Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Marmer/natuursteen keukenblad en vloer

<<

Anoniem290

Bericht 12 Nov 2019 16:39

Marmer/natuursteen keukenblad en vloer

In ons nieuwe huis willen we een marmeren keukenblad en een natuurstenen vloer. Heeft iemand marmer en/of natuursteen in huis? Ik hoor wel eens dat het lastig in onderhoud is, maar volgens onze architect valt dat mee (maar hij gaat ook wel voor esthetiek). Qua vloer willen we iets wat licht is, maar ook warm van kleur. Een lichtbeige tint bijvoorbeeld en dan bij voorkeur een vrij gladde regel met smalle voeg. Ik wil graag een neutrale vloer, die mooi wegvalt in het interieur (we kiezen heel donkerbruin hout voor de keuken en de inbouwkasten, de wanden worden licht en er komt veel glas). Wat hebben jullie? En is het aan te raden?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Nov 2019 16:45

Re: Marmer/natuursteen keukenblad en vloer

Ik vind marmer heel mooi. Maar het is wel echt veel kwetsbaarder dan natuursteen voor een aanrecht. Zou al bang zijn als er tomatensap van de snijplank afloopt. Ook is het veel minder hard.
2016
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 12 Nov 2019 16:49

Re: Marmer/natuursteen keukenblad en vloer

Ik raad je aan om eens naar dekton te kijken als aanrechtblad. Ik heb dat zelf ook, in wit marmerlook. Het is loeisterk, hittebestendig en ik kan alles er moeiteloos afvegen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43712

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Nov 2019 17:01

Re: Marmer/natuursteen keukenblad en vloer

Wij hebben een marmeren vloer in de woonkamer. Het is hard en koud maar wel mooi. Onderhoud is prima, gewoon met natuursteenreiniger dweilen.
Het zat er al in, dus ik heb verder geen tips. Als ik 't zelf zou doen, zou ik er vloerverwarming onder willen. Zeker met een kind dat veel op de grond speelt.

Aanrecht geen ervaring mee maar ik vind 't wel erg mooi.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem290

Bericht 12 Nov 2019 17:19

Re: Marmer/natuursteen keukenblad en vloer

Moesje schreef:Ik raad je aan om eens naar dekton te kijken als aanrechtblad. Ik heb dat zelf ook, in wit marmerlook. Het is loeisterk, hittebestendig en ik kan alles er moeiteloos afvegen.


Bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken of dat iets is.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 12 Nov 2019 18:15

Re: Marmer/natuursteen keukenblad en vloer

Ik zou nooit meer een natuurstenen aanrechtblad nemen, omdat alles er in trekt. Waterkringen etc die je er nier meer uit krijgt.

We hebben nu keramiek van het merk Neolith. Bevalt vele malen beter en totaal niet zo kwetsbaar als natuursteen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Nov 2019 20:49

Re: Marmer/natuursteen keukenblad en vloer

Ik ervaar dat echt niet zo Sawadee.
Eerste tijd was het wel wat vlekkerig. Maar nu gaat het prima. Alleen uiteraard geen hete pannen op en er niet op snijden.
2016
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 12 Nov 2019 20:50

Re: Marmer/natuursteen keukenblad en vloer

Mijn schoonouders hebben een marmeren vloer, heel erg hard vind ik het vooral. En als er perongeluk een wijntje opvalt heb je het er gelijk in zitten. Dat moet dan weer speciaal gereinigd worden.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Nov 2019 21:27

Re: Marmer/natuursteen keukenblad en vloer

In verband met de nadelen aan marmer hebben wij gekozen voor composiet met marmerlook. Zit er nu bijna twee jaar in en ik ben er nog steeds blij mee, er trekt niks in, ik kan er op snijden of hete pannen neer zetten en ik vind de stijl nog steeds mooi. Veel mensen die bij ons over de vloer komen denken ook dat het echt marmer is.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 14 Nov 2019 00:33

Re: Marmer/natuursteen keukenblad en vloer

Wij hebben een granieten aanrecht en achterwand in de keuken en ik vind het ideaal. Je ziet er niks op en je kunt er gewoon hete pannen op zetten.
<<

Anoniem326

Bericht 14 Nov 2019 11:20

Re: Marmer/natuursteen keukenblad en vloer

Mijn ouders hebben een marmeren vloer met vloerverwarming. Ik vind dat het erg hard en kil oogt. En het is best kwetsbaar. Sommige vlekken (zoals wijn) trekken echt in de vloer.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43712

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Nov 2019 11:35

Re: Marmer/natuursteen keukenblad en vloer

Best bijzonder dat wij nog nooit wijnvlekken oid hebben gehad in het marmer. Het voordeel van gevlekt marmer vind ik wel dat je troepjes er niet zo heel snel op ziet, want het is al oneffen qua kleur. Maar verder zou ik er zelf ook niet voor kiezen, want hoewel ik het mooi vind, vind ik het wel hard en koud.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 14 Nov 2019 11:49

Re: Marmer/natuursteen keukenblad en vloer

Marin schreef:Best bijzonder dat wij nog nooit wijnvlekken oid hebben gehad in het marmer. Het voordeel van gevlekt marmer vind ik wel dat je troepjes er niet zo heel snel op ziet, want het is al oneffen qua kleur. Maar verder zou ik er zelf ook niet voor kiezen, want hoewel ik het mooi vind, vind ik het wel hard en koud.


Misschien omdat jullie gevlekt marmer hebben? Bij mijn ouders zie je echt alles.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43712

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Nov 2019 11:53

Re: Marmer/natuursteen keukenblad en vloer

Ja dat lijkt me erg vervelend! Ik heb ook niet het idee dat vlekken heel snel erin trekken. Eigenlijk gaat alles er wel goed af, gelukkig!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem290

Bericht 14 Nov 2019 13:20

Re: Marmer/natuursteen keukenblad en vloer

Ik heb wat gegoogeld naar dekton en ik vind het echt mooi! Hier in de buurt zit een leverancier, we gaan eens kijken hoe het er in het echt uitziet. Zo te zien zijn er echt veel mogelijkheden qua kleur en de hoeveelheid aders/nuances die erin zitten. Voor de vloer wil ik het dan wat egaler dan voor het keukenblad.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 14 Nov 2019 21:15

Re: Marmer/natuursteen keukenblad en vloer

Ik zou dan zeker voor Neolith of Dekton kiezen en zeker niet voor echt marmer.
Kemie is een goede leverancier hiervan.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 15 Nov 2019 07:16

Re: Marmer/natuursteen keukenblad en vloer

Ons aanrechtblad is inderdaad ook van Kemie!
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers