Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


12,5 jarig huwelijk vieren

<<

Anoniem298

Bericht 03 Nov 2019 19:16

12,5 jarig huwelijk vieren

Volgend jaar zijn mijn man en ik 12,5 jaar getrouwd. Destijds zijn we niet voor de kerk getrouwd, mocht niet van de kerk omdat mijn man niet gelovig was, maar inmiddels is hij trouw kerkganger en is hij zelfs degene die er waarde aan hecht voor de kerk te trouwen (ik ook natuurlijk, maar ik vind het zo mooi dat het nu vooral bij hem vandaan komt zonder dat ik hem daarom gevraagd heb of iets). We willen die dag dus een kerkdienst doen en daar wat mensen voor uitnodigen, maar ik zit een beetje met wat we erna gaan doen. Ons budget is laag, we kunnen niet met dertig man uit eten gaan ofzo. Ik dacht eerst aan een tuinfeest, maar onze tuin is niet mooi genoeg om het daar te doen en we hebben ook geen geld om de tuin eerst nog drastisch aan te passen. We willen liever ook niet bij ouders in huis of tuin, dus er blijft eigenlijk weinig over. Het kerkgebouw is heel kil en sfeerloos, dus daar willen we ook geen feest of receptie oid geven. Maar ja, wat blijft er dan over? Wie heeft tips voor ons om dit jubileum met weinig budget op een leuke en misschien wel bijzondere/originele manier te vieren?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 03 Nov 2019 19:19

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Lunchen een optie? Of een high tea? Is het in de zomer? Dan misschien een boot huren icm voorgaande opties?
<<

Anoniem298

Bericht 03 Nov 2019 20:03

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Een high tea kan misschien wel inderdaad, hoewel dat ook nog wel in de papieren kan lopen. Ik kan wel eens kijken wat het kost, als het meevalt dan doen we de kerkdienst 's ochtends of begin van de middag met aansluitend de high tea. Kunnen we 's avonds met het gezin uit eten.

Het is inderdaad in de zomer, op 25 juli.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 03 Nov 2019 20:15

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Ik ben recent naar de Cr.abbehoeve in D geweest en het zag ernaar uit dat ze best wel wat leuks kunnen organiseren. Misschien loont het om daar eens te informeren?
L2014 & H2017
<<

Anoniem284

Bericht 03 Nov 2019 20:41

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Hoe erg is je tuin eraan toe? Misschien de komende maanden toch hier en daar wat opknappen op een goedkope manier? Bijvoorbeeld gratis tegels van marktplaats halen, wildgroei verwijderen, wat violen in de aanbieding scoren etc. Dat hoeft niet veel te kosten. Als je tuin vol met mensen staat, zie je sowieso wel een stuk minder dat een tuin nog niet helemaal af is. Afleiden met wat verse violen, slingers en lampjes etc. Misschien een partytent lenen van iemand. Als dat te doen is, ben je met een feest in eigen tuin wel het goedkoopst uit denk ik.

Heb je evt. een park in de buurt waar je openbaar mag BBQ’n? Zou misschien nog een optie zijn dan.

Zou het kerkgebouw met decoratie op te vrolijken zijn?
<<

Anoniem277

Bericht 03 Nov 2019 20:50

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Plaats een tent in de tuin en kleed dat leuk aan met bloemen, kaarsjes en bv boomstammen. Leuke lichtjes en je bent al heel ver.
Zelf een paar taarten bakken, wat hapjes maken en je bent klaar. Je kunt eventueel ook vrienden en familie vragen om te helpen.

Je hebt kinderen toch? Laat ze op een laken een mooi schilderij maken en gebruik dat als achtergrond.

Heb je een foto van de tuin?
<<

Anoniem298

Bericht 03 Nov 2019 21:11

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Ik neig inderdaad toch steeds meer naar de tuin, en dan daar hapjes/high tea achtige dingen neerzetten. Morgen zal ik een foto maken van de tuin, nu is het wat te donker :smile:

Met een tent kan het inderdaad al een stuk knusser zijn, ik zal eens kijken of ik iemand ken van wie we er een kunnen lenen, wellicht kan ik die huren, dat is qua prijs ook nog wel te doen. Hapjes maken kan ik zelf goed en mijn zusje zal denk ik wel willen helpen.
<<

Anoniem298

Bericht 03 Nov 2019 21:19

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Ik heb nog wat oude foto's van de tuin gevonden:

Afbeelding

Afbeelding

Het schuurtje achterin is inmiddels weg, de trampoline ook. De nieuwe schuur staat nu op de plek van de trampoline dus we hebben het hele achterste gedeelte 'vrij'. Alleen is er erg veel wildgroei, de schutting is niet mooi en de stenen liggen ook niet helemaal recht. Ik zag net dat ik bij het huren van een tent ook een vloer erbij kan huren, misschien doe ik dat ook wel, zodat we in ieder geval een stevige en stabiele ondergrond hebben. En dan valt eventueel onkruid ook niet zo op :nerd:
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 03 Nov 2019 21:35

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Allereerst denk ik niet dat iemand het feest minder geslaagd zal vinden omdat jullie tuin minder mooi is. Ik snap wel dat het voor jouw gevoel wel heel belangrijk is, maar ik denk dat je met een beetje een leuke aankleding al heel ver komt. Bij de Action hebben ze ook vaak leuke lampjes en lampionnen etc. voor in de tuin, dus daar zou je ook eens kunnen kijken.

Is er toevallig een leuk park in de buurt? Dan zou je ook daarheen kunnen gaan en er een soort picknick van maken, met allerlei lekkere hapjes.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Nov 2019 21:40

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Jeetje 12,5 jaar alweer! Ik kan me dat nog zo goed herinneren!

Leuk dat jullie 't willen vieren. Ik denk dat 't prima in jullie tuin kan hoor. Ik zou als gast écht niet naar onkruid kijken, maak je daar niet druk om.

Je hebt een jaar de tijd dus misschien kan je nog een beetje sparen. Dan zou je iemand kunnen inhuren die een bbq komt doen. Onze slager doet dat bijv maar er zijn ook bedrijven die dat doen. Of idd zelf hapjes maken maar een nadeel daarvan is wel weer dat je dan zelf meer bezig bent met de hapjes, van te voren maar ook op 't moment en je moet natuurlijk nog steeds op 't budget letten daarmee.

De aankleding kan je ook het hele jaar voor verzamelen. Bijv lege glazen flesjes (frisdrank of wijn of leuke bierflesjes) als vaasjes gebruiken en een dag voor 't feest naar een pluktuin bijvoorbeeld.
En misschien nu in het naseizoen kijken of er leuke tuin versiering in de aanbieding is en alvast kopen, van die lichtslingers bijv.
Ik denk dat je met een klein budget de tuin echt super gezellig kan maken.
De meiden in een leuke jurk en jijzelf natuurlijk ook en dan ziet het er super feestelijk uit toch?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem284

Bericht 03 Nov 2019 21:54

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Nou helemaal niks mis met die tuin. Zeker niet als je een tent plaatst, wat opfleurt met seizoensbloemen en slingers. Statafels erin. En dan met al die mensen niemand meer die naar je tuin kijkt.

En onkruid kan je wieden ;). Maak je jezelf ook nog blij mee denk ik!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 03 Nov 2019 23:46

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Niet voor de kerk kunnen trouwen? Kan dat niet als je niet protestant bent? Volgens mij doen ze als je niet katholiek bent daar minder moeilijk over. Ten minste zo'n gevoel heb ik als ik naar de katholieke kerk (waar ik soms kom, toevallig afgelopen zaterdag) kijk.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 04 Nov 2019 08:20

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Fred schreef:Niet voor de kerk kunnen trouwen? Kan dat niet als je niet protestant bent? Volgens mij doen ze als je niet katholiek bent daar minder moeilijk over. Ten minste zo'n gevoel heb ik als ik naar de katholieke kerk (waar ik soms kom, toevallig afgelopen zaterdag) kijk.

Ja , dit was precies waar het bericht over ging.
30-04-2017
<<

Anoniem277

Bericht 04 Nov 2019 10:11

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Kan je de schutting niet verven? Een leuk kleurtje erop, dan lege potten groenten en een waxinelichtje erin op hangen.
Op de tafels lege koffiemelk flesjes met een simpele bloem. Vaak 2 bossen voor 5 euro bij de supermarkt.
Onkruid van tevoren (in het voorjaar mee beginnen) al op tijd spuiten met azijn zodat het dood gaat.
Vloer huren is zeker slim.
Zet nu op fb groepen dat je tuinversiering zoekt. Wellicht zijn er mensen aan het opruimen na het seizoen en mag je dat hebben. Eventueel tafels en stoelen huren als je allemaal hetzelfde wilt en anders vragen bij vrienden en familie.
Ipv tent huren kan je ook werken met schaduwdoeken maar dan ben je niet beschermt tegen regen.

Je hebt een mooie formaat tuin ervoor.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Nov 2019 10:22

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Kees schreef:
Fred schreef:Niet voor de kerk kunnen trouwen? Kan dat niet als je niet protestant bent? Volgens mij doen ze als je niet katholiek bent daar minder moeilijk over. Ten minste zo'n gevoel heb ik als ik naar de katholieke kerk (waar ik soms kom, toevallig afgelopen zaterdag) kijk.

Ja , dit was precies waar het bericht over ging.

:good:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 04 Nov 2019 12:22

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Ik vind ook niks mis met je tuin hoor Jet.
Schutting misschien een likje verf, evt tent lenen en desgewenst een vloer huren.
Tuinverlichting kun je miss nu wel voordelig bij de Praxis oid in de koopjeshoek kopen.
Wat hangbakken aan de schutting met bloemen of planten en je bent echt al een heel eind.

Daarbij gaat het om de gezelligheid onderling en ik ben van mening dat het niet uit waar je bent maar met wie je bent.
30-04-2017
<<

Linvi

Bericht 04 Nov 2019 12:52

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Je tuin is toch niks mis mee?
Volgend jaar in het voorjaar alle onkruid eruit halen en wat leuk 1jarig spul er bijvoorbeeld in. Voor aan de schutting kun je bij de action hangbakken scoren, een leuke lampjessnoer erbij. De hoge druk over je tegels om de groene aanslag weg te halen. Ben je max 100euro voor kwijt en je hebt gelijk zelf meer plezier van je tuin.

25 juli kan het helaas alle kanten uit met het weer dus Ik zou wel zorgen voor een overkapping/zeil/tent. Deze zijn redelijk goedkoop te huur. Ik zou het zonde van je geld vinden als je er een vloer bij gaat huren. Dit geld kun je beter besteden aan bijv een cateraar of slager.
<<

Anoniem298

Bericht 04 Nov 2019 13:21

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Bedankt voor het meedenken! Zoals het er nu naar uitziet wordt het toch de tuin, wat versiering kan inderdaad al een hoop doen. Goed idee om de komende tijd her en der al wat dingen te verzamelen, dan is het niet ineens een grote kostenpost. Volgende maand ga ik nog een hoop zooi die we in de tuin hebben staan naar de stort brengen, dat scheelt natuurlijk ook al veel! Wellicht kan mijn vader helpen de tegels nog een beetje fatsoenlijk neer te leggen, dan zou een vloer eventueel niet nodig zijn. Mochten jullie nog meer tips en/of ideeën hebben hoor ik het graag (mag met voorbeeldfoto's)!
<<

Anoniem304

Bericht 04 Nov 2019 13:41

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Leuk Jet!
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 04 Nov 2019 13:42

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Misschien op Ali eens kijken voor decoratie.
En eens vragen in familie/vrienden kring of ze je kunnen helpen de stenen recht leggen.
Je zou eens op facebook kunnen vragen of er iemand hapjes maakt, vaak staan daar beginnende bedrijfjes op die reclame maken.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 04 Nov 2019 13:46

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Niemand die kijkt naar je tuin als je het gewoon leuk versierd en aankleed!
Wij hebben ons 12,5 jarig samenzijn ook gevierd in onze tuin met een bbq. Dat kun je gewoon bestellen natuurlijk, maar evt ook zelf regelen om de kosten te drukken.
Een high tea vind ik ook een goede. Je zou dingen zelf kunnen voorbereiden rustig doorg gebruik te maken van een vriezer om bijv taart te bewaren. Maar je kunt ook vragen aan familie of vriendinnen om allemaal te komen helpen bijv de dag ervoor.
Dat kun je natuurlijk ook met andere eetmogelijkheden doen, je netwerk in schakelen.
Vraag ook gewoon eens om je heen. Wij hebben statafels, 3 partytenten en een hoop krukken gewoon kunnen lenen van familie.
Ik denk echt dat je met een klein budget best ver kan komen!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 04 Nov 2019 14:52

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

In de tuin lijkt mij ook prima Jet!
Partytenten neerzetten, leuke lichtjes en andere versiering.. Niemand die er verder op let!
Onkruid kun je trouwens ook redelijk makkelijk verwijderen met azijn, misschien is dat tegen die tijd nog een tip om te doen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 04 Nov 2019 15:44

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Leuk Jet!! Mooi dat je man nu ook graag voor de kerk wil trouwen. High tea daarna is erg leuk, zeker zoals de rest al zegt als je wat aankleding koopt (op ali express staan heel veel van die folieballonnen) ziet het er super feestelijk uit! Tent huren is misschien qua weer niet eens nodig, gewoon wat leuke statafels en biertafels met vrolijke bloemen erop.

Het is jammer dat wij op vakantie zijn anders had ik je komen helpen!
⁠♡♡♡
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 04 Nov 2019 20:10

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Mss oude lakens verzamelen en die over de schuttingen draperen?
Je dochters met stoepkrijt allemaal hartjes op de tegels laten tekenen.
Na het opruimen van de kerstspullen de verlichting wat meer in de pak houden. Mocht je het toch meer in de avond willen vieren heb je leuke verlichting.
In de kerstopruiming van die nep waxinelichtjes scoren (zie hierboven)


Ik ga verder ideeën verzamelen voor je, dan app ik je wel.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Nov 2019 21:26

Re: 12,5 jarig huwelijk vieren

Misschien iemand in familie/vrienden kring die wel decoratie heeft dat je kunt lenen.
Wie weet is er iemand die het leuk vind om bij de bbq te staan. Je kunt vaak bij een slager wel een grote bbq huren.
2014 2016
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers