Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Haarverzorging

<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 03 Nov 2019 16:48

Haarverzorging

Wat gebruiken jullie zoal aan producten? Shampoo, conditioner, maskers, verdere verzorgingsproducten. Welke merken zijn favoriet, hoe vaak gebruik je het en waar let je op bij aankoop van een product?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 03 Nov 2019 18:23

Re: Haarverzorging

Ik gebuik shampoo en conditioning van Aussie.
Was mn haar 2x pw en gebruik soms ook de sea-salt spray van Aussie of de droogshampoo van Maria Nila (heel fijn maar wel prijzig).
Ik vind Aussie lekker ruiken en de hij is vaak in de 1+1 of 2 voor €10 bij de etos/kruidvat.
30-04-2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 03 Nov 2019 18:56

Re: Haarverzorging

Sinds kort gebruik ik Petal Fresh shampoo en conditioner. Bevalt erg goed tot nu toe. Minder jeukerige huid en minder snel vet haar.
Soms gebruik ik nog mousse en/of een serum, maar lang niet altijd.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Nov 2019 20:20

Re: Haarverzorging

Ik volg de Curly Girl methode, dus ik gebruik alleen producten die goedgekeurd zijn volgens die methode. Dan zijn ze zonder siliconen/alcohol/parabenen/sulfaten en weet ik het allemaal.

De producten die ik gebruik zijn:

Shampoo: cleanser van boucleme, deze gebruik ik 1 keer in de week

Conditioner: andrelon kokosboost, deze gebruik ik 1 keer in de week om mijn haar mee te wassen

Conditioner: conditioner van boucleme, hiervan gebruik ik een drupje na het wassen, dat laat ik zitten in m’n haar, dus ik gebruik het als een leave in

Leave in: kinky curly knot today, als ik geen drupje boucleme conditioner doe dan doe ik een drupje van deze leave in maar hij is wat vetter dus dat kan m’n haar niet altijd aan

Gel: nivea strong nr 4

Masker/deepconditioner: Novex black. Dit gebruik ik 1 keer per week (nadat ik het gewassen heb met de shampoo)
#teammaple🍁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Nov 2019 20:36

Re: Haarverzorging

Ik ben nog op zoek naar fijn spul als leave in. Gebruik nu al jaren 1 potje van Palmers, soort kokos crème. Tegen pluis en heel voedend. Soort creme/wax. Nog niet echt iets vergelijkbaars gevonden. Het meeste lijkt echt soort van te vervliegen na een uur ofzo. Dus ik lees hier even mee!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 03 Nov 2019 22:58

Re: Haarverzorging

Ik volg ook de CGM methode

Shampoo: Marlie of Rituals

Conditioner (gebruik ik als leave in en spoel ik dus niet uit): Deheb of Bouclème

Crème: Bouclème of Rodolphe

Gel: Boucleme of Marlie
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 03 Nov 2019 23:20

Re: Haarverzorging

Ik gebruik: zilvershampoo, zilvercrèmespoeling en soms een zilvermasker. Om het in model te brengen gebruik een pasta of mud.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 04 Nov 2019 07:57

Re: Haarverzorging

Ik weet nog steeds niet welke producten ik nou het fijnst vind. Ik heb een heel gevoelige hoofdhuid en kan echt geen parabenen en sulfaten verdragen. Mijn haar heeft wel veel verzorging nodig dus ik vind het altijd lastig. Ik heb nu van de kapper een verzorgende shampoo gekregen met mint, die de hoofdhuid tot rust brengt.
Qua stylingproducten komt er niet zo heel nauw bij mij. Ik heb hele goede krullen die met de meesten soorten goed in model te krijgen zijn. Komt echt doordat het heel goed geknipt wordt.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Nov 2019 10:58

Re: Haarverzorging

Ik volg ook de curly girl methode, dus let erop dat er geen troep in zit zoals siliconen, SLS, etc.

Ongeveer eens per week begin ik ermee mijn 'vieze' haar nat te maken, daarna smeer ik er een masker in gemengd met castorolie, of een andere olie. Dit laat ik lekker een uurtje of langer intrekken, ondertussen ga ik koken ofzo.
Vervolgens was ik mijn haar met de shampoo van Boucleme, of de kindershampoo van Kruidvat of Lidl.
Nu spoel ik de shampoo uit, daarna naspoelen met rijstwater
Vervolgens nog een euromuntje van Kinky curl knot today (geinig UN, voor mijn haar is deze juist weer niet te vet, voor Bo ook niet)
Hierna doe ik Bounce Curl Light Creme Gel Styling Gel in mijn haar, het overtollige vocht knijp ik uit mijn haar met een microvezeldoek. Dan nog even met de diffucer, daarna als mijn haar helemaal droog is scrunchen om de hare krullen eruit te knijpen, klaar.
<<

Anoniem332

Bericht 04 Nov 2019 15:43

Re: Haarverzorging

Hier half lang haar wat veel pluisde. Jaar geleden toch maar op aanraden van de kapper ‘haar’ shampoo gaan gebruiken voor geverfd haar. Half jaar later bij een knipbeurt maakte ik een opmerking dat de shampoo niet zo schuimde als dat zij het deed.
Toen kreeg ik even een ‘college’ haarwassen. Sindsdien gebruik ik twee keer shampoo per wasbeurt, iets paars voor gekleurd haar, was ik uit en daarna de een verzorgende shampoo. Tot het echt gaat schuimen. Dan spoel ik het heel goed uit, haal de douchekop uit de standaard enzo. Mijn haar ziet er dan echt uit als een Dolly dot best pijnlijk met kammen. Mijn haar ziet er nu echt veel beter uit dan voorheen.

Van lush heb ik nog een haar masker en spoeling maar dat gebruik ik bijna niet.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 06 Nov 2019 12:09

Re: Haarverzorging

Olíve schreef:Ik weet nog steeds niet welke producten ik nou het fijnst vind. Ik heb een heel gevoelige hoofdhuid en kan echt geen parabenen en sulfaten verdragen. Mijn haar heeft wel veel verzorging nodig dus ik vind het altijd lastig. Ik heb nu van de kapper een verzorgende shampoo gekregen met mint, die de hoofdhuid tot rust brengt.
Qua stylingproducten komt er niet zo heel nauw bij mij. Ik heb hele goede krullen die met de meesten soorten goed in model te krijgen zijn. Komt echt doordat het heel goed geknipt wordt.


Ik vind dat ook lastig hoor. Ik gebruik nu Petal Fresh Rosemary & Mint. Dat geeft redelijk volume aan mijn haar en maakt het minder snel vet. Ik herken wat je schrijft over een onrustige hoofdhuid. Dit werkt goed voor mij.

Weten jullie trouwens hoe het zit met lang gebruik van één product. Ik heb ergens eens gehoord dat je zo nu en dan moet afwisselen, om effecten te behouden. Maar of dat helemaal juist is?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 06 Nov 2019 12:37

Re: Haarverzorging

Ik heb juist droog haar, dus een shampoo niet niet vet maakt spreekt me dan denk ik niet zo aan, maar misschien is dst onterecht.

Over lang gebruiken van shampoo, dat weet ik eigenlijk niet. Het is in ieder geval niet goed 9m na elke fles te wisselen. Maar dst doe ik wel, omdat ik zoekende ben.
De shampoo van dr. Organic bevalt me trouwens altijd wel. Vooral de lavendel.
<<

Anoniem307

Bericht 06 Nov 2019 23:32

Re: Haarverzorging

Garnier Fructis uit Duitsland. Normaal Argan Silky en shiny shampoo en conditioner (op dit moment Goji-bes, want ze hadden de Argan niet staan). En een Hydro Bomb leave-in van hetzelfde Garnier Fructis. Door deze combinatie heb ik geen schuimversteviger of haarlak meer nodig. De Nederlandse Garnier maakt van mijn haar stro. Dus ik zweer bij de Duitse variant.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 07 Nov 2019 23:54

Re: Haarverzorging

Wij gebruiken alles van dr Organic.
Ik was 2 keer per week m’n haar.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers