Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gaatje in het trommelvlies

<<

Anoniem271

Bericht 12 Nov 2019 11:45

Gaatje in het trommelvlies

Zijn hier meiden mee bekend? Is er bij jullie iets mee gedaan? Kan het vanzelf genezen?

Ik heb een gaatje in mijn trommelvlies, zei de huisarts vorige week. In combinatie met een goede oorontsteking is dit niet prettig. Jaren geleden had ik dit ook, ik weet dus alleen niet of dit tussendoor dicht is geweest of al die tijd open. Donderdag moet ik weer terug op advies van de huisarts, aangezien op dag 5 mijn klachten niet gehalveerd zijn, maar ben even benieuwd naar eventuele ervaringen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Nov 2019 11:47

Re: Gaatje in het trommelvlies

Mijn man heeft dit sinds zijn kinderjaren.
Schijnbaar kunnen ze het dicht maken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 12 Nov 2019 13:27

Re: Gaatje in het trommelvlies

Ik ken twee mensen die dit gehad hebben, die hebben 't allebei dicht laten maken en daarna waren de klachten over.
De een hoorde door dat gaatje continu alle geluiden alsof hij in een aquarium zat, echt niet fijn.
<<

Anoniem271

Bericht 12 Nov 2019 13:36

Re: Gaatje in het trommelvlies

Heeft jouw man er ook klachten van Sam?

Derpy, dat gevoel heb ik soms ook. Dacht dat het kwam omdat ik dus oorontsteking heb, maar nu achteraf gezien heb ik veel klachten al veel langer (doof/slecht horen, oorsuizingen, duizelingen) maar gooide dat op de paniekstoornis. Misschien toch eens verder laten kijken.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Nov 2019 13:39

Re: Gaatje in het trommelvlies

Ik heb het ook gehad als puber. Bij mij was het een redelijk grote perforatie, 1/3 van mijn trommelvlies.
Daarmee moest ik een jaar afwachten om te kijken of het dicht zou groeien. Dat is niet gebeurd, dus ik heb een operatie gehad.

Bij mij leidde het tot een gehoorverlies van 60-70% aan dat oor. Wanneer er geluiden waren aan de kant van mijn goede oor, kon ik iemand niet meer verstaan. Ook moest ik met zwemmen een oordopje in om ontsteking te voorkomen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem271

Bericht 12 Nov 2019 13:48

Re: Gaatje in het trommelvlies

En ben je dan lang uit de running Taeda? En zijn je klachten helemaal weg?

Er komen nu weer dingen naar boven. Inderdaad zwemmen is een hel met mijn oren, al die vliegreizen dat ik bijna jankend in het vliegtuig zat van de pijn..
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 12 Nov 2019 17:20

Re: Gaatje in het trommelvlies

Ik heb het ook gehad na een oorontsteking, volgens mij gebeurd dat dan regelmatig. Ik moest na 4 weken weer op controle om te kijken of het dicht was (was het), mocht tot die tijd niet zwemmen enzo. Heb jij destijds geen controle gehad?
Ik heb na de genezing (duurde nog wel langer als die 4 weken) nog lang veel jeuk gehad in het oor en ook sneller oorpijn, maar na half jaar was het beter en ook geen last met vliegen ofzo!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem271

Bericht 12 Nov 2019 17:39

Re: Gaatje in het trommelvlies

Nee en dat vind ik achteraf ook best raar. Ze zei vorige week dat ik dat had, dus ik zeg ‘ja jaren geleden ook als, zag ze inderdaad in de computer (heb nu een andere huisarts), maar heb daar toen nooit voor terug hoeven komen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Nov 2019 18:32

Re: Gaatje in het trommelvlies

Het was destijds (maar dat is bijna vijftien jaar terug) een opname in het ziekenhuis van 24u. Ik ben dus ook een nachtje gebleven.
Volgens mij was het op woensdag/donderdag en ben ik op maandag alweer naar school geweest. Ik ben sowieso na het ontslag uit het ziekenhuis even met mijn moeder langs school gereden, dat was tegenover het ziekenhuis. Ik heb gevoelsmatig nog wel een tijd met verband gelopen.

Na een jaar had ik nog zo’n 10% gehoorverlies, daarna is het niet meer gemeten. De verwachting was wel dat dit blijvend en stabiel is. Het is zo weinig, dat ik het niet merk. Ik hoef nu ook niet meer op te letten met zwemmen, vliegen of andere druk.

Bij mij kwam het overigens door een stoeipartijtje met van die schuimrubberen buizen bij het zwembad. We sloegen elkaar het water in en dat kwam tegen mijn oor, trok vacuüm en knapte.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 12 Nov 2019 18:43

Re: Gaatje in het trommelvlies

Ohja! Ik had in t begin ook geen goed gehoor. Dat duurde maand of 3 en toen werd t beter. Ook t doffe gevoel ging toen weg.
Wel raar idd dat huisarts het niet ondercontrole hield ja!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem271

Bericht 12 Nov 2019 20:24

Re: Gaatje in het trommelvlies

Ja ik ga sowieso een nieuwe afspraak maken voor donderdag, ze wilde me terug zien als ik nog niet klachtenvrij was. Maar ga het dan wel even aankaarten.

Bedankt voor jullie ervaringen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Nov 2019 20:43

Re: Gaatje in het trommelvlies

Ik heb het ook. Op mijn 17e had ik een erge oorontsteking, toen is mijn trommelvlies geknapt. In dat jaar heb ik ook een operatie gehad, maar helaas is het daarmee niet dicht gegaan. Daarna heb ik er niks meer mee gedaan. Ik hoor met rechts wel een stuk slechter dan met links, soms denk ik dat het maar de helft is. Misschien moet ik het weer eens laten meten en overwegen om het nog eens dicht te laten maken.

Ik merk het ook als ik hard mijn neus snuit, dan voel ik lucht uit mijn oor komen ?.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem271

Bericht 14 Nov 2019 16:30

Re: Gaatje in het trommelvlies

Ik ben inmiddels doorverwezen naar de KNO arts. Even afwachten wanneer ik terecht kan.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 14 Nov 2019 17:28

Re: Gaatje in het trommelvlies

Fijn ise! Succes ermee, hopelijk kan je snel.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem271

Bericht 15 Nov 2019 15:23

Re: Gaatje in het trommelvlies

Dank je Pure, ik hoop het ook.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers