Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe kan ik helpen?

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 20 Nov 2019 21:16

Re: Hoe kan ik helpen?

Guattari schreef:Fantine: het gaat mij om het emotionele gedeelte waarin hij nu zit. Niet om het praktische. En als je eenmaal in de bijstand zit is dat geen vetpot (en terecht). Daarin wil ik hem graag een hart onder de riem steken. Hij heeft 5500 euro per maand uitgegeven om haar in leven te houden en nu is zij dood en zit hij er zo bij. Dus je hoeft mijn topic niet te begrijpen, maar ik wil hem alleen maar wat warmte geven.



Dan geef je hem die toch? Of wil je graag horen hoe fantastisch je bent? Zo kom je over. Moet het forum dan meedenken bij iets wat je zelf prima kunt bedenken zo te horen aangezien je hem goed kent. In je openingspost heb je het nog over praktische tips en nu gaat het om het emotionele?
Laatst gewijzigd door Fantine op 20 Nov 2019 21:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 20 Nov 2019 21:18

Re: Hoe kan ik helpen?

Fantine schreef:
Guattari schreef:Fantine: het gaat mij om het emotionele gedeelte waarin hij nu zit. Niet om het praktische. En als je eenmaal in de bijstand zit is dat geen vetpot (en terecht). Daarin wil ik hem graag een hart onder de riem steken. Hij heeft 5500 euro per maand uitgegeven om haar in leven te houden en nu is zij dood en zit hij er zo bij. Dus je hoeft mijn topic niet te begrijpen, maar ik wil hem alleen maar wat warmte geven.



Dan geef je hem die toch? Of wil je graag horen hoe fantastisch je bent? Zo kom je over. Moet het forum dan meedenken bij iets wat je zelf prima kunt bedenken zo te horen aangezien je hem goed kent.


Nee, ik wil hem helpen. Ik vind je reacties erg vervelend en ongepast. Zo kom ik over? Op jou misschien. Dat is geenszins mijn bedoeling. Ik was erg onder de indruk van hoe ik hem gisteren zag en dat raakt me. Je hoeft niet te reageren op me, want er ontstaat alleen maar een nare sfeer en dat vind ik jammer.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 20 Nov 2019 21:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem307

Bericht 20 Nov 2019 21:19

Re: Hoe kan ik helpen?

Guat, ik vind het echt een goed gebaar dat je hem op weg helpt in Nederland. Hij heeft een moeilijke start, voor zijn financiën geregeld zijn, zijn we ook even verder, maar voor de rest? Waar wil je hem verder nog bij helpen? De administratie of het emotionele deel?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Nov 2019 21:20

Re: Hoe kan ik helpen?

De kerstpakketten van het bedrijf van mijn man zitten, naast de lekkere dingen, meestal ook vol met producten die een maaltijd kunnen vormen. Dus een pot tomatensaus, een pak pasta en een blikje tonijn. Of van die taco schelpen, blik mais en Mexicaanse kruiden. Dan hoef je alleen nog de verse producten erbij te kopen.

Ik zou, naast de dingen die je noemt, ook dat soort dingen geven. Pistachenootjes en wijn zijn heel lief en hartverwarmend (wat waarschijnlijk heel hard nodig is) maar daarnaast zou ik ook zorgen voor wat voedzame(re) dingen.

Dat zal hem denk ik ook helpen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 20 Nov 2019 21:21

Re: Hoe kan ik helpen?

Marin schreef:De kerstpakketten van het bedrijf van mijn man zitten, naast de lekkere dingen, meestal ook vol met producten die een maaltijd kunnen vormen. Dus een pot tomatensaus, een pak pasta en een blikje tonijn. Of van die taco schelpen, blik mais en Mexicaanse kruiden. Dan hoef je alleen nog de verse producten erbij te kopen.

Ik zou, naast de dingen die je noemt, ook dat soort dingen geven. Pistachenootjes en wijn zijn heel lief en hartverwarmend (wat waarschijnlijk heel hard nodig is) maar daarnaast zou ik ook zorgen voor wat voedzame(re) dingen.

Dat zal hem denk ik ook helpen.


Thanks, dat zijn idd goede ideeën! :) Zet het op het lijstje.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 20 Nov 2019 21:22

Re: Hoe kan ik helpen?

Guattari schreef:
Fantine schreef:

Dan geef je hem die toch? Of wil je graag horen hoe fantastisch je bent? Zo kom je over. Moet het forum dan meedenken bij iets wat je zelf prima kunt bedenken zo te horen aangezien je hem goed kent.


Nee, ik wil hem helpen. Ik vind je reacties erg vervelend en ongepast. Zo kom ik over? Op jou misschien. Dat is geenszins mijn bedoeling. Ik was erg onder de indruk van hoe ik hem gisteren zag en dat raakt me. Je hoeft niet te reageren op me, want er ontstaat alleen maar een nare sfeer en dat vind ik jammer.


Dat mag, ik mag gelukkig ook zeggen wat ik vind in jouw openbare topic ook al is dit niet wat je wil horen. Je wil hem helpen maar waarmee kan het forum jou dan helpen? Dit kan je toch allemaal zelf ook bedenken.. Het is geen hogere wiskunde.
Laatst gewijzigd door Fantine op 20 Nov 2019 21:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 20 Nov 2019 21:22

Re: Hoe kan ik helpen?

Isles schreef:Guat, ik vind het echt een goed gebaar dat je hem op weg helpt in Nederland. Hij heeft een moeilijke start, voor zijn financiën geregeld zijn, zijn we ook even verder, maar voor de rest? Waar wil je hem verder nog bij helpen? De administratie of het emotionele deel?


Het liefst zou ik zijn verdriet wegnemen en de daarmee gepaarde zorgen. Maar ik besef ook dat ik maar deels kan bijspringen. De rouw zal tijd nodig hebben.
<<

Anoniem282

Bericht 20 Nov 2019 21:29

Re: Hoe kan ik helpen?

Fantine schreef:
Guattari schreef:
Nee, ik wil hem helpen. Ik vind je reacties erg vervelend en ongepast. Zo kom ik over? Op jou misschien. Dat is geenszins mijn bedoeling. Ik was erg onder de indruk van hoe ik hem gisteren zag en dat raakt me. Je hoeft niet te reageren op me, want er ontstaat alleen maar een nare sfeer en dat vind ik jammer.


Dat mag, ik mag gelukkig ook zeggen wat ik vind in jouw openbare topic ook al is dit niet wat je wil horen. Je wil hem helpen maar waarmee kan het forum jou dan helpen? Dit kan je toch allemaal zelf ook bedenken..


Misschien kun je even de reactie van Marin lezen. Zij helpt meedenken wat ik in zo'n pakket kan doen. Zulk soort suggesties heb ik veel aan en zijn helpend. En uiteraard mag je zeggen wat je wil. Ik kan er alleen niets mee, omdat ik het niet zo fijn vindt dat je zegt: "of wil je graag horen hoe fantastisch je bent?" Dat ben ik namelijk niet, want dan wist ik wel wat ik precies kon doen. Ik probeer alleen een goede/loyale vriendin te zijn en omdat ik te weinig afstand van de situatie heb, vroeg ik hier om hulp. That's it.
<<

Anoniem282

Bericht 20 Nov 2019 21:32

Re: Hoe kan ik helpen?

Fantine schreef:
Guattari schreef:Fantine: het gaat mij om het emotionele gedeelte waarin hij nu zit. Niet om het praktische. En als je eenmaal in de bijstand zit is dat geen vetpot (en terecht). Daarin wil ik hem graag een hart onder de riem steken. Hij heeft 5500 euro per maand uitgegeven om haar in leven te houden en nu is zij dood en zit hij er zo bij. Dus je hoeft mijn topic niet te begrijpen, maar ik wil hem alleen maar wat warmte geven.



Dan geef je hem die toch? Of wil je graag horen hoe fantastisch je bent? Zo kom je over. Moet het forum dan meedenken bij iets wat je zelf prima kunt bedenken zo te horen aangezien je hem goed kent. In je openingspost heb je het nog over praktische tips en nu gaat het om het emotionele?


Ik heb aan Isles uitgelegd hoe ik het bedoel. Blijkbaar heb ik me in eerste instantie niet goed geuit. Ik denk dat het met elkaar is verweven, maar dat heb ik wellicht verkeerd in de OP verwoord.
<<

Anoniem307

Bericht 20 Nov 2019 21:43

Re: Hoe kan ik helpen?

Ik vind je bedoeling echt lief. Het financiële heb je hem uit handen genomen. Echt, waar vind je nog een vriendin die je zo even 500 euro stort/geeft. De rest moet hij echt zelf doen. Je kunt hem misschien nog helpen met het vinden van werk, maar staat zijn hoofd daar echt naar en kan hij zichzelf al binden aan een werkgever? En daarnaast, denk jij wel aan jezelf? Kijk, die vijfhonderd euro mogen dan momenteel peanuts zijn, dat geloof ik van harte, maar wat als jij thuis komt te zitten, omdat je het leed van de wereld (in deze je vriend) op je schouders neemt? Denk goed om jezelf! Er is er maar één van jou, en die is belangrijk! :hug:
<<

Anoniem282

Bericht 20 Nov 2019 21:49

Re: Hoe kan ik helpen?

Isles schreef:Ik vind je bedoeling echt lief. Het financiële heb je hem uit handen genomen. Echt, waar vind je nog een vriendin die je zo even 500 euro stort/geeft. De rest moet hij echt zelf doen. Je kunt hem misschien nog helpen met het vinden van werk, maar staat zijn hoofd daar echt naar en kan hij zichzelf al binden aan een werkgever? En daarnaast, denk jij wel aan jezelf? Kijk, die vijfhonderd euro mogen dan momenteel peanuts zijn, dat geloof ik van harte, maar wat als jij thuis komt te zitten, omdat je het leed van de wereld (in deze je vriend) op je schouders neemt? Denk goed om jezelf! Er is er maar één van jou, en die is belangrijk! :hug:


Ik zit al thuis hè door mijn eigen broze gezondheid. Maar ik kan dit wel missen. Als het puur op denkwerk aankomt kan hij zich binden aan een werkgever. Fysiek is hij alleen beperkt door zijn lijf dat momenteel niet zo meewerkt. Ik vroeg hier hulp omdat mijn gezondheid samenvalt met beperkte cognitieve vermogens en dan is het niet zo prettig om te lezen dat het geen hogere wiskunde is en dat het overkomt dat ik wil horen hoe fantastisch ik ben. De wereld stopt niet bij mijn navel - een mooie uitspraak die hoorde van Quizzle en mijn bedoelingen zijn oprecht. Dank je wel iig voor je empathische reactie; lief van jou!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Nov 2019 21:55

Re: Hoe kan ik helpen?

Ik heb ook helemaal niet het idee dat Guattari wil horen dat ze fantastisch is. Ik vind het een emotioneel en kwetsbaar bericht, met de vraag wat ze op dit moment kan doen. Misschien heeft iemand nog een goede, net andere uitvalshoek dan waar zij aan denkt op dit moment. Alle beetjes helpen toch?
Ik vind dat je erg en onnodig hard bent Fantine. Zo empatisch als ik Guattari in deze situatie vind, zo onnodig harteloos vind ik jouw reacties hier.
Laatst gewijzigd door Marin op 20 Nov 2019 21:58, in totaal 2 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 20 Nov 2019 21:56

Re: Hoe kan ik helpen?

Marin schreef:Ik heb ook helemaal niet het idee dat Guattari wil horen dat ze fantastisch is. Ik vind het een emotioneel en kwetsbaar bericht, met de vraag wat ze op dit moment kan doen. Misschien heeft iemand nog een goede, net andere uitvalshoek dan waar zij aan denkt op dit moment. Alle beetjes helpen toch?


Dank je wel. Daar was ik idd naar op zoek, maar heb dat wellicht niet duidelijk genoeg weten te verwoorden.

Edit: zie dat je je reactie hebt aangepast, evengoed nog steeds dank je wel. :)
<<

Anoniem307

Bericht 20 Nov 2019 22:00

Re: Hoe kan ik helpen?

Misschien zijn wij op het eind, of in het begin, niet zo goed voor onze medemens zoals jij wel bent? Ik zou willen dat ik de mogelijkheid was om iemand financieel en emotioneel uit de wind te houden, maar ik kan het (nog) niet. En misschien geldt dat voor het overgrote deel van het forum?

Als ik dit mijn man voorleg, dan heeft hij een gezonde dosis aan reële oplossingen, maar hij slaapt al. Ik wist overigens niet dat je niet aan het werk bent, want laatste wat ik las, was je begonnen aan een project. Maar dat kan ook een jaar geleden zijn. Solly.
<<

Anoniem279

Bericht 20 Nov 2019 22:04

Re: Hoe kan ik helpen?

Jeetje Fantine. Ik denk dat de hele situatie vooral heel veel indruk maakt op Guattari en dat ze zicht vooral enorm machteloos voelt en het voor haar gevoelsmatig helemaal niet genoeg is wat ze doet, en vandaar dit topic.
Ik vind je opmerking dat ze vast wil horen hoe fantastisch ze is, echt gemeen.
<<

Anoniem282

Bericht 20 Nov 2019 22:05

Re: Hoe kan ik helpen?

Geloof me, ik zou dit lang niet voor iedereen overhebben. Hij is gewoon voor mij een heel bijzondere vriend en dan help ik graag. Maar ook alleen omdat ik het me kan permitteren. Er zelf door in de problemen raken schiet niemand wat mee op, want dan zitten er twee mensen in de shit.

Ik ben net twee weken geleden uit dienst getreden en ga nu weer verder als zzp'er in het nieuwe jaar (als mijn gezondheid het toestaat). Echt geen sorry nodig; ik verwacht niet dat je alles van iedere forummer weet.
<<

Anoniem282

Bericht 20 Nov 2019 22:11

Re: Hoe kan ik helpen?

Flo schreef:Jeetje Fantine. Ik denk dat de hele situatie vooral heel veel indruk maakt op Guattari en dat ze zicht vooral enorm machteloos voelt en het voor haar gevoelsmatig helemaal niet genoeg is wat ze doet, en vandaar dit topic.
Ik vind je opmerking dat ze vast wil horen hoe fantastisch ze is, echt gemeen.


Dank je wel. Het heeft idd veel indruk gemaakt, omdat ik ouders heb die mij destijds wel op alle mogelijke manieren ondersteunden en hij niet. Het maakt voor mij niet uit of ik zo'n opmerking al dan niet wil horen; het voegt alleen niets toe. Ik probeer hem te helpen en heb al veel vaker goede tips gehad over van alles en nog wat op dit forum; vandaar dat ik dit topic opende. Ik schrok gisteren van wat voor 'hoopje' mens ik aantrof en daarom vroeg ik hier raad. Maar natuurlijk mag een forummer ook zeggen dat zij/hij het geheel ander ziet. Het is en blijft het internet, maar met zo'n gevoelig onderwerp zou ik hier zelf niet voor hebben gekozen (zoals de woorden van Fantine).
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 20 Nov 2019 22:39

Re: Hoe kan ik helpen?

Guattari schreef:
Flo schreef:Jeetje Fantine. Ik denk dat de hele situatie vooral heel veel indruk maakt op Guattari en dat ze zicht vooral enorm machteloos voelt en het voor haar gevoelsmatig helemaal niet genoeg is wat ze doet, en vandaar dit topic.
Ik vind je opmerking dat ze vast wil horen hoe fantastisch ze is, echt gemeen.


Dank je wel. Het heeft idd veel indruk gemaakt, omdat ik ouders heb die mij destijds wel op alle mogelijke manieren ondersteunden en hij niet. Het maakt voor mij niet uit of ik zo'n opmerking al dan niet wil horen; het voegt alleen niets toe. Ik probeer hem te helpen en heb al veel vaker goede tips gehad over van alles en nog wat op dit forum; vandaar dat ik dit topic opende. Ik schrok gisteren van wat voor 'hoopje' mens ik aantrof en daarom vroeg ik hier raad. Maar natuurlijk mag een forummer ook zeggen dat zij/hij het geheel ander ziet. Het is en blijft het internet, maar met zo'n gevoelig onderwerp zou ik hier zelf niet voor hebben gekozen (zoals de woorden van Fantine).


Tja ik kies er wel voor om zo te reageren weet niet wat ik er verder nog op moet zeggen, op mij komt ze zo over kan toch. Op jullie komt het anders over dat kan ook.
<<

Anoniem307

Bericht 20 Nov 2019 22:41

Re: Hoe kan ik helpen?

Ik vind niet dat je hierom Fantine maar kunt afvallen. Iedereen reageert vanuit zijn/haar referentiekader. Het gebrek aan empathie vind ik eerder aan Flo, dan aan Fantine. Maar daarmee maak ik me ook niet populair. Ach, wacht. Dat was ik al niet.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 20 Nov 2019 22:46

Re: Hoe kan ik helpen?

Marin schreef:Ik heb ook helemaal niet het idee dat Guattari wil horen dat ze fantastisch is. Ik vind het een emotioneel en kwetsbaar bericht, met de vraag wat ze op dit moment kan doen. Misschien heeft iemand nog een goede, net andere uitvalshoek dan waar zij aan denkt op dit moment. Alle beetjes helpen toch?
Ik vind dat je erg en onnodig hard bent Fantine. Zo empatisch als ik Guattari in deze situatie vind, zo onnodig harteloos vind ik jouw reacties hier.


Dat mag, ik vind van niet. Ik vind het nogal een hoog no shit sherlock gehalte hebben de reacties. Ook die van jou.
<<

Anoniem282

Bericht 20 Nov 2019 22:48

Re: Hoe kan ik helpen?

Fantine schreef:
Guattari schreef:
Dank je wel. Het heeft idd veel indruk gemaakt, omdat ik ouders heb die mij destijds wel op alle mogelijke manieren ondersteunden en hij niet. Het maakt voor mij niet uit of ik zo'n opmerking al dan niet wil horen; het voegt alleen niets toe. Ik probeer hem te helpen en heb al veel vaker goede tips gehad over van alles en nog wat op dit forum; vandaar dat ik dit topic opende. Ik schrok gisteren van wat voor 'hoopje' mens ik aantrof en daarom vroeg ik hier raad. Maar natuurlijk mag een forummer ook zeggen dat zij/hij het geheel ander ziet. Het is en blijft het internet, maar met zo'n gevoelig onderwerp zou ik hier zelf niet voor hebben gekozen (zoals de woorden van Fantine).


Tja ik kies er wel voor om zo te reageren weet niet wat ik er verder nog op moet zeggen, op mij komt ze zo over kan toch. Op jullie komt het anders over dat kan ook.


Als jij voor mij een bijzondere, goede vriendin was geweest had ik hetzelfde willen doen voor jou. Vrijheid van meningsuiting vind ik een groot goed, maar niet altijd noodzakelijk.

Isles: ik vind de reactie van Flo wel prettig, omdat zij als buitenstaander niet vanuit emotie reageert (zoals ik wel heb gedaan door hierover een topic te openen). Voor mij slaat ze de spijker op z'n kop.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Nov 2019 22:52

Re: Hoe kan ik helpen?

Ik vind het gemiddelde 'wat moet ik als cadeau vragen of geven' topic een behoorlijk hoger no shit Sherlock gehalte hebben dan dit. En die vind ik ook prima. Vind je reacties echt een beetje overtrokken Fantine, vraag me af waar het vandaan komt.
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 20 Nov 2019 22:56

Re: Hoe kan ik helpen?

Marin schreef:Ik vind het gemiddelde 'wat moet ik als cadeau vragen of geven' topic een behoorlijk hoger no shit Sherlock gehalte hebben dan dit. En die vind ik ook prima. Vind je reacties echt een beetje overtrokken Fantine, vraag me af waar het vandaan komt.


? Bijzondere vraag dat je je afvraagt waar het vandaan komt, wat maakt dat uit? Ander referentiekader, weet ik veel. Ik reageer gewoon zoals ik op dit specifieke topic reageer. Moet ik me daarvoor verantwoorden? Hopelijk niet.
<<

Anoniem307

Bericht 20 Nov 2019 22:58

Re: Hoe kan ik helpen?

Guat, jouw referentiekader is toch altijd anders dan de meeste mensen hierop het forum? Geen haar op mijn hoofd die 500 euro overmaakt aan een goede vriend, laat staan überhaupt overmaakt aan iemand die het beter kan gebruiken. Mensen die jouw verhaal niet kennen, niet vanuit jouw referentiekader kunnen reageren, kunnen toch beter helemaal niet reageren? Ik ken het verhaal nog van tien jaar geleden, met hier en daar flarden, maar dat zegt ook niet dat ik me kan linken aan jouw barmhartigheid. Behalve dan dat ik snap waarom je zo barmhartig bent. Wat ik wil zeggen, ik weet niet meer wat ik precies wil zeggen, maar iedereen kent niet die barmhartigheid zoals jij hem bezit.
<<

Anoniem282

Bericht 20 Nov 2019 23:10

Re: Hoe kan ik helpen?

Isles: wat bedoel je met iemand die het beter kan gebruiken, of mijn verhaal van 10 jaar geleden? Sorry, ik begrijp je reactie niet. Nou ja, maakt ook verder niet uit. Ik vind het fijn dat ik hier waardevol advies heb gekregen. Ik heb vooral geen trek in nog meer negativiteit op dit moment in dit topic, maar je uitleg is welkom op mijn vragen. Zou het dan via PM mogen? :)
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers