Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Snoep

<<

Anoniem277

Bericht 05 Nov 2019 13:38

Snoep

Jullie ook altijd zo'n berg? Ik koop het liefst wat per stuk is verpakt (bv bros, milky way en smarties), dat gaan in 1 mand.
Maar ze krijgen van de oma's ook regelmatig iets zoals een zak spek of van die winegums. Dat moet dus allemaal in een aparte bak anders is dat niet lekker.

Maar mijn kinderen zeuren amper om snoep en ik bied dat ook niet standaard aan. Dus die bak staat er dan weer heel lang. Krijgen ze een nieuwe zak, willen ze meteen proeven dus hup weer een zak open.

Hoe bewaren jullie snoep?
En mogen ze vaak een snoepje?
Mogen ze alle snoepjes?

Hier mogen ze geen lolly, harde snoepjes, taaie of kauwgomachtige. Vind ik gevaarlijk.
Het liefst dus een chocolaatje.
<<

Anoniem269

Bericht 05 Nov 2019 13:48

Re: Snoep

Mijn kinderen eten ook niet zoveel snoep. Ik koop meestal eens per 1,5 maand 2-3 zakken bij de Action voor in de snoeppot. En op=op. Eigenlijk altijd per stuk verpakt anders wordt het zo’n plakspul in die pot. We hebben meestal van de kleine Haribo zakjes, kleine Skittles zakjes, lolly’s, mini hamburgertjes enz. Chocolade haal ik heel soms in huis zoals candybars of een reep. Maar dat is echt heel soms.

Lolly’s mogen ze van mij allebei maar mijn jongste moet op de bank blijven zitten totdat ie op is. En kauwgom en harde kleine dingen zoals m&m’s krijgt ie nog niet. Mijn oudste mag alles. Ik denk als ze 3 snoepjes per week eten dat het veel is. Snoep bij vriendjes en opa/oma tel ik dan niet mee. Thuis hebben ze dan liever een koekje of een stuk fruit.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Nov 2019 13:54

Re: Snoep

Ik heb eigenlijk altijd yoghurt rozijntjes in huis en verder wat hij van oma krijgt. Ik bewaar het in mijn blond potten. Koekjes zijn er wel in huis. Het liefst zit hij de hele dag te snoepen. Mijn vriend is daar wat makkelijker in dan ik. Bij mij is het 1 ding kiezen uit school en meer niet. Mocht hij dan nog meer ‘honger’ hebben moet hij van mij fruit eten of een boterham. Meestal is het dan: mijn buik brult niet voor fruit mijn buik brult alleen voor snoepjes. Heel jammer maar dat gaan we niet doen.
2015 💙
<<

Anoniem321

Bericht 05 Nov 2019 14:36

Re: Snoep

Onze zoon is bijna 4. Wij hebben nooit snoep in huis.
Hij krijgt het wel eens bij anderen natuurlijk, maar thuis beginnen we er (nog) niet aan.
Hij noemt rozijntjes snoepjes :smile:
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 05 Nov 2019 14:46

Re: Snoep

Ik had ook nooit snoep in huis, maar sinds een half jaar denk ik, nu er regelmatig kindjes komen spelen en mijn oudste er ook wat meer interesse in heeft wel wat. We hebben een snoeppot en daar zit wat autodrop en winegums in. In de zomervakantie had ik wel wat zakjes Haribo gehaald maar dat is niet iets wat we standaard in huis hebben.
Er zijn eigenlijk altijd wel rozijntjes verder en soms iets van koekjes.

De opa's en oma's brengen gelukkig nooit snoep mee, anders zou ik ze denk ik ook vragen dat niet of met mate te doen. Vorig jaar had mijn oudste zoon wel veel snoep opgehaald met Sint Maarten maar dat was hij ook heel snel weer vergeten en dat heb ik uiteindelijk weg gegooid omdat er beschimmelde mandarijnen en pepernoten tussen zaten.
Ze vragen eigenlijk beide zelden om snoep.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Nov 2019 15:18

Re: Snoep

Wij hebben geen snoeppot. Nog niet. Dochter is bijna 3. Enige wat ze snoept is wat ze krijgt op de psz als traktatie (thuis mag ze daar wat van) en dan krijgt ze daar niet eens alles van. Of met een feestje dat ze wat snoept.

Nieuw snoep wil ze altijd wel proeven, maar nieuw avondeten niet. Wonderlijk haha!
Laatst gewijzigd door Jip op 09 Nov 2019 07:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Nov 2019 16:03

Re: Snoep

Nee, O mag nog geen snoep van mij/ons. Hij is 2.5 en hij kent het niet en dus vind ik 't nog niet nodig. Bij een tweede ben ik vast makkelijker. ?

Hij mag wel koekjes en rozijntjes enzo verder hoor. En sinds kort kent ie natuurlijk pepernoten (wat ook koekjes zijn).

Dus nee echt snoep hebben we nooit echt in huis, ook niet voor onszelf. Wel chocola voor onszelf soms.

Volgende week is 't natuurlijk Sint Maarten en hij mag wel naar een paar huizen dus maar even zien hoe we 't dan doen. Misschien prima voor een keertje.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Nov 2019 16:17

Re: Snoep

Mijn moeder neemt altijd fruit mee dus daar zullen we geen snoep van krijgen.

G. krijgt wel koekjes en soms chocola of snoep van alleen fruitsuikers. Oh en ze mocht gisteren op de opvang oefenen met Sint Maarten lopen en kreeg toen een snoep banaantje. Ik vertrouw heel veel snoep ook nog niet, ze krijgt nog niet alles even goed weg.
We hebben zelf eigenlijk nooit snoep in huis, maar ik denk dat we later wel gewoon Haribo zakjes enzo hebben.
<<

Anoniem300

Bericht 05 Nov 2019 17:42

Re: Snoep

Wij hebben wel altijd snoep in huis, 1 bak met colaflesjes en aardbeien en nog 1 bak met chocolade snoepjes (reis, mars, Kitkat kleine variant) hier krijgen ze iedere dag uit school een snoepje.
De oudste 2 (10 en 8) mogen wel alle snoepjes de jongste van 2 nog geen lolly kauwgom en plaksnoepjes.
<<

Anoniem270

Bericht 05 Nov 2019 18:18

Re: Snoep

Ik ben er vrij makkelijk in. Als ze er om vragen krijgen ze wel wat.
Zowel op school als op de opvang krijgen ze alleen fruit. Ze gaan er 4 dgn naartoe dus als ze thuis zijn dan mogen ze ook wel wat lekkers.
Een snoepje of zakje chips. Vooral mijn oudste heeft weinig reserves en geen grote eter dus alles wat hij eet is meegenomen.
Niet dat ik hem volstop met slechte dingen maar zoals nu is hij weer eens ziek en dan wil hij niet eten. Als hij dan toch een Oreo koekje wil of chocolade vla ben ik daar alleen maar blij om.

Gelukkig vragen ze er niet vaak naar.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 05 Nov 2019 19:34

Re: Snoep

Wij hebben altijd snoep in huis. heerlijk! Elke dag om 7 uur mogen ze 2 snoepjes pakken, dus gewoon 2 dropjes of spekjes of 2 winegums. Rest van de dag wordt er ook nooit over gezeurd, en ze zullen ook nooit bij anderen zeuren over snoep (dat is af en toe wel heel anders als ik speelvriendjes over de vloer heb, elke 2e zin begint met mag ik een snoepje..)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 05 Nov 2019 19:40

Re: Snoep

Wij hebben wel snoep in huis. Sowieso is dat bij een tweede veel lastiger tegen te houden dan bij een eerste.
Ik wil ze juist wel leren dat ze mogen snoepen, met mate.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 05 Nov 2019 19:59

Re: Snoep

Sam schreef:Wij hebben wel snoep in huis. Sowieso is dat bij een tweede veel lastiger tegen te houden dan bij een eerste.
Ik wil ze juist wel leren dat ze mogen snoepen, met mate.


Dit eigenlijk:) F. snoept trouwens we het liefste de hele dag als ze de kans krijgt hoor. Haar favoriete zin is "mag ik wat lekkers". Gelukkig vallen snoeptomaatjes en snoepkomkommers daar ook wel onder (na protest dat ze geen echt snoep mag).

Ik had dus pas een speelvriendje van F. die thuis nooit snoep/limonade krijgt. Dat jochie bleef serieus vragen, ik vind dat zo lastig want ik wil niet boos doen tegen het kind van een ander maar ik was er zo klaar mee.
⁠♡♡♡
<<

ChiQ

Bericht 05 Nov 2019 20:34

Re: Snoep

Wij mochten vroeger pakken wat er lag. Ik denk dat dat mede bijgedragen heeft aan niet de drang om te snoepen.

Juul taalt er niet naar. Ik gooi zoveel snoep weg. Hij eet het liefst een dropje, of een koekje. Maar echt van die winegums of jellybeans gooi ik echt na een tijd weg.
<<

Anoniem326

Bericht 05 Nov 2019 20:37

Re: Snoep

Ik heb geen snoep in huis, wel chocolade en koekjes. Na school mogen ze een koekje en na het avondeten een stukje chocola.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 05 Nov 2019 20:55

Re: Snoep

Hier hebben we wel snoep in huis maar ze geven er eigenlijk niet veel om. Moet vaak snoep weg gooien :p
Ze hebben liever koekjes , chocolade of fruit.

Ik ben er niet heel moeilijk in, ze zijn beiden goede eters ( groente , fruit etc) en ze hebben beiden niet heel veel reserves.
Ze mogen als de oudste uit school komt een koekje en dan als ze beiden goed hebben gegeten mogen ze nog iets kleins bij het drinken.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 05 Nov 2019 21:04

Re: Snoep

Geeft visite wel eens een zak snoep aan jullie kinderen,? Ik was gisteren met groep nichten en tantes ergens op verlate kraamvisite bij een gezin met meerdere kinderen. Die kregen van de visite dus behoorlijk wat zakken snoep. Ik had niets meegenomen (Wel cadeau/geld uiteraard ) maar geen snoep of zo voor de kinderen. Ik dacht dat die gewoonte ook achterhaald was omdat veel ouders tegen te veel sniep zijn. Regiogebonden iets?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Nov 2019 21:09

Re: Snoep

Nee dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Mijn zoontje heeft toen hij 1 was wel een keer een Haribo beertje gehad van de oma van de jarige, dat vond ik al niet zo denderend, maar goed, het zat toen al in z'n mond.
Maar ik ken niemand die snoep meeneemt naar visite. Misschien inderdaad regiogebonden?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem277

Bericht 05 Nov 2019 21:15

Re: Snoep

Ik ben het ook niet gewend maar toch doen ze het bij speciale gelegenheden. Ik neem het zelf nooit mee.
Rozijnen lusten ze hier niet.
Tot een jaar geleden lusten ze alleen smarties en een chocolaatje. Meer snoep echt niet. Helaas veranderde dat op school en nu eet hij zelfs zure matten ?
Ik gooi dus echt regelmatig snoep weg. Dat ligt zolang en alles plakt aan elkaar en stinkt. Heb al gezegd dat ze het niet meer mee moeten nemen maar er werd niet naar geluisterd. Laatste keer zei zoon het uit zichzelf dus hoop dat het nu wel stopt.

Mijn dochter kan ook gerust nee zeggen als je vraagt of ze een snoepje wil.

Wat ik wel verschrikkelijk vind en serieus heb besproken met de oma's, als ze zich pijn hebben gedaan of huilen, dan geen snoepje geven. Ik wil niet dat ze emoties en pijn koppelen aan zoetigheid. Gelukkig snappen ze dat.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 05 Nov 2019 22:14

Re: Snoep

Hier wordt er bijna niet gesnoept. Mijn kinderen vragen er niet zo vaak naar, dus heb ook nooit veel in huis.
2012 & 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 06 Nov 2019 08:29

Re: Snoep

Ik heb veel en vaak verantwoorde snoepjes en koekjes in huis. Rozijntjes, gedroogde abrikoos, koekjes en chips van de kleine keuken en goodies etc. Echt snoep koop ik niet en krijgen ze dus thuis ook bijna niet. Maar buitenshuis doe ik er nu zeker met de 2e totaal niet meer moeilijk over.

T zou wel het liefst de hele dag snoepen en dat gezeur de hele dag wil ik dus ook niet. In plaats daarvan mag hij wel af en toe hagelslag op z’n brood. Feest!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Nov 2019 12:40

Re: Snoep

Ik bedacht me ineens dat O in Amerika wel snoepjes heeft gehad. De fotografe bij wie we een fotoshoot deden vroeg namelijk of hij fruit snacks mocht om 'm beetje te paaien. Ja hoor, dat mocht wel. Maar dat waren dus gummie snoepjes, wine gum/haribo beertjes. Die worden dus fruit snacks door veel Amerikanen genoemd heb ik dus geleerd. Op zich niet erg hoor voor een keertje maar ik vond en vind dat zo'n gekke benaming.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Nov 2019 13:41

Re: Snoep

Wij zijn heel wisselend hierin. We hebben wel iets van chips in huis zodat we ze een bakje chips kunnen geven. Sinds kort hoort daar dan als verwenmomentje een kindercola bij, maar beiden vragen er niet zelf om. Soms koopt mijn vriend ineens wat snoep en soms ligt het er weken niet. Ze weten eigenlijk ook dat ze er niet om hoeven te vragen, als we het hebben krijgen ze het via ons. En wij bepalen wanneer. En dat is 1 a 2 keer per dag. We zijn daar niet super strikt in.

Wel heeft de oudste een meisje uit de buurt dat iedere keer meekomt en dan echt zeurt om drinken en eten. Bij ons krijgen ze standaard water, maar maar 'was het meisje allergisch voor'. Uhuh. En dan zeurt ze via de oudste om wat lekkers. Dat is ook best lastig, want wij zien aan het gedrag dat de oudste het niet vraagt maar echt de opdracht is van dat meisje. Van de andere kant vind ik haar ook zielig want ze loopt altijd in te grote, vieze kleding met ongewassen haar.
<<

Anoniem316

Bericht 06 Nov 2019 14:45

Re: Snoep

Hier thuis wordt bijna niet gesnoept. We hebben wel een zak spekjes in huis maar die snaaien mijn man en ik eerder leeg dan dat L het krijgt. Ze krijgt bij opa en oma wel eens chocola maar verder eigenlijk niet.
Wel leuk ook, want dan kunnen we haar soms echt eens verwennen met wat lekkers.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Nov 2019 15:06

Re: Snoep

Y mag na het eten een stukje chocola, op maandag na musicalles mag ze iets lekkers uitzoeken bij het winkeltje daar vlakbij en in het weekend mag ze een ijsje. Ander snoep is er meestal alleen als ze dat krijgen, en dan gaat het gewoon in de snoeppot en mogen ze er af en toe iets van nemen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers