Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geloof

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 22 Nov 2019 10:07

Re: Geloof

Die eed heb ik ook moeten afleggen ook al ben ik geen ambtenaar (bij een aantal andere beroepsgroepen moet dat dus ook), maar in de branche waar ik nu werkzaam ben is dat ook gebruikelijk. Ik heb gekozen voor "dat verklaar en beloof ik". Te meer ook omdat ik de eed voor alle collega's moest afleggen tijdens een bedrijfsuitje en ik dus in de belangstelling stond (vreselijk vind ik dat).
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 22 Nov 2019 10:46

Re: Geloof

Fred schreef:Die eed heb ik ook moeten afleggen ook al ben ik geen ambtenaar (bij een aantal andere beroepsgroepen moet dat dus ook), maar in de branche waar ik nu werkzaam ben is dat ook gebruikelijk. Ik heb gekozen voor "dat verklaar en beloof ik". Te meer ook omdat ik de eed voor alle collega's moest afleggen tijdens een bedrijfsuitje en ik dus in de belangstelling stond (vreselijk vind ik dat).


Ik ben ook ambtenaar en wij hebben de eed voor een volle zaal met nieuwe ambtenaren afgelegd. Viel gelijk op wie Christelijk zijn en wie waarschijnlijk niet. Mijn gelovige collega koos ook voor dat verklaar en beloof ik.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 22 Nov 2019 11:04

Re: Geloof

Hier dus geen ambtenaar, maar in het bank- en verzekeringswezen is het ook verplicht om de eed af te leggen.
Ik vind het wel apart. Alleen past het ook enorm goed bij het bedrijf waar ik werk.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 22 Nov 2019 11:11

Re: Geloof

Fantine schreef:
Fred schreef:Die eed heb ik ook moeten afleggen ook al ben ik geen ambtenaar (bij een aantal andere beroepsgroepen moet dat dus ook), maar in de branche waar ik nu werkzaam ben is dat ook gebruikelijk. Ik heb gekozen voor "dat verklaar en beloof ik". Te meer ook omdat ik de eed voor alle collega's moest afleggen tijdens een bedrijfsuitje en ik dus in de belangstelling stond (vreselijk vind ik dat).


Ik ben ook ambtenaar en wij hebben de eed voor een volle zaal met nieuwe ambtenaren afgelegd. Viel gelijk op wie Christelijk zijn en wie waarschijnlijk niet. Mijn gelovige collega koos ook voor dat verklaar en beloof ik.

Maakt het uit dat dat opvalt dan? Ik vind van niet. Waarom koos jouw gelovige collega voor de belofte?

♥♥
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 836

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:04

Bericht 22 Nov 2019 13:09

Re: Geloof

Ben jij gelovig?

Ik ben wel gelovig (Islamitisch), ik heb er een aantal jaren totaal niets aan gedaan, wist niet wat ik wilde en toen ook mijn vriend leren kennen (niet gelovig), dat heeft toen flink wat problemen opgeleverd. Sinds drie jaar praktiseer ik weer, doe mijn dagelijkse gebeden en voel me eigenlijk veel gelukkiger sinds ik weer met het geloof bezig ben.

Heb jij er iets van mee gekregen vanuit thuis?

Zeker, mijn ouders hebben ons vanaf de eerste dag opgevoed met het geloof. Bidden, en ik ging drie keer in de week na school naar de Koran school en Arabische les. Alle feestdagen werden ook uitgebreid gevierd en bij stilgestaan.

En als jij kinderen hebt, geef je ze iets van het geloof mee?

Wij gaan binnenkort beginnen met zwanger worden, (wat een zin, heb daar echt een hekel aan, ik stop met de pil), ik heb dus nog geen kinderen maar ik wil ze zeker wel Islamitisch opvoeden. Mijn vriend toont sinds een jaar ook veel interesse in de Islam en gebruiken dus hij heeft daar geen problemen mee, we hebben dit wel al besproken.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 25 Nov 2019 11:05

Re: Geloof

Marin op de vorige pagina vroeg jij me of ik iets heb met het boeddhisme. Nee ook niet haha. Ik vind die stenen beeldjes enz gewoon erg leuk. Ik heb met geen enkel geloof iets maar sommige dingen die erbij horen vind ik dan wel leuk.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 25 Nov 2019 20:05

Re: Geloof

boeddha schreef:Marin op de vorige pagina vroeg jij me of ik iets heb met het boeddhisme. Nee ook niet haha. Ik vind die stenen beeldjes enz gewoon erg leuk. Ik heb met geen enkel geloof iets maar sommige dingen die erbij horen vind ik dan wel leuk.


Een Xenos Boeddhist dus ?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Nov 2019 22:46

Re: Geloof

Olíve schreef:
boeddha schreef:Marin op de vorige pagina vroeg jij me of ik iets heb met het boeddhisme. Nee ook niet haha. Ik vind die stenen beeldjes enz gewoon erg leuk. Ik heb met geen enkel geloof iets maar sommige dingen die erbij horen vind ik dan wel leuk.


Een Xenos Boeddhist dus ?

?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Nov 2019 10:27

Re: Geloof

Hahaha.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 26 Nov 2019 10:44

Re: Geloof

Wij zijn beide niet gelovig.
Ik heb wel altijd op christelijke scholen gezeten en thuis moesten we bidden voor het eten, maar dat was meer een standaard riedeltje. We gingen nooit naar de kerk.
Zoon gaat wel naar een christelijke gastouder waar hij leert om te bidden voor het eten en ook oa christelijke liedjes hoort. Helemaal prima, de basisschool hier in het dorp is ook christelijk dus daar zal hij het ook leren.
Als we tussen een openbare en christelijke school hadden kunnen kiezen, hadden we ook voor de christelijke school gekozen.
10.04.17
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 28 Nov 2019 10:47

Re: Geloof

Haha Olive, ja zo zou je het kunnen noemen al komen mijn spullen meestal van de action :razz:
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers