Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ziek

<<

Anoniem271

Bericht 21 Nov 2019 19:42

Re: Ziek

Ik ben zelden écht ziek, de laatste keer was bijna 2 jaar geleden, en nu heb ik toevallig een flinke oorontsteking aan de ene kant en vocht achter mijn trommelvlies aan de andere kant. Daar heb ik wel behoorlijk last van, maar blijf er niet voor thuis van het werk.

Ik ben wel regelmatig verkouden, maar dat noem ik niet echt ziek.
<<

Anoniem307

Bericht 21 Nov 2019 20:50

Re: Ziek

Ik had de afgelopen week wel ziekte verwacht. Iemand in de groep liep flink te snotteren en kuchen en mijn weerstand is niet bijster goed. Maar wederom ontspring ik de dans. Ik word dus ook niet snel ziek. Gelukkig.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Nov 2019 21:14

Re: Ziek

Ik ben ongeveer 1 (soms 2) keer per jaar goed ziek: meestal keel- of luchtwegontsteking of buikgriep. Ik ben dan vaak een week uit de running, waarbij ik me erg schuldig voel. Gewone griep is al jaren geleden.

Edit: verkouden ben ik we vaak/snel, maar daar meld ik me niet ziek voor. Flinke hoofdpijn evenmin.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Nov 2019 09:12

Re: Ziek

Ik ben niet vaak ziek, wel regelmatig niet zo fit/verkouden. Dan neem ik paracetamol en ga ik gewoon door, niet om stoer te zijn of omdat het een sport is me zo min mogelijk ziek te melden, maar gewoon omdat ik dan niet ziek genoeg ben om thuis te blijven.

Heel soms ben ik wel echt ziek, maar dan heb ik ook vaak meteen zoiets vervelends als een longontsteking of een nierbekkenontsteking. Een simpele griep heb ik voor het laatst gehad in 2017, toen had ik echt hoge koorts, overal spierpijn, hoofdpijn en doodmoe (echt hele dagen sliep ik). Ik had toen net op mijn werk verteld dat ik een nieuwe baan had en prompt werd ik ziek. Voelde zo lullig. En toen ik er net vanaf was kreeg ik een keelontsteking. Moest ik me twee keer ziek melden in m’n opzegtermijn.

♥♥
<<

Anoniem321

Bericht 22 Nov 2019 09:49

Re: Ziek

Sinds ik moeder ben, ben ik helaas wel regelmatig ziek.
Net nog ben ik bijna een week uit de running geweest.
Ik ga tegenwoordig nooit meer ziek aan het werk. Voorheen deed ik dat wel, maar daarmee maakte ik het er niet beter op.
Ik kan me dan niet goed concentreren op het werk, de kans is groter dat ik fouten maak, en bovendien kan ik dan de wijzers van de klok wel vooruit duwen. En ook is niemand er bij gebaat dat ik andere collega's besmet.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 22 Nov 2019 09:49

Re: Ziek

Ik ben weleens ziek en wanneer ik ziek ben, meld ik me ook ziek. Komt ongeveer 1x per jaar voor denk ik. Heb dan een enorme verkoudheid grenzend aan griep achtige verschijnselen dan ga ik niet werken.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 22 Nov 2019 10:30

Re: Ziek

Ik was tot een aantal jaar terug bijna heel de herfst - en winterperiode ziek. Ik heb astma en dat ontregelt altijd flink in de periode oktober t/m maart. Nu heb ik sinds een paar jaar een onderhoudskuur antibiotica het hele jaar door en ben ik bijna nooit meer ziek (voorgeschreven door de longarts uiteraard). Heel fijn! Ik heb alleen laatst het Noro virus op mijn werk opgelopen en ben daar echt flink ziek van geweest.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers