Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wintersportgebied voor beginners

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Okt 2019 16:52

Wintersportgebied voor beginners

De aankomende carnavalsvakantie zitten we er aan te denken om op wintersport te gaan. De groep zal bestaan uit 4 volwassenen, waarvan 2 ervaring hebben en 5 kinderen. Waarvan 3 geen ervaring hebben, 1 ervaring maar geen talent en 1 die al van rood af gaat.
Nu zoeken wij een klein gebied die eigenlijk voor iedereen wat te bieden heeft. Mijn zus en zwager zaten te denken aan Inzell, maar ik denk dat ook voor hun te snel saai zal worden. Als ik mijn neefjes inschat gaan die overal vanaf.
Mijn vriend en ik gaan al jaren en pakken dan gerust een km of 60 op een dag. Een piste meerdere keren pakken is geen probleem, maar in een gebied van 35 km heb je dan alles al wel snel gezien.

Wie heeft er nog leuke ideetjes voor gebieden die voor iedereen wat de bieden heeft?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Pitty

Bericht 31 Okt 2019 17:51

Re: Wintersportgebied voor beginners

Ik heb eigenlijk geen ski ervaring (1 weekend Winterberg) maar wij waren afgelopen zomer in Tsjechie en dat schijnt een aardig skigebied te hebben. Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan Oostenrijk.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 31 Okt 2019 18:06

Re: Wintersportgebied voor beginners

Ik ben positief over twee gebieden in frankrijk,
Le massif de devoluy en les sybelles. Vooral die laatste voldoet dan ook nog voor gevorderde skiërs. Het is ook nog heel betaalbaar.
Apres ski is daar wel bijna niet aanwezig, maar weet niet of dat een vereiste is?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 31 Okt 2019 18:08

Re: Wintersportgebied voor beginners

Zell am See/Kaprun? 3 verschillende stukken waar je je aardig kan vermaken.

Of een van de gebieden die deel uitmaken van se Sella Ronda (Italië). Voor de beginners kun je prima in het gebied blijven en als je uitdaging wil kun je de Sella Ronda doen in een dag.

Edit: wij hadden als ‘thuisgebied’ toen Val di Sole
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Okt 2019 19:06

Re: Wintersportgebied voor beginners

Frankrijk ben ik geen fan van, maar had er nog niet aan gedacht
Italië ben ik vorig jaar geweest. Sella ronde vond ik echt veels te druk (huttentocht gedaan). Plus ik vind het wel een prijzig gebied voor mensen die echt voor de eerste keer gaan. Maar zekers wel een gaaf gebied. Marmalade verschillende keren gedaan. Echt super dag gehad ( eerste afdaling van de dag door de tiefsneeuw)
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Okt 2019 21:54

Re: Wintersportgebied voor beginners

Tom schreef:Of een van de gebieden die deel uitmaken van se Sella Ronda (Italië). Voor de beginners kun je prima in het gebied blijven en als je uitdaging wil kun je de Sella Ronda doen in een dag.


Dit

Ik heb nu twee keer geskied en wij gingen altijd met een grote groep mee met een groot verschil qua niveau.
Op basis van je ervaring kun je eventueel kiezen voor een kleine of een grote skipas.

De laatste keer zaten wij in ene hotel in Freienfeld (Italië) en konden we met de skibus twee verschillende gebieden met onze kaart bezoeken met diverse pistes (ook dalafdalingen): https://www.dolomitisuperski.com/en
08/2018
05/2021

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers