Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nachtje weg + uitje

<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 10:53

Bericht 02 Nov 2019 10:29

Nachtje weg + uitje

Wij willen met onze jongens (14 en 10 jaar) in de kerstvakantie een nachtje weg gaan in combinatie met een uitje.

Zelf zat ik te denken aan Leiden in combinatie met Corpus. Heeft iemand ideeën wat we daar dan nog meer zouden kunnen doen? Corpus is ‘maar’ 55 minuten las ik.

Andere tips met bestemmingen/ uitjes zijn ook welkom. Pretparken zijn geen optie, want de jongens durven nergens in.
<<

Anoniem279

Bericht 02 Nov 2019 10:30

Re: Nachtje weg + uitje

Naturalis schijnt ook erg leuk te zijn, vooral voor kinderen. Is pas verbouwd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Nov 2019 10:32

Re: Nachtje weg + uitje

Misschien een ander museum in Leiden, of de Hortus Botanicus?

Of je zou kunnen kijken hoe ver het is naar het strand? Offff naar het Tikibad?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem335

Bericht 02 Nov 2019 10:34

Re: Nachtje weg + uitje

Misschien een idee om een museumkaart aan te schaffen, daar zit Corpus helaas niet bij in maar wel Naturalis. Nemo in Amsterdam is ook leuk, scheepvaartmuseum misschien ook wel in Amsterdam en stoomtrammuseum in Utrecht en Medemblik is ook erg leuk voor die leeftijd. Als is 14 jaar wel een lastige leeftijd. Die valt overal een beetje tussen.
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 10:53

Bericht 02 Nov 2019 10:48

Re: Nachtje weg + uitje

Bedankt voor de snelle reacties en tips. Ga ik zeker naar kijken. Andere tips in NL zijn welkom. Komen zelf uit het noorden van het land, maar de afstand maakt niet zoveel uit.
<<

Anoniem269

Bericht 02 Nov 2019 11:17

Re: Nachtje weg + uitje

In die periode heb je vaak schaatsbanen op pleinen met een kerstmarktje eromheen. Misschien een leuke extra activiteit? Hebben ze in Leiden (of omgeving) vast ook wel ergens. Anders op de weg naar huis langs een echte schaatsbaan, volgens mij zit in Utrecht een grote.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Nov 2019 12:23

Re: Nachtje weg + uitje

Een kerstmarkt bezoeken of de Intratuin in Duiven (denk een van de mooist versierde winkels van Nederland).

Oorlogsmuseum Overloon is het meerendeel binnen. Dat zou je kunnen combineren met Nijmegen of Den Bosch is ook mooi met kerst. Aangezien jullie uit het noorden komen ga ik ervan uit dat jullie nog niet vaak in die steden zijn geweest.
<<

Anoniem269

Bericht 02 Nov 2019 13:16

Re: Nachtje weg + uitje

Niet in Leiden maar is Scheveningen niet iets? En dan naar de musical, Sealife of Madurodam? En daarna heerlijk tapas eten bij ‘t Zusje in het Kurhaus en uitwaaien op het strand. :heart:

Alvast veel plezier! Echt een leuk idee zo met de kinderen.
<<

Pitty

Bericht 02 Nov 2019 17:34

Re: Nachtje weg + uitje

Bremen? Is wel Duitsland, maar goed te bereiken vanuit het noorden.
<<

Anoniem316

Bericht 02 Nov 2019 18:54

Re: Nachtje weg + uitje

Slapen in een stro iglo en dan dagje Groningen? Groninger museum of Strip museum bijv.
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 10:53

Bericht 02 Nov 2019 19:53

Re: Nachtje weg + uitje

Bedankt voor alle reacties, ben al druk aan het rondkijken.

Scheveningen dacht ik ook aan, maar op het moment speelt ‘Anastasia’. Ik weet niet zo goed of dat leuk is voor de jongens.

Bremen is qua afstand goed te doen. Ga eens kijken wat we daar qua uitje kunnen doen.

Jij ook bedankt Dee. Een ‘bijzondere’ overnachting lijkt me erg leuk, maar Groningen is wel erg dichtbij ?

Ik kwam zelf Domunder tegen in Utrecht. Leek me ook wel een leuke activiteit.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 02 Nov 2019 20:32

Re: Nachtje weg + uitje

https://www.kerststadvalkenburg.nl/ Ik vind Valkenburg altijd leuk, zeker in de kerststemming. Dat nog een idee, al is het wat verder rijden?
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Nov 2019 20:35

Re: Nachtje weg + uitje

Beeld en Geluid dan is ook altijd het top 2000 café daar
2014 2016
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 02 Nov 2019 22:53

Re: Nachtje weg + uitje

Boerhaave museum in Leiden is ook leuk voor kinderen!
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 10:53

Bericht 05 Dec 2019 22:38

Re: Nachtje weg + uitje

Uiteindelijk is het iets anders geworden. We gaan na kerst een weekend naar Landal Esonstad. Bedankt voor alle reacties en tips!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers