Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak schoen zetten?

Hoe vaak mogen de kindjes hun schoen zetten?

Elke dag tot aan 5 december
1
2%
Zowel doordeweeks als in het weekend
12
20%
Elke weekenddag
0
Geen stemmen
Eén keer per weekend
30
51%
Twee keer
5
8%
Eén keer
7
12%
Geen enkele keer
2
3%
Anders (toelichting mag natuurlijk)
2
3%
 
Aantal stemmen : 59
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 06 Nov 2019 09:27

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Ik vind het wel knap dat er kindjes zijn die er nog geen benul van hebben haha! Wij beginnen er zelf nooit over maar voor m’n gevoel kun je er bijna niet omheen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 06 Nov 2019 09:31

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Iedere zaterdag en woensdag tot aan 5 december. Vanaf 16 november
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 06 Nov 2019 09:33

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Ze mogen 3x hun schoen zetten. De dag van de intocht en de twee zaterdagen erna ook.

Daarnaast gaan we het Sinterklaasjournaal kijken en als het weer het toelaat ga ik met T. naar de intocht.
Dat vond hij vorig jaar erg leuk :)
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 06 Nov 2019 09:34

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Wij doen het altijd in de weekenden dus 3 x wordt het dan. Op de zaterdagen. We maken er dan echt een momentje van met z'n allen en zingen een aantal liedjes.

Hier zijn ze al een tijdje aan het aftellen totdat hij aankomt. Mijn man heeft op de kalender de periode van Sinterklaas omcirkeld en elke dag wordt er door de jongste gevraagd bij welke dag we zitten.

Onze oudste heeft in de vorige jaren ook wel eens zijn schoen gewoon doordeweeks gezet maar dan doen wij er dus niets in.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 06 Nov 2019 09:40

Re: Hoe vaak schoen zetten?

3x, ieder weekend tot 5 december. Ik ga er vanuit dat we pakjesavond op de dag zelf doen, maar dat is nog niet helemaal zeker.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Nov 2019 09:43

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Zora schreef:Ik vind het wel knap dat er kindjes zijn die er nog geen benul van hebben haha! Wij beginnen er zelf nooit over maar voor m’n gevoel kun je er bijna niet omheen.

Nee precies, hier leren ze dat wel op de opvang en psz.
Dan vertellen de oudere kindjes er wel over.
Dan vind ik het wel zo leuk dat T de maandag na de intocht ook kan zeggen dat hij zijn schoentje heeft gezet.
2016
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 06 Nov 2019 09:44

Re: Hoe vaak schoen zetten?

hier op de dag dat hij aankomt in het dorp en op het sinterklaasfeest van mijn man zn werk aangezien dan gemeld word dat het mag. en de dag voor de verjaardag van de oudste. Ik koop meestal 3 of 4 kleinigheden voor in de schoen en soms gaat er een mandarijn of iets lekkers in. Bij het sinterklaasjournaal komen er soms ook dingen voorbij zoals pepernotenletters oid dus daarvoor heb ik wel wat in huis als reserve.

Ik heb nog niet eerder een schoenzetkalender in de schoen gedaan, wel al regelmatig aan ouders van mijn leerlingen geadviseerd. Op de dag dat sint in nederland aankomt zit er dan een brief in je schoen waarop je kunt aftellen tot pakjesavond en een schoentje staat op de dag dat je hem mag zetten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Nov 2019 09:47

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Zora schreef:Ik vind het wel knap dat er kindjes zijn die er nog geen benul van hebben haha! Wij beginnen er zelf nooit over maar voor m’n gevoel kun je er bijna niet omheen.


Ja haha. Straks op peuterspeelzaal ook, voor O. Maar ik merk ook dat ik 't zelf enorm leuk vind om hem een beetje voor te bereiden. Ze moeten (nou ja niks moet natuurlijk) het echt from scratch leren dus ik lees nu steeds wat boekjes met 'm en leg verschillende dingen uit over Sint en Piet en de schoorsteen en de stoomboot en cadeautjes etc. Beetje bij beetje wordt 't dan één verhaal. Ik vind het zelf dus juist leuk als hij erin gaat geloven, al snap ik ook dat mensen dat liever niet willen en het juist wat afzijdig houden. Maar voor mij/ons hoort 't er echt bij z'n opvoeding en vind 't juist leuk dat hij het nu wat beter leert begrijpen. Ik let er dan wel op dat hij de basis leert van mij, en ik ga dus denk ik niet straks het Sinterklaasjournaal met 'm kijken. Sowieso vind ik 'm daar nog te klein voor, maar ook om nog geen verwarring te geven.
Hij denkt bijvoorbeeld ook dat de kerstman samenwerkt met de Paw Patrol hondjes ?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Nov 2019 10:00

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Ik weet niet hoe het komt, Tobias heeft neven die wel heel erg bezig zijn met Sinterklaas en hij ziet ze elke maandag. Op het KDV leeft nu eventjes Sint Maarten en daarna gaan ze ook over Sinterklaas beginnen enzo. Maar vooralsnog heeft ie het er nog niet over gehad. Hij is meer bezig met kerst, wanneer we kerstboom gaan kopen en of er sneeuw komt.

@Carrie, ik vind Sinterklaas zelf helemaal geen leuk feest. Ben veel meer van kerst, een familiefeest en dat vind ik leuker dan een kinderfeest. Ik vind de 'magie' van Sinterklaas wel leuk, hoor, spannend voor de kinderen enz. Maar het voorliegen wat je feitelijk doet staat me tegen, eigenlijk. Ik heb m'n neefjes teleurgesteld gezien dat zij kleinere cadeaus kregen dan hun buurjongens. Hoe leg je dat uit? Sinterklaas vindt jou ook lief, hoor, maar had voor jou geen geld voor een nieuwe spelcomputer...

Teveel gedoe ?
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 06 Nov 2019 10:18

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Bij ons mogen ze 2x per week hun schoen zetten. Ze zijn er beide ook al best veel mee bezig, hoor ze elke dag wel even over Sinterklaas.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Nov 2019 10:25

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Ik heb voor nu voor dit jaar 2 keer ingevuld. Maar misschien wordt het wel 3x. V begint het een beetje te snappen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 06 Nov 2019 10:28

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Hier mogen ze de zaterdagen tot aan 5 dec een schoen zetten. Eerder deed ik dat 2x in de week maar ik weer op een gegeven moment gewoon niet meer wat ik erin moet doen dus dan maar zo. Het gaat gelukkig het laatste jaar worden dus dat scheelt weer.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 06 Nov 2019 10:28

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Ik heb hier eerlijk gezegd nog niet echt over nagedacht. Ik denk sowieso de zaterdag van de intocht. Een tijdje geleden heb ik een sinterklaas memory spelletje gekocht, die die ik er dan in net wat pepernoten.
De zaterdag na de intocht zijn we een weekend weg met de schoonfamilie. We vieren dan ook al Sinterklaas, dus dan mogen onze kinderen de schoen zetten en vult mijn moeder die met wat speelgoed en snoepgoed.

Veel vaker hoeft van mij eigenlijk niet. Misschien nog een keer schoen zetten en dat ze een mandarijn krijgen.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 06 Nov 2019 11:16

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Thuis mogen ze 2x per week hun schoen zetten.
Misschien mogen ze bij de opa’s en oma’s nog een keer extra de schoen zetten maar daar heb ik nu nog niets over gehoord.
💜💜💙💙
<<

Geel

Bericht 06 Nov 2019 11:51

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Niet, om ongeveer dezelfde redenen als Bazinga. Ik ben er zelf ook niet mee opgevoed, ik weet helemaal niet hoe dat werkt ook, schoenen zetten en wanneer en alles. Bovendien is M er best wel bang voor, ook voor de Kerstman, en het stelt haar gerust dat ze weet dat het een verkleedspelletje is. Op die manier doen we er dan een beetje aan mee. Ze krijgt ook wel een cadeautje en een chocoladeletter en we kijken de intocht op tv, en daar houdt het op.
<<

Anoniem271

Bericht 06 Nov 2019 11:52

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Flo schreef:Ik mocht vroeger als kind elke avond m’n schoen zetten als ik wilde, maar dat betekende wel dat we regelmatig een leeg schoentje aantroffen de morgens. Dan was Sinterklaas gewoon bij andere kinderen langs geweest. En soms deed m’n moeder er alleen een mandarijn en wat strooigoed in.

Wat Flo zegt. En wat was het spannend om dan in de ochtend naar beneden te gaan, afwachtend of er iets in mijn schoen zat! Als ik zelf ooit kinderen mag krijgen zou ik het ook zo doen. Ik vind dit leuker dan alleen op zaterdag (bijvoorbeeld) de schoen zetten en dan steeds iets erin.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Nov 2019 12:11

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Bazinga schreef:Ik weet niet hoe het komt, Tobias heeft neven die wel heel erg bezig zijn met Sinterklaas en hij ziet ze elke maandag. Op het KDV leeft nu eventjes Sint Maarten en daarna gaan ze ook over Sinterklaas beginnen enzo. Maar vooralsnog heeft ie het er nog niet over gehad. Hij is meer bezig met kerst, wanneer we kerstboom gaan kopen en of er sneeuw komt.

@Carrie, ik vind Sinterklaas zelf helemaal geen leuk feest. Ben veel meer van kerst, een familiefeest en dat vind ik leuker dan een kinderfeest. Ik vind de 'magie' van Sinterklaas wel leuk, hoor, spannend voor de kinderen enz. Maar het voorliegen wat je feitelijk doet staat me tegen, eigenlijk. Ik heb m'n neefjes teleurgesteld gezien dat zij kleinere cadeaus kregen dan hun buurjongens. Hoe leg je dat uit? Sinterklaas vindt jou ook lief, hoor, maar had voor jou geen geld voor een nieuwe spelcomputer...

Teveel gedoe ?


Wij hebben het geloven in Sinterklaas om die reden ook nooit heel erg gevoed, maar wel aan Sinterklaas gedaan als feest. Het heeft ook nooit heel veel spanning gegeven daardoor. Ze was ook niet heel verbaasd toen ze hoorde dat Sinterklaas niet echt was.

E is sinds een paar jaar wel heel gek op Sinterklaas en nog gekker op Piet, maar ik denk dat het voor hem gewoon leuke, lieve personages zijn, net als Mega Mindy, Piet Piraat en de Cliniclowns.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 06 Nov 2019 12:15

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Hier alleen in het weekend, vaker vind ik niet nodig.

Het hele feest vind ik trouwens leuk, vooral het enthousiasme bij de kleintjes! Wel vind ik het inderdaad soms lastig dat je zulke verschillen hebt. Elke dag een cadeautje in je schoon vs nooit, 1 cadeau op de dag zelf vs 16 cadeaus.. Hoe leg je het uit inderdaad. E. heeft wat dat betreft gelukkig nog geen verstand van de waarde van bepaalde dingen, dat maakt dat iig nog wat makkelijker nu.

E. vroeg trouwens afgelopen week al of Sinterklaas wel echt was, of dat het gewoon verklede mensen waren. Ik heb gezegd dat ze dat wel ziet met de intocht.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Nov 2019 12:36

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Urban Naked schreef:Ik wacht sowieso tot iemand er over begint. (Iemand als in één van m’n zoons). En dan geef ik aan dat het 1 keer kan en dat we even gaan overleggen wanneer dat dan is.

Mijn oudste heeft nooit in Sinterklaas geloofd. De jongste is 3 en gelooft er volgens mij wel in.

Grappig dat je het zegt. Ik kan me ook echt niet herinneren dat ik in Sinterklaas geloofd heb. Mijn moeder weet het niet meer zo goed, maar wel dat ik iig er snel niet (meer) in geloofde. Hoe weet je dat bij je zoon? Hoe ging hij er tegen anderen mee om toen hij jonger was? Ik had zelf ook al snel door dat het niet leuk was om tegen anderen te zeggen, dus dat heb ik ook nooit gedaan.

Ik denk dat tegen de tijd dat ze het wil, we de tussenliggende weekenden 1x per weekend doen. Verder zal ik het geloof in Sinterklaas ook niet echt voeden, ik vind het ergens niet helemaal goed voelen. Kijk tegen die tijd wel hoe het loopt.. Ik vind het feest en de gezelligheid wel leuk, maar ook een beetje gedoe ?.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Nov 2019 12:57

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Nog niet over nagedacht hoe vaak ik ze een cadeautje of snoepgoed geef.

Ze zetten bij beide pakes en beppes ook hun schoen. Op zaterdag 30 november vieren wij pakjesavond bij mijn ouders dus daarna zetten ze sowieso de schoen niet meer.
Laatst gewijzigd door bosjesvrouw op 06 Nov 2019 14:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
2014 2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 06 Nov 2019 13:21

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Elk weekend een keertje en misschien nog een keertje tussendoor als ze het leuk vinden. Ik doe er meestal iets lekkers in en soms een klein cadeautje.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Nov 2019 13:27

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Carrie schreef:Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Dat m’n oudste er niet in geloofde bedoel je? Ik heb niks gedaan. We vierden het, zagen intochten, hij deed er op de opvang aan mee. Maar hij vroeg eigenlijk vrij snel (toen was ie 3) of het allemaal wel kon, dat het niet klopte, en hij vroeg ons of het echt waar was. Nou ja dan ben ik eerlijk, dus voila. De feestvreugde is er niet minder om :)
#teammaple🍁
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 06 Nov 2019 13:35

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Wij houden 2x per week aan, maar er zit dan niet elke keer een kleinigheidje in. Wil er ook een keer een mandarijntje en wat pepernoten in stoppen en een brief vanuit de Sint met wat lekkers (vooral voor de oudste) met de aankondiging wanneer en met wie we pakjesavond vieren. Dan kan ze er naar uitkijken & aftellen.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 06 Nov 2019 13:47

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Geen idee, M snapt sinterklaas een beetje denk ik, maar het hele schoen-zetten-idee heeft ze nog geen flauw benul van. Als ze erover begint mag het wel een keer, maar niks structureels.
december 2016
juli 2019
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 06 Nov 2019 14:01

Re: Hoe vaak schoen zetten?

1x ligt er iets in de brievenbus en 2x hun schoen zetten.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers