Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ergeren aan verkeerde spelling

<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 09 Nov 2019 19:18

Re: Ergeren aan verkeerde spelling

Lady schreef:
Harrison schreef:Haha, ik vind de inhoud van het bericht, naast de spelling, ook vreselijk.

Haha, dat ook nog.


Nou, maar echt!
Valt trouwens mee dat deed niet met dt is geschreven. ?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem284

Bericht 09 Nov 2019 20:08

Re: Ergeren aan verkeerde spelling

Bliss schreef:Oh vreselijk!

Wat ik trouwens het meest irritant vind, is de spatieziekte die veel mensen hebben. Op tv zie ik het ook om de haverklap. Horeca medewerker, documentaire fotograaf, entertainment deskundige etc. ??


Ik weet wel hoe het moet, maar mijn telefoon corrigeert (verkeerd dus) het vaak en haalt de woorden dan los van elkaar waar het eigenlijk aan elkaar zou moeten. Ik ben dan vaak te lui om het aan te passen. ?
<<

Anoniem284

Bericht 09 Nov 2019 20:09

Re: Ergeren aan verkeerde spelling

Tom schreef:
Bliss schreef:Oh vreselijk!

Wat ik trouwens het meest irritant vind, is de spatieziekte die veel mensen hebben. Op tv zie ik het ook om de haverklap. Horeca medewerker, documentaire fotograaf, entertainment deskundige etc. ??


Ik vind dat nog niet eens heel irritant lezen, maar sommige mensen doen meerdere spaties na een woord. Dat leest ook ruk ?


Ja, of een spatie voor het laatste leesteken in een zin. Dit bijvoorbeeld !
<<

Anoniem269

Bericht 09 Nov 2019 20:23

Re: Ergeren aan verkeerde spelling

Bliss schreef:Beter Spellen vond ik leuk, je kunt dan ook je eigen niveau bepalen geloof ik. Elke werkdag krijg je vier opgaven met uitleg erbij.


Bedankt voor de tip!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 09 Nov 2019 20:24

Re: Ergeren aan verkeerde spelling

Burn schreef:
Marsy31 schreef:Ach, ik heb 20 kinderen die me met juf Marsy aanspreken en wel luisteren dus als er dan 1 volwassene is die te groot is om te kijken naar eigen gedrag, dan overleef ik dat wel ;) Moet je nou kijken hoe je tegen me praat met 'kom op zeg' en 'juffrouw Marsy', je doet neerbuigend, en waarom?
Je vindt het gewoon leuk om iemand even te wijzen op een tegenstelling, dat vind ik flauw gedrag.

Ik kan prima reflecteren op mijn eigen gedrag en weet in deze dat ik gelijk heb.
En neerbuigend? Nee, het lijkt eerder alsof jij te vol bent van jezelf, waardoor je mijn reactie niet kunt hebben.

Flauw gedrag? Waarheid kan soms hard en vervelend zijn.


Ik heel vervelend nieuws voor je, burn. Je kunt helemaal niet goed reflecteren op jezelf en ook helemaal niet goed incasseren als een ander aangeeft gekwetst te worden door jouw woorden. Jammer joh!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Nov 2019 20:31

Re: Ergeren aan verkeerde spelling

Gympie schreef:
Bliss schreef:Oh vreselijk!

Wat ik trouwens het meest irritant vind, is de spatieziekte die veel mensen hebben. Op tv zie ik het ook om de haverklap. Horeca medewerker, documentaire fotograaf, entertainment deskundige etc. ??


Ik weet wel hoe het moet, maar mijn telefoon corrigeert (verkeerd dus) het vaak en haalt de woorden dan los van elkaar waar het eigenlijk aan elkaar zou moeten. Ik ben dan vaak te lui om het aan te passen. ?


Ja dit! Of hij herkent een woord niet maar wel als je 't los van elkaar typt. Dat helpt hier niet bij inderdaad. Ik deed het sowieso al veel maar zeker sinds dit soort telefoons.
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 09 Nov 2019 20:56

Re: Ergeren aan verkeerde spelling

Bedankt voor je vervelende nieuws Olive.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem284

Bericht 09 Nov 2019 21:23

Re: Ergeren aan verkeerde spelling

Marin schreef:
Gympie schreef:
Ik weet wel hoe het moet, maar mijn telefoon corrigeert (verkeerd dus) het vaak en haalt de woorden dan los van elkaar waar het eigenlijk aan elkaar zou moeten. Ik ben dan vaak te lui om het aan te passen. ?


Ja dit! Of hij herkent een woord niet maar wel als je 't los van elkaar typt. Dat helpt hier niet bij inderdaad. Ik deed het sowieso al veel maar zeker sinds dit soort telefoons.


Mijn telefoon (iPhone) doet het toevallig wel heel erg sinds de laatste update die ik gedaan heb.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Nov 2019 21:33

Re: Ergeren aan verkeerde spelling

Sublimo schreef:
Lady schreef:Vanmorgen een enorme trots momentje. Voor de vakantie wou Sjakie op het potje plassen doorgezet maar poepen vondt hij enorm eng omdat Sjakie met zijn darmen zit vondt ik dat wel logisch is ook eng om op de wc of potje te poepen maar vanmorgen deed hij het ineens poepen op potje enorm trots was hij op zichzelf en klappen en springen wauw dit is wel een kadootje waard. Super trots zijn wij op hem
?❤️?


Bovenstaande had een van mijn FB vrienden gepost. Sjakie is uiteraard niet de echte naam. Ik kreeg er jeuk van. :palm:

Haha jeetje, ik las dit bericht met groeiende verbazing. Eerst al omdat het niet in het topic paste en daarna steeds meer omdat ik dacht dat je account gehackt was ofzo. En toen las ik je laatste stukje.... alles weer opgehelderd!


Whahaha! ?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Nov 2019 21:55

Re: Ergeren aan verkeerde spelling

Ava: wil toch even op jou reageren maar weet niet hoe. Ik denk dat niemand hier écht iemand zal veroordelen op bepaalde foutjes hoor! Of dat je geen foutjes mag maken. We doen het zelf allemaal in dit topic ook, ik maakte ook een foutje. Het is ook niet altijd te voorkomen. Maar het is wel nuttig vind ik: ik wist dat niet van ergeren en irriteren en zo kun jij de meest gemaakte foutjes hier zo uit pikken en onthouden. Foutloos is sowieso erg moeilijk!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Nov 2019 10:40

Re: Ergeren aan verkeerde spelling

Marsy31 schreef:Ava: wil toch even op jou reageren maar weet niet hoe. Ik denk dat niemand hier écht iemand zal veroordelen op bepaalde foutjes hoor! Of dat je geen foutjes mag maken. We doen het zelf allemaal in dit topic ook, ik maakte ook een foutje. Het is ook niet altijd te voorkomen. Maar het is wel nuttig vind ik: ik wist dat niet van ergeren en irriteren en zo kun jij de meest gemaakte foutjes hier zo uit pikken en onthouden. Foutloos is sowieso erg moeilijk!


Hier kan ik me goed in vinden. Een stukje bewustwording is volgens mij helemaal niet verkeerd. Ik heb zelf in die zin veel geleerd van het forum.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers