Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

<<

Anoniem284

Bericht 07 Feb 2020 10:16

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

“In de verte, op de straat achter het plein, voorbij de fietsenstalling en het sportveld, verscheen als in een luchtspiegeling een soort olifant, die steeds een paar stappen langs de huizen deed en dan abrupt weer bleef staan. Oscar kneep zijn ogen tot spleetjes, zag hoe begeleiders grote zakken naar het beest gooiden.” (pagina 1-2)

Zou dit gewoon betekenen dat hij een vuilniswagen zag? Zo simpel zeg maar, of zie ik iets over het hoofd?
<<

Anoniem284

Bericht 07 Feb 2020 10:25

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Isabel en Filoria, wat vonden jullie van Pastorale? Girli, jij zal vast nog niet meelezen hier, maar als je ‘m ook uit hebt, ben ik benieuwd!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 08 Feb 2020 16:18

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ik ben wel aan het boek begonnen, maar dit boekte pakte/raakte me niet. Voor mijn gevoel liep het verhaal te traag. Ik ben uiteindelijk ook gestopt, voordat ik het uit heb gelezen. Ik ben niet van de hele beschrijvende verhalen en daar is deze schrijver zeer goed in.

Ik heb wel al het volgende DWDD-boek bij de bieb gereserveerd. Ik ben benieuwd of ik nu wat eerder kan beginnen met lezen.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 12 Feb 2020 19:27

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ik lees net dat DWDD gaat stoppen!
<<

Anoniem284

Bericht 12 Feb 2020 19:28

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ja ik ben boos! Echt niet leuk.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Feb 2020 19:37

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Och jee en in maart al lees ik. Mja, das wel het einde van deze challenge dan. Ik moet zeggen dat ik februari ook niet ging redden, ik heb nog een ander boek dat ik eerst moet uitlezen en ik ga niet zo snel.

Vind het alternatief dat Filoria opperde eerder wel een goeie!
<<

Anoniem284

Bericht 12 Feb 2020 19:39

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ik wacht nog even af wat er gaat gebeuren. Vooralsnog ga ik door tot ik zeker weet dat er geen alternatief komt.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 19 Feb 2020 22:26

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

En we hebben ook de mogelijkheid om oude DWDD boeken van de maand te lezen.
<<

Anoniem284

Bericht 21 Feb 2020 20:10

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Dat kan ook nog inderdaad!
<<

Anoniem284

Bericht 21 Feb 2020 20:11

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Iemand anders ook nog bezig in het boek van deze maand? Ik moet me er even doorheen bijten tot nu toe.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 23 Feb 2020 18:21

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ik mag het helaas nog niet ophalen bij de bibliotheek. Dat maakt het wel lastig om goed mee te kunnen doen met dit topic helaas.
<<

Anoniem284

Bericht 24 Feb 2020 12:04

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Gympie schreef:Iemand anders ook nog bezig in het boek van deze maand? Ik moet me er even doorheen bijten tot nu toe.


Ondertussen zit ik er lekker in! Is het doorbijten waard.

Jammer Girli! Populair boek nu natuurlijk.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Feb 2020 12:31

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ik ga vandaag beginnen, verheug me!
<<

Anoniem284

Bericht 24 Feb 2020 12:49

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Leuk Caulfield. Vooral ook de plaatsen waar ze het over hebben googelen, geeft een mooi sfeerbeeld.
<<

Anoniem284

Bericht 25 Feb 2020 22:03

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ik heb de uitzending nog niet gezien, maar er is toch nog een nieuw boek van de maand gekozen: https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdo ... ken-boeken

Die wil ik graag lezen!

Maar eerst nog Shizo uitlezen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 28 Feb 2020 17:55

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Nou, met nog 1 dag te gaan heb ik nog geen boek. Ik heb het nieuwe boek al wel gereserveerd, maar ook hier 30 gegadigden voor me. Ik denk niet dat dit topic bij mij past, zolang ik boeken lees via de bibliotheek.
<<

Anoniem313

Bericht 28 Feb 2020 19:36

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Nee, lijkt me ook niet. Het zijn toch vaak nieuwe boeken.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 29 Feb 2020 21:03

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Dat het nieuwe boeken zijn maakt op zich niet uit. Het lukt me ook regelmatig om als eerste een boek te bemachtigen. Het gaat er meer om dat als iets ineens populair wordt (door bijvoorbeeld een bespreking in DWDD), er te weinig exemplaren zijn en de wachtrij langer wordt. Daarnaast is de regel dat je een boek sowieso vier weken kunt houden en daarna nog wel vier weken, ook als de titel gereserveerd is. Ja, daar kan ik ook niet tegenop. In tegenstelling tot sommige andere bibliotheken waar je nieuwe boeken bijvoorbeeld 2 weken mag houden. Dat zouden ze bij mijn bibliotheek ook eens moeten invoeren.
<<

Anoniem284

Bericht 04 Mrt 2020 20:46

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ik heb de openingspost aangepast met het nieuwe boek van de maand.

Ik heb zelf Shizo bijna uit. Zijn er naast Caulfield en mij nog meer lezers geweest?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 04 Mrt 2020 20:47

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ik niet. Het trok me niet genoeg. Ga wel voor het nieuwe boek!
<<

Anoniem313

Bericht 04 Mrt 2020 21:10

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ik kan er nog niet helemaal in komen. Straks weer even proberen, lees meestal ‘s avonds in bed. Dat ik de laatste dagen direct in slaap val helpt ook niet.
<<

Anoniem284

Bericht 04 Mrt 2020 21:53

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Caulfield schreef:Ik kan er nog niet helemaal in komen. Straks weer even proberen, lees meestal ‘s avonds in bed. Dat ik de laatste dagen direct in slaap val helpt ook niet.


Dit had ik ook. Ik weet niet hoe ver je bent, maar rond pagina 40 pakte het boek me en wilde ik echt doorlezen. Ik vind het ook echt een heel mooi boek, dus zeker de moeite waard vind ik om even door het begin heen te bijten.
<<

Anoniem284

Bericht 08 Mrt 2020 20:38

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ik heb ‘m uit. Ik ga hieronder spoilen dus wie dat niet wil lezen; klik weg of scroll door ;).

Zoals eerder gezegd moest ik door het begin heen bijten, maar daarna werd ik wel redelijk gegrepen door het boek. Ik vind het echt een prachtig boek. Deed me denken aan een combinatie Paolo Cognetti en John Williams (en dan vooral aan het boek Stoner, wat toevallig m’n lievelingsboek is en het boek Butchers Crossing). Ik vind het knap hoe de auteur enorme research heeft moeten doen om dit boek voor elkaar te krijgen (ook terug te lezen in het nawoord). Ik kreeg soms wel een soort triest gevoel mbt Shizo, dat hij eigenlijk zijn hele leven met een soort schuldgevoel heeft doorgebracht. Terwijl het hele hardloopgebeuren en de deelname aan de Olympische Spelen hem eigenlijk ook maar een soort van overkwam. Dat zijn vrouw van wie hij zoveel hield nooit de waarheid heeft geweten. En dat de band met zijn kinderen niet was hoe hij het gewenst had. Ik vind het wel mooi hoe hechte band hij met de natuur had. En geniaal dat hij de marathon nog heeft uitgelopen en dan met zo’n eindtijd, en dat dat dus echt zo is geweest. Alle plekken in de wereld waar hij was, vond ik mooi beschreven, ik kon goed een beeld vormen in m’n hoofd van de setting. Samengevat: ik vond het een erg mooi boek.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 10 Mrt 2020 13:50

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Ik heb de spoiler niet gelezen want ik ben nog aan het lezen!
<<

Anoniem284

Bericht 10 Mrt 2020 13:59

Re: ‘DWDD boek van de maand’-challenge 2020

Haha heel goed!

Ik ben ondertussen in Cliënt E. Busken begonnen. Het is even schakelen na het vorige boek. Maar tot nu toe ben ik positief.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers