Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Was sorteersysteem

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 21 Nov 2019 18:57

Re: Was sorteersysteem

Wij hebben drie wasmanden, ik 1, mijn vriend 1 en 1 voor de handdoeken in de badkamer.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Nov 2019 19:01

Re: Was sorteersysteem

Ava schreef:Nou omdat het anders blijft liggen en ik mij daar weer aan ga storen en dan is het voor mijn gevoel gewoon beter dat het weg is. Maar jullie hebben gelijk. Ik moet het eigenlijk gewoon een tijd laten liggen zodat er ineens een dag is dat hij geen schoon shirt in de kast heeft liggen..
Jup. Als je wilt dat het verandert wel.
#teammaple🍁
<<

Anoniem277

Bericht 21 Nov 2019 19:29

Re: Was sorteersysteem

Ik zou het dan ergens wegleggen in een mand waar hij niet snel kijkt. Jij wast het niet maar stoort je er niet meer aan. Heeft hij niets, dan heeft hij pech.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 570

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 21 Nov 2019 20:40

Re: Was sorteersysteem

Ik heb de bovenste van het plaatje, maar dan in andere kleur, en ben er heel blij mee. In 'dark' doe ik alle was die ik met robijn black was, donkere spijkerbroeken en donkere shirts en truien. In 'white' doe ik de witte was, deze splits ik daarna nog in goede was (30 graden) en witte warme was 60 of 90 graden afhankelijk van wat er in zit. In 'light' doe ik alle lichte kleuren shirts, truien en broeken. Daarnaast heb ik nog een wasmand staan voor ondergoed, handdoeken, poetsdoeken, vaatdoekjes en theedoeken.

Als 1 van de 3 zaken goed vol zit, zit onze wasmachine van 7 kilo goed vol hiermee (te vol, volgens mijn man).
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Anoniem332

Bericht 21 Nov 2019 21:50

Re: Was sorteersysteem

Wij hebben twee wasmanden op de slaapkamer staan,

Gekleurd 30’graden
Onderbroeken, en witte shirts (Dit is makkelijk te onderscheiden.

Ik heb z’n inklap krat bij de wasmachine liggen en daar ga ik mee langs de kamers en gooi de was erin en dan in de wasmachine.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 21 Nov 2019 23:14

Re: Was sorteersysteem

Wij hebben deze Ikea Skubb waszakken voor bont, wit en handdoeken. Voorheen waren ze in meerdere kleuren dus elke was heeft een andere kleur. De zakken zijn echt groot, eigenlijk wat te groot voor ons maar ze passen precies in de nis op de overloop.

En voor de luierwas was de Ikea Filur opbergbak
Die bevalt eigenlijk nog beter.
Afbeelding
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 22 Nov 2019 00:01

Re: Was sorteersysteem

Wij hebben op de badkamer en in de berging een wasmand. Eens in de drie dagen haal ik de wasmand van de badkamer naar de berging en sorteer ik drie wassen uit de twee trommels: licht, donker en bont. Die was ik achter elkaar. Eenmaal per week was ik het beddengoed, dat gaat direct na het afhalen de wasmachine in.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem277

Bericht 22 Nov 2019 21:24

Re: Was sorteersysteem

Maar in hoeveel soorten sorteren jullie dan? Ik zie bv maar 3 soorten staan bij sommige maar ik heb er echt 6, eigenlijk 8 zelfs.

Ik heb:
30 graden wit/lichtgrijs
30 graden rood/oranje/geel/roze
30 graden donker/blauw/groen/zwart
40 graden broeken en werkkleren
60 graden handdoeken
60 graden beddengoed (en dan witte lakens apart van de gekleurde dekbedovertrekken)
De 30 graden was is alleen bovenkleding.
Ow en dan heb ik nog een klein wasje met de dweil en wc doekjes bv op 90 graden.

Gaat niet allemaal iedere week aan maar bv de 30 graden was wissel ik af en komt alles ongeveer 1x in de 2 weken aan de beurt.
De 40 en 60 graden was minimaal 1x in de week.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 22 Nov 2019 21:38

Re: Was sorteersysteem

Vandaag hebben we 3 waszakken bij de Ikea gehaald, vergelijkbaar als in de openingspost.

Wij hebben 3 categorieën. Donker, licht en kleur. En beddengoed, maar dat belandt nooit in de wasmand. Als ik meer zou moeten scheiden zou ik veel te lang moeten sparen en na anderhalve week zijn we dan door de onderbroeken/sokken heen. Verwacht dat de categorie licht ook zal verdwijnen als A wat groter is. Zijn vooral hydrofielen en spuugdoekjes nu, die ik aanvul met een verdwaalde kussensloop.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Nov 2019 21:47

Re: Was sorteersysteem

Iets kleurigs wat nieuw is doe ik 1x bij wat donkere spullen in en daarna gaat het gewoon bij de fijne was.
Ik gooi alle kleuren bij elkaar.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 22 Nov 2019 22:12

Re: Was sorteersysteem

Ava schreef:Nou omdat het anders blijft liggen en ik mij daar weer aan ga storen en dan is het voor mijn gevoel gewoon beter dat het weg is. Maar jullie hebben gelijk. Ik moet het eigenlijk gewoon een tijd laten liggen zodat er ineens een dag is dat hij geen schoon shirt in de kast heeft liggen..


Ik heb iets soortgelijks gehad met shirts binnenstebuiten in de was. Heb het heel lang terug gedraaid als het uit de wasmachine was, maar was dat op een gegeven moment zo zat dat ik het binnenstebuiten ophing. Vriend boos, maar eindresultaat: bijna nooit meer iets binnenstebuiten in de was.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 23 Nov 2019 00:49

Re: Was sorteersysteem

Tom schreef:
Ava schreef:Nou omdat het anders blijft liggen en ik mij daar weer aan ga storen en dan is het voor mijn gevoel gewoon beter dat het weg is. Maar jullie hebben gelijk. Ik moet het eigenlijk gewoon een tijd laten liggen zodat er ineens een dag is dat hij geen schoon shirt in de kast heeft liggen..


Ik heb iets soortgelijks gehad met shirts binnenstebuiten in de was. Heb het heel lang terug gedraaid als het uit de wasmachine was, maar was dat op een gegeven moment zo zat dat ik het binnenstebuiten ophing. Vriend boos, maar eindresultaat: bijna nooit meer iets binnenstebuiten in de was.

En wij met sokken! Altijd die vieze werksokken weer goed moeten draaien. En op een dag gewoon mee gestopt. Toen moest hij dat zelf doen als hij ze uit de kast pakte. Tadaaa! Sindsdien nooit meer sokken om hoeven draaien.
<<

Anoniem277

Bericht 23 Nov 2019 07:43

Re: Was sorteersysteem

Maar hebben jullie dan geen witte was die grauw wordt of dat bv rood nog af geeft?

Shirts en broeken was ik trouwens wel binnenstebuiten, blijven ze mooier.
Sokken draai ik ook niet meer terug, moet hij zelf maar doen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Nov 2019 08:16

Re: Was sorteersysteem

Zoveel soorten was heb ik niet nee. Alleen 30gr voor alle gekleurde was, en 60gr voor de witte was+ ondergoed+ handdoeken+ beddengoed. Ik red me er mee! Oh en eens in de twee maanden een klein wolwasje met een wolwasmiddel, ik heb 4 paar wollen sokken en wat fijne wollen vesten die ik meestal gewoon uithang en heel af en toe gaan ze eens in een wasje.
#teammaple🍁
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 23 Nov 2019 08:45

Re: Was sorteersysteem

Wij hebben hier een systeem van Ikea met drie fijndraad manden op elkaar.
- sokken/ondergoed/ werkkleding man, gaat in de droger
- goede kleding, gaat op het wasrek
- handdoeken en keukentextiel

Nog een mand te weinig, heb er een klein mandje naast gezet voor de zwarte was.

Wit hebben we nauwelijks en zo wel draai ik dat apart

Beddengoed gaat meteen de machine in en meestal ook s avonds weer op bed
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Nov 2019 08:48

Re: Was sorteersysteem

Ik heb dus maar twee soorten was eigenlijk. Licht en donker. Ik was licht altijd op 60 graden, meestal zijn dat namelijk vooral handdoeken en ondergoed. Nu met de baby’s zitten er ook rompertjes en hydrofielen bij. Soms wat lichte kleding, maar dat gaat gewoon mee om 60 graden.

Donkere was is alles wat gekleurd is. Ik doe daar soms, als er echt felle kleuren in zitten die misschien kunnen afgeven, zo’n doekje bij die de kleuren opneemt. Ik was dit altijd op 40 graden en dat gaat prima.

Oh en beddengoed doe ik direct vanaf het bed in de wasmachine en dat gaat op 95 graden.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 23 Nov 2019 09:02

Re: Was sorteersysteem

Anelisan schreef:Maar hebben jullie dan geen witte was die grauw wordt of dat bv rood nog af geeft?

Shirts en broeken was ik trouwens wel binnenstebuiten, blijven ze mooier.
Sokken draai ik ook niet meer terug, moet hij zelf maar doen.

Ik heb geen witte was eigenlijk qua kleding. Maar wit beddengoed gaat gewoon bij zwart beddengoed en roze en groen en alles in. Maar dat zijn ook enkel lakentjes (maar eventjes gebruikt) en hoeslakens/moltons voor dochter. Mochten die grauw worden, koop ik nieuwe en gaan de oude in de poetsdoeken.
Roze en rood laat ook niet verder af. Ik was fijne was altijd op 30 eigenlijk, heb bijna niks wat op 40 mag.

M'n vriend z'n mooie jeans gaan wel binnenste buiten ook idd. Shirts nooit.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 23 Nov 2019 14:31

Re: Was sorteersysteem

Anelisan schreef:Maar in hoeveel soorten sorteren jullie dan? Ik zie bv maar 3 soorten staan bij sommige maar ik heb er echt 6, eigenlijk 8 zelfs.

Ik heb:
30 graden wit/lichtgrijs
30 graden rood/oranje/geel/roze
30 graden donker/blauw/groen/zwart
40 graden broeken en werkkleren
60 graden handdoeken
60 graden beddengoed (en dan witte lakens apart van de gekleurde dekbedovertrekken)
De 30 graden was is alleen bovenkleding.
Ow en dan heb ik nog een klein wasje met de dweil en wc doekjes bv op 90 graden.

Gaat niet allemaal iedere week aan maar bv de 30 graden was wissel ik af en komt alles ongeveer 1x in de 2 weken aan de beurt.
De 40 en 60 graden was minimaal 1x in de week.

Ik heb precies dit ook ja. Alleen dan de bovenkleding op 40 en de handdoeken met beddengoed, sokken en onderbroeken op 60. Wij hebben alles door elkaar in de wasmand en als ik ga wassen (om de paar dagen) dan sorteer ik alles in 2 losse wasmanden (plastic van Ikea) en gooi ik het erin. Maar na sorteren kom ik dus ook wel op zo'n 5-6 varianten.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 23 Nov 2019 16:32

Re: Was sorteersysteem

Soleil schreef:
Tom schreef:
Ik heb iets soortgelijks gehad met shirts binnenstebuiten in de was. Heb het heel lang terug gedraaid als het uit de wasmachine was, maar was dat op een gegeven moment zo zat dat ik het binnenstebuiten ophing. Vriend boos, maar eindresultaat: bijna nooit meer iets binnenstebuiten in de was.

En wij met sokken! Altijd die vieze werksokken weer goed moeten draaien. En op een dag gewoon mee gestopt. Toen moest hij dat zelf doen als hij ze uit de kast pakte. Tadaaa! Sindsdien nooit meer sokken om hoeven draaien.


Hier ook de sokken op een frot, boxer nog in de broek, shirt nog in de trui, binnenstebuiten....Ik doe het gewoon zo in de was en in de droger (of hang het op) ik ga daar in tijd echt niet aan spenderen als hij het ook niet doet.
30-04-2017
<<

Anoniem269

Bericht 23 Nov 2019 17:08

Re: Was sorteersysteem

Wat georganiseerd allemaal!
Wij hebben gewoon 1 wasmand en gooien alles daarin. Als hij vol is en er niks meer bij past dan doet 1 van ons de was. Gewoon degene die op dat moment tijd heeft. Wij dragen beide weinig wit, dus vaak draaien we dan een bonte/donkere was. Wit blijft altijd een hele tijd liggen, totdat 1 van de 2 per se iets aan wilt wat wit is en doet dan het witte wasje.

Nog erger is dat beddengoed en handdoeken door de schoonmaakster worden gewassen. Die vouwen we dus alleen op als het droog is.... of eigenlijk laten we die gewoon hangen totdat de schoonmaakster er weer is. Haha wow dat klinkt echt heel lui.
<<

Anoniem317

Bericht 23 Nov 2019 17:09

Re: Was sorteersysteem

Ik draai over het algemeen 3 wassen (wit, gekleurd en donker). Wij gooien alles in één wasmand en uit die wasmand sorteer ik dan de was.
<<

Anoniem269

Bericht 23 Nov 2019 17:11

Re: Was sorteersysteem

Kees schreef:
Soleil schreef:.


Waarom is het een probleem als shirts binnenstebuiten in de was of aan de lijn hangen? Ik vouw ze zelfs nog binnenste buiten op ook. Dan worden ze dus pas omgedraaid als ze aangetrokken worden. Heb er nooit bij stilgestaan dat dit een probleem kan veroorzaken.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 23 Nov 2019 20:45

Re: Was sorteersysteem

Ik was juist alle kleding binnenste buiten. Vooral bij kinderkleding blijven de prints veel mooier als ik het binnenste buiten was. Ik draai het dan weer terug als ik het aan de waslijn hang. Er gaat sowieso geen kleding in de droger. Alleen pyjama’s, sokken, ondergoed, beddengoed en handdoeken.

Wij hebben geen wasmand maar gooien alle was in de ochtend en avond op de zoldertrap. Ik neem het dan mee naar zolder en ik sorteer het meteen:
- Handdoeken, ondergoed, pyjama’s en sokken op 60 graden
- Lingerie fijn was programma
- Witte was 30 graden
- donkerblauw, donkergroen en zwart 30 graden
- rood en roze 30 graden
- geel 30 graden
- sportkleding
- beddengoed 60 graden
<<

Anoniem284

Bericht 23 Nov 2019 20:55

Re: Was sorteersysteem

Anelisan schreef:Maar in hoeveel soorten sorteren jullie dan? Ik zie bv maar 3 soorten staan bij sommige maar ik heb er echt 6, eigenlijk 8 zelfs.

Ik heb:
30 graden wit/lichtgrijs
30 graden rood/oranje/geel/roze
30 graden donker/blauw/groen/zwart
40 graden broeken en werkkleren
60 graden handdoeken
60 graden beddengoed (en dan witte lakens apart van de gekleurde dekbedovertrekken)
De 30 graden was is alleen bovenkleding.
Ow en dan heb ik nog een klein wasje met de dweil en wc doekjes bv op 90 graden.

Gaat niet allemaal iedere week aan maar bv de 30 graden was wissel ik af en komt alles ongeveer 1x in de 2 weken aan de beurt.
De 40 en 60 graden was minimaal 1x in de week.


Jeetje, wat een soorten ?. Hier maar 3 inderdaad: was dochter (30 graden), was handdoeken/ondergoed/theedoeken/sokken (60 graden) en was kleding van ons (40 graden). Ik sorteer niet op kleur en in al die jaren 1x een ongelukje mee gehad.

O, ja beddengoed was ik apart op 60 graden. Maar dat is simpelweg omdat de trommel vol zit als er beddengoed in zit.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 23 Nov 2019 20:57

Re: Was sorteersysteem

Wij hebben 3 wasmanden zoals op de tweede foto. 1 op de badkamer voor de witte was (handdoeken, washandjes e.d.), 1 op de slaapkamer van de oudste voor de kleding van de kinderen en 1 op onze slaapkamer voor onze kleding en overige bonte was (ondergoed, theedoeken e.d.).
Alleen die laatste wasmand sorteer ik nog, kleding gaat apart en overige bonte was ook.
Ik gooi alle kleuren bij elkaar, is nog nooit fout gegaan. Witte was doe ik wel apart maar wij hebben bijna alleen maar witte handdoeken dus die is na een week wel vol.
Kleding was ik allemaal binnenstebuiten juist omdat het dan mooier blijft. Sokken trek ik ook niet meer goed om haha
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers