Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lunch op het werk

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 19 Nov 2019 11:10

Lunch op het werk

Wat voor lunch nemen jullie mee naar je werk?

Ik had altijd 3 broodjes mee. Maar nu sinds mijn zwangerschap krijg ik het zo slecht weg. Sowieso heb ik niet zo veel behoefte aan brood.
Maar ik heb wel echt trek rond lunchtijd. Dus ik wil wel graag iets eten wat een beetje vult.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem271

Bericht 19 Nov 2019 11:13

Re: Lunch op het werk

2 broodjes/boterhammen, cup a soup en een tussendoortje. Meestal iets van peperkoek.

Op vrijdag mag ik van mezelf iets kopen in de winkel voor in de pauze, dan verschilt het en neem ik waar ik dan zin in heb. Sandwich, salade, noodles.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 19 Nov 2019 11:59

Re: Lunch op het werk

Ik heb vandaag toevallig een Quinoa salade bij, soms ook een rijstsalade of pastasalade, of een salade met veldsla/babyspinazie en dan veel vullende dingen erin.
Ook neem ik regelmatig restjes mee van de vorige avond. Nasi vind ik heeeerlijk de andere dag (liefst ook gewoon koud dan). Wraps oid vind ik ook erg lekker en fijn om mee te nemen, of een (groente)omelet
30-04-2017
<<

Anoniem284

Bericht 19 Nov 2019 12:00

Re: Lunch op het werk

Oh herkenbaar. Toen ik zwanger was wist ik ook niet meer wat te lunchen. Bij mij op het werk is een bedrijfsrestaurant dus kon wel uit veel kiezen. Maar regelmatig werd het yoghurt met wat granola ofzo, dat vult wel goed.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 22 Nov 2019 13:49

Re: Lunch op het werk

Is er een restaurant? Ik eet meestal volkoren crackers of maiswafels met beleg: kipfilet, filet americain, gekookt eitje, pindakaas met banaan. Ik haal dan altijd een vers soepje uit het restaurant. Of neem soep mee vanuit thuis wat ik dan opwarm. Als tussendoortje eet ik graag Griekse yoghurt met fruit maar dat kan ook als lunch natuurlijk.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 22 Nov 2019 14:14

Re: Lunch op het werk

Meegenomen boterhammen. Soms aangevuld met fruit (kiwi) wat hier wordt geleverd en coup a soup (als ik het koud heb bijv.). Geen bedrijfsrestaurant hier.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 22 Nov 2019 14:24

Re: Lunch op het werk

Verschilt heel erg. Mijn vriend of ik maken regelmatig 's avonds al salade voor de lunch de volgende dag. Zo niet dan haal ik wat in het bedrijfsrestaurant. Vaak iets van de saladebar en een soepje. Ze hebben ook boterhammen, broodjes, snacks, maaltijden etc. Dus op vrijdag neem ik nog wel eens een lekkerbekje of een kroketje ofzo. Neem nooit zelf boterhammen mee, ik vind het niet lekker en al helemaal niet als het al een halve dag gesmeerd en wel in mn tas zit.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 22 Nov 2019 14:32

Re: Lunch op het werk

Boterhammen kun je natuurlijk ook gewoon in de koelkast op het werk leggen Harrison. De meeste werkgevers hebben wel een koelkast.

Bij mijn vorige werk hadden ze wel een bedrijfsrestaurant en als je laat weg ging, dan kreeg je de kroketten en andere snacks gratis omdat ze anders toch werden weggegooid. Erg fout maar wel lekker.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 22 Nov 2019 14:37

Re: Lunch op het werk

Geen bedrijfsrestaurant. Ik neem brood mee in zo'n herbruikbaar zakje en een banaan en tussendoortje van bolletje.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 22 Nov 2019 14:48

Re: Lunch op het werk

Ja dat klopt Fred. We hebben ook een koelkast maar brood droogt uit in de koelkast en dat vind ik ook niet lekker. Prima toch?
<<

Anoniem321

Bericht 22 Nov 2019 14:58

Re: Lunch op het werk

Ik vind het reuze meevallen met de staat van de boterhammen na een halve dag in de tas hoor.
Ik smeer ze 's avonds en leg ze dan in de vriezer, 's ochtends neem ik ze dus bevroren mee en gaandeweg ontdooit het en tegen lunchtijd zijn ze nog lekker.

Ik wissel brood af met salades. Als ik een salade mee heb, bewaar ik die wel in de koelkast op het werk.
Ons bedrijf is zo klein, er is wel een kantine maar geen catering.
Er wordt wel cup-a-soup gehaald, zo nu en dan neem ik soep als aanvulling op de broodmaaltijd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Nov 2019 17:58

Re: Lunch op het werk

Ik eet nu altijd brood. Ik heb wel eens een tijdje koude pasta salade gemaakt of quinoa met groenten en ei of alleen scrambled ei met groenten en kruiden enzo. Oh ei muffins, naam ik toen ook mee.

Misschien kun je groente pannekoeken maken? Of beleggen als wraps?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 22 Nov 2019 18:27

Re: Lunch op het werk

Ik doe de boterhammen wel in boterhammentrommel in de koelkast. Met name vanwege de vleeswaren want het is niet goed als die een halve dag buiten de koelkast worden bewaard.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 22 Nov 2019 18:39

Re: Lunch op het werk

Ik neem m'n beleg altijd los mee en beleg terplekke mijn brood. Beleg gaat dan in de koelkast en brood in mijn tas.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 22 Nov 2019 19:22

Re: Lunch op het werk

De lunch wordt verzorgd op het werk. Dit is brood en crackers met verschillend beleg.
Soms heb ik zin in iets anders en dan neem ik soep mee, wraps of een salade.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem307

Bericht 22 Nov 2019 20:42

Re: Lunch op het werk

Vandaag had ik vier boterhammen met kaas mee, maar ik kan op het werk onbeperkt Opkikkers pakken en er is helemaal bovenin een bedrijfsrestaurant. Helaas kies ik er nu nog voor om naar het station te lopen, dat is lekkerder. Burger King en zo. :P
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 22 Nov 2019 20:50

Re: Lunch op het werk

Het is wisselend wat ik meeneem naar mijn werk. Vaak zijn het boterhammen, maar ook wel crackers, rijstewafels, havermout met (soja) yoghurt of melk of salade.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 22 Nov 2019 21:08

Re: Lunch op het werk

Ik neem meestal een salade of soep mee, aangevuld met crackers, of een restje avondeten. In ieder geval nooit brood.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 22 Nov 2019 21:10

Re: Lunch op het werk

Bij mij wisselt het, maar vaak twee boterhammen. Ik neem het beleg ook los mee, vind ik veel lekkerder en scheelt 's ochtends tijd ? Soms eet ik crackers als lunch en een enkele keer neem ik soep of een salade mee. Wij hebben een prima kantine, maar dan is de verleiding te groot. Ik neem dus liever zelf iets mee.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 22 Nov 2019 21:15

Re: Lunch op het werk

Altijd 3 sneetjes brood en een stuk fruit.
Meestal neem ik het brood al gesmeerd mee.
2016
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 22 Nov 2019 21:18

Re: Lunch op het werk

ik neem brood of boterhammen mee. Soms luxe broodje van de slager, er wordt wel eens friet gehaald en er zit een Libanees om de hoek.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 22 Nov 2019 22:41

Re: Lunch op het werk

Brood wat ik zelf belegd heb en 2 stuks fruit en meestal nog een granenreepl of melkliga.

Werk in t centrum dus soms ook wel snackje of luxe broodje van de bakker.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Nov 2019 23:07

Re: Lunch op het werk

Ik haal altijd wat bij het personeelsrestaurant. Vaak salades met zalm, carpaccio, bolletjes met ei, lasagne, soep of vegaballen. Lunch op m'n werk is zo lekker ??

(kan alleen geen gehaktballetjes meer zien ??)
R. 2013
D. 2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Nov 2019 01:11

Re: Lunch op het werk

3 boterhammen, fruit en een bakje snackgroente (tomaatjes, komkommer, reepjes paprika, of geprakte avocado voor op brood). Meestal smeer ik het brood bevroren, dan is het bij de lunch nog best vers.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem281

Bericht 23 Nov 2019 10:43

Re: Lunch op het werk

Wij werken in een oud pand, waar beneden het kantoor is en boven feitelijk gewoon een huis. In de 'huiskamer' zit het ICT kantoor en in de eetkamer/keuken houden wij pauze. Daar hebben we dus gewoon een oven, fornuis, magnetron, koelkast en vriezer. Ik neem zelden boterhammen mee voor lunch. Als we zelf lunch maken, zijn het panini's of tosti's, broodjes ei of gewoon afgebakken broodjes met bijzonder beleg. Meestal neem ik een salade mee of - en eerlijk gezegd gebeurt dit het meest - we bestellen wat. We zitten vlak naast het centrum dus genoeg broodjeszaken. Bovendien is mijn collega gek op broodjes testen dus hij komt ook altijd met de meest bijzondere opties.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers