassen per week en dat is:

- Handdoeken en ondergoed en sokken samen op 60 graden en dan in de droger (2-3 x per week)
- Sportkleding op 40 graden en dan in de droger (2-3 x per week)
- Vaatdoekjes 1 per week op 90 (1 x per week)
- Witte was: shirts van mijn vriend plus wedstrijdtenue van zoon op 40 graden (1 x per week)
- Bonte bovenkleding op 30 graden en uithangen (2-3 x per week).

Ok, dat zijn dus wel 8 tot 10 wassen per week. Gaat direct in het huidshoud-logboek.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 25 Nov 2019 16:07

Re: Was sorteersysteem

Hier 4 manden. 1 open grote voor handdoeken en vaatdoekjes etc. 1 kleine voor handdoeken van de kinderen (die mogen maar op 40 graden). 1 grote met deksel voor onze kleren en nog 1 grote met deksel voor de kleren van de kinderen.

Handdoeken en vaatdoekjes op 60, om de 2-3 dagen.
Dekbedovertrekken elke week op 40.
Kleren 2x per week alles, gesorteerd op kleur en 30 of 40 graden was.

We hebben ook een droger, daar gaan de handdoeken etc in, de sokken, het ondergoed van mijn man en mijn pyjama's.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Nov 2019 16:34

Re: Was sorteersysteem

Als ik al sorteer dan is het op wat daarna in de droger kan en wat niet. Voor de rest alles op hetzelfde programma.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 25 Nov 2019 18:58

Re: Was sorteersysteem

Ik heb een wasmand op mijn slaapkamer en een in de badkamer. In allebei gaat gewoon alles wat ik daar in de buurt heb, door elkaar dus. Als ik ga wassen kijk ik in beide wasmanden wat erin zit. Over het algemeen heb ik ongeveer de volgende wassen (in de winter iets meer donker, in de zomer iets meer licht):
Rode/roze was, voornamelijk sport en handdoeken: eens per twee weken
Donkere was: 1x per week of per twee weken
Gekleurde was: 1x per twee weken (in de zomer richting 1x per week)
Lichte was: eens per 3/4 weken schat ik
En dan heb ik eens per twee weken beddengoed, maar dat combineer ik vaak met de gekleurde of lichte was. Ik heb elke week ongeveer 2 wassen.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 27 Nov 2019 20:18

Re: Was sorteersysteem

Wij hadden één wasmand op de badkamer.

Maar in het nieuwe huis hebben we een aparte badkamer dus daar wil ik 3 wasmanden zetten.
*lichte was 30 graden (niet alleen wit, gewoon lichte kleuren)
*donkere was 30 graden
*handdoeken/ondergoed/hydrofielen en sokken. 60graden
*Beddengoed doe ik ook op 60, maar die gaat er gelijk in als die vanaf het bed komt.
Ik hang alles op behalve de 60 graden was die gaat in de droger.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers